Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: janusz k160 » czw lis 11, 2010 12:20 am

grzes pisze:Przebrnalem po raz ktorys przez 15 stron 8)
Wiem ze wielu obecnym na forum juz "suszylem" glowe. Cos z tego wyniklo. Bo przeszlo mi motanie czolgu, a ma byc auto do jezdzenia.
Mam pytanie dotyczace Dobinsonsa +2cale, przeczytalem tu opinie ze wysokosc sprezyny jest taka sama jak oryg. - czegos chyba nie zrozumialem, gdzie jest ten lift +2 cale ? jesli wysokosc taka sama :o

Zakladam +2 do dlugasa, i po przeczytaniu wszystkich postow nie uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi czy potrzebne (niezbedne) sa mimosrody ?
Zawieszenie w aucie jest zdrowe.
Panharda na razie zostawie, ew. jak bedzie mozliwosc to to zmienie pkt mocowania.
A co zrobic z odpinanym stabiliztorem z tylu ? da sie to jakos obejsc czy jak to zalatwic ?

i dowiedzialem sie jeszcze z watku o korektorze sily hamowania - moze mi ktos wyjasnic czy to sie je i czy jest potrzebne dlubanie przy tym w wersji +2cale ??

Kola 33cale :-)

Mam taką samą wersję- Y 61 +2cale dobbi 285x75x16 :)21
Panhard przód-regulacja Dobry mechanik Ci to zrobi na oryginalnym do 150 zeta ze śrubą rzymską,inaczej mosty się rozjadą :)21 , tył obniżenie-lepsiejsza praca zawiechy z tyłu-generalnie dążysz do stanu jak z przed podniesienia. Do + 2 cale dropboxy nie są konieczne ( aczkolwiek już krzyżaka słyszę :)21 )
Poza tym nic nie ruszasz. :)2 :wink: :)21 I będzie Pan zadowolony :)2 Zaje.....e :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: wskodziana » czw lis 11, 2010 12:38 am

tomek4x4 pisze:A ja mam pytanie odnośnie przedłużania wachaczy górnych tylnego mostu ,wszyscy proponują przeciąć i przerobić na regulowane. A może ktoś kto już ten temat przerabiał z regulowanymi i może podać np. długość takiego wachacza po regulacji np. na 3"? Przecież zawieszenie i tak w czasie jazdy pracuje i kąty na wale napędowym się zmieniają więc taka dokładna regulacja ma sens? No nie wiem , może się mylę jeśli tak może ktoś mnie poprawi.

Obrazek

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: janusz k160 » czw lis 11, 2010 12:49 am

Dropboxy+ podkładki? :o :wink: Ale ja się nie znam :)21 :)21 :)21 A może nie ruszać? Poczytaj pokrewne działy- do 2 cali to prawie fabryka,powyżej schody się zaczynają...niestety :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: mik » czw lis 11, 2010 1:07 pm

wskodziana pisze:
tomek4x4 pisze:A ja mam pytanie odnośnie przedłużania wachaczy górnych tylnego mostu , ................

Obrazek

Te wymiary dotyczą dolnych wahaczy a nie górnych o jakie się kolega zapytowywuje :)21

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: tomek4x4 » ndz lis 14, 2010 8:54 pm

Na forum Nissana jestem od niedawna więc nie chcę się wymądrzać bo pewnie będę potrzebował jeszcze pomocy lub wsparcia technicznego, chodzi o moje wcześniejsze pytanie na temat zmiany długości wachaczy górnych. Mianowicie kupiłem samochód krótki GR y60 ze zrobionym liftem 3" i problem pojawił się z tylnym wałem napędowym (pewnie wszyscy wiedzą :drgania, wibracje itp.). Czytając posty na ten temat troszkę się zastanawiałem nad propozycją zmiany długości wachaczy dolnych bądź górnych ponieważ na celu mamy ustawienie współosiowości wału atakującego w moście oraz wałka wyjściowego z reduktora. Po lifcie kąt na krzyżaku od strony reduktora jest większy od kąta po stronie mostu więc żeby wykonać regulację trzeba albo dolny wachacz przedłużyć lub górny skrócić (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi) ale po takim zabiegu mamy dwa minusy tzn. rozsunięcie się wału na wieloklinie który po lifcie i tak już jest rozsunięty, praca krzyżaków pod większym kątem. Mając pewne obawy co do tego rozwiązania wypróbowałem metodę obniżenia skrzyni o 1cm. wykonałem próbę i okazało się że problem może troszkę znikł ale nie wiele to pomogło. Więc wziąłem obniżyłem skrzyń o kolejny centymetr i zrobiłem próbę. Po tym zabiegu wszystkie problemy znikły jakby ręką... zero drgań , wibracji zarówno przy jeździe na luzie jaki i przy przejściu między dodaniem i puszczeniem gazu , wał na wieloklinie położenie zsunięty . Słyszałem że taki zabieg ma gorszy wpływ na przedni wał oczywiście zgadzam się z tym ale przedniego jeszcze nie sprawdzałem i myślę że nie będzie problemu ponieważ on jest sporo dłuższy chyba ze ktoś ma już jakieś doświadczenia i chce się nimi podzielić. Poza tym przedni jest rzadziej używany. Pytanie czy te 2cm. mogą mieć wpływ na inne podzespoły oprócz obniżenia środkowej części samochodu?
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: mik » ndz lis 14, 2010 10:04 pm

tomek4x4 pisze:.....Słyszałem że taki zabieg ma gorszy wpływ na przedni wał oczywiście zgadzam się z tym ale przedniego jeszcze nie sprawdzałem i myślę że nie będzie problemu ponieważ on jest sporo dłuższy ......
Nie chodzi o jego długość, tylko o to, że im niżej opuszczasz skrzynię, tym bardziej zmieniasz na niekorzyść kąty pracy krzyżaków w przednim wale.
Ja kiedyś w ramach testów miałem opuszczoną skrzynię o około 3 cm.
Dodatkowo były zamontowane stałe zabieraki więc przód kręcił się cały czas.
Przedni wał generował takie opory, że był problem z osiągnięciem na czarnym 100 km/h.

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » ndz lis 21, 2010 9:32 pm

Drogie Bravo, mam problem :)21

Nissan Patrol Y60 92 rok, krótki.

Problem polega na ściąganiu auta w prawo.
Geometria zrobiona. Pomierzone kąty i wszystko jest w normie.
Lift auta, to niecałe 3" zawieszenie bez luzów. Regulowany panhard, założone mimośrody suprepro, sprzęgiełka avm sprawne.
Generalnie auto doprowadzone do stanu jak z fabryki wszystkie elementy zawieszenia zrobione na cito, nie się do czego przyczepić!!
Nadmienie, że opony stan bdb, hamulce też. By wykluczyć sprawy z przeniesieniem napędu, na zapięty przodzie też sciąga.

Jedyna rzecz, którą mogłbym podejżewać, to pozycja końcówki przy wąsie przekładni na drażku kierowniczym jest w pozycji wychylonej tzn, nie w pionie a wydaje mi się, że powinna być w pionie ale czy to może wpływać na ściąganie auta??

Pomożcie rozwiązać problem, bo mnie już skończyły się pomysły na zdiagnozowanie tematu :-?
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » ndz lis 21, 2010 9:36 pm

te 3"

mimo, że kąty w normie to pisz - wahacz przedni jakoś obniżony? mimośrody są?

masz kilka możliwości:
- krzywy most, rama, wahacz
- trzyma hamulec
- popaprane kąty

jak przy hamowaniu się zachowuje? zmienia się coś?

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » ndz lis 21, 2010 9:48 pm

Mroczny pisze:te 3"

mimo, że kąty w normie to pisz - wahacz przedni jakoś obniżony? mimośrody są?

masz kilka możliwości:
- krzywy most, rama, wahacz
- trzyma hamulec
- popaprane kąty

jak przy hamowaniu się zachowuje? zmienia się coś?
J/w mimośrody założone. Hamuje normalnie, czyli nie ściąga.
Geometria była zrobiona włącznie z przekatnym które ujawniają uszkodzenia powypadkowe i wszystko było git.
O jakie kąty pytasz, przecież w patrolu katów się nie ustawia?! regulacja zbieżności tylko.

Co do mostu, to pewności nie mam, rama ok, auto na 100% nie bite.

Jedynie ta koncówka drążka kierowniczego nie daje mi spokoju, bo wygląda jakby ją ciągneło do prawej ale zanim zmienie drążek z regulowaną końcówką, bo taka była sugestia, to chciałbym się upewnić bo szkoda kasy w błoto wyrzucic.
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » ndz lis 21, 2010 9:53 pm

jest jeszcze jedna możliwość - coś nie teges z wahaczem..

sprawdź tuleje, szczególnie tam gdzie jest mocowanie do ramy, tulejki tylnych wahaczy, sprawdź czy same wahacze nie są pogięte

a kątów się nie reguluje - ale np sprężyna 3" robi poważną zmianę kąta pochylenia zwrotnicy. Mimośrodem odrobinę poprawiasz sytuację..

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » ndz lis 21, 2010 10:07 pm

Mroczny pisze:jest jeszcze jedna możliwość - coś nie teges z wahaczem..

sprawdź tuleje, szczególnie tam gdzie jest mocowanie do ramy, tulejki tylnych wahaczy, sprawdź czy same wahacze nie są pogięte

a kątów się nie reguluje - ale np sprężyna 3" robi poważną zmianę kąta pochylenia zwrotnicy. Mimośrodem odrobinę poprawiasz sytuację..
Mroku,
tuleje wahaczy przednich są ok. Tylne lagi bdb, założone igły używki ze świeżego Y61.
Generalnie wszystko jest cacy! Zawias pracuje wzorowo.

Ten lift, to spreżyny Dobinsona 7cm, także niecałe 3"
Wahacze pogięte raczej nie są, zresztą widać by było juz gołym okiem.

Zastanawia mnie ta końcówka drążka skrętnego bo jest przy wąsie od przekładni wygięta, tak jakby lift zawiasu ciągnoł ją w prawo.
Wcześniej były sprężyny ome 2" a po calym zabiegu wymiany sprężyn, panharda, mimośrodów tylnych lag jak i przedłużonych łączników zaczeła się akcja ze ściąganiem :)11
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: mik » pn lis 22, 2010 5:50 am

sebson pisze: Ten lift, to spreżyny Dobinsona 7cm, także niecałe 3"
Przy tym lifcie nie zrobiłbyś źle gdybyś zainwestował w dropboxy.

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Harley » pn lis 22, 2010 9:20 am

tomek4x4 pisze:...zmiany długości wachaczy dolnych bądź górnych ponieważ na celu mamy ustawienie współosiowości wału atakującego w moście oraz wałka wyjściowego z reduktora... ?
Raczej należy skorygować
sebson pisze:... Regulowany panhard, założone mimośrody suprepro, sprzęgiełka avm sprawne.
Generalnie auto doprowadzone do stanu jak z fabryki wszystkie elementy zawieszenia zrobione na cito ...

...Jedyna rzecz, którą mogłbym podejżewać, to pozycja końcówki przy wąsie przekładni na drażku kierowniczym jest w pozycji wychylonej tzn, nie w pionie a wydaje mi się, że powinna być w pionie ale czy to może wpływać na ściąganie auta??..
A jesteś pewien ,że wiesz co to znaczy "na cito" ?? :)9

a panhard regulowany z tyłu jest ?? - znaczy dopasowany ??
Bo napisałeś o przednim jak rozumiem. Poza tym kwestia kół - jakie masz duże koła i oczywiście czy są wyważone (o ile to w ogóle możliwe :)21 )??

Drążek kierowniczy oczywiście może mieć na to wpływ tzn, musi być prosty i dopasowany długością.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » pn lis 22, 2010 9:33 am

Harley pisze: A jesteś pewien ,że wiesz co to znaczy "na cito" ?? :)9
aj tam łaciny się Waść czepiasz :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: gkozi » pn lis 22, 2010 10:30 am

Jakie konsekwencje może mieć opuszczenie mocowania panharda zamiast jego wydłużania (przy lifcie 2-3 ", może nie o tyle co lift tylko nieco mniej)?

Bo słyszy się różne opinie :

A. jak nie bedzie równoległy do drążka kierowniczego to masakra na drodze, czyli nie opuszczać tylko wydłużać (o ile przy lifcie 2", bo chcę zrobić raz a dobrze, a nie regulować kombinując ze śrubami rzymskimi)

B. panhard w czasie postoju auta powinien być w miarę poziomo, czyli opuszczać zamiast wydłużać
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Harley » pn lis 22, 2010 10:44 am

chłopie zrób regulowany drążek, bo zawsze możesz go skorygować jak np. siądzie zawiecha.
Ta równoległość nie jest moim zdaniem wyznacznikiem .
lbl78 pisze:
Harley pisze: A jesteś pewien ,że wiesz co to znaczy "na cito" ?? :)9
aj tam łaciny się Waść czepiasz :)21
Nie tyle chodzi o łacinę, tylko kontekst w ogóle jest bez sensu. Myślę , że chciał napisać np. "na tip top", a popis z łaciną nie wyszedł :)21 . No chyba ,że rzeczywiście miało być ,że robione na szybcika .... , ale wtedy pewności co do jakości wykonania liftu bym na jego miejscu nie miał :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » pn lis 22, 2010 10:56 am

mik pisze:
sebson pisze: Ten lift, to spreżyny Dobinsona 7cm, także niecałe 3"
Przy tym lifcie nie zrobiłbyś źle gdybyś zainwestował w dropboxy.
Mik,
sprężyny pochodzą od ciebie. Montował je Piotr Sołtys Vel Solter :)21
To co powiedział, to że dropboxy raczej nie potrzebne bo wiekszość Patroli we Wrocku jezdzi na tych sprężynach i mają się dobrze, tzn, nie ma problemu ze ściąganiem, jak w moim przypadku.
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » pn lis 22, 2010 11:06 am

Harley,
Panhard z tyłu orginał, tak jak napisałem powyżej na geometri mierzone były kąty i przekątne i nie wykazało nic złego.

Co do kół, to wyważone, proste 35" nawet po geometri zamieniliśmy koła stronami by wykluczyć kwestie opon...

Kwestia określenia na cito dotyczyła tego, że auto jest doprowadzone do stanu igła :)21

Jestem pieprznięty na punkcie zawieszenia i wszelkie pukanie, stukanie eliminuje w zarodku oraz nie toleruje żadnego druciarstwa, wszystko ma być pierwyj sort :)21
Także proszę nie podejrzewać o jakieś rzezby w gównie :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » pn lis 22, 2010 11:12 am

jeśli nie ruszałeś tylnego panharda przy takim lifcie.. szacunek dla optymizmu

zrób to jak najszybciej - i nie wydłużaj ale obniż aby był niemalże równoległy do podłoża

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » pn lis 22, 2010 11:17 am

Harley pisze:chłopie zrób regulowany drążek, bo zawsze możesz go skorygować jak np. siądzie zawiecha.
Ta równoległość nie jest moim zdaniem wyznacznikiem .
lbl78 pisze:
Harley pisze: A jesteś pewien ,że wiesz co to znaczy "na cito" ?? :)9
aj tam łaciny się Waść czepiasz :)21
Nie tyle chodzi o łacinę, tylko kontekst w ogóle jest bez sensu. Myślę , że chciał napisać np. "na tip top", a popis z łaciną nie wyszedł :)21 . No chyba ,że rzeczywiście miało być ,że robione na szybcika .... , ale wtedy pewności co do jakości wykonania liftu bym na jego miejscu nie miał :)21
Miało być na Tip-top a chciałem zabłysnąć i wyszło na cito. Czasem człowiek używa słow o których znaczeniu nie ma pojęcia :)21

"Errare humanum"-Mylić się jest rzeczą ludzką :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » pn lis 22, 2010 11:18 am

gkozi pisze:Jakie konsekwencje może mieć opuszczenie mocowania panharda zamiast jego wydłużania (przy lifcie 2-3 ", może nie o tyle co lift tylko nieco mniej)?

Bo słyszy się różne opinie :

A. jak nie bedzie równoległy do drążka kierowniczego to masakra na drodze, czyli nie opuszczać tylko wydłużać (o ile przy lifcie 2", bo chcę zrobić raz a dobrze, a nie regulować kombinując ze śrubami rzymskimi)

B. panhard w czasie postoju auta powinien być w miarę poziomo, czyli opuszczać zamiast wydłużać
nie przedłuża się o lift :wink: tylko o wielkość aby koła wróciły w "dawne miejsce" a czasem to różnie z liftem bywa, można sobie policzyć ;) w zasadzie każdy do podstawówki chodził i gdzieś tam wzór na przeciwprostokątną w trójkącie kołata się mniej więcej w pamięci ;)
proporcje też ;) jak się nei chce liczyć to można organoleptycznie metodą prób i błędów ;) też dobrze, może nawet lepiej ale dłużej schodzi ;)
a co do obniżania, im panhard idzie bardziej "płasko" tym lepiej, im jego kąt bardziej zbliżony do oryginalnego tym auto będzie się lepiej prowadziło :)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » pn lis 22, 2010 11:24 am

Jeszcze jedna ciekawostka dotycząca sciągania.
Ostatnio schodziło mi powietrze z prawego koła i przy cisnieniu poniżej 1bara auto nie miało już tendencji do ściągania, ot taka ciekawostka :-?
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » pn lis 22, 2010 11:29 am

naprężenia w układzie się wyrównywały,
sciąganie w jedną, opór opony w drugą.. w sumie wyszło na zero :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sebson » pn lis 22, 2010 11:34 am

lbl78 pisze:naprężenia w układzie się wyrównywały,
sciąganie w jedną, opór opony w drugą.. w sumie wyszło na zero :)21
Spuszcze powietrze z koła i problem rozwiązany :)21
A ja się tak produkuje na klawiaturze :wink:
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: gkozi » pn lis 22, 2010 12:52 pm

lbl78 pisze:
gkozi pisze:Jakie konsekwencje może mieć opuszczenie mocowania panharda zamiast jego wydłużania (przy lifcie 2-3 ", może nie o tyle co lift tylko nieco mniej)?

Bo słyszy się różne opinie :

A. jak nie bedzie równoległy do drążka kierowniczego to masakra na drodze, czyli nie opuszczać tylko wydłużać (o ile przy lifcie 2", bo chcę zrobić raz a dobrze, a nie regulować kombinując ze śrubami rzymskimi)

B. panhard w czasie postoju auta powinien być w miarę poziomo, czyli opuszczać zamiast wydłużać
nie przedłuża się o lift :wink: tylko o wielkość aby koła wróciły w "dawne miejsce" a czasem to różnie z liftem bywa, można sobie policzyć ;) w zasadzie każdy do podstawówki chodził i gdzieś tam wzór na przeciwprostokątną w trójkącie kołata się mniej więcej w pamięci ;)
spoko, wiem że nie o lift tylko o jego ułamek , w sumie nawet bym sobie policzył tylko chciałem iść na gotowe a jednocześnie nie chciałem regulowanego bo to za duża komplikacja wg mnie

u mnie problem jest inny - lewy przedni amortyzator ociera o wahacz jak zawieszenie się ugina, mosty są wg mnie ustawione w miarę dobrze, tylko ten wahacz.. (taki solidny jest, gruby koni heavy track raid i może dlatego tak się dzieje)

spróbujemy inaczej - wywiercimy nowy otwór w górnym mocowaniu wahacza - jeśli problem ustąpi to wystarczy bo moje auto prowadzi się wg mnie dobrze
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość