...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pt lip 09, 2010 11:17 am

często jest też tak, ze chłodnica czy wąż ma mikropęknięcie i wyciek jest niezauważalny - odparuje zanim "zmoczy"

będzie ubywać a nie będzie widać gdzie

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » pt lip 09, 2010 8:07 pm

Mam pytanko, w jaki sposób regulowany jest luz zaworowy w Patrolu Y61 w słynnym 3,0 Dti :)21 z góry dziękuję :wink: :)2
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pt lip 09, 2010 8:17 pm

nie reguluje się
dół silnika nie pozwala na taki przebieg
:)21

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » pt lip 09, 2010 8:21 pm

:)21 a tak na wszelki wypadek chce wiedzieć jak by jednak dotrwał :)21 to jak jest ta regulacja zaworów w 3,0 Dit Patrol Y61 ?? :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: rysiek2054 » pt lip 09, 2010 8:53 pm

zagaj1 pisze::)21 a tak na wszelki wypadek chce wiedzieć jak by jednak dotrwał :)21 to jak jest ta regulacja zaworów w 3,0 Dit Patrol Y61 ?? :wink:
jak bys mial poloneza to bym ci powiedzial
a tutaj
to dasespokoj :D
6,5 v8

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ramzes » pt lip 09, 2010 10:22 pm

Mroczny pisze:często jest też tak, ze chłodnica czy wąż ma mikropęknięcie i wyciek jest niezauważalny - odparuje zanim "zmoczy"

będzie ubywać a nie będzie widać gdzie

tiaaa dopiero jak wybije wzrostem cisnienia i sie rozleje pod autem plyn to sie zobaczy gdzie..
przerabiałem w zeszłym tygodniu .. :)21 jak zaczeło sie lać jak z kranu zmobilizowałem sie do wyciągnięcia chłodnicy i zbadania jej organoleptycznie .. stwierdzone 4 mikropękniecia na wewnetrznym zgrzewie...
polutowane i jak na razie robi :wink:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

patrol wlkp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 2:07 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: patrol wlkp » sob lip 10, 2010 8:28 pm

Witam
Mam Patrola y61 long 2.8 i chciałbym wstawić do niego mt z tego co wiem fabryczny rozmiar opony to 32 i mam pytanie opłaca się dawać taki rozmiar opon a może dać 33 ?I nasuwa się 2 pytanie czy wejdą one na fabryczna felgę czy będzie potrzebny zakup nowej felgi +opony ?

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » sob lip 10, 2010 8:56 pm

wejdzie i 33 cale bez żadnych przeróbek
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: hugh_h » ndz lip 11, 2010 6:32 pm

Czeka mnie wymiana uszczelki wału korbowego z przodu (silnik TD25), znalazłem ze rozmiar to 58x80x10, pytanie jakiego typu simmering najlepiej kupić. a drugie to czy dobrze się spodziewam że nie muszę oleju spuszczać z silnika do wymiany? czy coś przy okazji warto wymienić?
ma ktoś schemat silnika TD 23 /25/ 27 ?
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz lip 11, 2010 7:30 pm

Uszczelniacz kup oryginalny jeśli tylko możesz.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: hugh_h » ndz lip 11, 2010 8:51 pm

zobaczę w nissanie ile kosztuje, a jakoś markowy simmering odradzasz ?
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
ganzen
 
 
Posty: 114
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:02 pm
Lokalizacja: Radom

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ganzen » pn lip 12, 2010 9:31 am

Od czego można podebrać korek wlewu oleju do tylnego mostu H233B ?
PATROL K160 SD33T

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: hugh_h » pn lip 12, 2010 12:16 pm

Uszczelniacz w serwisie nissana 85zł, simmering fluorowy z odrzutnikiem oleju kierunkowy 87zł, simmering z witonu dwuwargowy (niekierunkowy) 47zł, najzwyklejszy simmering 5,70 ale tego nie rozważam, nie wiem czy ten fluorowy nie będzie lepszy od nissanowego ?
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pn lip 12, 2010 12:22 pm

Bierz oryginał - fabryki nie poprawiaj.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

patrol wlkp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 2:07 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: patrol wlkp » pn lip 12, 2010 1:13 pm

Witam
Czy jest sens montowania tych bf na fabrycznej feldze bo jak patrze fotki to widzę ,ze większość ma zmienione felgi i to chyba na mniejsze ?

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pn lip 12, 2010 2:37 pm

wejdą bez problemu
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

patrol wlkp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 2:07 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: patrol wlkp » pn lip 12, 2010 3:56 pm

Jak to do mnie to ,ze wejdą wiem.Ale czy lepiej jest wsadzić jakieś dobre mniejsze kupione czy to bez różnicy ?

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: strzelmiś » pn lip 12, 2010 3:57 pm

Podepnę się swoim pytaniem tutaj, choć w wątku o zbieżności pisałem coś takiego:
"Swojego longa podniosłem na sprężynach o 3 cm (podkładając mu polimerowe podkładki). Oprócz tego w aucie było kupę odkręcania i spawania. Nie skracałem ani nie wydłużałem drążków Panharda. Mimo tego, parch jechał prosto i nie ściągał. Jednak aby mieć pewność, że nie zostało coś spierdzielone z jakimiś kontami, oddałem auto do diagnosty na ustawienie geometrii. Było ponoć minus 8 (-8). Mechanik zrobił to, i według niego jest dobrze. Ale auto zaczęło teraz wyraźnie ściągać na prawo. Czy to nie jest przypadkiem tak, że mechanik nieświadomy podniesienia i nie przedłużenia Panhardów ustawił parametry fabryczne, które dały ostatecznie zły efekt końcowy? Samochód ciągnie w prawo dość mocno i mi się to nie podoba. :)3
Sama stacja jest bardzo porządna i ma bardzo nowoczesny sprzęt. Więc o to się nie martwię. Jeżeli coś zrobili źle, to z winy moich zmian i niewiedzy o ich zakresie.
Co z tym fantem robić? ??"

Już dziś wiem, że zwykłą zbieżnością tego nie ustawię. Byłem drugi raz w serwisie i bardzo skrupulatnie ustawiał to kumpel na bardzo nowoczesnym sprzęcie. W trakcie pomiarów wyszło, że odległość kół prawej strony, jest o 14 mm mniejsza niż strony lewej. Może to znaczyć, że osie nie są względem siebie równoległe, tylko tworzą bardzo ostry kąt z wierzchołkiem po prawej stronie. Czy mam możliwość jakiejś regulacji tego parametru w takim zakresie? Czy któryś drążek można bez cięcia skrócić lub wydłużyć? W Gelendzie tylne drążki można przedłużać lub skracać różnymi podkładkami, a jak to zrobić w Y60?
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pn lip 12, 2010 4:03 pm

minus osiem czego i gdzie?

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: strzelmiś » pn lip 12, 2010 4:12 pm

Wiem tylko, że auto po kilometrze zjechałoby 8 metrów w prawo czy lewo. Tak mi to tłumaczyli i dodali, że jest to dużo, stąd też oddałem parcha na zbieżność. Kolega, który robił drugą zbieżność dodał, że jak na tak stare auto jego parametry ogólnie są dobre. Tylko dlaczego je ciągle ściąga w prawo i czy nie jest to wina tych brakujących 14 mm z prawej strony?
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » pn lip 12, 2010 4:31 pm

patrol wlkp pisze:Jak to do mnie to ,ze wejdą wiem.Ale czy lepiej jest wsadzić jakieś dobre mniejsze kupione czy to bez różnicy ?

zależy do czego ci to auto jest potrzebne , jak tylko asfalt to wsadź fabryczne koła , jak turystyka z dawką offroad to 33 cale jak najbardziej plus lekki lift dwucalowy . Felg nam niejsze nikt nie zmienia, co najwyżej zmienia się felgi na szersze z innym ET , najcześciej z oryginalnych ludzie przechodzą na 8 czlowe z ET minus 25mm .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pn lip 12, 2010 4:43 pm

ogólnie do 33 nie trzeba dziwić ;)
seryjne felgi są dobre i dośc uniwersalne ;) do 33x12,5 nadają się dobrze
w zależności od auto takie opony wchodzą bez problemu (Y61) bądź z delikatnym liftem (Y60 +2 cale, na zdrowym zawiasie wystarczy 3 cm) poszerzać auta moim zdaniem nie ma sensu


@strzelmiś mechanik zmienił ci zbieżność tak aby koła były "równo" zapominając o fakcie że masz przesunięte mosty (stąd te różnice) trzeba było zostawić jak było :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » pn lip 12, 2010 5:12 pm

W patrolu tylko jednym drążkiem zbieżność ustawiamy na 0 stopni , jak niekumaty mechanik i mamy lift i rozjechane mosty to najlepiej jechać z regulowanymi panhardami ( wydatek plus tysiak conajmniej na panhardy , lub policzyć sobie ile je wydlużyć i dopiero na zbieżność jechać ) . Wydłużamy przy lifcie dwucalowym o niecaly cm , a o ile mm dokładnie to łatwo obliczyć jak ktoś ma pojęcieo geometrii i matematyce - szkoła podstawowa , proporcie , Tw. Pitagorasa , coś koło 6 mm o ile pamiętam trzeba panhardy wydłużyć , lub oryginalne o wartość liftu obniżyć .

Zmierz Ty sobie dlugość tego drążka idącego za przednim mostem z dokłądnością do 1 mm na innym aucie i nareguluj podobnie u siebie , dużej pomyłki nie będzie jak dokładnie zrobisz .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Marek » pn lip 12, 2010 6:41 pm

strzelmiś pisze:W trakcie pomiarów wyszło, że odległość kół prawej strony, jest o 14 mm mniejsza niż strony lewej. Może to znaczyć, że osie nie są względem siebie równoległe, tylko tworzą bardzo ostry kąt z wierzchołkiem po prawej stronie. Czy mam możliwość jakiejś regulacji tego parametru w takim zakresie?
Z tego wynika, że problem nie ze zbieżnością - bez względu na to jak dobrze (lub źle) ją wyregulowano ale właśnie z równoległością mostów. IMO coś może być nie tak z geometrią któregoś wahacza przedniego mostu względem ramy (wybite gniazdo, żle dobrane podkładki albo kiedyś wóz dostał strzała w przód i ramę źle wyprostowano).

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pn lip 12, 2010 8:12 pm

dokładnie..

kolega weźmie miarkę zwijaną i sprawdzi czy koła równie blisko siebie stoją...

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość