Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt maja 20, 2008 8:06 pm

zibismoke01 pisze:Moje wisko sie kręci cały czas.........
po równym w mieście mi nie przeszkadza ale u mnie na wsi co chwila jakiś dłuższy podjazd i brakuje biegu... Co z tym robić ?? Pomocy....
to samo... czyli...
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/152/5185.html

a tak na przyszłość: myśli swoje przekazuj jasno i precyzyjnie, bo nie bardzi wiadomo o co Ci chodzi :(
ze niby masz wiskoze skręconą na stałe i przeszkadza Ci to w podjazdach ?? :o że niby brakuje mocy ?? :o

jezeli tak, to nie podjeżaj pod tak pionowe ściany :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
zibismoke01
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn sty 14, 2008 1:44 pm
Lokalizacja: Okolice Zakopanego

Post autor: zibismoke01 » wt maja 20, 2008 8:25 pm

sebastian dziurdzik pisze:
zibismoke01 pisze:Moje wisko sie kręci cały czas.........
po równym w mieście mi nie przeszkadza ale u mnie na wsi co chwila jakiś dłuższy podjazd i brakuje biegu... Co z tym robić ?? Pomocy....
to samo... czyli...
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/152/5185.html

a tak na przyszłość: myśli swoje przekazuj jasno i precyzyjnie, bo nie bardzi wiadomo o co Ci chodzi :(
ze niby masz wiskoze skręconą na stałe i przeszkadza Ci to w podjazdach ?? :o że niby brakuje mocy ?? :o

jezeli tak, to nie podjeżaj pod tak pionowe ściany :lol:
żadne pionowe ściany....poprostu długie podjazdy....
a po przejechaniu innymi parchami tej samej drogi poprostu przyjechałem do domu ze spuszczoną głową..... :(
GR+4"+33"BFG - był=( ale jeszcze bedzie=)
teraz jest bardziej przyziemnie ale też 4x4..

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt maja 20, 2008 8:40 pm

zibismoke01 pisze: żadne pionowe ściany....poprostu długie podjazdy....
a po przejechaniu innymi parchami tej samej drogi poprostu przyjechałem do domu ze spuszczoną głową..... :(
chłopie, martwisz mnie...
i Ty jako winowajce ww. upatrujesz skręcone na stałe wisko ? :o
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
zibismoke01
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn sty 14, 2008 1:44 pm
Lokalizacja: Okolice Zakopanego

Post autor: zibismoke01 » wt maja 20, 2008 9:03 pm

sebastian dziurdzik pisze:
zibismoke01 pisze: żadne pionowe ściany....poprostu długie podjazdy....
a po przejechaniu innymi parchami tej samej drogi poprostu przyjechałem do domu ze spuszczoną głową..... :(
chłopie, martwisz mnie...
i Ty jako winowajce ww. upatrujesz skręcone na stałe wisko ? :o

a Ty co byś obstawiał??
GR+4"+33"BFG - był=( ale jeszcze bedzie=)
teraz jest bardziej przyziemnie ale też 4x4..

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt maja 20, 2008 9:12 pm

:)3

dziesiatki przyczyn... zacząłbym od pomiaru cisnienia spręzania, pozniej pomiaru cisnienia doładowania, pozniej wizyty u pompiarza
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
zibismoke01
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn sty 14, 2008 1:44 pm
Lokalizacja: Okolice Zakopanego

Post autor: zibismoke01 » wt maja 20, 2008 9:14 pm

sebastian dziurdzik pisze::)3

dziesiatki przyczyn... zacząłbym od pomiaru cisnienia spręzania, pozniej pomiaru cisnienia doładowania, pozniej wizyty u pompiarza
nie wiem ale napewno pierwsze do wymiany pójdzie wisko....
wtedy zobaczymy co sie robi dalej... :wink:
GR+4"+33"BFG - był=( ale jeszcze bedzie=)
teraz jest bardziej przyziemnie ale też 4x4..

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt maja 20, 2008 9:17 pm

no to powodzenia :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
zibismoke01
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn sty 14, 2008 1:44 pm
Lokalizacja: Okolice Zakopanego

Post autor: zibismoke01 » wt maja 20, 2008 9:39 pm

sebastian dziurdzik pisze:no to powodzenia :lol:
:D Dziękuje bardzo. :D
GR+4"+33"BFG - był=( ale jeszcze bedzie=)
teraz jest bardziej przyziemnie ale też 4x4..

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt maja 20, 2008 10:36 pm

sebastian dziurdzik pisze::)3

dziesiatki przyczyn... zacząłbym od pomiaru cisnienia spręzania, pozniej pomiaru cisnienia doładowania, pozniej wizyty u pompiarza
jak chce niech wymienia...
od czegoś musi zacząć 8)

marzenia o sprawnym prachu napędzają koninkturę :)21
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
larry_lcbw
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:26 am
Lokalizacja: Czarny Bór/Wałbrzych
Kontaktowanie:

Post autor: larry_lcbw » śr maja 21, 2008 10:57 am

Dzięki N2O :)2 , jeszcze tylko chłodnica i parę pierdułek i na nowo żyw będzie po Hałdzie 8) :wink:

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » czw wrz 18, 2008 3:41 pm

Witam Was ! Jeszcze ja potrzebuje waszej opinii w sprawie wiska. Otoż u mnie objawy sa nastepujace. Autko podczas normalnej jazdy np. w trasie ma temperature ponizej polowy jednak kiedy stoje w korku na niskich obrotach raptownie sie podnosi ponad polowe. Tak samo jesli np. jade na luzie w trasie. Po dodaniu gazu i przytrzymaniu na obrotach widac jak na wskazniku temp z powrotem spada do normalnego poziomy czyli ponizej polowy. wieczorem sprawdze jeszcze czy wiatrak na nagrzanym silniku moge obrocic bez oporow :) wolalbym zeby jednak nie :P
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw wrz 18, 2008 3:46 pm

wbrew pozorom tego co niektórzy mowią to wisko pracuje metodą on/off :)21 tyle że na off i tak się trochę kręci, znajdź duża górę o otwórz okno - działanie wentylatora będziesz słyszeć.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: rabarbar_pn » czw wrz 18, 2008 4:39 pm

moim zdaniem to moze być pompa wody, bo jak tak szybko się zagrzewa ? lub też termostat, który jest zacięty na połowie i jeśli ma obroty to pompa jakoś przepompuje a na wolnych nie, wisko mogłoby szwankować jeśli byłby upał, ale nie w takich warunkach jak teraz
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Narsil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 05, 2008 4:16 pm

Post autor: Narsil » czw wrz 18, 2008 5:45 pm

MarcinuS pisze:Witam Was ! Jeszcze ja potrzebuje waszej opinii w sprawie wiska. Otoż u mnie objawy sa nastepujace. Autko podczas normalnej jazdy np. w trasie ma temperature ponizej polowy jednak kiedy stoje w korku na niskich obrotach raptownie sie podnosi ponad polowe. Tak samo jesli np. jade na luzie w trasie. Po dodaniu gazu i przytrzymaniu na obrotach widac jak na wskazniku temp z powrotem spada do normalnego poziomy czyli ponizej polowy. wieczorem sprawdze jeszcze czy wiatrak na nagrzanym silniku moge obrocic bez oporow :) wolalbym zeby jednak nie :P

Proponuje sprawdzić cały układ chłodzenia, termostat, pompa, korek wlewu do chłodnicy. Porządnie odpowietrzyć.
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » wt wrz 30, 2008 8:23 am

zibismoke01 pisze:Moje wisko sie kręci cały czas.........
po równym w mieście mi nie przeszkadza ale u mnie na wsi co chwila jakiś dłuższy podjazd i brakuje biegu... Co z tym robić ?? Pomocy....


No nie! góralu, to nie sprawa wiska. Co ma wspólnego wisko z brakiem mocy? Nie mówię tu o sytuacji, kiedy silnik się przegrzewa, puchnie, zaciera itp. z powodu padniętego wiska, do tego jeszcze w górach - bo to są przecież sytuacje niedopuszczalne i nienormalne. Jak ci brakuje biegu, to po prostu przerzuć na niższy.

Ale jak już jedynki ci brakuje, to jeszcze możesz podjechać na wstecznym. Wsteczny jest najsilniejszym biegiem. :D

A jak nie też nie daje rady, to wiadomo - PARCH ZŁOM!

Pozdrawiam Lecho :)

p.s. A tak poważnie - w przyklejonym porusza sie ważne sprawy techniczne, a nie gada o pierdołach w sposób niedouczony i niefachowy.
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
zibismoke01
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn sty 14, 2008 1:44 pm
Lokalizacja: Okolice Zakopanego

Post autor: zibismoke01 » wt wrz 30, 2008 10:40 pm

Ja właśnie wymieniłem wisko i parch odżył... :D :)21
GR+4"+33"BFG - był=( ale jeszcze bedzie=)
teraz jest bardziej przyziemnie ale też 4x4..

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » śr paź 01, 2008 2:46 pm

A ja nie mialem wody w chlodnicy i to byl powod. Zupelnie o tym nie pomyslalem. Bo w zbiorniczku wyrownawczym bylo ok. Teraz jest ok. a na wisku opor na cieplym mam. Pozdr
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
zibismoke01
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn sty 14, 2008 1:44 pm
Lokalizacja: Okolice Zakopanego

Post autor: zibismoke01 » czw paź 02, 2008 12:55 pm

Ja też mam brak wody.... bo robi mi ciśnienie i woda ucieka.......
GR+4"+33"BFG - był=( ale jeszcze bedzie=)
teraz jest bardziej przyziemnie ale też 4x4..

tajpan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 03, 2008 10:00 pm

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: tajpan » ndz sty 11, 2009 7:59 pm

witam
może się przyda :wink:

"Napęd wiatraka ze sprzęgłem czułym na temperaturę odbywa się za pomocą silikonowego płynu sprzęgającego, który kontroluje prędkość wiatraka przenosząc odpowiednio napęd. Napęd taki ma zdolność do utrzymywania obrotów jałowych wiatraka niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdy potrzeba chłodzenia silnika jest niewielka

Wnętrze napędu podzielone jest na dwie komory. Tylna komora zawiera rotor (K), zaś przednia komora tworzy zbiornik płynu (M). Płyn jest pompowany do zbiornika poprzez ruch obrotowy rotora i pompę tłoczącą (C). Pompa tłocząca ma otwór, zwany portem wypuszczającym (A) i 'tamę' (B), która jest obniżeniem w tarczy pompy zaprojektowanym tak, aby wytwarzać wzrost ciśnienia w płynie. Powoduje to przepływ płynu z komory rotora do zbiornika w czasie pracy silnika. Pompę tłoczącą stanowi część obwodowa tarczy pompy (P). Rotor jest bezpośrednio połączony poprzez wałek napędowy (L) z silnikiem, i dopóki silnik pracuje, ruch obrotowy rotora utrzymuje płyn w zbiorniku (M)

Obrazek

Gdy wzrasta temperatura, i tym samym potrzeba chłodzenia silnika, bimetaliczny element (E) wyczuwa temperaturę powietrza za chłodnicą i steruje zaworem (G), który postępowo (wraz ze wzrostem zapotrzebowania) otwiera dopływ (H). Otwarcie zaworu pozwala na ponowne dostanie się płynu do komory rotora, co powoduje zwiększenie stopnia przeniesienia napędu wiatraka. Tym samym wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej komora rotora wiatraka zapełnia się większą ilością płynu, zwiększając jednocześnie współczynnik tarcia, co powoduje wzrost prędkości obrotowej wiatraka (w zakresie przewidzianym konstrukcyjnie), i tym samym zwiększa się przepływ powietrza wokół chłodnicy, poprawiając chłodzenie.

Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej."

Zacieniowane obszary to elementy napędowe, kolorem czerwonym zaznaczony jest obszar płynu.

A - port wypuszczający
B - 'tama'
C - pompa tłocząca
D - przednia obudowa
E - element bimetaliczny
F - główna obudowa (z użebrowaniem chłodzącym)
G - zawór
H - dopływ
J - uszczelka
K - rotor
L - wałek napędowy
M - zbiornik płynu
P - tarcza pompy

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Lecho » czw mar 19, 2009 10:54 pm

Dałeś tu ciekawy rysunek i opis wiska, ale jest pewien problem: :D

Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej."


Dlaczego więc na świeżo zapalonym silniku słychać wentylator, a po podniesieniu obrotów i kilkunastu sekundach wentylator cichnie? Temperatura chłodnicy, ba, silnika nawet, nie zdążyła jeszcze wzrosnąć.
Oznacza to, że podczas większych obrotów płyn przepływa z komory rotora do zbiornika, uwalniając wałek wentylatora, a podczas postoju płyn ścieka do komory rotora. :) Dlatego przez chwilę ciągnie za sobą wentylator...
Jest to ponoć jeden ze sposobów na sprawdzenie prawidłowości wiska w Parchu, co wcześniej dogłębnie zostało wyjaśnione.

Ale zgadzam się z twoim opisem. Mój "temat" dotyczy tylko sytuacji podczas zapalania silnika.
Pozdrawiam, przekornie nieco, Lecho :D
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
raba
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn gru 15, 2008 7:26 am
Lokalizacja: Nagasaki - Japan

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: raba » pt mar 27, 2009 1:10 pm

Temat wyjaśniony w 100%
Lecho zadowolony i usatysfakcjonowany co najważniejsze zrozumiał zasade działania wisco
po przeczytaniu od dechy do dechy tematu poleciałem sprawdzic swoje wisco i DZIAŁA bez zarzutu :)2 i temp jest OK!
pozdrowionka
nie ma jak fachowa literatura(profesor i thajpan-the best)
A teraz kilka słów do ojca prowadzącego (A .... ci w ....) text bardzo przydatny ne forum
GR Y61

tajpan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 03, 2008 10:00 pm

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: tajpan » pt kwie 03, 2009 6:32 pm

:D :)2

Awatar użytkownika
tomgl
 
 
Posty: 137
Rejestracja: pn maja 25, 2009 11:36 pm

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: tomgl » pn lip 06, 2009 5:47 pm

Panowie, niedawno wystartowałem z przygodą z Patrolem i moje obserwacje są takie:

1. Jazda w 9 osób po lesie - krótki patrolem - temperatura 50%
2. Ciągłe wjazdy i zjazdy z góry {dość stroma} -1h - temperatura 50%.
3. 90-100km/h na kołach 35' MT, temperatura 80%.

Czy coś jest nieprawidłowo? Oczywiście w sobotę sprawdzę jak działa wiskoza.

Tomek

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: N2O » pn lip 06, 2009 8:09 pm

Chłodnica do czyszczenia/wymiany.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
tomgl
 
 
Posty: 137
Rejestracja: pn maja 25, 2009 11:36 pm

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: tomgl » pn lip 06, 2009 8:40 pm

Dzięki za odpowiedź, ale będę wdzięczny jeśli rozwiniesz wypowiedź.

Jak wyczyścić dobrze chłodnicę?? Karcher? Dlaczego sądzisz, że to jest wina chłodnicy?

Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości