Dziwny problem z silnikiem
Moderator: Kosiarz
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Dziwny problem z silnikiem
Problem to chyba nie ilość paliwa, auto zapala, klamoci chwilę i się stabilizuje skład mieszanki się nie zgadza lub czas podawania zapłonu. Vaccu sprawdziłem paliwo nie schodzi.Zresztą dziwne bo układ oryginalny. Też sprawdziłem podciśnienie w zbiorniku, układ sprawny.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Dziwny problem z silnikiem
Pompy rotacyjne maja to do siebie że kąt wtrysku sterowany jest ciśnieniem wewnętrznym pompy, a jak to spada(np z powodu niewydolności wewnętrznej pompki wstępnej), to dzieją się cyrki. Coś takiego się dzieje np w terrano 2,7TD jak zatka się sitko w pompie.
Re: Dziwny problem z silnikiem

Chyba zaczynają sie problemy podstawowe:dorżnięte silniki, po 10 razy remontowane,które dawno powinny być w hucie

Czas sprawdzać wysokość n krotnie planowanej głowicy,siłę sprężyn zaworowych i masę innych pierdół które już wylazły poza fabryczne tolerancje

Powodzenia...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Dziwny problem z silnikiem
Mój silnik nie jest taki znowu zajechany .... poza uszkodzeniem 4gara 
Ciśnienie oleju mam książkowe, turbo zdrowe, ciśnienie na pozostałych garach równiutko po 30 .... odpala ładnie, nie kopci. Ale mnie udało się kupić auto w naprawdę dobrym stanie .... mam jeszcze oryginalne krzyżaki na wałach i niedawno wymieniłem oryginalne sprzęgło bo przestało robić po dłubnięciu motoru. Myślę, że przyczyna leży w niedomaganiach układu paliwowego. Może trzeba by pokombinować z pompą i wtryskami.

Ciśnienie oleju mam książkowe, turbo zdrowe, ciśnienie na pozostałych garach równiutko po 30 .... odpala ładnie, nie kopci. Ale mnie udało się kupić auto w naprawdę dobrym stanie .... mam jeszcze oryginalne krzyżaki na wałach i niedawno wymieniłem oryginalne sprzęgło bo przestało robić po dłubnięciu motoru. Myślę, że przyczyna leży w niedomaganiach układu paliwowego. Może trzeba by pokombinować z pompą i wtryskami.
Life's Too Short For A Full Time Job
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Dziwny problem z silnikiem
Dziś sprawdziłem doładowanie, czy tego gada nie przeładowuje.I wygląda na to, że ku....... jest ok 0,9 bar przy 3 biegu pedał w podłodze. Mam pytanie czy ktoś zna graniczną wartość wysokości głowicy w 2,8 

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z silnikiem
Wartości nie znam ale mam taką trzy razy planowaną i działa bez zarzutu.
Jeśli chodzi o skład mieszanki
w dieslu... nie ma pojęcia skład mieszanki bynajmniej w tym.
Również moim zdaniem jest to problem układu paliwowego a dokładnie pompy która nie daje rady przy wysokich obrotach. A regenerowaną to jedną mam ale bałbym się ją do silnika wsadzić po tym jak 7km po remoncie wkręciła silnik na jakieś 8tyś
Jeśli chodzi o skład mieszanki

Również moim zdaniem jest to problem układu paliwowego a dokładnie pompy która nie daje rady przy wysokich obrotach. A regenerowaną to jedną mam ale bałbym się ją do silnika wsadzić po tym jak 7km po remoncie wkręciła silnik na jakieś 8tyś
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Dziwny problem z silnikiem
Powiem tak zawsze regeneruję pompy w tym samym zakładzie, każda działała bez zarzutu, robili też ta obecną z tego nieszczęśnika. Podkładałem drugą i to samo.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Dziwny problem z silnikiem
Jak już pisałem już wszystko było podmienione od 2 grata identycznie przygotowanego i nic się nie zmieniło, u mnie głównym problemem jest zbyt wysokie ciśnienie oleju które na gorącym dochodzi do 6 i przy tym ciśnieniu zaczyna nierówno chodzić aż potrafi się całkiem zadławić. Paliwo było już podawane na różne sposoby w tym elektryczną zewnętrzną pompą i nic się nie zmieniło dlatego rozebraliśmy silnik i szukamy przyczyny tak wysokiego ciśnienia oleju.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Dziwny problem z silnikiem
Zaworek upustowy pompy oleju może szwankować. Lub cała reszta gówn.... co za shit
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Dziwny problem z silnikiem
Jak nic nie pomoże, to zmień hydraulikę na płytkową regulację.


- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Dziwny problem z silnikiem
A wieta od czego pasi czy tylko oryginał ...



BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Dziwny problem z silnikiem
No przecie było wcześniej napisane, że od forda.


- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Dziwny problem z silnikiem
Jop to jutro pedziem dobierać. Oj senior będzie niepocieszony:)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Dziwny problem z silnikiem
znasz moje zdanie na ten temat wiec nie bedę go publicznie wyrażał 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Dziwny problem z silnikiem
No tylko potem może być problem z padającymi turbosprężarkami od zbyt wysokiego ciśnienia oleju.


Re: Dziwny problem z silnikiem
a boostpina ktos ruszal?
wywalcie podkladke i przekreccie go o 180' wtedy dawka paliwa przy doladowaniu bedzie na max
seryjne ustawienia pompy sa dosc restrykcyjne - mi po podniesieniu doladowania do 1,1 pow 3krpm szedl tak sobie, dopiero po zabawach ze strojeniem boostpinem ladnie ciagnie do odcinki
wywalcie podkladke i przekreccie go o 180' wtedy dawka paliwa przy doladowaniu bedzie na max
seryjne ustawienia pompy sa dosc restrykcyjne - mi po podniesieniu doladowania do 1,1 pow 3krpm szedl tak sobie, dopiero po zabawach ze strojeniem boostpinem ladnie ciagnie do odcinki
Re: Dziwny problem z silnikiem
Silnik rozebrany i nic nie wskazuje na usterkę, hmm dziwne. Póki co dostałem na zastępstwo inny silnik na moim osprzęcie i wszystko gra jak należy , teraz 141km na kołach po hamowni i strojeniu.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: ndz gru 20, 2009 7:53 pm
- Lokalizacja: islandia,slowacjia
Re: Dziwny problem z silnikiem
u mnie akurat to samo: przy wyzszych obrotach sie dlawi,wtedy dymi na bialo-siwo,przerywa...choc wydaje mi sie,ze i calkowice stracil moci,i na nizszych obrotach...miastek pisze: Identycznie zachowuje się 4.2D gdy zapcha mu się sitko na wlocie do pompy wtryskowej też przy wyższych obrotach się dławi, dymi na biało, przerywa traci moc.
z innego powodu pol roka temu byla pompa odebrana i sprawdzona w solidnym warsztacie,wymienilem wszytkie oleje i filtry...a jakby od tej pory nie mial moci
silnik TD42 na pompe rzedowej,olej 15W40
dzis jescze sprobujeme przekrecic pompe
pozdrawiam,Vladimir
Y60 RD28T - niezawodny kolega na drogach
Y60 TD42 - byly wol roboczy
Y60 RD28T - niezawodny kolega na drogach
Y60 TD42 - byly wol roboczy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość