...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
Mam zagadkę z czujnikiem ciśnienia oleju.
Nissan Patrol 1992 2.8TD.
Silnik pracuje ładnie, pali bez problemu, nic nie dymi nic nie kopci, mocowo też nie ma problemu.
Po odpaleniu ciśnienie to 4 bary, potem po rozgrzaniu oleju spada na 2 bary. Jak sie jedzie pracuje w zakresie od 2 do 5 barów. czyli wszystko OK.
Jednak czasami potrafi spaść na 1 bara i pracować w zakresie 1 bar do 2 barów, potem wszystko wraca do normy.
Przy czym w większości przypadków jest poprawnie.
Dodam, że nigdy nei zapaliła się żadna kontrolka ostrzegająca o zbyt niskim ciśnieniu.
Zgłupiałem, czy to coś nie tak z pompą oleju czy poprostu wskaznik jakoś się zawiesza?
Nissan Patrol 1992 2.8TD.
Silnik pracuje ładnie, pali bez problemu, nic nie dymi nic nie kopci, mocowo też nie ma problemu.
Po odpaleniu ciśnienie to 4 bary, potem po rozgrzaniu oleju spada na 2 bary. Jak sie jedzie pracuje w zakresie od 2 do 5 barów. czyli wszystko OK.
Jednak czasami potrafi spaść na 1 bara i pracować w zakresie 1 bar do 2 barów, potem wszystko wraca do normy.
Przy czym w większości przypadków jest poprawnie.
Dodam, że nigdy nei zapaliła się żadna kontrolka ostrzegająca o zbyt niskim ciśnieniu.
Zgłupiałem, czy to coś nie tak z pompą oleju czy poprostu wskaznik jakoś się zawiesza?
czyli wskazania z orginalnego czujnika mozna miedzy bajki włozyć.sebastian dziurdzik pisze:ja według oryginalnego czujnikowskaźnika mam na rozgrzanym zero w porywach do jeden
Co do 5 na rozgrzanym to zbliza sie w te okolice, ale pod duzym obciążeniem czyli 5 bieg i po przekroczeniu 4000 obr/min.
Tak przy 3000 obr/min pod stałym obciążeniem czyli jazda na 5 biegu trzyma przeważnie 4 bary.
No cóż, ponad 4000 rpm na 5 biegu w starym Patrolu z RD28T. Wydaje mi się, że to ty chcesz zabłysnąć. I nawet ci się to udało - sądzę, że wielu rozbawiłeś swoim wystąpieniemRusek pisze:
Jakaś Twoja lokalna gwara, czy poprostu chec zabłyśnięcia.
Nie masz nic do powiedzenia to zamilknij.

I żeby nie było: o czujniku, jego wskazaniach i ich weryfikacji było na forum nie jeden raz

Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Byłbym bardzo wdzieczny jak by ktoś mi wskazał temat gdzie to było, bo szukałem i nie moge znależć.pyntront pisze:No cóż, ponad 4000 rpm na 5 biegu w starym Patrolu z RD28T. Wydaje mi się, że to ty chcesz zabłysnąć. I nawet ci się to udało - sądzę, że wielu rozbawiłeś swoim wystąpieniemRusek pisze:
Jakaś Twoja lokalna gwara, czy poprostu chec zabłyśnięcia.
Nie masz nic do powiedzenia to zamilknij.
I żeby nie było: o czujniku, jego wskazaniach i ich weryfikacji było na forum nie jeden raz
Co do obrotów, to ...cóż skoro coś ma moc maksymalną przy 4400 obr/min to krzywda mu się nie stanie jak dojdzie raz na jakiś czas do maksymalnej prędkości a potem powoli ją wytraci.
Pozatym smiech to zdrowie, pozadrawiam.
A prosze Cię bardzo.sebastian dziurdzik pisze:
a z ciekawości: zdradź nam, ile to ten Twój Pocisk ma prędkosci przy "ponad 4000 rpm" na 5-tym biegu...
Napędził się do około 155 km/h (licznikowych). Prędkośc obrotowa wychyliła sie lekko powyżej 4000 obr/min.
Koła szosowe 255/75/R15.
Bardzo długa prosta lekko z górki. Plan był jechać i obserwować co się dzieje z parametrami.
Uprzadajac kolejne posty - droga była pusta i jedynie sam mogłem polecieć w plener nie zabierajac nikogo ze sobą po drodze.
Pozdrawiam i byłbym wdzieczny za link do tematu o wskazaniach kontroli ciśneinia oleju.
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Panowie a może pamięta ktoś z Was taką stronkę bodajże czeską gdzie była ładnie rozpisana a bardziej fotografowana regeneracja kul przednich w Patrolu. Była masa zdjęć krok po kroku co i jak. Teraz szukałem ale gdzies mi to umknęło. Może ma ktoś Was gdzieś to zapisane i zarzucił by linkiem.
Z góry wielkie dzięki.
Z góry wielkie dzięki.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: błoto
-
- Posty: 347
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
- Lokalizacja: Siepraw
Chyba o to chodzi:Fiba pisze:Panowie a może pamięta ktoś z Was taką stronkę bodajże czeską gdzie była ładnie rozpisana a bardziej fotografowana ...
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=55939
Niespotkanelordmietek pisze:Czy występowała blokada przedniego mostu w patrolu y60?

CHARIOT Rally Team 4x4
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Jest kilka sposobow regeneracji powierzchni kul, ale kazdy ma swoje wyprobowane sposoby, i wiekszosc zakladow trzyma tajemna wiedze w ukryciuFiba pisze:Panowie a może pamięta ktoś z Was taką stronkę bodajże czeską gdzie była ładnie rozpisana a bardziej fotografowana regeneracja kul przednich w Patrolu. Była masa zdjęć krok po kroku co i jak. Teraz szukałem ale gdzies mi to umknęło. Może ma ktoś Was gdzieś to zapisane i zarzucił by linkiem.
Z góry wielkie dzięki.

W skrocie to powiem, ze spotyka sie takie oto dzialania:
- szpachlowanie
- malowanie
- napawanie
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Witam
W tej chwili jestem posiadaczem mercedes 290gd, jednak nie do końca mi odpowiada takie auto gdyż prędkość na trasie wynosi maks 120-130kmh a i spalanie wynosie ponad 13l. W terenie jest super, świetna klima, dobrze radzi sobie z drogami którymi jeżdżę i w piasku. Ogólnie nie uprawiam off roadu ekstremalnego, potrzebuję auta do lasu i czasme do pokonania głębszego piachu czy wody tak z 60-70cm, CHiał bym też żeby auto było dynamiczniejsze na trasie niż moj klekot 2,9d.
Pomyślałem o terrano II 3.0 TDi (~155KM) lub 2.7 (~125KM) Nie wiem jaki silnik wybrać i czy wersje długą czy krótką (wolał bym długą ale nie wiem jak radzi sobie w terenie)
W tej chwili jestem posiadaczem mercedes 290gd, jednak nie do końca mi odpowiada takie auto gdyż prędkość na trasie wynosi maks 120-130kmh a i spalanie wynosie ponad 13l. W terenie jest super, świetna klima, dobrze radzi sobie z drogami którymi jeżdżę i w piasku. Ogólnie nie uprawiam off roadu ekstremalnego, potrzebuję auta do lasu i czasme do pokonania głębszego piachu czy wody tak z 60-70cm, CHiał bym też żeby auto było dynamiczniejsze na trasie niż moj klekot 2,9d.
Pomyślałem o terrano II 3.0 TDi (~155KM) lub 2.7 (~125KM) Nie wiem jaki silnik wybrać i czy wersje długą czy krótką (wolał bym długą ale nie wiem jak radzi sobie w terenie)
G klasa 

http://4x4.szczecin.pl/phpBB2/viewtopic ... highlight=Fiba pisze:Panowie a może pamięta ktoś z Was taką stronkę bodajże czeską gdzie była ładnie rozpisana a bardziej fotografowana regeneracja kul przednich w Patrolu. Była masa zdjęć krok po kroku co i jak. Teraz szukałem ale gdzies mi to umknęło. Może ma ktoś Was gdzieś to zapisane i zarzucił by linkiem.
Z góry wielkie dzięki.
Tyran nie jest zły przed zakupem sprawdz dobrze skrzynie, wybrałbym silnik 2.7 tdi -to dobra niezawodna i sprawdzona jednostka.290gd pisze:Witam
W tej chwili jestem posiadaczem mercedes 290gd, jednak nie do końca mi odpowiada takie auto gdyż prędkość na trasie wynosi maks 120-130kmh a i spalanie wynosie ponad 13l. W terenie jest super, świetna klima, dobrze radzi sobie z drogami którymi jeżdżę i w piasku. Ogólnie nie uprawiam off roadu ekstremalnego, potrzebuję auta do lasu i czasme do pokonania głębszego piachu czy wody tak z 60-70cm, CHiał bym też żeby auto było dynamiczniejsze na trasie niż moj klekot 2,9d.
Pomyślałem o terrano II 3.0 TDi (~155KM) lub 2.7 (~125KM) Nie wiem jaki silnik wybrać i czy wersje długą czy krótką (wolał bym długą ale nie wiem jak radzi sobie w terenie)
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
O ile sobie przypominam, to po stronie kierowcy, z tyłu, nad tylna lewą lampą zespoloną... zdaje się, że szary.bigi pisze:Witajcie
wie ktos moze gdzie znajduje sie przekaźnik odpowiedzialny za tylna wycieraczke w terrano I?
Sprawdziłem w manualu Pathfindera z 1996 - nowa deska i zmieniona elektryka - i tak opisane , jak wyżej. Tyle, że w opisie są dwa przekaźniki do wycieraczek - szary i czarny oraz szary do otwierania tylnej szyby. Ponadto pod tylnym lewym głośnikiem jest jeszcze "rear wiper amplifier"


Miłego szukania

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość