problem ze skrzynią biegów czyli remont po remoncie FS5W71
Moderator: Kosiarz
Re: problem ze skrzynią biegów
to było odnośnie mnie czy Raymunda ?
ja niestety przychylam się do tego że to synchronizatory,
czy jest jakiś sposób na przedłużenie ich agonii ? poza techniką jazdy
ja niestety przychylam się do tego że to synchronizatory,
czy jest jakiś sposób na przedłużenie ich agonii ? poza techniką jazdy
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: problem ze skrzynią biegów
Mnie tez wychodzi ze to synchronizatory
kasztany cholera


kasztany cholera


Re: problem ze skrzynią biegów
zalanie ATF do kończącej się skrzyni skróci jej agonie
ja zalałem ATF bo mam w krzynke perfekt, na standardowym oleju przy mrozach zanim sie olej rozgrzal chodzila ciezej, po zalaniu ATFem nie czuć praktycznie żadnej różnicy
na przedłużenie agonii kończącej się skrzyni już chyba tylko dosypanie trocin zostało
robiłem obdukcje swojej byłej skrzyni synchra nie były wytarte, bardziej jakby bieżnie na biegach się wytarły
gdzieś jeszcze znalazłem tabelkę z synchronizatorami wg średnic wewnętrznych, 7 czy 8 rożnych w zależności od wykończenia skrzyni
czyli jak się synchronizacja sypie, zakładasz numer czy 2 mniejsze i dalej działa - oczywiście o ile dobrze sobie to wygłówkowalem
pozostaje jeszcze koszt samych synchronizatorów, łożysk i stanu samych zębów - do kalkulacji opłacalności naprawy

ja zalałem ATF bo mam w krzynke perfekt, na standardowym oleju przy mrozach zanim sie olej rozgrzal chodzila ciezej, po zalaniu ATFem nie czuć praktycznie żadnej różnicy
na przedłużenie agonii kończącej się skrzyni już chyba tylko dosypanie trocin zostało

robiłem obdukcje swojej byłej skrzyni synchra nie były wytarte, bardziej jakby bieżnie na biegach się wytarły
gdzieś jeszcze znalazłem tabelkę z synchronizatorami wg średnic wewnętrznych, 7 czy 8 rożnych w zależności od wykończenia skrzyni
czyli jak się synchronizacja sypie, zakładasz numer czy 2 mniejsze i dalej działa - oczywiście o ile dobrze sobie to wygłówkowalem

pozostaje jeszcze koszt samych synchronizatorów, łożysk i stanu samych zębów - do kalkulacji opłacalności naprawy
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: problem ze skrzynią biegów
Raymund pisze:Mnie tez wychodzi ze to synchronizatory![]()
kasztany cholera![]()
nie koniecznie , mi też mówili że synchronizatory , że trzeba skrzyni szukać skrzynie stała nie ruszana pół roku nie wchodził 2 i 4 a reszta z problemem, kupiłem u Zbyszka olej (gebelsa) , zalałem włączyłem auto na N i 3 bieg i zostawiłem na 2 godziny , i wszystko wróciło do normy , może po prostu coś z olejem , może nie ten
Super parchatek Super y60 

Re: problem ze skrzynią biegów
no ja wyczytałem i wlałem co wyczytałem jak wyżej.
trociny to do mostu jak hałasuje
na pewno nie na niewchodzące biegi.
trociny to do mostu jak hałasuje

info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: problem ze skrzynią biegów
Były skrzynie takie, które miały podwójne synchronizatory, w takiej raczej nie padną.
Coś po 98 roku i nie wszystkie.
Kiedyś walczyłem, z manualem, sprzęgłami itp..
Automat załatwił sprawę
Coś po 98 roku i nie wszystkie.
Kiedyś walczyłem, z manualem, sprzęgłami itp..
Automat załatwił sprawę

Nissan-y
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: problem ze skrzynią biegów
jakie trociny bez jaj , ja całkiem poważnie , co do oleju to wiem że jeden jest syntetyk a drugi mineralny i teraz pytanie co walał poprzedni właściciel , ja rzadko kasztanie
Super parchatek Super y60 

Re: problem ze skrzynią biegów
ja mam teraz skrzynie z 99' longa, nie ma żadnych podwójnych synchronizatorów
ma większe niż w Y60, tzn większą średnice, a co za tum idzie większa powierzchnie tarcia
synchronizator to pierścień który wewnętrzną częścią nachodzi na kolo zębate biegu, podobnie jak łożysko stożkowe, tyle ze bez wałeczków, silą tarcia powoduje wyrównanie prędkości walka pośredniego napędzanego od strony silnika w stosunku do walka głównego który jest na stale spięty z reduktorem, później walem mostem i kolami
w zużytych synchronizatorach nie następuje tarcie, lub jego siła jest za mala, aby wyrównać prędkości obu walków, dlatego biegi zgrzytają
aby zwiększyć opór logicznym wydaje się dolanie gęstszego oleju
wg mojej opinii, to nie synchronizator się zużywa, a bieżnia na biegu, jak wyciągnięciem synchronizatory to wyglądały na bardzo ładne, praktycznie brak śladów zużycia, za to bieżnia na kolach zębatych była jakby wytarta
zgłębiając serwisówkę znalazłem tabelkę z synchronizatorami o różniej grubości - tak jakby nissan przewidział reanimacje skrzyń
mam gdzieś w garażu części ze starej starej skrzyni, jak znajdę to wstawię fotki
ma większe niż w Y60, tzn większą średnice, a co za tum idzie większa powierzchnie tarcia
synchronizator to pierścień który wewnętrzną częścią nachodzi na kolo zębate biegu, podobnie jak łożysko stożkowe, tyle ze bez wałeczków, silą tarcia powoduje wyrównanie prędkości walka pośredniego napędzanego od strony silnika w stosunku do walka głównego który jest na stale spięty z reduktorem, później walem mostem i kolami
w zużytych synchronizatorach nie następuje tarcie, lub jego siła jest za mala, aby wyrównać prędkości obu walków, dlatego biegi zgrzytają
aby zwiększyć opór logicznym wydaje się dolanie gęstszego oleju
wg mojej opinii, to nie synchronizator się zużywa, a bieżnia na biegu, jak wyciągnięciem synchronizatory to wyglądały na bardzo ładne, praktycznie brak śladów zużycia, za to bieżnia na kolach zębatych była jakby wytarta
zgłębiając serwisówkę znalazłem tabelkę z synchronizatorami o różniej grubości - tak jakby nissan przewidział reanimacje skrzyń
mam gdzieś w garażu części ze starej starej skrzyni, jak znajdę to wstawię fotki
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: problem ze skrzynią biegów
Tylko masz, inną skrzynięmartii pisze:ja mam teraz skrzynie z 99' longa, nie ma żadnych podwójnych synchronizatorów
ma większe niż w Y60, tzn większą średnice, a co za tum idzie większa powierzchnie tarcia

Co do Patrola, miałem podobnie

Nissan-y
Re: problem ze skrzynią biegów
panowie
to ja przypomnę ..
skrzynia chodziła w zasadzie bez zarzutu, ale była głośna,
odstawiłem do gości z Pruszkowa - wymienili łożyska, ja nie widziałem co w środku się dzieje.
no i teraz jak pisałem
nie wiem jaki olej był przed, a nie sądzę by był wymieniany.
czy można złożyć skrzynie źle - w sensie czy coś się reguluje przy tych synchronizatorach, chyba nie?
sprzęgło wszystko zostało to co było.
a z olejem to nie tak przypadkiem że to właśnie rzadszy zwiększy opór bo jest mniejszy film na elementach ?
to ja przypomnę ..
skrzynia chodziła w zasadzie bez zarzutu, ale była głośna,
odstawiłem do gości z Pruszkowa - wymienili łożyska, ja nie widziałem co w środku się dzieje.
no i teraz jak pisałem
nie wiem jaki olej był przed, a nie sądzę by był wymieniany.
czy można złożyć skrzynie źle - w sensie czy coś się reguluje przy tych synchronizatorach, chyba nie?
sprzęgło wszystko zostało to co było.
a z olejem to nie tak przypadkiem że to właśnie rzadszy zwiększy opór bo jest mniejszy film na elementach ?
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: problem ze skrzynią biegów
Sprawdzić:hugh_h pisze:panowie
to ja przypomnę ..
- sprzęgło - pompka, przewód, siłownik,
- dzwignię zmiany napędu,
- wybierak,
- olej czy nie ma wody, innego syfu...
- bez skrzyni, sprawdzić sprzęgło,
- udać się do warsztatu, gdzie robili, rozebrać skrzynię i zobaczyć co jest.
Innego wyjścia, chyba nie ma.
Tu jeszcze ma:
http://allegro.pl/silnik-nissan-2-7d-ko ... 95349.html
200 zł, jesli to prawda, jest OK, może się pomylił, do tego skrzynia za następne 200 zł i było by pewnie OK.
Inny, ma skrzynie i silnik 3.0 za 1200 zł:
http://tablica.pl/oferta/silnik-3lbenz- ... DeYbD.html
http://tablica.pl/oferta/skrzynia-biego ... DeXOt.html
Pytanie czy sprawne.
Ostatnie sam bym, zanabył

Tylko co bym robił, z dwoma 3.0V6.
Nissan-y
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: problem ze skrzynią biegów
jest dziwne to co piszesz , jeżeli wczesniej chodziła dobrze to po wymianie łożysk nic nie powinno sie zmienić , a już tym bardziej na gorsze
ale jak czytałem wcześniej masz jakieś pojęcie o mechanice więc może rozbierz skrzynie i posprawdzaj może coś jest za mocno dokręcone lub na odwrót założone , zdarza się mechanik też człowiek , albo prościej poszukać drugą skrzynie i na spokojnie ją rozebrać , posprawdzać i założyć a drugą mieć w razie wojny w zapasie
jeszcze coś mi się przypomniało co ja miałem w patrolu źle założona wajcha ( a raczej zamieniona) od zmiany biegów może jest źle wsadzona ,
ale jak czytałem wcześniej masz jakieś pojęcie o mechanice więc może rozbierz skrzynie i posprawdzaj może coś jest za mocno dokręcone lub na odwrót założone , zdarza się mechanik też człowiek , albo prościej poszukać drugą skrzynie i na spokojnie ją rozebrać , posprawdzać i założyć a drugą mieć w razie wojny w zapasie
jeszcze coś mi się przypomniało co ja miałem w patrolu źle założona wajcha ( a raczej zamieniona) od zmiany biegów może jest źle wsadzona ,
Super parchatek Super y60 

Re: problem ze skrzynią biegów
największy problem w tym że to mój jedyny środek transportu w porze zimowej,
tamten td27 to bez turbo wiec możliwe ze za 200
tamten td27 to bez turbo wiec możliwe ze za 200
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: problem ze skrzynią biegów
U mnie wyglada to tak;
Patrol 2004 gu4,skrzynia jest z przebiegiem 65tys km.Kupilem z przebiegiem okolo 40tys. zaczelo sie od sporadycznych trudnosci z wbiciem pierwszego biegu....potem 2....3.....
Czasem drazek zmiany biegow chodzi plynnie i precyzyjnie przy zmianie biegu,ale to czasem
.
Normalnie to biegi wchodza ciezko ,topornie i szrpie drazkiem (nie ma zgrzytu jest cos w stylu uderzenia-walniecia
)
Raz po odpowietrzeniu skrzyni przez kilka godzin bylo jakby duzo lepiej ,ale tylko przez kilka godzin
Przy zmianie biegu na nizszych obrotach szarpie bardziej,a przy wyzszych (normalnych) to szrpniecie jest krotkie i ostre.
Ciezko mi to opisac
Teraz olej to castrol 75w90,ale na poprzednim pewnie jeszcze fabrycznym bytlo tak samo.
W serwisach i warsztatach mowia ze skrzynia albo sprzeglo .
Jakies pomysly
Patrol 2004 gu4,skrzynia jest z przebiegiem 65tys km.Kupilem z przebiegiem okolo 40tys. zaczelo sie od sporadycznych trudnosci z wbiciem pierwszego biegu....potem 2....3.....

Czasem drazek zmiany biegow chodzi plynnie i precyzyjnie przy zmianie biegu,ale to czasem

Normalnie to biegi wchodza ciezko ,topornie i szrpie drazkiem (nie ma zgrzytu jest cos w stylu uderzenia-walniecia

Raz po odpowietrzeniu skrzyni przez kilka godzin bylo jakby duzo lepiej ,ale tylko przez kilka godzin

Przy zmianie biegu na nizszych obrotach szarpie bardziej,a przy wyzszych (normalnych) to szrpniecie jest krotkie i ostre.
Ciezko mi to opisac

W serwisach i warsztatach mowia ze skrzynia albo sprzeglo .
Jakies pomysly

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: problem ze skrzynią biegów
najpierw bym zaczął od oleju
niektóre firmy maja gl-4 & gl-5 ale ujowate
zalej innej firmy albo skrzynie typowym gl-4
czy to bedzie 80w90 czy 74w90 to bez róznicy
jak to nie pomoże to rozbiórka cię czeka
niektóre firmy maja gl-4 & gl-5 ale ujowate
zalej innej firmy albo skrzynie typowym gl-4
czy to bedzie 80w90 czy 74w90 to bez róznicy
jak to nie pomoże to rozbiórka cię czeka
Czwarte serce 

Re: problem ze skrzynią biegów
Moze nissanowskie ATF II pomoze 

Re: problem ze skrzynią biegów
największy problem to kurde pora roku i to że od cholery do odkręcania żeby skrzynie wydłubać,
a orientuje się ktoś jaki powinien być zakres ruchu na łapie sprzęgła u mnie?
jeśli chodzi o hydrauliczne sprzęgło to co masz na myśli sprawdź ? wycieków nie widać, płynu nie ubywa, odpowietrzyło się bez kłopotu. Czy sugerujesz rozłożyć układ na cz. pierwsze ? czy może od razu zestawy reanimacyjne założyć ale trochę się obawiam jakości gumek. może na nowe wymienić, przerażające koszty to nie są.
kiedyś sobie bez sensu wymieniłem na nowa pompę hamulcową firmy ashika się trzyma, ale potem się okazała ze nic nie pomogło mi wtedy.
a orientuje się ktoś jaki powinien być zakres ruchu na łapie sprzęgła u mnie?
jeśli chodzi o hydrauliczne sprzęgło to co masz na myśli sprawdź ? wycieków nie widać, płynu nie ubywa, odpowietrzyło się bez kłopotu. Czy sugerujesz rozłożyć układ na cz. pierwsze ? czy może od razu zestawy reanimacyjne założyć ale trochę się obawiam jakości gumek. może na nowe wymienić, przerażające koszty to nie są.
kiedyś sobie bez sensu wymieniłem na nowa pompę hamulcową firmy ashika się trzyma, ale potem się okazała ze nic nie pomogło mi wtedy.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: problem ze skrzynią biegów
obadaj wysprzeglik i lape sprzegla czy wciska do konca
moze byc jeszcze problem z lapa sprzegla, wygieta, czy zlamana nie bedzie wystarczajaco odciagac tarczy od kola
skrzyni teoretycznie nie da sie zle zlozyc, znaczy da sie ale trzeba byc niezle zawzietym
na drugim miejscu zmien olej
to najtansze i najmniej pracochlonne opcje
odpowietrzales ukl sprzegla przy pompie i na wysprzegliku?
moze byc jeszcze problem z lapa sprzegla, wygieta, czy zlamana nie bedzie wystarczajaco odciagac tarczy od kola
skrzyni teoretycznie nie da sie zle zlozyc, znaczy da sie ale trzeba byc niezle zawzietym

na drugim miejscu zmien olej
to najtansze i najmniej pracochlonne opcje
odpowietrzales ukl sprzegla przy pompie i na wysprzegliku?
Re: problem ze skrzynią biegów
łapa jak zakładałem była ok, ruch jest taki że raczej niewiele zostało bo do gumy już dociska, odpowietrzony również tłumik,
właśnie zrobiłem test z reduktorem na N i biegi wchodzą bezproblemowo nawet jak sprzęgła nie wciskam do samego końca więc na mój rozum wychodzi ze synchronizatory
wracając do oleju to mam jak pisałem 75w90 gl4, co byś proponował wlać, tylko znowu na mój rozum żeby było większe tarcie na synchronizatorach to ma być rzadszy
jakoś muszę dociągnąć do lata, tylko jak zwykle kurde będzie fachowiec kupę wziął a zrobić i tak będę musiał sam.
planuje w lato jak tylko znajdę to wsadzać td27t (bez kompa bo się go boje) nie wiem też do jakiego przebiegu sens brać silnik planuje żeby nie miał więcej niż 200kkm ale może być trudno, wtedy bym się tym tez zajął o ile te silniki są dość żywotne z tego co wiem to skrzynie nie maja już takiej opinii, zastanawiam się czy do tego silnika podejdzie skrzynka np z d22 ? w sensie bez dodatkowych flanszy wałków etc. Czy to już powinien być tdi ? bo ma większa obudowę sprzęgła.
generalnie jestem trochę zdołowany zaistniała sytuacją.
właśnie zrobiłem test z reduktorem na N i biegi wchodzą bezproblemowo nawet jak sprzęgła nie wciskam do samego końca więc na mój rozum wychodzi ze synchronizatory
wracając do oleju to mam jak pisałem 75w90 gl4, co byś proponował wlać, tylko znowu na mój rozum żeby było większe tarcie na synchronizatorach to ma być rzadszy
jakoś muszę dociągnąć do lata, tylko jak zwykle kurde będzie fachowiec kupę wziął a zrobić i tak będę musiał sam.
planuje w lato jak tylko znajdę to wsadzać td27t (bez kompa bo się go boje) nie wiem też do jakiego przebiegu sens brać silnik planuje żeby nie miał więcej niż 200kkm ale może być trudno, wtedy bym się tym tez zajął o ile te silniki są dość żywotne z tego co wiem to skrzynie nie maja już takiej opinii, zastanawiam się czy do tego silnika podejdzie skrzynka np z d22 ? w sensie bez dodatkowych flanszy wałków etc. Czy to już powinien być tdi ? bo ma większa obudowę sprzęgła.
generalnie jestem trochę zdołowany zaistniała sytuacją.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: problem ze skrzynią biegów
synchronizator-olej-kolo zebate dziala tak samo jak tlok-pierscienie-olej-cylinder
w silniku ktory swoja najlepsze lata ma za soba i bierze olej, zmienia sie go na gestrzy - coby lekko uszczelnic trupa
w mojej styk synchra z kolami zebatymi byl tak wytarty, ze synchra nie stawialy zadnego oporu, nawet zalanie skrzyni mazutem pewnie by jej nie pomoglo
zeby sprawdzic czy sprzeglo puszcza najlepiej odkrecic wal, na zgaszonym wbic bieg, wcisnac sprzeglo i zobaczyc czy da sie krecic flansza bez oporow, chociaz wg Twojego opisu wyglada na OK
w silniku ktory swoja najlepsze lata ma za soba i bierze olej, zmienia sie go na gestrzy - coby lekko uszczelnic trupa
w mojej styk synchra z kolami zebatymi byl tak wytarty, ze synchra nie stawialy zadnego oporu, nawet zalanie skrzyni mazutem pewnie by jej nie pomoglo

zeby sprawdzic czy sprzeglo puszcza najlepiej odkrecic wal, na zgaszonym wbic bieg, wcisnac sprzeglo i zobaczyc czy da sie krecic flansza bez oporow, chociaz wg Twojego opisu wyglada na OK
Re: problem ze skrzynią biegów
I jeszcze takie cus
-gdy zmieniam biegi przy 2700-3000 obrotow to praktycznie wszystko jest ok.



Re: problem ze skrzynią biegów
Moglby ktos ma na wierzchu i moglby pstryknac fote pompki sprzegla y61 3.0 (slave cylinder
)
nie jestem pewien czy dobra (taka sama) chce kupic

nie jestem pewien czy dobra (taka sama) chce kupic

Re: problem ze skrzynią biegów
Nie żebym się czepiał, ale pompka sprzęgła to master cylinder.


Re: problem ze skrzynią biegów
To zostanmy przy slave moze
nie wiem jak sie zwie po naszemu
Czy do y61 3.0 jest jeden typ,model czy montowase byly rozne

nie wiem jak sie zwie po naszemu

Czy do y61 3.0 jest jeden typ,model czy montowase byly rozne

Re: problem ze skrzynią biegów
Dobrze ze mam w uj czasu i wcale mi nie zalezy

ps.
Temat ogarniety
oby tylko pomoglo





ps.
Temat ogarniety

oby tylko pomoglo



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość