Dziwny problem z silnikiem

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » sob lis 10, 2012 12:42 am

Problem to chyba nie ilość paliwa, auto zapala, klamoci chwilę i się stabilizuje skład mieszanki się nie zgadza lub czas podawania zapłonu. Vaccu sprawdziłem paliwo nie schodzi.Zresztą dziwne bo układ oryginalny. Też sprawdziłem podciśnienie w zbiorniku, układ sprawny.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: N2O » sob lis 10, 2012 12:58 am

Pompy rotacyjne maja to do siebie że kąt wtrysku sterowany jest ciśnieniem wewnętrznym pompy, a jak to spada(np z powodu niewydolności wewnętrznej pompki wstępnej), to dzieją się cyrki. Coś takiego się dzieje np w terrano 2,7TD jak zatka się sitko w pompie.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: vandall1 » sob lis 10, 2012 1:15 am

:roll:
Chyba zaczynają sie problemy podstawowe:dorżnięte silniki, po 10 razy remontowane,które dawno powinny być w hucie :roll:
Czas sprawdzać wysokość n krotnie planowanej głowicy,siłę sprężyn zaworowych i masę innych pierdół które już wylazły poza fabryczne tolerancje :roll:
Powodzenia...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: Maqlinka » sob lis 10, 2012 9:55 am

Mój silnik nie jest taki znowu zajechany .... poza uszkodzeniem 4gara :)21
Ciśnienie oleju mam książkowe, turbo zdrowe, ciśnienie na pozostałych garach równiutko po 30 .... odpala ładnie, nie kopci. Ale mnie udało się kupić auto w naprawdę dobrym stanie .... mam jeszcze oryginalne krzyżaki na wałach i niedawno wymieniłem oryginalne sprzęgło bo przestało robić po dłubnięciu motoru. Myślę, że przyczyna leży w niedomaganiach układu paliwowego. Może trzeba by pokombinować z pompą i wtryskami.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » sob lis 10, 2012 4:15 pm

Dziś sprawdziłem doładowanie, czy tego gada nie przeładowuje.I wygląda na to, że ku....... jest ok 0,9 bar przy 3 biegu pedał w podłodze. Mam pytanie czy ktoś zna graniczną wartość wysokości głowicy w 2,8 ??
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: miastek » sob lis 10, 2012 10:07 pm

Wartości nie znam ale mam taką trzy razy planowaną i działa bez zarzutu.
Jeśli chodzi o skład mieszanki :)21 w dieslu... nie ma pojęcia skład mieszanki bynajmniej w tym.
Również moim zdaniem jest to problem układu paliwowego a dokładnie pompy która nie daje rady przy wysokich obrotach. A regenerowaną to jedną mam ale bałbym się ją do silnika wsadzić po tym jak 7km po remoncie wkręciła silnik na jakieś 8tyś
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » sob lis 10, 2012 10:14 pm

Powiem tak zawsze regeneruję pompy w tym samym zakładzie, każda działała bez zarzutu, robili też ta obecną z tego nieszczęśnika. Podkładałem drugą i to samo.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

IBIZA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 02, 2011 8:32 pm

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: IBIZA » sob lis 10, 2012 11:38 pm

Jak już pisałem już wszystko było podmienione od 2 grata identycznie przygotowanego i nic się nie zmieniło, u mnie głównym problemem jest zbyt wysokie ciśnienie oleju które na gorącym dochodzi do 6 i przy tym ciśnieniu zaczyna nierówno chodzić aż potrafi się całkiem zadławić. Paliwo było już podawane na różne sposoby w tym elektryczną zewnętrzną pompą i nic się nie zmieniło dlatego rozebraliśmy silnik i szukamy przyczyny tak wysokiego ciśnienia oleju.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » sob lis 10, 2012 11:50 pm

Zaworek upustowy pompy oleju może szwankować. Lub cała reszta gówn.... co za shit
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: N2O » ndz lis 11, 2012 12:18 am

Jak nic nie pomoże, to zmień hydraulikę na płytkową regulację.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » ndz lis 11, 2012 12:27 am

A wieta od czego pasi czy tylko oryginał ...?? :roll:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: N2O » ndz lis 11, 2012 2:02 am

No przecie było wcześniej napisane, że od forda.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » ndz lis 11, 2012 2:07 pm

Jop to jutro pedziem dobierać. Oj senior będzie niepocieszony:)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: vandall1 » ndz lis 11, 2012 9:34 pm

znasz moje zdanie na ten temat wiec nie bedę go publicznie wyrażał :)11
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: N2O » ndz lis 11, 2012 9:49 pm

No tylko potem może być problem z padającymi turbosprężarkami od zbyt wysokiego ciśnienia oleju.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: martii » pn lis 12, 2012 9:45 am

a boostpina ktos ruszal?
wywalcie podkladke i przekreccie go o 180' wtedy dawka paliwa przy doladowaniu bedzie na max

seryjne ustawienia pompy sa dosc restrykcyjne - mi po podniesieniu doladowania do 1,1 pow 3krpm szedl tak sobie, dopiero po zabawach ze strojeniem boostpinem ladnie ciagnie do odcinki
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

IBIZA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 02, 2011 8:32 pm

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: IBIZA » czw lis 29, 2012 11:33 pm

Silnik rozebrany i nic nie wskazuje na usterkę, hmm dziwne. Póki co dostałem na zastępstwo inny silnik na moim osprzęcie i wszystko gra jak należy , teraz 141km na kołach po hamowni i strojeniu.

vlad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 7:53 pm
Lokalizacja: islandia,slowacjia

Re: Dziwny problem z silnikiem

Post autor: vlad » ndz gru 02, 2012 9:52 am

miastek pisze: Identycznie zachowuje się 4.2D gdy zapcha mu się sitko na wlocie do pompy wtryskowej też przy wyższych obrotach się dławi, dymi na biało, przerywa traci moc.
u mnie akurat to samo: przy wyzszych obrotach sie dlawi,wtedy dymi na bialo-siwo,przerywa...choc wydaje mi sie,ze i calkowice stracil moci,i na nizszych obrotach...
z innego powodu pol roka temu byla pompa odebrana i sprawdzona w solidnym warsztacie,wymienilem wszytkie oleje i filtry...a jakby od tej pory nie mial moci
silnik TD42 na pompe rzedowej,olej 15W40

dzis jescze sprobujeme przekrecic pompe
pozdrawiam,Vladimir

Y60 RD28T - niezawodny kolega na drogach
Y60 TD42 - byly wol roboczy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość