problem ze skrzynią biegów czyli remont po remoncie FS5W71

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: hugh_h » pt lut 17, 2012 11:32 pm

to było odnośnie mnie czy Raymunda ?

ja niestety przychylam się do tego że to synchronizatory,
czy jest jakiś sposób na przedłużenie ich agonii ? poza techniką jazdy
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: Raymund » sob lut 18, 2012 9:57 am

Mnie tez wychodzi ze to synchronizatory :roll:
kasztany cholera :)21 :wink:

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: martii » sob lut 18, 2012 11:05 am

zalanie ATF do kończącej się skrzyni skróci jej agonie :D

ja zalałem ATF bo mam w krzynke perfekt, na standardowym oleju przy mrozach zanim sie olej rozgrzal chodzila ciezej, po zalaniu ATFem nie czuć praktycznie żadnej różnicy

na przedłużenie agonii kończącej się skrzyni już chyba tylko dosypanie trocin zostało :lol:
robiłem obdukcje swojej byłej skrzyni synchra nie były wytarte, bardziej jakby bieżnie na biegach się wytarły
gdzieś jeszcze znalazłem tabelkę z synchronizatorami wg średnic wewnętrznych, 7 czy 8 rożnych w zależności od wykończenia skrzyni

czyli jak się synchronizacja sypie, zakładasz numer czy 2 mniejsze i dalej działa - oczywiście o ile dobrze sobie to wygłówkowalem :D

pozostaje jeszcze koszt samych synchronizatorów, łożysk i stanu samych zębów - do kalkulacji opłacalności naprawy
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: pawel abramczyk » sob lut 18, 2012 7:59 pm

Raymund pisze:Mnie tez wychodzi ze to synchronizatory :roll:
kasztany cholera :)21 :wink:

nie koniecznie , mi też mówili że synchronizatory , że trzeba skrzyni szukać skrzynie stała nie ruszana pół roku nie wchodził 2 i 4 a reszta z problemem, kupiłem u Zbyszka olej (gebelsa) , zalałem włączyłem auto na N i 3 bieg i zostawiłem na 2 godziny , i wszystko wróciło do normy , może po prostu coś z olejem , może nie ten
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: hugh_h » sob lut 18, 2012 10:37 pm

no ja wyczytałem i wlałem co wyczytałem jak wyżej.
trociny to do mostu jak hałasuje :) na pewno nie na niewchodzące biegi.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: wojtek_kom » sob lut 18, 2012 10:56 pm

Były skrzynie takie, które miały podwójne synchronizatory, w takiej raczej nie padną.
Coś po 98 roku i nie wszystkie.

Kiedyś walczyłem, z manualem, sprzęgłami itp..
Automat załatwił sprawę :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: pawel abramczyk » sob lut 18, 2012 10:57 pm

jakie trociny bez jaj , ja całkiem poważnie , co do oleju to wiem że jeden jest syntetyk a drugi mineralny i teraz pytanie co walał poprzedni właściciel , ja rzadko kasztanie
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: martii » ndz lut 19, 2012 9:16 am

ja mam teraz skrzynie z 99' longa, nie ma żadnych podwójnych synchronizatorów
ma większe niż w Y60, tzn większą średnice, a co za tum idzie większa powierzchnie tarcia

synchronizator to pierścień który wewnętrzną częścią nachodzi na kolo zębate biegu, podobnie jak łożysko stożkowe, tyle ze bez wałeczków, silą tarcia powoduje wyrównanie prędkości walka pośredniego napędzanego od strony silnika w stosunku do walka głównego który jest na stale spięty z reduktorem, później walem mostem i kolami

w zużytych synchronizatorach nie następuje tarcie, lub jego siła jest za mala, aby wyrównać prędkości obu walków, dlatego biegi zgrzytają

aby zwiększyć opór logicznym wydaje się dolanie gęstszego oleju

wg mojej opinii, to nie synchronizator się zużywa, a bieżnia na biegu, jak wyciągnięciem synchronizatory to wyglądały na bardzo ładne, praktycznie brak śladów zużycia, za to bieżnia na kolach zębatych była jakby wytarta
zgłębiając serwisówkę znalazłem tabelkę z synchronizatorami o różniej grubości - tak jakby nissan przewidział reanimacje skrzyń

mam gdzieś w garażu części ze starej starej skrzyni, jak znajdę to wstawię fotki
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: wojtek_kom » ndz lut 19, 2012 9:44 am

martii pisze:ja mam teraz skrzynie z 99' longa, nie ma żadnych podwójnych synchronizatorów
ma większe niż w Y60, tzn większą średnice, a co za tum idzie większa powierzchnie tarcia
Tylko masz, inną skrzynię :)21
Co do Patrola, miałem podobnie :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: hugh_h » ndz lut 19, 2012 12:00 pm

panowie
to ja przypomnę ..
skrzynia chodziła w zasadzie bez zarzutu, ale była głośna,
odstawiłem do gości z Pruszkowa - wymienili łożyska, ja nie widziałem co w środku się dzieje.
no i teraz jak pisałem
nie wiem jaki olej był przed, a nie sądzę by był wymieniany.
czy można złożyć skrzynie źle - w sensie czy coś się reguluje przy tych synchronizatorach, chyba nie?
sprzęgło wszystko zostało to co było.

a z olejem to nie tak przypadkiem że to właśnie rzadszy zwiększy opór bo jest mniejszy film na elementach ?
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: wojtek_kom » ndz lut 19, 2012 12:52 pm

hugh_h pisze:panowie
to ja przypomnę ..
Sprawdzić:
- sprzęgło - pompka, przewód, siłownik,
- dzwignię zmiany napędu,
- wybierak,
- olej czy nie ma wody, innego syfu...
- bez skrzyni, sprawdzić sprzęgło,
- udać się do warsztatu, gdzie robili, rozebrać skrzynię i zobaczyć co jest.
Innego wyjścia, chyba nie ma.

Tu jeszcze ma:
http://allegro.pl/silnik-nissan-2-7d-ko ... 95349.html
200 zł, jesli to prawda, jest OK, może się pomylił, do tego skrzynia za następne 200 zł i było by pewnie OK.

Inny, ma skrzynie i silnik 3.0 za 1200 zł:
http://tablica.pl/oferta/silnik-3lbenz- ... DeYbD.html
http://tablica.pl/oferta/skrzynia-biego ... DeXOt.html

Pytanie czy sprawne.

Ostatnie sam bym, zanabył :)21
Tylko co bym robił, z dwoma 3.0V6.
Nissan-y

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: pawel abramczyk » ndz lut 19, 2012 1:21 pm

jest dziwne to co piszesz , jeżeli wczesniej chodziła dobrze to po wymianie łożysk nic nie powinno sie zmienić , a już tym bardziej na gorsze

ale jak czytałem wcześniej masz jakieś pojęcie o mechanice więc może rozbierz skrzynie i posprawdzaj może coś jest za mocno dokręcone lub na odwrót założone , zdarza się mechanik też człowiek , albo prościej poszukać drugą skrzynie i na spokojnie ją rozebrać , posprawdzać i założyć a drugą mieć w razie wojny w zapasie


jeszcze coś mi się przypomniało co ja miałem w patrolu źle założona wajcha ( a raczej zamieniona) od zmiany biegów może jest źle wsadzona ,
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: hugh_h » ndz lut 19, 2012 4:06 pm

największy problem w tym że to mój jedyny środek transportu w porze zimowej,
tamten td27 to bez turbo wiec możliwe ze za 200
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: Raymund » ndz lut 19, 2012 10:02 pm

U mnie wyglada to tak;
Patrol 2004 gu4,skrzynia jest z przebiegiem 65tys km.Kupilem z przebiegiem okolo 40tys. zaczelo sie od sporadycznych trudnosci z wbiciem pierwszego biegu....potem 2....3..... :)21
Czasem drazek zmiany biegow chodzi plynnie i precyzyjnie przy zmianie biegu,ale to czasem :)21 .
Normalnie to biegi wchodza ciezko ,topornie i szrpie drazkiem (nie ma zgrzytu jest cos w stylu uderzenia-walniecia :roll: )
Raz po odpowietrzeniu skrzyni przez kilka godzin bylo jakby duzo lepiej ,ale tylko przez kilka godzin :-?
Przy zmianie biegu na nizszych obrotach szarpie bardziej,a przy wyzszych (normalnych) to szrpniecie jest krotkie i ostre.
Ciezko mi to opisac :evil: Teraz olej to castrol 75w90,ale na poprzednim pewnie jeszcze fabrycznym bytlo tak samo.
W serwisach i warsztatach mowia ze skrzynia albo sprzeglo .
Jakies pomysly :wink:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: gebels » ndz lut 19, 2012 11:13 pm

najpierw bym zaczął od oleju

niektóre firmy maja gl-4 & gl-5 ale ujowate

zalej innej firmy albo skrzynie typowym gl-4

czy to bedzie 80w90 czy 74w90 to bez róznicy


jak to nie pomoże to rozbiórka cię czeka
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: Raymund » ndz lut 19, 2012 11:25 pm

Moze nissanowskie ATF II pomoze :-?

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: hugh_h » ndz lut 19, 2012 11:33 pm

największy problem to kurde pora roku i to że od cholery do odkręcania żeby skrzynie wydłubać,

a orientuje się ktoś jaki powinien być zakres ruchu na łapie sprzęgła u mnie?

jeśli chodzi o hydrauliczne sprzęgło to co masz na myśli sprawdź ? wycieków nie widać, płynu nie ubywa, odpowietrzyło się bez kłopotu. Czy sugerujesz rozłożyć układ na cz. pierwsze ? czy może od razu zestawy reanimacyjne założyć ale trochę się obawiam jakości gumek. może na nowe wymienić, przerażające koszty to nie są.
kiedyś sobie bez sensu wymieniłem na nowa pompę hamulcową firmy ashika się trzyma, ale potem się okazała ze nic nie pomogło mi wtedy.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: martii » pn lut 20, 2012 10:56 am

obadaj wysprzeglik i lape sprzegla czy wciska do konca

moze byc jeszcze problem z lapa sprzegla, wygieta, czy zlamana nie bedzie wystarczajaco odciagac tarczy od kola

skrzyni teoretycznie nie da sie zle zlozyc, znaczy da sie ale trzeba byc niezle zawzietym :lol:

na drugim miejscu zmien olej

to najtansze i najmniej pracochlonne opcje

odpowietrzales ukl sprzegla przy pompie i na wysprzegliku?
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: hugh_h » pn lut 20, 2012 1:55 pm

łapa jak zakładałem była ok, ruch jest taki że raczej niewiele zostało bo do gumy już dociska, odpowietrzony również tłumik,

właśnie zrobiłem test z reduktorem na N i biegi wchodzą bezproblemowo nawet jak sprzęgła nie wciskam do samego końca więc na mój rozum wychodzi ze synchronizatory

wracając do oleju to mam jak pisałem 75w90 gl4, co byś proponował wlać, tylko znowu na mój rozum żeby było większe tarcie na synchronizatorach to ma być rzadszy

jakoś muszę dociągnąć do lata, tylko jak zwykle kurde będzie fachowiec kupę wziął a zrobić i tak będę musiał sam.

planuje w lato jak tylko znajdę to wsadzać td27t (bez kompa bo się go boje) nie wiem też do jakiego przebiegu sens brać silnik planuje żeby nie miał więcej niż 200kkm ale może być trudno, wtedy bym się tym tez zajął o ile te silniki są dość żywotne z tego co wiem to skrzynie nie maja już takiej opinii, zastanawiam się czy do tego silnika podejdzie skrzynka np z d22 ? w sensie bez dodatkowych flanszy wałków etc. Czy to już powinien być tdi ? bo ma większa obudowę sprzęgła.
generalnie jestem trochę zdołowany zaistniała sytuacją.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: martii » pn lut 20, 2012 3:25 pm

synchronizator-olej-kolo zebate dziala tak samo jak tlok-pierscienie-olej-cylinder

w silniku ktory swoja najlepsze lata ma za soba i bierze olej, zmienia sie go na gestrzy - coby lekko uszczelnic trupa

w mojej styk synchra z kolami zebatymi byl tak wytarty, ze synchra nie stawialy zadnego oporu, nawet zalanie skrzyni mazutem pewnie by jej nie pomoglo :lol:

zeby sprawdzic czy sprzeglo puszcza najlepiej odkrecic wal, na zgaszonym wbic bieg, wcisnac sprzeglo i zobaczyc czy da sie krecic flansza bez oporow, chociaz wg Twojego opisu wyglada na OK
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: Raymund » śr lut 22, 2012 2:32 pm

I jeszcze takie cus :roll: -gdy zmieniam biegi przy 2700-3000 obrotow to praktycznie wszystko jest ok.
:roll:

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: Raymund » czw mar 15, 2012 7:12 pm

Moglby ktos ma na wierzchu i moglby pstryknac fote pompki sprzegla y61 3.0 (slave cylinder :wink: )
nie jestem pewien czy dobra (taka sama) chce kupic :roll:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: N2O » czw mar 15, 2012 7:13 pm

Nie żebym się czepiał, ale pompka sprzęgła to master cylinder.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: Raymund » czw mar 15, 2012 8:12 pm

To zostanmy przy slave moze :wink:
nie wiem jak sie zwie po naszemu :oops:

Czy do y61 3.0 jest jeden typ,model czy montowase byly rozne :roll:

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: problem ze skrzynią biegów

Post autor: Raymund » czw mar 15, 2012 9:08 pm

Dobrze ze mam w uj czasu i wcale mi nie zalezy :)21 :)21 :)21 :wink:

ps.
Temat ogarniety :)2
oby tylko pomoglo :)21 :)21 :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość