...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Post autor: Rusek » śr lip 30, 2008 7:04 am

Mam zagadkę z czujnikiem ciśnienia oleju.

Nissan Patrol 1992 2.8TD.
Silnik pracuje ładnie, pali bez problemu, nic nie dymi nic nie kopci, mocowo też nie ma problemu.

Po odpaleniu ciśnienie to 4 bary, potem po rozgrzaniu oleju spada na 2 bary. Jak sie jedzie pracuje w zakresie od 2 do 5 barów. czyli wszystko OK.

Jednak czasami potrafi spaść na 1 bara i pracować w zakresie 1 bar do 2 barów, potem wszystko wraca do normy.

Przy czym w większości przypadków jest poprawnie.

Dodam, że nigdy nei zapaliła się żadna kontrolka ostrzegająca o zbyt niskim ciśnieniu.

Zgłupiałem, czy to coś nie tak z pompą oleju czy poprostu wskaznik jakoś się zawiesza?

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr lip 30, 2008 8:28 am

Rusek pisze:Jak sie jedzie pracuje w zakresie od 2 do 5 barów. czyli wszystko OK.
do pieciu atmosfer na rozgrzanym oleju ? :o
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » śr lip 30, 2008 9:04 am

nie zaburzaj Panu...


:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr lip 30, 2008 9:23 am

ja według oryginalnego czujnikowskaźnika mam na rozgrzanym zero w porywach do jeden 8)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Post autor: Rusek » śr lip 30, 2008 11:49 pm

sebastian dziurdzik pisze:ja według oryginalnego czujnikowskaźnika mam na rozgrzanym zero w porywach do jeden 8)
czyli wskazania z orginalnego czujnika mozna miedzy bajki włozyć.


Co do 5 na rozgrzanym to zbliza sie w te okolice, ale pod duzym obciążeniem czyli 5 bieg i po przekroczeniu 4000 obr/min.

Tak przy 3000 obr/min pod stałym obciążeniem czyli jazda na 5 biegu trzyma przeważnie 4 bary.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw lip 31, 2008 9:31 am

Rusek pisze: czyli 5 bieg i po przekroczeniu 4000 obr/min.
a marchewke kupiłeś ?? kupiłeś marchewke ??
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Post autor: Rusek » czw lip 31, 2008 10:41 am

sebastian dziurdzik pisze:
Rusek pisze: czyli 5 bieg i po przekroczeniu 4000 obr/min.
a marchewke kupiłeś ?? kupiłeś marchewke ??
Jakaś Twoja lokalna gwara, czy poprostu chec zabłyśnięcia.

Nie masz nic do powiedzenia to zamilknij.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw lip 31, 2008 10:44 am

przepraszam Pana Warszawiaka :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » czw lip 31, 2008 10:49 am

Rusek pisze:
Jakaś Twoja lokalna gwara, czy poprostu chec zabłyśnięcia.

Nie masz nic do powiedzenia to zamilknij.
No cóż, ponad 4000 rpm na 5 biegu w starym Patrolu z RD28T. Wydaje mi się, że to ty chcesz zabłysnąć. I nawet ci się to udało - sądzę, że wielu rozbawiłeś swoim wystąpieniem :-)

I żeby nie było: o czujniku, jego wskazaniach i ich weryfikacji było na forum nie jeden raz :-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Post autor: Rusek » czw lip 31, 2008 10:56 am

pyntront pisze:
Rusek pisze:
Jakaś Twoja lokalna gwara, czy poprostu chec zabłyśnięcia.

Nie masz nic do powiedzenia to zamilknij.
No cóż, ponad 4000 rpm na 5 biegu w starym Patrolu z RD28T. Wydaje mi się, że to ty chcesz zabłysnąć. I nawet ci się to udało - sądzę, że wielu rozbawiłeś swoim wystąpieniem :-)

I żeby nie było: o czujniku, jego wskazaniach i ich weryfikacji było na forum nie jeden raz :-)
Byłbym bardzo wdzieczny jak by ktoś mi wskazał temat gdzie to było, bo szukałem i nie moge znależć.

Co do obrotów, to ...cóż skoro coś ma moc maksymalną przy 4400 obr/min to krzywda mu się nie stanie jak dojdzie raz na jakiś czas do maksymalnej prędkości a potem powoli ją wytraci.

Pozatym smiech to zdrowie, pozadrawiam.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw lip 31, 2008 11:00 am

to ostatnie to - chyba - w myślach, do siebie

a z ciekawości: zdradź nam, ile to ten Twój Pocisk ma prędkosci przy "ponad 4000 rpm" na 5-tym biegu... :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Post autor: Rusek » czw lip 31, 2008 1:11 pm

sebastian dziurdzik pisze:
a z ciekawości: zdradź nam, ile to ten Twój Pocisk ma prędkosci przy "ponad 4000 rpm" na 5-tym biegu... :lol:
A prosze Cię bardzo.

Napędził się do około 155 km/h (licznikowych). Prędkośc obrotowa wychyliła sie lekko powyżej 4000 obr/min.

Koła szosowe 255/75/R15.

Bardzo długa prosta lekko z górki. Plan był jechać i obserwować co się dzieje z parametrami.

Uprzadajac kolejne posty - droga była pusta i jedynie sam mogłem polecieć w plener nie zabierajac nikogo ze sobą po drodze.

Pozdrawiam i byłbym wdzieczny za link do tematu o wskazaniach kontroli ciśneinia oleju.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw lip 31, 2008 1:14 pm

Rusek pisze: Pozdrawiam i byłbym wdzieczny za link do tematu o wskazaniach kontroli ciśneinia oleju.
rzucamy wszystko i zabieramy się do szukania, Proszę Pana 8)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Post autor: Fiba » czw lip 31, 2008 3:10 pm

Panowie a może pamięta ktoś z Was taką stronkę bodajże czeską gdzie była ładnie rozpisana a bardziej fotografowana regeneracja kul przednich w Patrolu. Była masa zdjęć krok po kroku co i jak. Teraz szukałem ale gdzies mi to umknęło. Może ma ktoś Was gdzieś to zapisane i zarzucił by linkiem.
Z góry wielkie dzięki.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » pt sie 01, 2008 9:07 pm

Czy występowała blokada przedniego mostu w patrolu y60?

sgt_raffie
Posty: 347
Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
Lokalizacja: Siepraw

Post autor: sgt_raffie » pt sie 01, 2008 10:19 pm

Panowie, dolaczam sie do prosby kolegi Fiby, jak by ktos mial link schowany gdzies w ulubionych. Zaraz mnie czeka regeneracja kul i takie foto-story bylo by bardzo pomocne.
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi

Rafal

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » sob sie 02, 2008 12:08 am

Fiba pisze:Panowie a może pamięta ktoś z Was taką stronkę bodajże czeską gdzie była ładnie rozpisana a bardziej fotografowana ...
Chyba o to chodzi:

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=55939

lordmietek pisze:Czy występowała blokada przedniego mostu w patrolu y60?
Niespotkane :)
CHARIOT Rally Team 4x4

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob sie 02, 2008 6:41 am

aduko pisze:
lordmietek pisze:Czy występowała blokada przedniego mostu w patrolu y60?
Niespotkane :)
a ARB?? :)21
choć u arabusów widziałem parcha z 2 blokadami "podobno" seryjnymi :o
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob sie 02, 2008 1:12 pm

Fiba pisze:Panowie a może pamięta ktoś z Was taką stronkę bodajże czeską gdzie była ładnie rozpisana a bardziej fotografowana regeneracja kul przednich w Patrolu. Była masa zdjęć krok po kroku co i jak. Teraz szukałem ale gdzies mi to umknęło. Może ma ktoś Was gdzieś to zapisane i zarzucił by linkiem.
Z góry wielkie dzięki.
Jest kilka sposobow regeneracji powierzchni kul, ale kazdy ma swoje wyprobowane sposoby, i wiekszosc zakladow trzyma tajemna wiedze w ukryciu :)21

W skrocie to powiem, ze spotyka sie takie oto dzialania:
- szpachlowanie
- malowanie
- napawanie
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
juvena
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: czw mar 20, 2008 12:25 pm
Lokalizacja: Małkowo koło Żukowa

Post autor: juvena » wt sie 05, 2008 9:51 pm

WITAM CZY można poprosić o link gdzie jest rozrysowany lub z fotografowany tylny most do nissana y60
ambush tiger

Awatar użytkownika
290gd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt sty 18, 2008 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: 290gd » czw sie 07, 2008 2:09 pm

Witam
W tej chwili jestem posiadaczem mercedes 290gd, jednak nie do końca mi odpowiada takie auto gdyż prędkość na trasie wynosi maks 120-130kmh a i spalanie wynosie ponad 13l. W terenie jest super, świetna klima, dobrze radzi sobie z drogami którymi jeżdżę i w piasku. Ogólnie nie uprawiam off roadu ekstremalnego, potrzebuję auta do lasu i czasme do pokonania głębszego piachu czy wody tak z 60-70cm, CHiał bym też żeby auto było dynamiczniejsze na trasie niż moj klekot 2,9d.
Pomyślałem o terrano II 3.0 TDi (~155KM) lub 2.7 (~125KM) Nie wiem jaki silnik wybrać i czy wersje długą czy krótką (wolał bym długą ale nie wiem jak radzi sobie w terenie)
G klasa :)

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw sie 07, 2008 2:30 pm

Fiba pisze:Panowie a może pamięta ktoś z Was taką stronkę bodajże czeską gdzie była ładnie rozpisana a bardziej fotografowana regeneracja kul przednich w Patrolu. Była masa zdjęć krok po kroku co i jak. Teraz szukałem ale gdzies mi to umknęło. Może ma ktoś Was gdzieś to zapisane i zarzucił by linkiem.
Z góry wielkie dzięki.
http://4x4.szczecin.pl/phpBB2/viewtopic ... highlight=
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

bigi
Posty: 365
Rejestracja: śr lip 30, 2008 12:07 pm

Post autor: bigi » śr sie 13, 2008 6:01 pm

Witajcie

wie ktos moze gdzie znajduje sie przekaznik odpowiedzialny za tylna wycieraczke w terrano I?

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » czw sie 14, 2008 12:00 am

290gd pisze:Witam
W tej chwili jestem posiadaczem mercedes 290gd, jednak nie do końca mi odpowiada takie auto gdyż prędkość na trasie wynosi maks 120-130kmh a i spalanie wynosie ponad 13l. W terenie jest super, świetna klima, dobrze radzi sobie z drogami którymi jeżdżę i w piasku. Ogólnie nie uprawiam off roadu ekstremalnego, potrzebuję auta do lasu i czasme do pokonania głębszego piachu czy wody tak z 60-70cm, CHiał bym też żeby auto było dynamiczniejsze na trasie niż moj klekot 2,9d.
Pomyślałem o terrano II 3.0 TDi (~155KM) lub 2.7 (~125KM) Nie wiem jaki silnik wybrać i czy wersje długą czy krótką (wolał bym długą ale nie wiem jak radzi sobie w terenie)
Tyran nie jest zły przed zakupem sprawdz dobrze skrzynie, wybrałbym silnik 2.7 tdi -to dobra niezawodna i sprawdzona jednostka.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » czw sie 14, 2008 12:49 pm

bigi pisze:Witajcie

wie ktos moze gdzie znajduje sie przekaźnik odpowiedzialny za tylna wycieraczke w terrano I?
O ile sobie przypominam, to po stronie kierowcy, z tyłu, nad tylna lewą lampą zespoloną... zdaje się, że szary.

Sprawdziłem w manualu Pathfindera z 1996 - nowa deska i zmieniona elektryka - i tak opisane , jak wyżej. Tyle, że w opisie są dwa przekaźniki do wycieraczek - szary i czarny oraz szary do otwierania tylnej szyby. Ponadto pod tylnym lewym głośnikiem jest jeszcze "rear wiper amplifier" ?? ??

Miłego szukania :wink:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość