X-Trail - wątpliwości
Moderator: Kosiarz
Teoretycznie auta uterenowione dają znacznie większe możliwości niż osobowe, praktycznie (a praktykowałem 3 lata z Crosswagonem) mimo fantastycznej i sprawdzającej się zimą trakcji poza asfaltem żal d. ściska - problem polega na tym, że pierwszy kontakt z gruntem oznacza straty w plastikach lub blaszkach więc z dostępnego prześwitu da się wykorzystać 2/3 - reszta to niezbędny margines bezpieczeństwa. Auta przez trzy lata nie uszkodziłem, ale zawrociłem wiele razy....
Teraz też nie mam potwora, ale w koleinach wpierw zaczepiają o grunt dość solidne elementy, a reduktor pozwala jechać ostrożnie, bez palenia sprzęgła.
Po doświaczeniach własnych uważam, że suvy oparte na na technice osobówek są jak jedwabne kurteczki stylizowane na mundur - ładne, ciepłe, ale czołganie nie jest zalecane. Kiedyś wartburgiem pozwalałem sobie na znacznie więcej niż crosswagonem (i pewnie x-trailem).
Obecny Kyron jest lepszy, ale i tak uważam, że w teren trzeba mieć auto, które nas nie stresuje w przypadku uszkodzenia - bo jest tanie, bo jesteśmy bogaci, bo jest czyjeś albo ma taki zapas w stosunku do stawianych przed nim zadań, że nie ma strachu.
x-trailem jeździłem - fajna fura.
Teraz też nie mam potwora, ale w koleinach wpierw zaczepiają o grunt dość solidne elementy, a reduktor pozwala jechać ostrożnie, bez palenia sprzęgła.
Po doświaczeniach własnych uważam, że suvy oparte na na technice osobówek są jak jedwabne kurteczki stylizowane na mundur - ładne, ciepłe, ale czołganie nie jest zalecane. Kiedyś wartburgiem pozwalałem sobie na znacznie więcej niż crosswagonem (i pewnie x-trailem).
Obecny Kyron jest lepszy, ale i tak uważam, że w teren trzeba mieć auto, które nas nie stresuje w przypadku uszkodzenia - bo jest tanie, bo jesteśmy bogaci, bo jest czyjeś albo ma taki zapas w stosunku do stawianych przed nim zadań, że nie ma strachu.
x-trailem jeździłem - fajna fura.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Please. A co to jest Qashqai jak nie osobówka? Ma 4x4 ale to osobówka normalna, tylko trochę wyższa.PaveL pisze:X-Trail nie jest oparty na technice osobówek. .........
(Nowy X-Trail ma wspólne podwozie z Qashqaiem)
Pokutuje świadomość, że 4x4 jest w samochodach terenowych.
Ale przyszły takie czasy, że napęd 4x4 będzie montowany w coraz większej ilości osobówek ze względu na jego dużą ilość zalet w trudniejszych warunkach drogowych (zima, ślisko, itp itd)
Nie będzie reduktorów, sztywnych mostów, ale automatycznie dołączany tył (lub przód) sterowany elektroniką, tak jak teraz jest wszędzie klima a nie tylko na florydzie, elektryczne szyby i automatyczne skrzynie nie tylko w samochodach dla osób niepełnosprawnych i tak dalej.
I o ile ja używam samochodów terenowych, to akceptuję istnienie samochodów do codziennej jazdy posiadających napęd 4x4 i nie nadających się w teren.
Wystarczy pomyśleć o szybkim ruszaniu spod świateł w czasie deszczu. Samochód z napędzanym przodem ślizga kołami (zakładając że ma trochę mocy w silniku), a auto 4x4 startuje ostro do przodu.


Zresztą Qashqai pomimo 4x4 jest reklamowany jako "miastoodporny" a nie jako terenowy. I tego się trzymajmy.
Odeszliśmy od tematu. Są samochody stylizowane na stare modele, sportowe, są i terenowe. To co się komu podoba - nie każdy potrzebuje mieć prawdziwy samochód terenowy z jego wadami i zaletami, ale wielu chciało by się poczuć jak w terenówce. I co w tym złego?PaveL pisze:No i przede wszystkim @ETS nie szuka samochodu terenowego.
Każde auto to kompromis możliwości. Trochę większy prześwit - gorsze prowadzenie w szybkich zakrętach - bezpieczniejsza jazda przez las i w zimie. No i tyle.
Teoretycznie tak, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Tak więc popieram pomysł "patrol 61 zamiast X-a", bo na turystykę i ryby pasi (duży, pojemny, wygodny) i ma w takich lajtowych warunkach feeeenomenalny margines bezpieczeństwa, a jak z czasem zachce się czegos więcej (a nie zdziwiłbym się) to też będzie robiłPaveL pisze: No i przede wszystkim @ETS nie szuka samochodu terenowego.

pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Nie uczestniczę w wyścigu na najoszczędniejszego Patrola ale podane spalanie jest prawdziwe. Nie katuję turbiny zbyt często,ot co. Na założonych 35-kach turbo cały czas gwizdało, dlatego założyłem 33 cale. Ciśnienie w oponach 2,5Marcin-Kraków pisze:Januszjanusz k160 pisze:Spalanie do 10,5 l ON na 33 calowych MT-kach , springach +2 cale i z relingami poprzecznymi pod boxa dachowego.Prosze Cie troche powagi
Ja chcę właśnie kupić Y61 ale nie wyobrażam sobie jazdy takim czołgiem na co dzień po KRK do pracy na przykład. Pomijając koszty paliwa oczywiście, trzeba po mieście się gdzieś przecisnąć, zaparkować. Pewnie że się da, bo XK którym jeżdżę na zmianę z Trafikiem nie są też małe, no ale jednak takiej zwrotności jak X-trail nie mają.Marek pisze: Tak więc popieram pomysł "patrol 61 zamiast X-a"
Ale ja mieszkam na przedmieściach i do pracy do centrum KRK nie muszę się przeciskać codziennie.

X-trail z przed 2007 korzysta z platformy nissana FF-S na której zbudowane są też Almera, Primera, Tino i parę innych dostepnych poza Europą.PaveL pisze:X-Trail nie jest oparty na technice osobówek. Podwozie tego samochodu nie występuje w żadnym innym Nissanie. (Nowy X-Trail ma wspólne podwozie z Qashqaiem, ale qashqai też od poczatku był projektowany jako 4x4.
No i przede wszystkim @ETS nie szuka samochodu terenowego.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Tak być może bełkocze dział marketingu. W rzeczywistości te samochody mają różne typy zawieszeń i w ogóle od spodu różnią się znacznie.alfik pisze:X-trail z przed 2007 korzysta z platformy nissana FF-S na której zbudowane są też Almera, Primera, Tino i parę innych dostepnych poza Europą.
Nawet Almera i Almera Tino różnią sie podwoziowo.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Jezdze dlugim parchem po miescie i nigdy nie miewam problemow z parkowaniem. Czasem poprostu staje 10 m dalej niz bym chcial.ktomek pisze:Ja chcę właśnie kupić Y61 ale nie wyobrażam sobie jazdy takim czołgiem na co dzień po KRK do pracy na przykład. Pomijając koszty paliwa oczywiście, trzeba po mieście się gdzieś przecisnąć, zaparkować. Pewnie że się da, bo XK którym jeżdżę na zmianę z Trafikiem nie są też małe, no ale jednak takiej zwrotności jak X-trail nie mają.Marek pisze: Tak więc popieram pomysł "patrol 61 zamiast X-a"
Ale ja mieszkam na przedmieściach i do pracy do centrum KRK nie muszę się przeciskać codziennie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

W pewnych miastach 10 m = 10 kmMarcin-Kraków pisze:Jezdze dlugim parchem po miescie i nigdy nie miewam problemow z parkowaniem. Czasem poprostu staje 10 m dalej niz bym chcial.ktomek pisze:Ja chcę właśnie kupić Y61 ale nie wyobrażam sobie jazdy takim czołgiem na co dzień po KRK do pracy na przykład. Pomijając koszty paliwa oczywiście, trzeba po mieście się gdzieś przecisnąć, zaparkować. Pewnie że się da, bo XK którym jeżdżę na zmianę z Trafikiem nie są też małe, no ale jednak takiej zwrotności jak X-trail nie mają.Marek pisze: Tak więc popieram pomysł "patrol 61 zamiast X-a"
Ale ja mieszkam na przedmieściach i do pracy do centrum KRK nie muszę się przeciskać codziennie.

smarta se kupcie...
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif
heheh mam pomysł:P. ETS może traktor ogromny z przednim napędem jak dobrze pomyślisz to UE jeszcze coś dołoży, albo transporter opancerzony, a najlepiej było by coś na gąsienicach, bo przecież apetyt rośnie no nie?
a parkowanie takim sprzętem to tez kwestia przyzwyczajenia.
wiec jesli kolega pyta o auto rodzinne i na ryby to proszę Was.....Patrol? owszem bardzo ładne autko, ale w spalanie 10.5 trudno uwierzyć, zwłaszcza ze moje l-200 miało problem zmieścić sie w 14l średnio.....

a parkowanie takim sprzętem to tez kwestia przyzwyczajenia.

wiec jesli kolega pyta o auto rodzinne i na ryby to proszę Was.....Patrol? owszem bardzo ładne autko, ale w spalanie 10.5 trudno uwierzyć, zwłaszcza ze moje l-200 miało problem zmieścić sie w 14l średnio.....

L200 99r. 31x10.5R15 AT 4 furtki....byl:( teraz x-trail:)
To sobie zajrzyj do paru wątków, gdzie o spalaniu Patroli była mowa. Nawet mój stary 160 3,3l (wcześniej wolnossący, teraz turbo) pali poniżej jedenastu (oczywiście na czarnym, ale też i ze sporym udziałem jazdy miejskiej), a rekordem było 9,7 kiedy zrobiłem sobie lajtowo sporą trasę nie przekraczając dziewięćdziesiątki. Akutat patrolowskie silniki (no, może poza 2,8 ) Nissanowi wyszły rewelacyjnie jeśli chodzi o oszczędność (i trwałość przy okazji też).olderene pisze:.....Patrol? owszem bardzo ładne autko, ale w spalanie 10.5 trudno uwierzyć, zwłaszcza ze moje l-200 miało problem zmieścić sie w 14l średnio.....
pzdr

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
nie
bez jaj
do jazdy miejskiej kupuje się auto miejskie i tu zgadzam się, ze na 15 km dojazdówki nie ma co sie bujac ciężkim i nieporęcznym parchem a potem szukac podniesionego garazu (mój się do większosci nie miesci
) i jeszcze za to wszystko placic większym zuzyciem paliwa
niemniej, forum ofrołdowe jest, kiedys było rajdowe
to trudno aby ludziska nad wyzszym kombi w zachwyt wpadali. Xtrail wzbudza tyle emocji (u mnie) ile octavia 4x4 czy inne 4matiki i mówienie o "dzielności terenowej" w ich wypadku lekkim nadużyciem się wydaje.
a zaupelnie na marginesie to niech sobie kolega tfu kaszkaja
kupi - mało pali i fajnie jeździ
bez jaj
do jazdy miejskiej kupuje się auto miejskie i tu zgadzam się, ze na 15 km dojazdówki nie ma co sie bujac ciężkim i nieporęcznym parchem a potem szukac podniesionego garazu (mój się do większosci nie miesci

niemniej, forum ofrołdowe jest, kiedys było rajdowe

a zaupelnie na marginesie to niech sobie kolega tfu kaszkaja

Re: X-Trail - wątpliwości
ETS pisze:Witam,
Jestem na etapie zmiany auta i zastanawiam się nad wyborem typu, marki i modelu auta.
Trafiłem na to forum ponieważ rozważam zakup Nissana X-Trail rocznik 2004-2005 - wiem że nie jest to auto terenowe tylko SUV ale liczę na to że społeczność 4x4 pomoże mi w podjęciu decyzji.
Teraz konkrety.
Moje wymagania co do auta:
1. Musi być autem "rodzinnym" - pojemny bagażnik jak w kombi, wygodny dla pasażerów z tyłu i z przodu.
2. Ponieważ koszt zakupu nie może przekroczyć 50000PLN powinno być to auto używane.
3. Wyposażenie oczywiście jak najbardziej komfortowe-> za te pieniążki wymagam.
4. Jestem wędkarzem i często jeżdżę po drogach szutrowych, leśnych, polnych z koleinami, jednak zawsze są to drogi. Do tego jeżdżę zimą w góry na narty. To są przyczyny dla których moją uwagę skupiają SUV'y.
6. Auto mu się się dobrze sprawować na czarnych drogach
Aktualnie jeżdżę Almerą, która robi się za ciasna i nie można nią wjechać na polną drogę z kilkoma kałużami. Doświadczenie z Nissanem to też jest argument za X-Trail.
Proszę o rady, komentarze i pomoc społeczność 4x4.
Może społeczność doradzi mi inny model, markę a może nawet inny segment - zgłaszam się tu po poradę.
Wszystkim osobą które mają zamiar mnie uświadamiać że jestem nie poczytalny lub mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem dziękuję za uwagi.
widzę że pewne osoby odbiegają od tematu.
Trafiłem na to forum ponieważ w nazwie jest:
Patrol, GR, Pickup, Terrano, Terrano II, X-trail
to tak dla osób które mają zamiar wskazać mi że zapodałem temat w niewłaściwym miejscu. Myślę że nie którzy muszą sobie uświadomić że nie wszyscy rodzą się wyposażeni w wiedzę na temat 4x4 czy ogólnie motoryzacji.
Mimo wszystko dziękuję za podpowiedzi, sugestie, wsparcie merytoryczne - dzięki wam wiele rzeczy sobie uświadomiłem.
Tak wracając


Zalety:
1. Wersja 2.0 posiada reduktor
2. Wspaniale sprawuje się na asfalcie
3. Jak dla mnie do jazdy w terenie wystarczające
Wady:
1. Wysoka cena
2. Wysokie koszty utrzymania związane głownie ze spalaniem - ale to idzie przeboleć
3. Mały bagażnik jak na SUV-kombi
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Kod: Zaznacz cały
widzę że pewne osoby odbiegają od tematu.
........... Myślę że nie którzy muszą sobie uświadomić że nie wszyscy rodzą się wyposażeni w wiedzę na temat 4x4 czy ogólnie motoryzacji.
Mimo wszystko dziękuję za podpowiedzi, sugestie, wsparcie merytoryczne - dzięki wam wiele rzeczy sobie uświadomiłem.
to forum jest specyficzne, przyzwyczaj się ...

...to je reli...
...były pilot...

...były pilot...


Jak ktuś wyżej napomknął, wiele mniejszych suvów, zbudowana jest na bazie osobówek.
Przykład (dla mnie) ekstremalny - nowy flilander na płycie forda focusa :-
?
Ani sztywność, ani odporność na przeciążenia statyczne/dynamiczne nie mogą być w takich autach duże.
Do tego niezależny zawias - o minimalnym wykrzyżu,
do tego kwintal plastików, zwisających dookoła,
do tego prześwit niewiele większy od osobówki - a nawet jak progi ma wyżej, to z reguły pod spodem wiszą różne bebechy, np. wydech.
No i w ogóle o czym tu gadać.........
Przykład (dla mnie) ekstremalny - nowy flilander na płycie forda focusa :-
?
Ani sztywność, ani odporność na przeciążenia statyczne/dynamiczne nie mogą być w takich autach duże.
Do tego niezależny zawias - o minimalnym wykrzyżu,
do tego kwintal plastików, zwisających dookoła,
do tego prześwit niewiele większy od osobówki - a nawet jak progi ma wyżej, to z reguły pod spodem wiszą różne bebechy, np. wydech.
No i w ogóle o czym tu gadać.........
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Proszę wymienić współczesne auta, których producenci konsekwentnie dzialali w celu przygotowania ich do terenu- Defender, Massif i produkcja dla wojska (no dobrze, patrol). Nawet Wrangler zawiera pomysły mało fajne (tylna tablica rejestracyjna na ten przykład) i staje się terenówką po dłubnięciu. Mój Kyron, mimo ramy, mostu i reduktora ma takie rozwiązania (przedni zderzak, zapas, uszy do holowania chłodnica, wlot powietrza), które mówią "prosimy nie męczyć naszego produktu poza drogami"
Tym bardziej suvy "osobówkowe". Goście, którzy projektują auta to plastycy, kontrolerzy finansowi, marketingowcy i przytłoczeni przez nich inżynierowie. Nie widać zapaleńców.

Tym bardziej suvy "osobówkowe". Goście, którzy projektują auta to plastycy, kontrolerzy finansowi, marketingowcy i przytłoczeni przez nich inżynierowie. Nie widać zapaleńców.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości