Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
KarolZG
-

- Posty: 1081
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
- Lokalizacja: Polska
Post
autor: KarolZG » sob sie 28, 2010 11:55 pm
pppat pisze:hehe,dobre, to smok wawelski też ma 160 tki ?
jebaniec też wykrył że to takie fajne auto
gdzie Panowie kupujecie rury do chłodnicy 33D czy TD
widzę że przeważnie za obie to nawet i 5 stówek trza uszykować ?

ja do RD28 dobrałem na warsztacie od jakiegoś innego auta, skróciłem i pasuje , więc może pójść tą drogą , byle średnica pasowała
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
-
patrolpulawy

- Posty: 331
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
- Lokalizacja: Pulawy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: patrolpulawy » ndz sie 29, 2010 7:46 pm
Witajcie
Jak dostać się do zaworka iglicowego w pompie? Czasem sprzęt mi nie chce zgasnąć.
Piotr
-
woyboy
-

- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: woyboy » pn sie 30, 2010 6:03 am
Dwa pytanka:
1. Czy jak robimy ze zwrotnicami w Patrolu trzeba zlać olej z mostu (będzie też wymieniany uszczelniacz półosi)?
2. Jak wymienić łożyska w zwrotnicy, tak aby zachować (nieuszkodzić) ich uszczelniacze? Podobno trzeba zrobić to sposobem - jakim?
-
Mroczny
-

- Posty: 40602
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn sie 30, 2010 6:07 am
1. teoretycznie nie trzeba, wystarczy przechylić most
2. delikatnie i z czuciem.. to zwykły uszczelniacz. Ale jeśli nikt tego nie robił i ma n 20 lat to prawdopodobnie operacja zachowania go przy zyciu się nie powiedzie.
-
lbl78
-

- Posty: 12632
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pn sie 30, 2010 7:38 am
Mroczny pisze: Ale jeśli nikt tego nie robił i ma n 20 lat to prawdopodobnie operacja zachowania go przy zyciu się nie powiedzie.
wtedy przynajmniej będzie smarowanie dolnego łożyska smarem z kul
a nie praca na sucho

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
decc

- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Post
autor: decc » pn sie 30, 2010 8:00 am
Mroczny pisze:
2. delikatnie i z czuciem.. to zwykły uszczelniacz. Ale jeśli nikt tego nie robił i ma n 20 lat to prawdopodobnie operacja zachowania go przy zyciu się nie powiedzie.
Jeżeli chodzi o uszczelniacze łożysk stożkowych zwrotnicy, tych osadzonych pionowo, to z deka przewalone. Oryginalne łożyska dostarczane są z uszczelniaczami i chyba w zamyśle konstruktora nie było opcji wymiany łożysk bez uszczelniaczy, przez co demontaż tych łożysk bez uszkodzenia uszczelniaczy jest trudny. Cza się namordować i mieć trochę fuksa. Mnie się nie udało (ale inna sprawa, że nie starałem się zbytnio).
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
-
KarolZG
-

- Posty: 1081
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
- Lokalizacja: Polska
Post
autor: KarolZG » pn sie 30, 2010 8:21 am
dlatego podczas remontu zwrotnic kupujemy 4 oringi ( rozmiar gdzieś na forum podany jest , a na oring jest nawet podtoczenie na tym trzpieniu na który osadza się łożysko stożkowe ) , więc uszczelniacze łożysk nie są konieczne
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
-
patrolpulawy

- Posty: 331
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
- Lokalizacja: Pulawy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: patrolpulawy » pn sie 30, 2010 9:27 am
woyboy pisze:Dwa pytanka:
1. Czy jak robimy ze zwrotnicami w Patrolu trzeba zlać olej z mostu (będzie też wymieniany uszczelniacz półosi)?
2. Jak wymienić łożyska w zwrotnicy, tak aby zachować (nieuszkodzić) ich uszczelniacze? Podobno trzeba zrobić to sposobem - jakim?
AD. A. Uszczelniacz na orginalnym łożysku jest trochę inny i na nowe łożysko zamiennikowe wchodzi z luzem. Żeby go odzyskać trzeba rozciąć wianuszek z wałkami i delikatnie naciąć pod górą krawędzią bieżnię tak aby można było założyć ściągacz (musi być po prostu większy ząbek). No i Zejdzie łożysko a potem uszczelniacz delikatnie popukiwać i też spokojnie zejdzie - no chyba że rdza już połączyła te dwa elementy na wieki. Dekielki metalowe też schodzą trzeba tylko wybijać je szpikulcem.
Piotr
-
44misiaki
-

- Posty: 115
- Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:15 pm
Post
autor: 44misiaki » pn sie 30, 2010 1:45 pm
patrolpulawy pisze:woyboy pisze:Dwa pytanka:
1. Czy jak robimy ze zwrotnicami w Patrolu trzeba zlać olej z mostu (będzie też wymieniany uszczelniacz półosi)?
2. Jak wymienić łożyska w zwrotnicy, tak aby zachować (nieuszkodzić) ich uszczelniacze? Podobno trzeba zrobić to sposobem - jakim?
AD. A. Uszczelniacz na orginalnym łożysku jest trochę inny i na nowe łożysko zamiennikowe wchodzi z luzem. Żeby go odzyskać trzeba rozciąć wianuszek z wałkami i delikatnie naciąć pod górą krawędzią bieżnię tak aby można było założyć ściągacz (musi być po prostu większy ząbek). No i Zejdzie łożysko a potem uszczelniacz delikatnie popukiwać i też spokojnie zejdzie - no chyba że rdza już połączyła te dwa elementy na wieki. Dekielki metalowe też schodzą trzeba tylko wybijać je szpikulcem.
A można gdzieś kupić sam ten uszczelniacz, w servisie dają razem z deklem za 270pln??? Przy rozbieraniu zwrotnicy uszkodziłem trochę ten uszczelniacz.
Pytanie 2, jak wyjąć czujniki ABS, zapieczone jak diabli. Wybić się nie da bo zasłania półoś, którą można niestety wyjąć dopiero po wyjęciu czujnika ABS. Nie chciał bym go uszkodzić, bo ponoć kosztuje baaaardzo dużo.
Piotr
Patrol Y61_long / Nikon Fx i żeby więcej czasu...
-
taki gość
Post
autor: taki gość » pn sie 30, 2010 7:20 pm
taki gość pisze:nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisanie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń ł ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń
ja karwa mac nie pisze ogłoszeń tylko potrzebuje karoserie do 160 a że na giełdach nie ma to pisze tu bo zalega niektórym kupa szpejostwa w garażach i może ktoś ma takie coś i chce sie pozbyć i ja mam potrzebe posiadania nowej
Dziekuje

-
KarolZG
-

- Posty: 1081
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
- Lokalizacja: Polska
Post
autor: KarolZG » pn sie 30, 2010 7:28 pm
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
-
Mroczny
-

- Posty: 40602
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn sie 30, 2010 7:57 pm
panu podziękujemy
-
kuba500
-

- Posty: 2635
- Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kuba500 » pn sie 30, 2010 8:51 pm
ponawiam pytania odnośnie sterowania centralnego zamka w Y60 , dowiedziałem się że w Y61 sterowany jest "-" może ktoś wie jak jest w Y60 ?
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4

-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » pn sie 30, 2010 9:49 pm
taki gość pisze:taki gość pisze:nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisanie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń ł ogłoszeń nie będę pisał ogłoszeń
ja karwa mac nie pisze ogłoszeń tylko potrzebuje karoserie do 160 a że na giełdach nie ma to pisze tu bo zalega niektórym kupa szpejostwa w garażach i może ktoś ma takie coś i chce sie pozbyć i ja mam potrzebe posiadania nowej
Dziekuje

luknij se do mojej galerii
mam w zagrodzie 5 szt
i u ojca 3
ale nie sprzedam bo przyjąłem nową religię
ktoś zbiera znaczki a ja patrole i ich organy
i daj se siana z takim pisaniem bo sie chłopaki wkurzają
naprawdę kupić patrola to nie jest wielki probem.
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
Jeti
-

- Posty: 287
- Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jeti » wt sie 31, 2010 11:13 am
Mam dylemat...
Jak do stu diabłów oddzielić półoś od przegubu w Y60?
Jest na to jakiś sposób czy tylko !#$@!&dalanie większym młotkiem?
-
Wojtek_W
-

- Posty: 9861
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm
Post
autor: Wojtek_W » wt sie 31, 2010 11:31 am
A ja mam dwa szybkie pytania na ktore na pewno bedziecie znac odpowiedz
Ile powietrza nabic do opon do jazdy w trase/lekki teren?
Bo odpowiedzi mam skrajnie rozne. Dlugi y61, wyszpejowany, 4 osoby na poklad + troche bagazu. Opony to AT BFG (Oznaczenie 295/75 R16)
Czy Wam tez tak k**esko paruje przednia szyba po wjezdzie w jakas kaluze / bagno? Bo kurde w deszczu nie ma specjalnie problemow, ale jak sie szybciej wjedzie w jakas glebsza kaluze to kuniec. Bez klimy nie podchodz. Jak auto z Kate Winslet z Tytanica. 1
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
decc

- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Post
autor: decc » wt sie 31, 2010 11:52 am
Jeti pisze:Mam dylemat...
Jak do stu diabłów oddzielić półoś od przegubu w Y60?
Jest na to jakiś sposób czy tylko !#$@!&dalanie większym młotkiem?
He, he, niedawno o to samo pytałem
Zakręć półoś w imadło, tylko nie w miejscu gładzi po której ślizga się uszczelniacz. Półoś jest z twardego materiału, więc nic jej nie będzie. Poproś kogoś żeby trzymał przegub w osi i napierdalaj dużym młotkiem albo obuchem siekiery. Za którymś strzałem pierścień puści i przegub wyskoczy. Miłej zabawy

"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
-
Jeti
-

- Posty: 287
- Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jeti » wt sie 31, 2010 12:09 pm
@decc dzięki, większy młotek muszę zatem wziąć...
-
Jeti
-

- Posty: 287
- Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jeti » wt sie 31, 2010 6:43 pm
Jeti pisze:@decc dzięki, większy młotek muszę zatem wziąć...
Nie było łatwo ale zadziałało

Taka niespodzianka po zdjęciu przegubu. Wziąłem półoś do tokarza co by zdjąć 1mm ze średnicy aby uszczelniacz 32x44x10 pasował tak jak tu na forum radzili. U tokarza okazało się że moja półoś ma ponad 34mm średnicy.
Wyrównał mi ją i teraz uszczelniacz 33x44x8 wchodzi prawie idealnie.
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » wt sie 31, 2010 9:15 pm
A po co sciagales przegub do toczenia polosi ? Nie radzi sobie tokarz ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Jeti
-

- Posty: 287
- Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jeti » wt sie 31, 2010 9:27 pm
Marcin-Kraków pisze:A po co sciagales przegub do toczenia polosi ? Nie radzi sobie tokarz ?
Nie sprawdzałem czy by sobie poradził czy nie.
Przegub strzelał od dawna i wizualnie nie rokował - koszyczki wokół kulek połupane.
Zapadła decyzyja co by go wymienić.
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » wt sie 31, 2010 9:57 pm
Acha. No to teraz rozumiem potrzebe sciagania przegubu.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Łukasz-Z
- jestem tu nowy...

- Posty: 7
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 6:54 pm
Post
autor: Łukasz-Z » śr wrz 01, 2010 11:17 am
witam
próbował ktoś do king caba (97r.) 2,5D włożyć silnik 2.7TD z terrano II razem z klimatyzacją? Dużo jest z tym roboty i czy jest to wykonalne, tak aby nie zginąć w elektronice i jakiś brakujących częściach?
Dzięki za informacje i opisy, linki, manuale.
-
romulus
-

- Posty: 183
- Rejestracja: pt lut 07, 2003 5:39 pm
- Lokalizacja: Jabłonna
Post
autor: romulus » śr wrz 01, 2010 12:08 pm
Witam mam pytanie odnośnie felg w k-260, jakie odsadzenie czyli parametr ET był w oryginalnych felgach do tego modelu? z góry dziękuję za konkretną odpowiedź.
Nissan Patrol
Toyota Hilux
-
Loinek

- Posty: 490
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm
Post
autor: Loinek » śr wrz 01, 2010 3:34 pm
Witam . Chciałem zapytać czy w Terrano II do wymiany dolnego sworznia wahacza trzeba luzować drążki skrętne ? czy można to wykonać jakoś inaczej ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość