SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Moderator: Kosiarz
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Dzięki.
Już kopiuję.
Już kopiuję.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Dzięki.
Już skopiowane.
Już skopiowane.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Pompa olejowa bmw m60 daje się spawać ? bo mi wygląda na stop magnezowy niespawalny - więc chyba będzie problem z przeróbką smoka ....
patrzę i patrzę na tą pompę i nic sensownego do głowy mi nie przychodzi

patrzę i patrzę na tą pompę i nic sensownego do głowy mi nie przychodzi


Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
https://picasaweb.google.com/Marek.B.is1/CrazyPatrol#
Tak żesmy to zrobili-koło zamachowe dorabiane,skrzynia manual,reduktor Patrol.
Z kronikarskiego obowiazku
Tak żesmy to zrobili-koło zamachowe dorabiane,skrzynia manual,reduktor Patrol.
Z kronikarskiego obowiazku

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
... o karwa , ile robotyvandall1 pisze:https://picasaweb.google.com/Marek.B.is1/CrazyPatrol#
Tak żesmy to zrobili-koło zamachowe dorabiane,skrzynia manual,reduktor Patrol.
Z kronikarskiego obowiazku

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
czemu stopery tylnej osi są zakute jak do haka od windy ?vandall1 pisze:https://picasaweb.google.com/Marek.B.is1/CrazyPatrol#
Tak żesmy to zrobili-koło zamachowe dorabiane,skrzynia manual,reduktor Patrol.
Z kronikarskiego obowiazku
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
kupa roboty.vandall1 pisze:https://picasaweb.google.com/Marek.B.is1/CrazyPatrol#
Tak żesmy to zrobili-koło zamachowe dorabiane,skrzynia manual,reduktor Patrol.
Z kronikarskiego obowiazku
widzę zewnętrzną pompę olejową silnika- od czego ?
Ja chcę zostawic oryginalną pompę bmw i dorobic inny smok, ale nie wiem czy da się coś dospawac do pompy.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
pilmar pisze: ale nie wiem czy da się coś dospawac do pompy.
Nam spawanie się nie powiodło, zostało dorobione na płaszczyznę.
Pozdr.
A.
Patrol Y60 V8 long 1990r.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
vandall1 pisze:https://picasaweb.google.com/Marek.B.is1/CrazyPatrol#
Tak żesmy to zrobili-koło zamachowe dorabiane,skrzynia manual,reduktor Patrol.
Z kronikarskiego obowiazku
Szzzzacun

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Jak widać po datach,historia jest sprzed trzech lat.Projekt niestety nie został dokończony/nie z mojej winy/,wiec nie mogę nic powiedzieć o sprawności zastosowanych patentów.
Ale mam parę uwag:
1/Stoper mostu jest niefortunnie zakończony kauszą-miała ona być zapinana na dospawany do ramy bolec.Obecnie dopracowuję to rozwiązanie:stalówka jest zakończona wkładką poliuretanową,aby przydać elastyczności przy szarpnieciach.Nadto jest przepinana w dwóch położeniach:max skoku w dół do trialowania i do jazdy szybkiej na "sciagniętym"zawieszeniu.
2/A propos koła zamachowego:wykorzystany jest oryginalny wieniec z automatu.
3/Zewnetrzna pompa olejowa to WPH Wrocław,ale typu nie pamietam.Do tego napędu podłączona jest tez pompa wspomagania.
4/Zagadnienie smoka olejowego jest proste.Dokładnie juz nie pamietam,ale jest to zrobione tak,że do oryginalnego stożka alu/usuwamy sitko/dokładamy okragłą płytkę stalową z uszczelką i obie części spinamy razem za pomocą pierścienia o przekroju H:
__________
smok: ------- I
uszczelka: == I
płytka stalowa: --- ____I_____
pierscień jest przecięty i od zewnetrznej całość jest spięta opaską.Niestety brak fotek.Do tak podpiętej płytki można już dospawać wszystko/rurkę nowego smoka/.
Crazy miał też inne patenty:obrócony do tyłu kolektor ssacy,przeniesiony na górę alternator.
W tej chwili podobny zespół napędowy wstawiliśmy w ramę G.Ma on takie samo koło zamachowe,podobnie obrócony kolektor i przeniesiony na górę alternator.
Tym razem zrezygnowaliśmy z zewnętrznej pompy budujac tylko nową,głeboką miskę z wydłuzonym smokiem.
Ten "rysunek" po wysłaniu trochę się pieprzy,ale jak ktoś koniecznie chce,to na pw dowie sie więcej.
Ale mam parę uwag:
1/Stoper mostu jest niefortunnie zakończony kauszą-miała ona być zapinana na dospawany do ramy bolec.Obecnie dopracowuję to rozwiązanie:stalówka jest zakończona wkładką poliuretanową,aby przydać elastyczności przy szarpnieciach.Nadto jest przepinana w dwóch położeniach:max skoku w dół do trialowania i do jazdy szybkiej na "sciagniętym"zawieszeniu.
2/A propos koła zamachowego:wykorzystany jest oryginalny wieniec z automatu.
3/Zewnetrzna pompa olejowa to WPH Wrocław,ale typu nie pamietam.Do tego napędu podłączona jest tez pompa wspomagania.
4/Zagadnienie smoka olejowego jest proste.Dokładnie juz nie pamietam,ale jest to zrobione tak,że do oryginalnego stożka alu/usuwamy sitko/dokładamy okragłą płytkę stalową z uszczelką i obie części spinamy razem za pomocą pierścienia o przekroju H:
__________
smok: ------- I
uszczelka: == I
płytka stalowa: --- ____I_____
pierscień jest przecięty i od zewnetrznej całość jest spięta opaską.Niestety brak fotek.Do tak podpiętej płytki można już dospawać wszystko/rurkę nowego smoka/.
Crazy miał też inne patenty:obrócony do tyłu kolektor ssacy,przeniesiony na górę alternator.
W tej chwili podobny zespół napędowy wstawiliśmy w ramę G.Ma on takie samo koło zamachowe,podobnie obrócony kolektor i przeniesiony na górę alternator.
Tym razem zrezygnowaliśmy z zewnętrznej pompy budujac tylko nową,głeboką miskę z wydłuzonym smokiem.
Ten "rysunek" po wysłaniu trochę się pieprzy,ale jak ktoś koniecznie chce,to na pw dowie sie więcej.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Te wszystkie kombinacje z silnikiem to wynikly z malego rozstawu osi.
Przy 2700 to mozna by to wyszysko cofnac i zostawic w miare oryginalne - tak mi sie wydaje.
O.T.
Gelenda ma troche za slabe mosty do V8 - niestety
Przy 2700 to mozna by to wyszysko cofnac i zostawic w miare oryginalne - tak mi sie wydaje.
O.T.
Gelenda ma troche za slabe mosty do V8 - niestety

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Vandall, kupa pracy, ale sam oceń , czy było to warte czegoś więcej niż zdobycia doświadczeń?? Rozumiem, że inwestor się skońćzył
W każdym razie ogrom pracy ....

W każdym razie ogrom pracy ....
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Nie myli się ten, kto nic nie robiHarley pisze:Vandall, kupa pracy, ale sam oceń , czy było to warte czegoś więcej niż zdobycia doświadczeń?? (...)

Niemniej faktycznie - patrząc na zakres prac to nie wiem, czy nie lepiej było przeliczyć i uszyć auto pod silnik. Aczkolwiek - to było 3 lata temu. Wtedy nie było zbytnio alternatywy w postaci NieBądźŁosiemWsadźFałOsiem itp - trzeba było kombinować z tego, co było pod ręką. Łatwo się ogląda i komentuje, że to by się zrobiło inaczej, to lepiej itp, ale w trakcie ciężko jest nieraz wymyślić coś ładnego, prostego i praktycznego zarazem - przy takiej "produkcji" nie sposób przewidzieć wszystkiego - zawsze wyłazi jakiś babol i później trzeba rzeźbić, kombinować, iść na kompromisy...
Można sobie popatrzeć na zdjęcia i coś zawsze w głowie zostaje, ważne, by wyciągać wnioski

BTW - jeżeli to nie jest jakiś międzyludzki punkt zapalny pomimo 3 lat od zdarzenia, to chętnie bym się dowiedział czemu projekt upadł - faktycznie kasa czy jakaś kwestia techniczna?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Zgoda,ale robię to na zlecenie,więc decyzje "strategiczne"nie należą do mnieSzarbia pisze:Te wszystkie kombinacje z silnikiem to wynikly z malego rozstawu osi.
Przy 2700 to mozna by to wyszysko cofnac i zostawic w miare oryginalne - tak mi sie wydaje.
O.T.
Gelenda ma troche za slabe mosty do V8 - niestety

Hmmm...Harley pisze:Vandall, kupa pracy, ale sam oceń , czy było to warte czegoś więcej niż zdobycia doświadczeń?? Rozumiem, że inwestor się skońćzył![]()
W każdym razie ogrom pracy ....


A zajmuję sie teraz innymi tematami:Patrol na wahaczach mojego pomysłu jest po pierwszych doświadczeniach,Suzuka też.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Kwestii technicznych nie było-albo były nieznane,bo nie ruszyłernil pisze:.......................................................................................................BTW - jeżeli to nie jest jakiś międzyludzki punkt zapalny pomimo 3 lat od zdarzenia, to chętnie bym się dowiedział czemu projekt upadł - faktycznie kasa czy jakaś kwestia techniczna?


Zatem to drugie...ale wolałbym nie rozwijać.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Na zdjęciach widać sporą rzeźbę z alternatorem, aby znalazł się wysoko.
Ja sobie wymyśliłem że dam gdzieś nisko alternator chłodzony cieczą z touarega 190A, dodatkowo z uszczelnioną obudową ( zaspawane drobne otwory na obudowie, dodatkowo go przewietrzające).
Ma ktoś podobnie? Zastanawiam się czy samo chłodzenie z układu wodnego silnika mu wystarczy.
Ja sobie wymyśliłem że dam gdzieś nisko alternator chłodzony cieczą z touarega 190A, dodatkowo z uszczelnioną obudową ( zaspawane drobne otwory na obudowie, dodatkowo go przewietrzające).
Ma ktoś podobnie? Zastanawiam się czy samo chłodzenie z układu wodnego silnika mu wystarczy.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Pewnie mu wystarczy, tylko trzeba wymusić przepływ na odpowiednim poziomie, żeby się nie okazało, iż woda ma pod górkę i cyrkulacja będzie grawitacyjna... 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
mam tak dokładnie dołożone w rurce i sezon przehulał , oryginał bmw wychodził za nisko jak na jego otwartą konstrukcję , fajny altek i wydajny.pilmar pisze:Na zdjęciach widać sporą rzeźbę z alternatorem, aby znalazł się wysoko.
Ja sobie wymyśliłem że dam gdzieś nisko alternator chłodzony cieczą z touarega 190A, dodatkowo z uszczelnioną obudową ( zaspawane drobne otwory na obudowie, dodatkowo go przewietrzające).
Ma ktoś podobnie? Zastanawiam się czy samo chłodzenie z układu wodnego silnika mu wystarczy.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Vandall1vandall1 pisze:https://picasaweb.google.com/Marek.B.is1/CrazyPatrol#
Tak żesmy to zrobili-koło zamachowe dorabiane,skrzynia manual,reduktor Patrol.
Z kronikarskiego obowiazku
Po co dorabiales dodatkowe ulozyskowanie przy reduktorze na wejsciu ?
Nie mozna bylo wpuscic walka z przegubem bezposrednio w oryginalny wieloklin? Przeciez tam jest wszystko szczelne.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Ad1:
Nie chodziło mi tu o szczelność,bo jak napisałes-nie ma takiej konieczności.
Chodziło o dodatkowe ustabilizowanie wyjscia z reduktora ze wzgledu na zamontowane,dość ciężkie i niewyważone sprzegło elastyczne.Na tym zdjęciu tego nie widać,ale wnętrze sprzęgła zostało zalane poliuretanem.
Ad2:
Ogólnie rzecz analizując dawanie w tym miejscu tylko wałka z przegubem jest ryzykowne z uwagi na fakt,ze reduktor zawieszony jest osobno w ramie,więc wzajemne przesunięcia obu podzespołów /red i siln/ mogą być znaczne/liniowe i kątowe/.
W tej chwili mam juz nieco inna koncepcje tego sprzęgła-mniej "tokarsko",a bardziej cnc
-mniejsza masa i lepsze wyważenie.
Niewiadomą jest grzanie się tego "patentu" i trwałosc.
W V3/avatar/ połaczyłem specjalnym dzwonem skrzynię mb/starego typu/ z rduktorem 249.
Stworzyłem w ten sposób sztywny zespół z elastycznym sprzęgłem w srodku-działało długie lata bez zarzutu.Jest to najlepsze rozwiazanie,ale nie zawsze mozliwe.
Nie chodziło mi tu o szczelność,bo jak napisałes-nie ma takiej konieczności.
Chodziło o dodatkowe ustabilizowanie wyjscia z reduktora ze wzgledu na zamontowane,dość ciężkie i niewyważone sprzegło elastyczne.Na tym zdjęciu tego nie widać,ale wnętrze sprzęgła zostało zalane poliuretanem.
Ad2:
Ogólnie rzecz analizując dawanie w tym miejscu tylko wałka z przegubem jest ryzykowne z uwagi na fakt,ze reduktor zawieszony jest osobno w ramie,więc wzajemne przesunięcia obu podzespołów /red i siln/ mogą być znaczne/liniowe i kątowe/.
W tej chwili mam juz nieco inna koncepcje tego sprzęgła-mniej "tokarsko",a bardziej cnc

Niewiadomą jest grzanie się tego "patentu" i trwałosc.
W V3/avatar/ połaczyłem specjalnym dzwonem skrzynię mb/starego typu/ z rduktorem 249.
Stworzyłem w ten sposób sztywny zespół z elastycznym sprzęgłem w srodku-działało długie lata bez zarzutu.Jest to najlepsze rozwiazanie,ale nie zawsze mozliwe.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
O.K.
Ogolnie to ja jestem zwolennikiem zwyklego walu z dwoma krzyzakami i wieloklinem pomiedzy skrzynia i reduktorem.
I tak sobie mysle, ze taki wal moglby zadzialac "po mojemu" (bez dodatkowego ulozyskowania) o ile bylo by wiecej miejsca rzecz jasna
bo w takim przypadku sily dzialajace prostopadle do osi byly by niewielkie - wynikające praktycznie tylko z bicia walu.
Ogolnie to ja jestem zwolennikiem zwyklego walu z dwoma krzyzakami i wieloklinem pomiedzy skrzynia i reduktorem.
I tak sobie mysle, ze taki wal moglby zadzialac "po mojemu" (bez dodatkowego ulozyskowania) o ile bylo by wiecej miejsca rzecz jasna
bo w takim przypadku sily dzialajace prostopadle do osi byly by niewielkie - wynikające praktycznie tylko z bicia walu.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Dwa przeguby plus kompensacja wzdłużna to optymalne rozwiazanie i tu masz rację bez wątpienia.
Stosowałem jeszcze inne patenty:np sprzęgło gumowe przy skrzyni,wał i krzyzak.Bez kompensacji długości/wielowypust/.Sprzegło gumowe w tym wypadku działało jak przegub w małym zakresie i kompensacja długosci.Jest to o tyle uzasadnione,że w pobliżu "śródokręcia"samochodu wzajemne ruchy podzespołów sa niewielkie/skrecanie ramy/.
Dalsza ewolucją tego typu było stworzenie wałka z dwoma sprzegłami gumowymi na końcach:generalnie ok,ale wzbudzały się drgania,których nie przewalczyłem.
Te sprzegła gumowe były typowe-chyba wiesz o czym mówie:takie talerzowe jak w poldasie,mercu itp.
Wracajac do CP:mało miejsca,reduktor i tak pojechał do tyłu.
Ale nawet,gdyby to miejsce było,to są tylko dwa wyjscia:
-wałek pośredni z dwoma przegubami i wielowypustem na zewnatrz,czyli model taki jak w tylnym wale napedowym Patrola,jepa etc.Wg mnie nie da rady,bo wielowypust w reduktorze jest za krótki/płytki/ i się to moment wytrzepie.
-klasyka typu gaz-to oznacza konieczność zrobienia flanszy na wejściu reduktora,trwale zwiazanej z wałkiem głównym reduktora.Tego nie rozważałem,ale będzie chyba lipa z demontażem.Chyba żeby całkiem przerobić wałek wejściowy reduktora,ale to już chyba się nie kalkuluje.
To sprzegło poliuretanowe/jak na zdj/ może działać w miarę trwale,pod warunkiem dość"lużnego" zasprzęglenia i wczesniejszym b.starannym wycentrowaniu obu podzespołów.
Reduktor powinien siedzieć na twardych poduchach.
W Gwagenie nie ma tego problemu /uff/
Stosowałem jeszcze inne patenty:np sprzęgło gumowe przy skrzyni,wał i krzyzak.Bez kompensacji długości/wielowypust/.Sprzegło gumowe w tym wypadku działało jak przegub w małym zakresie i kompensacja długosci.Jest to o tyle uzasadnione,że w pobliżu "śródokręcia"samochodu wzajemne ruchy podzespołów sa niewielkie/skrecanie ramy/.
Dalsza ewolucją tego typu było stworzenie wałka z dwoma sprzegłami gumowymi na końcach:generalnie ok,ale wzbudzały się drgania,których nie przewalczyłem.
Te sprzegła gumowe były typowe-chyba wiesz o czym mówie:takie talerzowe jak w poldasie,mercu itp.
Wracajac do CP:mało miejsca,reduktor i tak pojechał do tyłu.
Ale nawet,gdyby to miejsce było,to są tylko dwa wyjscia:
-wałek pośredni z dwoma przegubami i wielowypustem na zewnatrz,czyli model taki jak w tylnym wale napedowym Patrola,jepa etc.Wg mnie nie da rady,bo wielowypust w reduktorze jest za krótki/płytki/ i się to moment wytrzepie.
-klasyka typu gaz-to oznacza konieczność zrobienia flanszy na wejściu reduktora,trwale zwiazanej z wałkiem głównym reduktora.Tego nie rozważałem,ale będzie chyba lipa z demontażem.Chyba żeby całkiem przerobić wałek wejściowy reduktora,ale to już chyba się nie kalkuluje.
To sprzegło poliuretanowe/jak na zdj/ może działać w miarę trwale,pod warunkiem dość"lużnego" zasprzęglenia i wczesniejszym b.starannym wycentrowaniu obu podzespołów.
Reduktor powinien siedzieć na twardych poduchach.
W Gwagenie nie ma tego problemu /uff/

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Hmm, wlasnie o tym myslalem dla reduktora GRvandall1 pisze:-wałek pośredni z dwoma przegubami i wielowypustem na zewnatrz,czyli model taki jak w tylnym wale napedowym Patrola,jepa etc.Wg mnie nie da rady,bo wielowypust w reduktorze jest za krótki/płytki/ i się to moment wytrzepie.
ale skoro twierdzisz, ze nie zadziala to trzeba pomyslec nad czyms innym.
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Szarbia ... lubiłem sobie poczytać Twoją stronęSzarbia pisze:.
Ta nowa jest mocno nieczytelna
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości