...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » śr paź 20, 2010 11:04 pm

Jak zawieszenie i układ kierowniczy jest w stanie perfekcyjnym to nic się nie dzieje, ale wystarczy minimalny luz i będzie padaczka.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: LSD » śr paź 20, 2010 11:14 pm

N2O pisze:Jak zawieszenie i układ kierowniczy jest w stanie perfekcyjnym to nic się nie dzieje, ale wystarczy minimalny luz i będzie padaczka.
:)21
Nie zgodzę się. U mnie poza amorem, który uszkodziłem wszystko było w stanie idealnym, bez luzów, na nowych częściach. Jak na autostradzie przy 110 na poprzecznym uskoku zaczeła się telepa to przez chwilę zajmowałem oba pasy i pobocze jednocześnie, mało bym dacha nie zaliczył. Dopiero po zwolnieniu do 40-50 km/h telepa ustała.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Sawa GR » czw paź 21, 2010 6:28 am

seburaj pisze:
oko_demona pisze:Dokładnie tym między kołami nie da się ruszyć ten się "buja"
przeczytaj jeszcze raz swoją wypowiedz i zastanów sie , czy ma sens... a na przyszłość - wypowiedaj sie składnie i sensem, :)3
Witam!
Postaram się :roll: problem polegał na tym że pisałem z komórki (znaczy się z telefonu, nie pod schodami :D ) a to idzie dość powoli, myśli biegną szybciej niż pisanie i potem wychodzą takie dyrdymały...
Troszkę poprawiłem swoja wiadomość aby była bardziej przejrzysta...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » czw paź 21, 2010 6:38 am

seburaj pisze: wahaczach
w hiszpanie :)21
oprócz gum, sprawdź dokręcenie resorów, a na koniec łożyska na zwrotnicach
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » czw paź 21, 2010 7:33 am

LSD pisze:
decc pisze:Osobiście wątpię, żeby diagnosta zauważył brak tego amortyzatora, chyba że jakiś bardziej kumaty. Jego brak w niczym nie przeszkadza więc nie powinien się czepiać.
Kolego, jak sam jeździsz bez amortyzatora skrętu to rób to tylko z dalek od innych użytkowników drogi. Tylko nie namawiaj do tego innych.
Kiedyś miałem przyjemność wracania setki kilometrów do domu bez amora skrętu. Jak auto wpada na dziurze w telepe to przy większej prędkości można go już nie opanować. Nie życzę nikomu takiego przeżycia :)3
Nie jeżdżę bez amortyzatora skrętu i nikogo do tego nie namawiam. Pisałem tylko i wyłącznie w kontekście przeglądu.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » czw paź 21, 2010 7:35 am

seburaj pisze:
oko_demona pisze:Dokładnie tym między kołami nie da się ruszyć ten się "buja"
przeczytaj jeszcze raz swoją wypowiedz i zastanów sie , czy ma sens... a na przyszłość - wypowiedaj sie składnie i sensem, tak - aby osoba która nie wie jaki jest Twój problem - mogła zrozumieć o co Tobie chodzi , to jest internet a nie rozmówki ze szwagrem przy flaszce kolo auta :)3
Ma sens bo on odpowiadał na mojego posta wyżej i przynajmniej ja zrozumiałem o co mu chodzi. :D
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » czw paź 21, 2010 8:02 am

Wojtek pisze:
LSD pisze:
zagaj1 pisze:Albo odwrotnie założone sprężyny w sensie z lewej na prawą stronę.
Czy w Patrolu sprężyny lewa i prawa się różnią? Pierwszy raz słyszę :o
To słabo słuchasz :wink:, Tak!

A mozna cos uszkodzic jezdzac w ten sposob. Bo tak naprawde auto nie sciaga, jedzie prosto. Nie zauwazylem zadnych negatywnych skutkow, oprocz tego,ze z zewnatrz widac ;)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Sawa GR » czw paź 21, 2010 7:49 pm

Dziś zakończyły się prace z elektryką (świece żarowe, włącznik zespolony).
Okazało się że nie mam podświetlania zegarów i włączników, kilka pytań:
1 Do czego służy przycisk po prawej stronie (żaróweczka z jakby kawałkiem zegara)? Zdaje się, że w dzień go przyciskałem dla zabawy, teraz jak go wciskam nic się nie zmienia.
2 Czy włącznik zespolony może mieć coś do tego? Grzebane przy przełączniku drogowe/mijania.
3 A może winą jest przepalona żarówka z tyłu? (w maliku tak miałem, jak nie świecił tył gasło podświetlanie) żarówkę będę mógł wymienić dopiero jutro.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: LSD » czw paź 21, 2010 8:51 pm

Ten przycisk służy właśnie do regulacji podświetenia zegarów.
Żeby rozjaśnić zegary trzeba go przez kilka sekund przytrzymać w pozycji górnej.
Sprawdź, czy ten włącznik jest podłączony do instalacji. Jeżeli nie, to właśnie nie będzie podświetlenia zegarów.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

konikk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt gru 20, 2005 10:59 pm
Lokalizacja: Okolice Zielonej Góry

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: konikk » czw paź 21, 2010 9:35 pm

Mam kolejny problem. Po dluzszym postoju auta (ok 3 miesiacy) zaczela zacinac mi sie blokada... Tzn nie moglem jej wylaczyc przelacznikiem. Poskutkowalo dopiero odwrocenie wezykow, i teraz tylko w ten sposob moge ja zalaczac.. Sadze ze problem jest gdzies w podcisnieniu ale gdzie dokladniej szukac? Mial ktos moze podobny przypadek??

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt paź 22, 2010 6:42 am

Wojtek_W pisze:
A mozna cos uszkodzic jezdzac w ten sposob. Bo tak naprawde auto nie sciaga, jedzie prosto. Nie zauwazylem zadnych negatywnych skutkow, oprocz tego,ze z zewnatrz widac ;)
bo nie ma :)21 auto krzywo stoi i jak kierownik sam jedzie to śmiesznie wygląda :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » pt paź 22, 2010 6:53 am

Dzieki za odpowiedz :)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » pt paź 22, 2010 9:50 pm

kurcze no :)11
czytalem nie dawno,a teraz za cholere nie moge znalezc :oops:
a chodzi mi o przesmarowanie piast,krzyzakow i kul(y61),bylo jak to zrobic i czym ale slabo pamietam,przypomni ktos uprzejmy :P

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: miastek » pt paź 22, 2010 9:57 pm

konikk pisze:Mam kolejny problem. Po dluzszym postoju auta (ok 3 miesiacy) zaczela zacinac mi sie blokada... Tzn nie moglem jej wylaczyc przelacznikiem. Poskutkowalo dopiero odwrocenie wezykow, i teraz tylko w ten sposob moge ja zalaczac.. Sadze ze problem jest gdzies w podcisnieniu ale gdzie dokladniej szukac? Mial ktos moze podobny przypadek??
Prawdopodobnie padł zaworek, ja je kiedyś reanimowałem i działają do dzisiaj ale jest opcja taniego zamiennika.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » pt paź 22, 2010 11:14 pm

Raymund pisze:kurcze no :)11
czytalem nie dawno,a teraz za cholere nie moge znalezc :oops:
a chodzi mi o przesmarowanie piast,krzyzakow i kul(y61),bylo jak to zrobic i czym ale slabo pamietam,przypomni ktos uprzejmy :P
Piasty - smar do łożysk tocznych.
Kule (przeguby konkretnie) - smar do przegubów.
Krzyżaki - nie wiem (ale pewnie oba powyższe będą robić).
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » pt paź 22, 2010 11:18 pm

dzieki :)2 :D
a powiedz mi jeszcze,jesli mozesz, co tam jeszcze powinienem zrobic,posmarowac?

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » pt paź 22, 2010 11:48 pm

Raymund pisze:dzieki :)2 :D
a powiedz mi jeszcze,jesli mozesz, co tam jeszcze powinienem zrobic,posmarowac?
Dziwne pytanie... :roll: :D Nie wiem co masz na myśli. Jeżeli chcesz wykonać tylko zabieg konserwacyjny to jeżeli uszczelniacze, łożyska i przeguby są w porządku, to jedyne co możesz zrobić to wymiana smaru i ewentualnie skasowanie luzów na łożyskach. Generalnie jednak rozebranie piasty i zwrotnicy jest nieco pracochłonne i w większości przypadków jeżeli się ktoś za to zabiera, to przeważnie ma konkretny powód - regeneracja kuli, cieknący uszczelniacz półosi, padnięty przegub, itp. Twoje auto chyba za bardzo stare nie jest, więc nie wiem jaki masz cel. Padło coś?
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » pt paź 22, 2010 11:56 pm

chodzi o to ze chce zrobic gruntowny serwis,przeglad.

wlasciwie to nie "chce" a musze bo serwis ograniczyl sie do wbicia pieczatki :)11

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » sob paź 23, 2010 12:37 am

Raymund pisze:chodzi o to ze chce zrobic gruntowny serwis,przeglad.

wlasciwie to nie "chce" a musze bo serwis ograniczyl sie do wbicia pieczatki :)11
No to rozbierasz piastę i zwrotnicę, sprawdzasz stan łożysk i uszczelniaczy, a przede wszystkim, czy w zwrotnicy i piaście nie ma "błota". Zwróć uwagę na uszczelniacz półosi, jeżeli jest zużyty to olej z mostu dostaje się do kuli (przeważnie przy okazji wycieka z kuli, co jest widoczne bez rozbierania czegokolwiek, wystarczy wejść pod auto i popatrzeć na kulę od strony mostu). Przy okazji jeżeli serwis nie sprawdzał klocków hamulcowych to będzie okazja do ich sprawdzenia i ewentualnej wymiany. Jeżeli powierzchnia kuli jest zniszczona i posiada znaczne wżery, to trzeba ją przeszpachlować klejem dwuskładnukowym i pomalować emalią do naprawy wanien.

Tak na wstępie tyle. Więcej jak rozbierzesz zwrotnicę.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » ndz paź 24, 2010 11:30 am

wiem temat pewnie był , pytanie opony do 160ki 33'12,5'15 która jest lepsza maxxis big horn czy cooper discover stt , a może coś innego w tej cenie czyli ok 600 pln ,
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » ndz paź 24, 2010 1:32 pm

jak do blota to tylko fedima ,zaden emtek :)3

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ramzes » ndz paź 24, 2010 1:41 pm

Drogie Bravo :)21


zima idzie toi wymieniłem sobie płyn w chłodnicy na zimowy :)21 jak co roku..

pytanie mam takie: który kabelek odpowiedzialny jest za miarodajne pokazywanie stanu temp. na wskaźniku ? :oops:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz paź 24, 2010 2:12 pm

Na czujnik na deskę idzie zazwyczaj ten co jest sam jak palec(czujnik jednopinowy).
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ramzes » ndz paź 24, 2010 2:31 pm

no to bede walczył jutro ...

bo jednak tylko cybanty ze starości sie poddały i dlatego ciekło :)21
zalany uklad nowiutkim płynem chłodniczym i wszystko gra tylko wskaźnik leży na dole :roll:
czasem coś styknie i wzrośnie do 1/4 a tak zero sygnału
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: LSD » ndz paź 24, 2010 2:47 pm

ramzes pisze:no to bede walczył jutro ...

bo jednak tylko cybanty ze starości sie poddały i dlatego ciekło :)21
zalany uklad nowiutkim płynem chłodniczym i wszystko gra tylko wskaźnik leży na dole :roll:
czasem coś styknie i wzrośnie do 1/4 a tak zero sygnału
Może termostat padnięty i po prostu Ci niedogrzewa?
Zanim zaczniesz grzebać w kablach to przegoń trochę Parcha i sprawdź, czy mu temperaturka wzrośnie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości