X-Trail - wątpliwości

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr lis 19, 2008 12:48 am

Teoretycznie auta uterenowione dają znacznie większe możliwości niż osobowe, praktycznie (a praktykowałem 3 lata z Crosswagonem) mimo fantastycznej i sprawdzającej się zimą trakcji poza asfaltem żal d. ściska - problem polega na tym, że pierwszy kontakt z gruntem oznacza straty w plastikach lub blaszkach więc z dostępnego prześwitu da się wykorzystać 2/3 - reszta to niezbędny margines bezpieczeństwa. Auta przez trzy lata nie uszkodziłem, ale zawrociłem wiele razy....

Teraz też nie mam potwora, ale w koleinach wpierw zaczepiają o grunt dość solidne elementy, a reduktor pozwala jechać ostrożnie, bez palenia sprzęgła.

Po doświaczeniach własnych uważam, że suvy oparte na na technice osobówek są jak jedwabne kurteczki stylizowane na mundur - ładne, ciepłe, ale czołganie nie jest zalecane. Kiedyś wartburgiem pozwalałem sobie na znacznie więcej niż crosswagonem (i pewnie x-trailem).

Obecny Kyron jest lepszy, ale i tak uważam, że w teren trzeba mieć auto, które nas nie stresuje w przypadku uszkodzenia - bo jest tanie, bo jesteśmy bogaci, bo jest czyjeś albo ma taki zapas w stosunku do stawianych przed nim zadań, że nie ma strachu.

x-trailem jeździłem - fajna fura.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: PaveL » śr lis 19, 2008 7:49 am

X-Trail nie jest oparty na technice osobówek. Podwozie tego samochodu nie występuje w żadnym innym Nissanie. (Nowy X-Trail ma wspólne podwozie z Qashqaiem, ale qashqai też od poczatku był projektowany jako 4x4.

No i przede wszystkim @ETS nie szuka samochodu terenowego.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Post autor: ktomek » śr lis 19, 2008 9:12 am

PaveL pisze:X-Trail nie jest oparty na technice osobówek. .........
(Nowy X-Trail ma wspólne podwozie z Qashqaiem)
Please. A co to jest Qashqai jak nie osobówka? Ma 4x4 ale to osobówka normalna, tylko trochę wyższa.
Pokutuje świadomość, że 4x4 jest w samochodach terenowych.
Ale przyszły takie czasy, że napęd 4x4 będzie montowany w coraz większej ilości osobówek ze względu na jego dużą ilość zalet w trudniejszych warunkach drogowych (zima, ślisko, itp itd)
Nie będzie reduktorów, sztywnych mostów, ale automatycznie dołączany tył (lub przód) sterowany elektroniką, tak jak teraz jest wszędzie klima a nie tylko na florydzie, elektryczne szyby i automatyczne skrzynie nie tylko w samochodach dla osób niepełnosprawnych i tak dalej.
I o ile ja używam samochodów terenowych, to akceptuję istnienie samochodów do codziennej jazdy posiadających napęd 4x4 i nie nadających się w teren.
Wystarczy pomyśleć o szybkim ruszaniu spod świateł w czasie deszczu. Samochód z napędzanym przodem ślizga kołami (zakładając że ma trochę mocy w silniku), a auto 4x4 startuje ostro do przodu.
8) Trzeba widzieć minę gościa który chce pokazać jaki jest szybki a tu terenówka luzaczkiem go bierze na starcie :)
Zresztą Qashqai pomimo 4x4 jest reklamowany jako "miastoodporny" a nie jako terenowy. I tego się trzymajmy.
PaveL pisze:No i przede wszystkim @ETS nie szuka samochodu terenowego.
Odeszliśmy od tematu. Są samochody stylizowane na stare modele, sportowe, są i terenowe. To co się komu podoba - nie każdy potrzebuje mieć prawdziwy samochód terenowy z jego wadami i zaletami, ale wielu chciało by się poczuć jak w terenówce. I co w tym złego?
Każde auto to kompromis możliwości. Trochę większy prześwit - gorsze prowadzenie w szybkich zakrętach - bezpieczniejsza jazda przez las i w zimie. No i tyle.

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » śr lis 19, 2008 9:14 am

PaveL pisze: No i przede wszystkim @ETS nie szuka samochodu terenowego.
Teoretycznie tak, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Tak więc popieram pomysł "patrol 61 zamiast X-a", bo na turystykę i ryby pasi (duży, pojemny, wygodny) i ma w takich lajtowych warunkach feeeenomenalny margines bezpieczeństwa, a jak z czasem zachce się czegos więcej (a nie zdziwiłbym się) to też będzie robił :)21

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » śr lis 19, 2008 9:32 am

Marcin-Kraków pisze:
janusz k160 pisze:Spalanie do 10,5 l ON na 33 calowych MT-kach , springach +2 cale i z relingami poprzecznymi pod boxa dachowego.
Janusz !! Prosze Cie troche powagi :)
Nie uczestniczę w wyścigu na najoszczędniejszego Patrola ale podane spalanie jest prawdziwe. Nie katuję turbiny zbyt często,ot co. Na założonych 35-kach turbo cały czas gwizdało, dlatego założyłem 33 cale. Ciśnienie w oponach 2,5

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Post autor: ktomek » śr lis 19, 2008 9:40 am

Marek pisze: Tak więc popieram pomysł "patrol 61 zamiast X-a"
Ja chcę właśnie kupić Y61 ale nie wyobrażam sobie jazdy takim czołgiem na co dzień po KRK do pracy na przykład. Pomijając koszty paliwa oczywiście, trzeba po mieście się gdzieś przecisnąć, zaparkować. Pewnie że się da, bo XK którym jeżdżę na zmianę z Trafikiem nie są też małe, no ale jednak takiej zwrotności jak X-trail nie mają.
Ale ja mieszkam na przedmieściach i do pracy do centrum KRK nie muszę się przeciskać codziennie. :lol:

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr lis 19, 2008 10:52 am

PaveL pisze:X-Trail nie jest oparty na technice osobówek. Podwozie tego samochodu nie występuje w żadnym innym Nissanie. (Nowy X-Trail ma wspólne podwozie z Qashqaiem, ale qashqai też od poczatku był projektowany jako 4x4.

No i przede wszystkim @ETS nie szuka samochodu terenowego.
X-trail z przed 2007 korzysta z platformy nissana FF-S na której zbudowane są też Almera, Primera, Tino i parę innych dostepnych poza Europą.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » śr lis 19, 2008 11:26 am

Co do parkowania i zwrotnośco to idzie się przyzwyczaić :wink:

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: PaveL » śr lis 19, 2008 12:09 pm

alfik pisze:X-trail z przed 2007 korzysta z platformy nissana FF-S na której zbudowane są też Almera, Primera, Tino i parę innych dostepnych poza Europą.
Tak być może bełkocze dział marketingu. W rzeczywistości te samochody mają różne typy zawieszeń i w ogóle od spodu różnią się znacznie.
Nawet Almera i Almera Tino różnią sie podwoziowo.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr lis 19, 2008 8:40 pm

ktomek pisze:
Marek pisze: Tak więc popieram pomysł "patrol 61 zamiast X-a"
Ja chcę właśnie kupić Y61 ale nie wyobrażam sobie jazdy takim czołgiem na co dzień po KRK do pracy na przykład. Pomijając koszty paliwa oczywiście, trzeba po mieście się gdzieś przecisnąć, zaparkować. Pewnie że się da, bo XK którym jeżdżę na zmianę z Trafikiem nie są też małe, no ale jednak takiej zwrotności jak X-trail nie mają.
Ale ja mieszkam na przedmieściach i do pracy do centrum KRK nie muszę się przeciskać codziennie. :lol:
Jezdze dlugim parchem po miescie i nigdy nie miewam problemow z parkowaniem. Czasem poprostu staje 10 m dalej niz bym chcial.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ETS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn lis 10, 2008 12:21 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ETS » śr lis 19, 2008 11:17 pm

Marcin-Kraków pisze:
ktomek pisze:
Marek pisze: Tak więc popieram pomysł "patrol 61 zamiast X-a"
Ja chcę właśnie kupić Y61 ale nie wyobrażam sobie jazdy takim czołgiem na co dzień po KRK do pracy na przykład. Pomijając koszty paliwa oczywiście, trzeba po mieście się gdzieś przecisnąć, zaparkować. Pewnie że się da, bo XK którym jeżdżę na zmianę z Trafikiem nie są też małe, no ale jednak takiej zwrotności jak X-trail nie mają.
Ale ja mieszkam na przedmieściach i do pracy do centrum KRK nie muszę się przeciskać codziennie. :lol:
Jezdze dlugim parchem po miescie i nigdy nie miewam problemow z parkowaniem. Czasem poprostu staje 10 m dalej niz bym chcial.
W pewnych miastach 10 m = 10 km ;)

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Post autor: ktomek » śr lis 19, 2008 11:42 pm

Marcin-Kraków pisze:staje 10 m dalej niz bym chcial.
Pewnie że się można przyzwyczaić.
Ale zależy co dla kogo jest priorytetem i co bierze pod uwagę.
Ja się też przyzwyczaiłem do faktu, że czasem trzeba odpuścić miejsce na parkingu komuś mniejszemu stalowym ciałem :wink:

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » czw lis 20, 2008 12:43 am

smarta se kupcie...
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Post autor: ktomek » czw lis 20, 2008 8:31 am

MaciekK pisze:smarta se kupcie...
Chyba do jazdy po supermarkecie między półkami
Można by wozić go w bagażniku i wyciągać pod sklepem :lol:

olderene
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 7:46 pm
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: olderene » czw lis 20, 2008 10:49 am

heheh mam pomysł:P. ETS może traktor ogromny z przednim napędem jak dobrze pomyślisz to UE jeszcze coś dołoży, albo transporter opancerzony, a najlepiej było by coś na gąsienicach, bo przecież apetyt rośnie no nie? :)21
a parkowanie takim sprzętem to tez kwestia przyzwyczajenia. :D

wiec jesli kolega pyta o auto rodzinne i na ryby to proszę Was.....Patrol? owszem bardzo ładne autko, ale w spalanie 10.5 trudno uwierzyć, zwłaszcza ze moje l-200 miało problem zmieścić sie w 14l średnio..... :P
L200 99r. 31x10.5R15 AT 4 furtki....byl:( teraz x-trail:)

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » czw lis 20, 2008 10:57 am

olderene pisze:.....Patrol? owszem bardzo ładne autko, ale w spalanie 10.5 trudno uwierzyć, zwłaszcza ze moje l-200 miało problem zmieścić sie w 14l średnio..... :P
To sobie zajrzyj do paru wątków, gdzie o spalaniu Patroli była mowa. Nawet mój stary 160 3,3l (wcześniej wolnossący, teraz turbo) pali poniżej jedenastu (oczywiście na czarnym, ale też i ze sporym udziałem jazdy miejskiej), a rekordem było 9,7 kiedy zrobiłem sobie lajtowo sporą trasę nie przekraczając dziewięćdziesiątki. Akutat patrolowskie silniki (no, może poza 2,8 ) Nissanowi wyszły rewelacyjnie jeśli chodzi o oszczędność (i trwałość przy okazji też).
pzdr :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw lis 20, 2008 11:28 am

nie
bez jaj

do jazdy miejskiej kupuje się auto miejskie i tu zgadzam się, ze na 15 km dojazdówki nie ma co sie bujac ciężkim i nieporęcznym parchem a potem szukac podniesionego garazu (mój się do większosci nie miesci :)21 ) i jeszcze za to wszystko placic większym zuzyciem paliwa

niemniej, forum ofrołdowe jest, kiedys było rajdowe :)21 to trudno aby ludziska nad wyzszym kombi w zachwyt wpadali. Xtrail wzbudza tyle emocji (u mnie) ile octavia 4x4 czy inne 4matiki i mówienie o "dzielności terenowej" w ich wypadku lekkim nadużyciem się wydaje.

a zaupelnie na marginesie to niech sobie kolega tfu kaszkaja :)21 kupi - mało pali i fajnie jeździ

MIchalNS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:44 am
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: MIchalNS » czw lis 20, 2008 12:10 pm

T30 czyli X pierwszej wersji nie nalezy do aut udanych jak i J10 Quashqai.T31 to juz inna bajka jak na razie malo jest awari tego auta.Jako pracownik Nissana nie polecam ani T30 ani J10.Ja bym osobiscie wybral Y61.Ale to jest tylko moja subiektywna opinia.

ETS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn lis 10, 2008 12:21 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: X-Trail - wątpliwości

Post autor: ETS » czw lis 20, 2008 6:57 pm

ETS pisze:Witam,
Jestem na etapie zmiany auta i zastanawiam się nad wyborem typu, marki i modelu auta.
Trafiłem na to forum ponieważ rozważam zakup Nissana X-Trail rocznik 2004-2005 - wiem że nie jest to auto terenowe tylko SUV ale liczę na to że społeczność 4x4 pomoże mi w podjęciu decyzji.
Teraz konkrety.
Moje wymagania co do auta:
1. Musi być autem "rodzinnym" - pojemny bagażnik jak w kombi, wygodny dla pasażerów z tyłu i z przodu.
2. Ponieważ koszt zakupu nie może przekroczyć 50000PLN powinno być to auto używane.
3. Wyposażenie oczywiście jak najbardziej komfortowe :) -> za te pieniążki wymagam.
4. Jestem wędkarzem i często jeżdżę po drogach szutrowych, leśnych, polnych z koleinami, jednak zawsze są to drogi ;). Do tego jeżdżę zimą w góry na narty. To są przyczyny dla których moją uwagę skupiają SUV'y.
6. Auto mu się się dobrze sprawować na czarnych drogach

Aktualnie jeżdżę Almerą, która robi się za ciasna i nie można nią wjechać na polną drogę z kilkoma kałużami. Doświadczenie z Nissanem to też jest argument za X-Trail ;).

Proszę o rady, komentarze i pomoc społeczność 4x4.
Może społeczność doradzi mi inny model, markę a może nawet inny segment - zgłaszam się tu po poradę.

Wszystkim osobą które mają zamiar mnie uświadamiać że jestem nie poczytalny lub mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem dziękuję za uwagi.

widzę że pewne osoby odbiegają od tematu.
Trafiłem na to forum ponieważ w nazwie jest:
Patrol, GR, Pickup, Terrano, Terrano II, X-trail
to tak dla osób które mają zamiar wskazać mi że zapodałem temat w niewłaściwym miejscu. Myślę że nie którzy muszą sobie uświadomić że nie wszyscy rodzą się wyposażeni w wiedzę na temat 4x4 czy ogólnie motoryzacji.
Mimo wszystko dziękuję za podpowiedzi, sugestie, wsparcie merytoryczne - dzięki wam wiele rzeczy sobie uświadomiłem.

Tak wracając ;) wczoraj poszukałem sobie coś o Foresterze - fajne auto, "prawie" idealne :)
Zalety:
1. Wersja 2.0 posiada reduktor
2. Wspaniale sprawuje się na asfalcie
3. Jak dla mnie do jazdy w terenie wystarczające
Wady:
1. Wysoka cena
2. Wysokie koszty utrzymania związane głownie ze spalaniem - ale to idzie przeboleć
3. Mały bagażnik jak na SUV-kombi

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KonarskiS » czw lis 20, 2008 7:03 pm

Xtrail 2004- ojciec posiada.
Fajne autko na mokrą drogę czy śnieg, pakowność taka sobie- roleta dużo za nisko. Ekonomiczny, ładny (kwestia gustu). Tylko ten dieselek- 2.2 ale słabsza wersja... straszna dziura do 3000 rpm, potem idzie.

Generalnie- fajny :)2
zj

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » czw lis 20, 2008 7:30 pm

DDevil pisze:straszna dziura do 3000 rpm, potem idzie.

Generalnie- fajny :)2
Obledne :)21 Malutka ta dziura :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » czw lis 20, 2008 7:47 pm

Kod: Zaznacz cały

widzę że pewne osoby odbiegają od tematu. 
........... Myślę że nie którzy muszą sobie uświadomić że nie wszyscy rodzą się wyposażeni w wiedzę na temat 4x4 czy ogólnie motoryzacji. 
Mimo wszystko dziękuję za podpowiedzi, sugestie, wsparcie merytoryczne - dzięki wam wiele rzeczy sobie uświadomiłem. 
heh...
to forum jest specyficzne, przyzwyczaj się ...
:)21
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw lis 20, 2008 8:54 pm

Jak ktuś wyżej napomknął, wiele mniejszych suvów, zbudowana jest na bazie osobówek.
Przykład (dla mnie) ekstremalny - nowy flilander na płycie forda focusa :-
?

Ani sztywność, ani odporność na przeciążenia statyczne/dynamiczne nie mogą być w takich autach duże.

Do tego niezależny zawias - o minimalnym wykrzyżu,
do tego kwintal plastików, zwisających dookoła,
do tego prześwit niewiele większy od osobówki - a nawet jak progi ma wyżej, to z reguły pod spodem wiszą różne bebechy, np. wydech.

No i w ogóle o czym tu gadać.........
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KonarskiS » czw lis 20, 2008 9:24 pm

Marcin-Kraków pisze:
DDevil pisze:straszna dziura do 3000 rpm, potem idzie.

Generalnie- fajny :)2
Obledne :)21 Malutka ta dziura :)21
mówię o tym słabszym klekocie;) Już moja vitka sie lepiej wkręca !!
zj

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » pt lis 21, 2008 10:43 am

Proszę wymienić współczesne auta, których producenci konsekwentnie dzialali w celu przygotowania ich do terenu- Defender, Massif i produkcja dla wojska (no dobrze, patrol). Nawet Wrangler zawiera pomysły mało fajne (tylna tablica rejestracyjna na ten przykład) i staje się terenówką po dłubnięciu. Mój Kyron, mimo ramy, mostu i reduktora ma takie rozwiązania (przedni zderzak, zapas, uszy do holowania chłodnica, wlot powietrza), które mówią "prosimy nie męczyć naszego produktu poza drogami" :D

Tym bardziej suvy "osobówkowe". Goście, którzy projektują auta to plastycy, kontrolerzy finansowi, marketingowcy i przytłoczeni przez nich inżynierowie. Nie widać zapaleńców.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości