Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: gebels » pt sty 17, 2014 3:18 pm

martii pisze:nie od roku tylko od 2 :D ATF II - lato-zima, żadnej różnicy, biegalka chodzi jak w osobówce :D
tylko że ATF w manualnej skrzyni trzeba zmienia częściej niz tradycyjny


a ATF-em skrzyni ubijesz najwyzej synchronizatory troche wolniej działaja
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: martii » pt sty 17, 2014 8:08 pm

sorki machnelem sie - minely juz 3 lata, bo przekladke na skrzynie z Y61 robilem w styczniu 2011 :D

tak - ATF zmieniam co 15-20tys

jak ktos ma czucie w rekach i nogach i nie trzepie begalka jak siekiera w amoku to mysle ze nic synchronizatorom nie bedzie - ale fakt lopatologicznie myslac ATF jest o wiele rzadszy i film olejowy pomiedzy synchronizatorem a bierznia jest mniejszy - chyba

ale z drugiej strony skrzynie w starawych juz CRX hondach lataja chyba na 10W40 nowsze na MTFie hodnowskim i nic im nie jest - ale nspecem od olejow nie jestem
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: gebels » sob sty 18, 2014 12:01 am

Mtf to mtf, a skrzynie pod olej silnikowy maja inne synchronizatory


A w takiej beemce to trzeba wiedziec nawet jakiego koloru jest tabliczka na skrzyni zeby dobrac olej tak zeby dobrze dzialala
Czwarte serce :cry:

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: Ingrid » sob sty 18, 2014 1:00 am

No i oby beemka była wzorem jak powinna pracować skrzynia biegów. Wskazówka kolorem naklejki rozwiewa wątpliwości. Nie ma ich również w przypadku parcha, ma być półsyntetyk i koniec. I nie ma tak że ja sobie wleje ATF bo będzie lepiej. To jest jakaś bzdura. Producent jasno określił klasę lepkości oleju. ATF w porównaniu do 75w90 nie mówiąc już o 80w90 to woda. Kocham te teorie szwagra brata...

p.s. Co to znaczy skrzynia pracująca na oleju silnikowym ?

Awatar użytkownika
czifu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn paź 08, 2012 12:59 pm
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: czifu » sob sty 18, 2014 9:29 am

W starszych hondach (z lat 80 i początku 90) do skrzyni lało się olej silnikowy.
Jest
Terrano 1 2,4b+lpg 1988r
Łopel vectra 1,8b+lpg 1995r

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: LSD » sob sty 18, 2014 12:12 pm

czifu pisze:W starszych hondach (z lat 80 i początku 90) do skrzyni lało się olej silnikowy.
Starszych modeli czego? Na pewno nie Patroli. Nawet Patrol L60 z lat 60-70 ma mieć zalewany olej przekładniowy.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: N2O » sob sty 18, 2014 12:25 pm

Olej silnikowy do skrzyni lało się np do Isuzu.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: gebels » sob sty 18, 2014 6:50 pm

Ingrid pisze:No i oby beemka była wzorem jak powinna pracować skrzynia biegów. Wskazówka kolorem naklejki rozwiewa wątpliwości. Nie ma ich również w przypadku parcha, ma być półsyntetyk i koniec. I nie ma tak że ja sobie wleje ATF bo będzie lepiej. To jest jakaś bzdura. Producent jasno określił klasę lepkości oleju. ATF w porównaniu do 75w90 nie mówiąc już o 80w90 to woda. Kocham te teorie szwagra brata...

p.s. Co to znaczy skrzynia pracująca na oleju silnikowym ?
To znaczy ze lejesz do skrzyni olej silnikowy 10W40 np w ciezarowkach iveco, Renault i innych z przed kilku lat, isuzu np. Honda
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Problem ze skrzynią w Patrolu 4,2

Post autor: lbl78 » sob sty 18, 2014 11:16 pm

N2O pisze:Olej silnikowy do skrzyni lało się np do Isuzu.
isuzu, opel, bighorn, holden, mazda ogólnie połowa sztrucli w których latały skrzynie GM zalewa się olejem silnikowym i nie 10W40 tylko pełnym syntetykiem 5W30 albo 5W40
mam taką u siebie w montku, porównując do patrola działa jak zegar atomowy przy rzadzieckim zegarze balansowym :)21 niby oba przyrządy mają to samo zadanie ale cóż.... :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości