Jako że jestesmy w Polsce i piszemy w ojczystym jezyku ,to na tym forum słowo SUV z grubsza oznacza samonosne auto bez reduktora ,pedzone wiskozą.Ale skoro jesteśmy przy definicjach to bardzo proszę .Wg anglojęzycznych SUV to także Land Rover Defender http://en.wikipedia.org/wiki/Sport_utility_vehicleQuaczus pisze:Ja ten filmik umieściłem po to żeby było widać że szofer szoferowi nie równy i jak komuś kazesz odjąć troche buta tu i tam lub jak widać na filmie startować na pełnej faji lub nawet czego nie widać jechać troche w prawo lub lewo bo tam jest np głębszy śnieg zmienia się wyniki testu do woli i foruje się to co się chce. Nas najbardziej boli że Patrol nie dał rady bo wszyscy wiemy że odpowiedni szofer z forum dał by rade ziewając z nudów.montero pisze:Jeździłem trochę Sorento 2.5d i to w automacie.Przecież to jest terenówka na ramie z reduktorem.Przód niezależny zawias tył sztywny most.Wywodzi się to z Mitsubishi Pajero (chyba) i nie nazwałbym tego autka SUV. 180km/h na autobanie a na reduktorze wspinała mi się posłusznie na zajebiste stromizny.![]()
A co do Sorento. Nazywając tego SUVa terenówką tylko dlatego że ma rame, reduktor i most z tyłu idziesz na całość. Jeep Cherokee, Nissan Patrol, Mitsubischi Pajero to też SUVy. A auta z nazwy terenowe to z obecnie produkowanych jedynie LR Defender i Jeep Wrangler. Pozostałe wychodki trzeba sobie na terenówke udłubać.
Porazka patrola czy to jakis walek??
Moderator: Kosiarz
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
zabrakło subaru
ale wtedy ałdi by przegrało, a to test niemiecki





Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Dodać jeszcze dżimniego i UAZa PatriotaMarek pisze:Nooo... toś Kolego przesadził lekuchnoQuaczus pisze: Jeep Cherokee, Nissan Patrol, Mitsubischi Pajero to też SUVy. A auta z nazwy terenowe to z obecnie produkowanych jedynie LR Defender i Jeep Wrangler. Pozostałe wychodki trzeba sobie na terenówke udłubać.![]()
. Paatrol na dwóch sztywnych mostach to nie terenówka
Grzeszysz waćpan

No i oczywiście kilka tojot - niedostępnych w jewropie

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
co i tak nie zmienia faktu że jedyną terenowką jest LRpezet pisze:Dodać jeszcze dżimniego i UAZa PatriotaMarek pisze:Nooo... toś Kolego przesadził lekuchnoQuaczus pisze: Jeep Cherokee, Nissan Patrol, Mitsubischi Pajero to też SUVy. A auta z nazwy terenowe to z obecnie produkowanych jedynie LR Defender i Jeep Wrangler. Pozostałe wychodki trzeba sobie na terenówke udłubać.![]()
. Paatrol na dwóch sztywnych mostach to nie terenówka
Grzeszysz waćpan
No i oczywiście kilka tojot - niedostępnych w jewropie


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Styl warszawski to był?decc pisze: W praktyce jednak wbija się but w podłogę w większości przypadków wedle maksymy: "but! but! napierdalaj!"

Mając porównanie XJ 4.0 i disco czysta, widzę absolutną różnicę w technice.
Dzipem - metodą buta w podłodze. Gwizd kół, szybkie obroty i jakoś tam szło do przodu.
Z V8 byłoby jeszcze fajniej.
W tym wypadku moc jest istotna.
A 3-setą jeździ się lejzi-stajla, taś-tasiowo, deptając umiarkowanie - bo tam chodzi o wykorzystanie większego mementum.
A na śniegu to oczywiście AT robi bez porównania lepiej niż MT - ale to oczywista oczywistość

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
boś się jeździć naumiał 

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Ci co nie umiom, to se kupujo patrola, zakladaja 35-tki, motor 4,2, zapinajo 9 blokad - i wtedy jakoś dajo radyMroczny pisze:boś się jeździć naumiał

EDIT:
no i musowo obciągarke - a najlepiej dwie

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- luceklucky
-
- Posty: 1235
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
W ostatnim numerze Autoświatu4x4 jest podobny test
Zgadnijcie jaka marka wygrała

Zgadnijcie jaka marka wygrała


Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
takie testy sa do dupyluceklucky pisze:W ostatnim numerze Autoświatu4x4 jest podobny test
Zgadnijcie jaka marka wygrała![]()
kazde autko na innych oponach
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

- decc
- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Nie, to akurat żart był w kontekście długiego wywodu o utrzymywaniu odpowiedniego momentu przy podjeżdżaniu pod hardmadafaka podjazdy.pezet pisze:Styl warszawski to był?decc pisze: W praktyce jednak wbija się but w podłogę w większości przypadków wedle maksymy: "but! but! napierdalaj!"
![]()
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
a ja mam ciekawe porownanie.
mamy forestera 99(rok wazny ze wzgledu na rodzaj napedu) i jimniego . oba na tych samych gumach, w tym samym rozmiarze.
dojazd do domu, kreta, gorska droga.
trakcja, mozliwosci ruszenia pod gore czy ostry stromy zakret pokazuja, ze forester ze swoja wizkoza jest o niebo lepszy niz jimny ze sztywnym 4x4. szczegolnie wychodzi to w zakretach - jimny wytraca impet bo kola tylne, szczegolnie wewnetrzne maja uslizg. to samo obserwowalem na luznich wiekszych kamieniach.
takze jesli mowa o jezdzie po w miare ubitym sniegu, stromiznach i zakretach to nie spotkalem napedu z lepsza trakcja niz to w subaru.
oczywiscie przy terenowej jezdzie forester juz przegrywa, bo skok zawiszenia maly, slaby kat rampowy, wiec bardzo szybko mozna stanac z kolem w powietrzu lub spodem przyklejonym w glebokim sniegu.
mamy forestera 99(rok wazny ze wzgledu na rodzaj napedu) i jimniego . oba na tych samych gumach, w tym samym rozmiarze.
dojazd do domu, kreta, gorska droga.
trakcja, mozliwosci ruszenia pod gore czy ostry stromy zakret pokazuja, ze forester ze swoja wizkoza jest o niebo lepszy niz jimny ze sztywnym 4x4. szczegolnie wychodzi to w zakretach - jimny wytraca impet bo kola tylne, szczegolnie wewnetrzne maja uslizg. to samo obserwowalem na luznich wiekszych kamieniach.
takze jesli mowa o jezdzie po w miare ubitym sniegu, stromiznach i zakretach to nie spotkalem napedu z lepsza trakcja niz to w subaru.
oczywiscie przy terenowej jezdzie forester juz przegrywa, bo skok zawiszenia maly, slaby kat rampowy, wiec bardzo szybko mozna stanac z kolem w powietrzu lub spodem przyklejonym w glebokim sniegu.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
To porównanie jest ciekawe.Ale parę pytań : Jimny zma jakąś blokadę dyfra z tyłu czy lsd ? Czy może 2 full blokady ?
Subaru ma na osiach jakieś wiskotycznie blokowane dyfry ? Bo jak ma to trzeba by jako oponenenta Jimneja z blokadami.
Trzeba by kilka różnych podjazdów na prosto o różnych katach nachylenia,długości i różnej zwięzłości śnieg żeby wydać werdykt. Wygra moc,masa i rozstaw osi.
O zakrętach nie mówię bo wiadomo że tu Subaru ma dyfer centralny (i to blokowany automatycznie , wiskiem ? ) i zakręcane podjazdy wygra.


Subaru ma na osiach jakieś wiskotycznie blokowane dyfry ? Bo jak ma to trzeba by jako oponenenta Jimneja z blokadami.
Trzeba by kilka różnych podjazdów na prosto o różnych katach nachylenia,długości i różnej zwięzłości śnieg żeby wydać werdykt. Wygra moc,masa i rozstaw osi.
O zakrętach nie mówię bo wiadomo że tu Subaru ma dyfer centralny (i to blokowany automatycznie , wiskiem ? ) i zakręcane podjazdy wygra.

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
- luceklucky
-
- Posty: 1235
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
W niektórych modelach szuruburu były centralne dyfry z płynną regulacją, to dopiero jest czad 

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
jimny nie ma blokad w mostach, ale sztywny naped na dwie osie, czyli 4x4.
subaru ma symetryczny (czyli 50:50) awd, realizowany centralna wiskoza, zadnej blokady nie ma w mostach.
chodzi o to, ze tak to sprytnie zrobili, ze te 50:50 sie zmienia zaleznie od trakcji - na asfalcie to oczywiste bo nie dalo by sie zakretow brac, ale okazalo sie ze to w sniegu bardzo fajnie robi. lepiej niz sztywny 4x4 i lepiej niz otwart dyfer centralny.
oczywiscie wszystko do momentu kiedy sniegu zaczyna byc grubo i potrzebny jest przeswit, lancuchy, blokady itd.
w kazdym razie na utrzymywane na bialo gorskie drogi, drozki nie ma lepszego napedu, a w sumie kilka roznych juz mialem...
subaru ma symetryczny (czyli 50:50) awd, realizowany centralna wiskoza, zadnej blokady nie ma w mostach.
chodzi o to, ze tak to sprytnie zrobili, ze te 50:50 sie zmienia zaleznie od trakcji - na asfalcie to oczywiste bo nie dalo by sie zakretow brac, ale okazalo sie ze to w sniegu bardzo fajnie robi. lepiej niz sztywny 4x4 i lepiej niz otwart dyfer centralny.
oczywiscie wszystko do momentu kiedy sniegu zaczyna byc grubo i potrzebny jest przeswit, lancuchy, blokady itd.
w kazdym razie na utrzymywane na bialo gorskie drogi, drozki nie ma lepszego napedu, a w sumie kilka roznych juz mialem...
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
to jest w automatach jak sie nie myle...luceklucky pisze:W niektórych modelach szuruburu były centralne dyfry z płynną regulacją, to dopiero jest czad
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
a jeszcze jedna istotna rzecz. jimny ma bardzo zle rozlozona mase w porownaniu do forestera - strasznie lekki tyl, co przy podjazdach ma duze znaczenie.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
no też pisałem, że nie wzięli do testu szuruburu bo by auta z hajmatu przegrały 

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
no niekoniecznie, bo przeciez quattro audi zachowuje sie bardzo podobnie jak to opisywane wisko subaru.
jezdzilem foresterem, impreza i kilkoma audi - w zimie tak samo sie zachowuja - tzn bardzo dobrze.
nie wiem czy patrolowy swiat runął i tu jakieś nowe teorie się pokazują - tak po prostu jest, a nie że kierownik dupa, a Niemcy to oszusci. Te samochody (quattro czy subaraki) mają genialną trakcję. Nie są sprawne terenowo bo nie mają być.
Zresztą mam porównanie, czasem w warunkach górskich - a6 i landcruiser 80 ze stalym 4x4 na AT (teraz), oba automaty.
Zawsze na stromą sliską drogę wybiorę audi.
jezdzilem foresterem, impreza i kilkoma audi - w zimie tak samo sie zachowuja - tzn bardzo dobrze.
nie wiem czy patrolowy swiat runął i tu jakieś nowe teorie się pokazują - tak po prostu jest, a nie że kierownik dupa, a Niemcy to oszusci. Te samochody (quattro czy subaraki) mają genialną trakcję. Nie są sprawne terenowo bo nie mają być.
Zresztą mam porównanie, czasem w warunkach górskich - a6 i landcruiser 80 ze stalym 4x4 na AT (teraz), oba automaty.
Zawsze na stromą sliską drogę wybiorę audi.
www.rallycamp.pl
Sru do ....fiata!
Sru do ....fiata!
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Zaryzykowałbym stwierdzenie że międzyosiowy dyfer Audi (Torsen) na śniegu spiszę się lepiej niż rozwiązanie Subru.
Mix K260/K160 z SD33T
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
poco te dyskusje wiadomo ze kazdy z uzytkowników tego forum by wiechał
a tam było wszystko ustawione 


y61 long
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Subaru ma centralny dyferencjał planetarny + blokada wiskotyczna . Wersje Forestera 1 s czyli turbo miały lsd w tylnym moście.Forester 2 też miał.tybero pisze:jimny nie ma blokad w mostach, ale sztywny naped na dwie osie, czyli 4x4.
subaru ma symetryczny (czyli 50:50) awd, realizowany centralna wiskoza, zadnej blokady nie ma w mostach.
chodzi o to, ze tak to sprytnie zrobili, ze te 50:50 sie zmienia zaleznie od trakcji - na asfalcie to oczywiste bo nie dalo by sie zakretow brac, ale okazalo sie ze to w sniegu bardzo fajnie robi. lepiej niz sztywny 4x4 i lepiej niz otwart dyfer centralny.
oczywiscie wszystko do momentu kiedy sniegu zaczyna byc grubo i potrzebny jest przeswit, lancuchy, blokady itd.
w kazdym razie na utrzymywane na bialo gorskie drogi, drozki nie ma lepszego napedu, a w sumie kilka roznych juz mialem...
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
To już jest nowsza śpiewka pt aktywny centraly dyfer impreza sti...tybero pisze:to jest w automatach jak sie nie myle...luceklucky pisze:W niektórych modelach szuruburu były centralne dyfry z płynną regulacją, to dopiero jest czad
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
A co trakcji Landcuisera brakuje ? Torsen jak w A8. Chyba tylko tyle że waży 2 tony i jest wysoka jak kiosk i ta sztanga z tyłu ?!GM pisze:no niekoniecznie, bo przeciez quattro audi zachowuje sie bardzo podobnie jak to opisywane wisko subaru.
jezdzilem foresterem, impreza i kilkoma audi - w zimie tak samo sie zachowuja - tzn bardzo dobrze.
nie wiem czy patrolowy swiat runął i tu jakieś nowe teorie się pokazują - tak po prostu jest, a nie że kierownik dupa, a Niemcy to oszusci. Te samochody (quattro czy subaraki) mają genialną trakcję. Nie są sprawne terenowo bo nie mają być.
Zresztą mam porównanie, czasem w warunkach górskich - a6 i landcruiser 80 ze stalym 4x4 na AT (teraz), oba automaty.
Zawsze na stromą sliską drogę wybiorę audi.

Ale Audi z drogi nie zjedzie . Chyba że tylko raz a dobrze

Powiem szczerze że i seiczento się pewniej lepiej prowadzi na dobrych zimówkach,na krętej górskiej drodze niż Landcruiser.Na pewno łatwiej.

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Tutaj też na pewno Allroad by wygrał ,podobne warunki do tych w niemieckim teście .Tylko ni ma volva i ani bmw 3
świat patroli
http://www.youtube.com/watch?v=UhFrwOSGSWk
świat patroli

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Nowsza ale nie tak nowa w sumie.. DCCD od ponad 10 lat jest stosowany.. Fajna sprawa, ale żeby korzystać z powodzeniem z innych niż 'auto' trybów pracy trzeba mieć pojęcie zarówno o jeździe jak i o wpływie ustawienia DCCD na prowadzenie wozu..montero pisze:To już jest nowsza śpiewka pt aktywny centraly dyfer impreza sti...tybero pisze:to jest w automatach jak sie nie myle...luceklucky pisze:W niektórych modelach szuruburu były centralne dyfry z płynną regulacją, to dopiero jest czad
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości