...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
często jest też tak, ze chłodnica czy wąż ma mikropęknięcie i wyciek jest niezauważalny - odparuje zanim "zmoczy"
będzie ubywać a nie będzie widać gdzie
będzie ubywać a nie będzie widać gdzie
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Mam pytanko, w jaki sposób regulowany jest luz zaworowy w Patrolu Y61 w słynnym 3,0 Dti
z góry dziękuję




Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
nie reguluje się
dół silnika nie pozwala na taki przebieg

dół silnika nie pozwala na taki przebieg

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU




Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
jak bys mial poloneza to bym ci powiedzialzagaj1 pisze:a tak na wszelki wypadek chce wiedzieć jak by jednak dotrwał
to jak jest ta regulacja zaworów w 3,0 Dit Patrol Y61
![]()
a tutaj
to dasespokoj

6,5 v8
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Mroczny pisze:często jest też tak, ze chłodnica czy wąż ma mikropęknięcie i wyciek jest niezauważalny - odparuje zanim "zmoczy"
będzie ubywać a nie będzie widać gdzie
tiaaa dopiero jak wybije wzrostem cisnienia i sie rozleje pod autem plyn to sie zobaczy gdzie..
przerabiałem w zeszłym tygodniu ..

polutowane i jak na razie robi

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz maja 16, 2010 2:07 pm
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam
Mam Patrola y61 long 2.8 i chciałbym wstawić do niego mt z tego co wiem fabryczny rozmiar opony to 32 i mam pytanie opłaca się dawać taki rozmiar opon a może dać 33 ?I nasuwa się 2 pytanie czy wejdą one na fabryczna felgę czy będzie potrzebny zakup nowej felgi +opony ?
Mam Patrola y61 long 2.8 i chciałbym wstawić do niego mt z tego co wiem fabryczny rozmiar opony to 32 i mam pytanie opłaca się dawać taki rozmiar opon a może dać 33 ?I nasuwa się 2 pytanie czy wejdą one na fabryczna felgę czy będzie potrzebny zakup nowej felgi +opony ?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
wejdzie i 33 cale bez żadnych przeróbek
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Czeka mnie wymiana uszczelki wału korbowego z przodu (silnik TD25), znalazłem ze rozmiar to 58x80x10, pytanie jakiego typu simmering najlepiej kupić. a drugie to czy dobrze się spodziewam że nie muszę oleju spuszczać z silnika do wymiany? czy coś przy okazji warto wymienić?
ma ktoś schemat silnika TD 23 /25/ 27 ?
ma ktoś schemat silnika TD 23 /25/ 27 ?
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Uszczelniacz kup oryginalny jeśli tylko możesz.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
zobaczę w nissanie ile kosztuje, a jakoś markowy simmering odradzasz ?
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Od czego można podebrać korek wlewu oleju do tylnego mostu H233B ?
PATROL K160 SD33T
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Uszczelniacz w serwisie nissana 85zł, simmering fluorowy z odrzutnikiem oleju kierunkowy 87zł, simmering z witonu dwuwargowy (niekierunkowy) 47zł, najzwyklejszy simmering 5,70 ale tego nie rozważam, nie wiem czy ten fluorowy nie będzie lepszy od nissanowego ?
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Bierz oryginał - fabryki nie poprawiaj.


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz maja 16, 2010 2:07 pm
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam
Czy jest sens montowania tych bf na fabrycznej feldze bo jak patrze fotki to widzę ,ze większość ma zmienione felgi i to chyba na mniejsze ?
Czy jest sens montowania tych bf na fabrycznej feldze bo jak patrze fotki to widzę ,ze większość ma zmienione felgi i to chyba na mniejsze ?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
wejdą bez problemu
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz maja 16, 2010 2:07 pm
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jak to do mnie to ,ze wejdą wiem.Ale czy lepiej jest wsadzić jakieś dobre mniejsze kupione czy to bez różnicy ?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Podepnę się swoim pytaniem tutaj, choć w wątku o zbieżności pisałem coś takiego:
"Swojego longa podniosłem na sprężynach o 3 cm (podkładając mu polimerowe podkładki). Oprócz tego w aucie było kupę odkręcania i spawania. Nie skracałem ani nie wydłużałem drążków Panharda. Mimo tego, parch jechał prosto i nie ściągał. Jednak aby mieć pewność, że nie zostało coś spierdzielone z jakimiś kontami, oddałem auto do diagnosty na ustawienie geometrii. Było ponoć minus 8 (-8). Mechanik zrobił to, i według niego jest dobrze. Ale auto zaczęło teraz wyraźnie ściągać na prawo. Czy to nie jest przypadkiem tak, że mechanik nieświadomy podniesienia i nie przedłużenia Panhardów ustawił parametry fabryczne, które dały ostatecznie zły efekt końcowy? Samochód ciągnie w prawo dość mocno i mi się to nie podoba.
Sama stacja jest bardzo porządna i ma bardzo nowoczesny sprzęt. Więc o to się nie martwię. Jeżeli coś zrobili źle, to z winy moich zmian i niewiedzy o ich zakresie.
Co z tym fantem robić?
"
Już dziś wiem, że zwykłą zbieżnością tego nie ustawię. Byłem drugi raz w serwisie i bardzo skrupulatnie ustawiał to kumpel na bardzo nowoczesnym sprzęcie. W trakcie pomiarów wyszło, że odległość kół prawej strony, jest o 14 mm mniejsza niż strony lewej. Może to znaczyć, że osie nie są względem siebie równoległe, tylko tworzą bardzo ostry kąt z wierzchołkiem po prawej stronie. Czy mam możliwość jakiejś regulacji tego parametru w takim zakresie? Czy któryś drążek można bez cięcia skrócić lub wydłużyć? W Gelendzie tylne drążki można przedłużać lub skracać różnymi podkładkami, a jak to zrobić w Y60?
"Swojego longa podniosłem na sprężynach o 3 cm (podkładając mu polimerowe podkładki). Oprócz tego w aucie było kupę odkręcania i spawania. Nie skracałem ani nie wydłużałem drążków Panharda. Mimo tego, parch jechał prosto i nie ściągał. Jednak aby mieć pewność, że nie zostało coś spierdzielone z jakimiś kontami, oddałem auto do diagnosty na ustawienie geometrii. Było ponoć minus 8 (-8). Mechanik zrobił to, i według niego jest dobrze. Ale auto zaczęło teraz wyraźnie ściągać na prawo. Czy to nie jest przypadkiem tak, że mechanik nieświadomy podniesienia i nie przedłużenia Panhardów ustawił parametry fabryczne, które dały ostatecznie zły efekt końcowy? Samochód ciągnie w prawo dość mocno i mi się to nie podoba.

Sama stacja jest bardzo porządna i ma bardzo nowoczesny sprzęt. Więc o to się nie martwię. Jeżeli coś zrobili źle, to z winy moich zmian i niewiedzy o ich zakresie.
Co z tym fantem robić?

Już dziś wiem, że zwykłą zbieżnością tego nie ustawię. Byłem drugi raz w serwisie i bardzo skrupulatnie ustawiał to kumpel na bardzo nowoczesnym sprzęcie. W trakcie pomiarów wyszło, że odległość kół prawej strony, jest o 14 mm mniejsza niż strony lewej. Może to znaczyć, że osie nie są względem siebie równoległe, tylko tworzą bardzo ostry kąt z wierzchołkiem po prawej stronie. Czy mam możliwość jakiejś regulacji tego parametru w takim zakresie? Czy któryś drążek można bez cięcia skrócić lub wydłużyć? W Gelendzie tylne drążki można przedłużać lub skracać różnymi podkładkami, a jak to zrobić w Y60?
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
minus osiem czego i gdzie?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Wiem tylko, że auto po kilometrze zjechałoby 8 metrów w prawo czy lewo. Tak mi to tłumaczyli i dodali, że jest to dużo, stąd też oddałem parcha na zbieżność. Kolega, który robił drugą zbieżność dodał, że jak na tak stare auto jego parametry ogólnie są dobre. Tylko dlaczego je ciągle ściąga w prawo i czy nie jest to wina tych brakujących 14 mm z prawej strony?
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
patrol wlkp pisze:Jak to do mnie to ,ze wejdą wiem.Ale czy lepiej jest wsadzić jakieś dobre mniejsze kupione czy to bez różnicy ?
zależy do czego ci to auto jest potrzebne , jak tylko asfalt to wsadź fabryczne koła , jak turystyka z dawką offroad to 33 cale jak najbardziej plus lekki lift dwucalowy . Felg nam niejsze nikt nie zmienia, co najwyżej zmienia się felgi na szersze z innym ET , najcześciej z oryginalnych ludzie przechodzą na 8 czlowe z ET minus 25mm .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
ogólnie do 33 nie trzeba dziwić 
seryjne felgi są dobre i dośc uniwersalne
do 33x12,5 nadają się dobrze
w zależności od auto takie opony wchodzą bez problemu (Y61) bądź z delikatnym liftem (Y60 +2 cale, na zdrowym zawiasie wystarczy 3 cm) poszerzać auta moim zdaniem nie ma sensu
@strzelmiś mechanik zmienił ci zbieżność tak aby koła były "równo" zapominając o fakcie że masz przesunięte mosty (stąd te różnice) trzeba było zostawić jak było

seryjne felgi są dobre i dośc uniwersalne

w zależności od auto takie opony wchodzą bez problemu (Y61) bądź z delikatnym liftem (Y60 +2 cale, na zdrowym zawiasie wystarczy 3 cm) poszerzać auta moim zdaniem nie ma sensu
@strzelmiś mechanik zmienił ci zbieżność tak aby koła były "równo" zapominając o fakcie że masz przesunięte mosty (stąd te różnice) trzeba było zostawić jak było

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
W patrolu tylko jednym drążkiem zbieżność ustawiamy na 0 stopni , jak niekumaty mechanik i mamy lift i rozjechane mosty to najlepiej jechać z regulowanymi panhardami ( wydatek plus tysiak conajmniej na panhardy , lub policzyć sobie ile je wydlużyć i dopiero na zbieżność jechać ) . Wydłużamy przy lifcie dwucalowym o niecaly cm , a o ile mm dokładnie to łatwo obliczyć jak ktoś ma pojęcieo geometrii i matematyce - szkoła podstawowa , proporcie , Tw. Pitagorasa , coś koło 6 mm o ile pamiętam trzeba panhardy wydłużyć , lub oryginalne o wartość liftu obniżyć .
Zmierz Ty sobie dlugość tego drążka idącego za przednim mostem z dokłądnością do 1 mm na innym aucie i nareguluj podobnie u siebie , dużej pomyłki nie będzie jak dokładnie zrobisz .
Zmierz Ty sobie dlugość tego drążka idącego za przednim mostem z dokłądnością do 1 mm na innym aucie i nareguluj podobnie u siebie , dużej pomyłki nie będzie jak dokładnie zrobisz .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Z tego wynika, że problem nie ze zbieżnością - bez względu na to jak dobrze (lub źle) ją wyregulowano ale właśnie z równoległością mostów. IMO coś może być nie tak z geometrią któregoś wahacza przedniego mostu względem ramy (wybite gniazdo, żle dobrane podkładki albo kiedyś wóz dostał strzała w przód i ramę źle wyprostowano).strzelmiś pisze:W trakcie pomiarów wyszło, że odległość kół prawej strony, jest o 14 mm mniejsza niż strony lewej. Może to znaczyć, że osie nie są względem siebie równoległe, tylko tworzą bardzo ostry kąt z wierzchołkiem po prawej stronie. Czy mam możliwość jakiejś regulacji tego parametru w takim zakresie?
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
dokładnie..
kolega weźmie miarkę zwijaną i sprawdzi czy koła równie blisko siebie stoją...
kolega weźmie miarkę zwijaną i sprawdzi czy koła równie blisko siebie stoją...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość