Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » wt sie 10, 2010 8:15 pm

A dobre te pojebusze mają ?? mimośrody nadają się do montażu i nie martwienia się że zaraz się rozwalą ?? :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: iras01 » wt sie 10, 2010 8:17 pm

Podjedz na byle ktory warsztat robiacy terenowki i zapytaj co polecaja...moze wyrwiesz w lepszej cenie troszke :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » wt sie 10, 2010 8:34 pm

Polecają to SuperPro :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Wowos » wt sie 10, 2010 8:59 pm

może dlatego, że chyba tylko oryginalne nyssanowskie są droższe :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » wt sie 10, 2010 10:15 pm

iras01 pisze:
mniva pisze:Witam. Mimo wielu stron rozważań na temat liftu :D nie znam odpowiedzi na następujące pytanie.
- Jakiej średnicy wałek tekstolitu kupić żeby dociąć sobie podkładki????

http://www.polibusze.eu/lift-karoserii-p-14.html
szkoda tylko że nie robią 2,5 cm :)11
i troche mało reformowalni w tym względzie, z drugiej strony to chyba ja miałem jakiegos pecha bo się z panem w kwestii kompletu pojebuszy nie mogłem za chiny ludowe dogadać :)21 ja mu jedno on wie lepiej co mam w aucie :)21 po wysłaniu maila zero reakcji :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: MKE99 » śr sie 11, 2010 8:50 am

No to chyba miales pecha.
Ja nie mialem zadnych problemow z kontaktem i na wszystkie maile dostalem odpowiedz.
Pan byl bardzo pomocny i cierpliwy w wyjasnieniu moich watpliwosci.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: KarolZG » czw sie 12, 2010 11:06 pm

Może komuś się przyda - miesiąc temu u znajomego zbadałem , że założenie do krótkiego Y60 z silnikiem 2.8 zdrowych sprężyn od długiego 4.2 daje z tyłu dwa cale liftu , a z przodu 1 cal .( Tylne są grubsze , mają 17mm i wymiarami zgodne z IronManem +2cale , przednie 14mm , wysokością zgodne z Ironmanem +2 cale ale cieńsze , bo mają 14mm) Piszę o lifcie od wysokości fabrycznej , a nie od klapniętych starych spreżyn . Na alledrogo czasami spręzyny od TD42 trafiają się w dobrej cenie , myślę też, ale tego nie zbadałem że zastosowanie seryjnych spręzyn od długiego Y61 też da podobną wartość liftu . Nie mierzyłem ich ale mają więcej zwoi , są też chyba z grubszego drutu- może ktoś podalby średnicę . No i jest to drut made in Nissan , dobrej jakości . Ja bym poszedł tą drogą jeślibym chciał zaoszczędzić na kosztach .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » pt sie 13, 2010 7:18 am

to już rzecz sprawdzona z dawna :)21
ma jedną zalete, masz progresywne springi z tyłu :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: kuba500 » ndz sie 15, 2010 9:45 pm

lbl78 pisze:(...)
chyba faktycznie miałeś pecha :)21

u mnie podobnie jak u @MKE99 , odpowiedź na maile w satysfakcjonującym czasie , kontakt tel OK, zanabyłem komplet polibuszy+ mimośrody + poduszki budy (zrobili mi na zamówienie) i wszystko OK więc ogólnie mogę polecic :wink:

mimośrody z Olkusza :)11 oddam za free jak ktoś chce :)21
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sbst » śr sie 18, 2010 1:33 pm

tak z ciekawosci - srezyny jasna sprawa dla mnie, ale to tylko polowa sukcesu ;)

słyszałem o jakichś patentach z amorami od Stara ;) prawda toto? ;P
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » śr sie 18, 2010 3:12 pm

he he na pewno dłuższe są :)21 ale zauważ ile waży star a ile parch, amory nie pozwolą pracować sprężynie :)21 będzie taczka i to z metalowym kółkiem bez opony :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » śr sie 18, 2010 3:23 pm

nie do końca młodzieńcze :wink: :wink:

amortyzator tłumi (hamuje) drgania masy nieresorowanej i ten od stara założony do parcha z fedimą ma podobną pracę do wykonania. 100 lat temu, gdy nie było akcesoryjnych zawiasów, robiliśmy tak w 160tkach i świetnie się to sprawdzało. Ale teraz nie ma to kompletnie żadnego sensu.. ani to oszczędność ani poprawa parametrów. Dedykowany amor, pomyślany do pracy z konkretną sprężyną na konkretnym aucie będzie o niebo lepszy...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » śr sie 18, 2010 3:25 pm

Przyznaje rację :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » śr sie 18, 2010 3:31 pm

Mroczny pisze:nie do końca młodzieńcze
Dziadzio Mrok :)21 :)2 jeszcze fajeczki do tej burzy włosów brakuje :wink: :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » śr sie 18, 2010 3:52 pm

stąd to :wink: aby mentorski ton złagodzić

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sbst » śr sie 18, 2010 5:40 pm

no to nie ma co rzeźbić tylko Dobinsonik będzie ;P
powiedzcie jeszcze jedną rzecz: +2" jest mi polecane jako jeszcze zdrowy kompromis możliwości i $ ktore nie ukrywam są mocno ograniczone. motanie na juz nawet 3" pociąga rzekomo wyższe koszty - możecie mnie oświecić co dodatkowo bedzie wymagało modyfikacji? czym ryzykuje (co do problemów przeróbki i awaryjności) idąc w górę bardziej niż 2"?
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: boban22 » śr sie 18, 2010 6:07 pm

Moim zdaniem zależy do czego ma służyć parchol. Samo liftowanie dla liftowania nie ma sensu. Dla kółek '33 jakie masz lift '2 moim skromnym zdaniem jest idealny - sam mam taki na Dobinsonie :D
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sbst » śr sie 18, 2010 6:19 pm

boban22 pisze:Moim zdaniem zależy do czego ma służyć parchol. :D
1. błotko, ale nie magam i taka liga, tylko wyłącznie bezciśnieniowo
2. wyprawy - islandia, rumunia itepe

proporcje błotko co weekend w sezonie i 1-3 wyprawy dalekie rocznie


kolka 33", ale kto wie czy za jakiś czas 35" sie nie pojawią, ale zapewne wtedy juz motanie przełożeń wiec nie za szybko

podobie mi sie tez wyglad nie ukrywam jak jest wysoko, ale przede wszystkim ma robic, potem wygladac
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: kuba500 » śr sie 18, 2010 6:28 pm

35 w parchu na wyprawy nie jest konieczne, myślę że w twoim przypadku 33" i 2" liftu będzie idealnym kompromisem, choć jak dzisiaj miałbym od podstaw budować auto do wypraw, pozostał bym przy zawieszeniu nominalnym ewentualnie +Kg, i ogumieniu jak najbardziej zbliżonym rozmiarem do seryjnego :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sbst » śr sie 18, 2010 6:39 pm

kuba500 pisze:choć jak dzisiaj miałbym od podstaw budować auto do wypraw, pozostał bym przy zawieszeniu nominalnym ewentualnie +Kg,:wink:

no ale to kryterium nie zakłada błotka - wiem, ze to nigdy sie nie da idealnego do jednego i drugiego, ale chce dojść do jakiegoś złotego środka z czasem
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » śr sie 18, 2010 6:44 pm

kuba500 pisze:35 w parchu na wyprawy nie jest konieczne, myślę że w twoim przypadku 33" i 2" liftu będzie idealnym kompromisem, choć jak dzisiaj miałbym od podstaw budować auto do wypraw, pozostał bym przy zawieszeniu nominalnym ewentualnie +Kg, i ogumieniu jak najbardziej zbliżonym rozmiarem do seryjnego :wink:
:)2 :)2

a w tym wypadku - 2 " to maks co potrzebne

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: boban22 » śr sie 18, 2010 8:18 pm

Odnośnie 35-tek mam taką mała dygresję...Ostatnio testowaliśmy rożne konfiguracje tzn. jedno autko lift '3 i oponki BFG 35x12.5x15 MT KM2, dwa autka lift '2 i oponki BFG 33x12.5x15 MT KM oraz jedno autko lift '2 oponki BFG 33x12.5x15 AT KM - wszystkie auta to Y60 2,8 w podobnym wieku roczniki 94-97. Wnioski następujące:
- jeśli chodzi o rozmiar 33 vs 35 - w terenie ( podjazdy, zjazdy, wykrzyże, błoto, piach ) nie było praktycznie różnic tam gdzie nie wjechały '33 nie wjechały również '35.
- porównanie samych KM vs KM2 z lekkim wskazaniem na KM2 ( być może kwestia tego że nówki ) na czarnym cichsze, lepsze hamowanie ( sucho było akurat ) w terenie praktycznie to samo
- co się tyczy At vs MT to jednoznaczna ocena na plus MT-ków jeśli chodzi o teren

Tak naprawdę różnice autek na MT-kach były minimalne czy wręcz znikome. Nie czuć było natomiast jakiegoś zmulenia na '35, plusem był lepszy kąt natarcia i większy prześwit o całe 2,5 cm :wink: Co do liftu '2 czy '3 nie było żadnych różnic w jeździe przynajmniej w naszym przypadku...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » śr sie 18, 2010 8:21 pm

jeśli uważasz, że te 2.5cm nic nie znaczy - wsadź 31
:)21

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: boban22 » śr sie 18, 2010 8:40 pm

Mroczny pisze:jeśli uważasz, że te 2.5cm nic nie znaczy - wsadź 31
:)21
Nie napisałem że nic nie znaczy - właśnie większość na forum odradza '35-ki .Wg naszych 'testów" skoro auto nie jest bardziej zmulone, słabsze wolniejsze itp. to można wkładać '35-tki i cieszyć się z korzyści czyli większego prześwitu i lepszych kątów :)2 to miałem na myśli....Ale ja się nie znam, wyraziłem tylko opinie wynikające z przeprowadzonych, przejechanych różnych sytuacji w terenie.
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » śr sie 18, 2010 9:10 pm

luuzik kolego, morda zielona pokazuje, ze nie trzeba zbyt dosłownie.. dlatego mam 37" agresywnej gumy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości