Porazka patrola czy to jakis walek??

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pt sty 15, 2010 6:16 pm

Quaczus pisze:
montero pisze:Jeździłem trochę Sorento 2.5d i to w automacie.Przecież to jest terenówka na ramie z reduktorem.Przód niezależny zawias tył sztywny most.Wywodzi się to z Mitsubishi Pajero (chyba) i nie nazwałbym tego autka SUV. 180km/h na autobanie a na reduktorze wspinała mi się posłusznie na zajebiste stromizny. :)2
Ja ten filmik umieściłem po to żeby było widać że szofer szoferowi nie równy i jak komuś kazesz odjąć troche buta tu i tam lub jak widać na filmie startować na pełnej faji lub nawet czego nie widać jechać troche w prawo lub lewo bo tam jest np głębszy śnieg zmienia się wyniki testu do woli i foruje się to co się chce. Nas najbardziej boli że Patrol nie dał rady bo wszyscy wiemy że odpowiedni szofer z forum dał by rade ziewając z nudów. :)21

A co do Sorento. Nazywając tego SUVa terenówką tylko dlatego że ma rame, reduktor i most z tyłu idziesz na całość. Jeep Cherokee, Nissan Patrol, Mitsubischi Pajero to też SUVy. A auta z nazwy terenowe to z obecnie produkowanych jedynie LR Defender i Jeep Wrangler. Pozostałe wychodki trzeba sobie na terenówke udłubać. :)
Jako że jestesmy w Polsce i piszemy w ojczystym jezyku ,to na tym forum słowo SUV z grubsza oznacza samonosne auto bez reduktora ,pedzone wiskozą.Ale skoro jesteśmy przy definicjach to bardzo proszę .Wg anglojęzycznych SUV to także Land Rover Defender http://en.wikipedia.org/wiki/Sport_utility_vehicle
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: andrzej:) » pt sty 15, 2010 6:31 pm

zabrakło subaru :wink: :)21 ale wtedy ałdi by przegrało, a to test niemiecki :roll: :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: pezet » pt sty 15, 2010 8:43 pm

Marek pisze:
Quaczus pisze: Jeep Cherokee, Nissan Patrol, Mitsubischi Pajero to też SUVy. A auta z nazwy terenowe to z obecnie produkowanych jedynie LR Defender i Jeep Wrangler. Pozostałe wychodki trzeba sobie na terenówke udłubać. :)
Nooo... toś Kolego przesadził lekuchno :o . Paatrol na dwóch sztywnych mostach to nie terenówka ?? Grzeszysz waćpan :)11
Dodać jeszcze dżimniego i UAZa Patriota ;)

No i oczywiście kilka tojot - niedostępnych w jewropie :(
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: klucz13 » pt sty 15, 2010 8:45 pm

pezet pisze:
Marek pisze:
Quaczus pisze: Jeep Cherokee, Nissan Patrol, Mitsubischi Pajero to też SUVy. A auta z nazwy terenowe to z obecnie produkowanych jedynie LR Defender i Jeep Wrangler. Pozostałe wychodki trzeba sobie na terenówke udłubać. :)
Nooo... toś Kolego przesadził lekuchno :o . Paatrol na dwóch sztywnych mostach to nie terenówka ?? Grzeszysz waćpan :)11
Dodać jeszcze dżimniego i UAZa Patriota ;)

No i oczywiście kilka tojot - niedostępnych w jewropie :(
co i tak nie zmienia faktu że jedyną terenowką jest LR :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: pezet » pt sty 15, 2010 8:53 pm

decc pisze: W praktyce jednak wbija się but w podłogę w większości przypadków wedle maksymy: "but! but! napierdalaj!" :)21
Styl warszawski to był?
:roll:

Mając porównanie XJ 4.0 i disco czysta, widzę absolutną różnicę w technice.

Dzipem - metodą buta w podłodze. Gwizd kół, szybkie obroty i jakoś tam szło do przodu.
Z V8 byłoby jeszcze fajniej.
W tym wypadku moc jest istotna.

A 3-setą jeździ się lejzi-stajla, taś-tasiowo, deptając umiarkowanie - bo tam chodzi o wykorzystanie większego mementum.

A na śniegu to oczywiście AT robi bez porównania lepiej niż MT - ale to oczywista oczywistość ;)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Mroczny » pt sty 15, 2010 8:54 pm

boś się jeździć naumiał :wink:

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: pezet » pt sty 15, 2010 9:07 pm

Mroczny pisze:boś się jeździć naumiał :wink:
Ci co nie umiom, to se kupujo patrola, zakladaja 35-tki, motor 4,2, zapinajo 9 blokad - i wtedy jakoś dajo rady :)21

EDIT:
no i musowo obciągarke - a najlepiej dwie :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: luceklucky » pt sty 15, 2010 10:01 pm

W ostatnim numerze Autoświatu4x4 jest podobny test
Zgadnijcie jaka marka wygrała :)23

:)21
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: sbb » pt sty 15, 2010 10:07 pm

luceklucky pisze:W ostatnim numerze Autoświatu4x4 jest podobny test
Zgadnijcie jaka marka wygrała :)23

:)21
takie testy sa do dupy
kazde autko na innych oponach
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: decc » sob sty 16, 2010 9:36 am

pezet pisze:
decc pisze: W praktyce jednak wbija się but w podłogę w większości przypadków wedle maksymy: "but! but! napierdalaj!" :)21
Styl warszawski to był?
:roll:
Nie, to akurat żart był w kontekście długiego wywodu o utrzymywaniu odpowiedniego momentu przy podjeżdżaniu pod hardmadafaka podjazdy.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: tybero » sob sty 16, 2010 9:54 am

a ja mam ciekawe porownanie.

mamy forestera 99(rok wazny ze wzgledu na rodzaj napedu) i jimniego . oba na tych samych gumach, w tym samym rozmiarze.
dojazd do domu, kreta, gorska droga.

trakcja, mozliwosci ruszenia pod gore czy ostry stromy zakret pokazuja, ze forester ze swoja wizkoza jest o niebo lepszy niz jimny ze sztywnym 4x4. szczegolnie wychodzi to w zakretach - jimny wytraca impet bo kola tylne, szczegolnie wewnetrzne maja uslizg. to samo obserwowalem na luznich wiekszych kamieniach.

takze jesli mowa o jezdzie po w miare ubitym sniegu, stromiznach i zakretach to nie spotkalem napedu z lepsza trakcja niz to w subaru.
oczywiscie przy terenowej jezdzie forester juz przegrywa, bo skok zawiszenia maly, slaby kat rampowy, wiec bardzo szybko mozna stanac z kolem w powietrzu lub spodem przyklejonym w glebokim sniegu.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » sob sty 16, 2010 10:08 am

To porównanie jest ciekawe.Ale parę pytań : Jimny zma jakąś blokadę dyfra z tyłu czy lsd ? Czy może 2 full blokady ? :)21
Subaru ma na osiach jakieś wiskotycznie blokowane dyfry ? Bo jak ma to trzeba by jako oponenenta Jimneja z blokadami.
Trzeba by kilka różnych podjazdów na prosto o różnych katach nachylenia,długości i różnej zwięzłości śnieg żeby wydać werdykt. Wygra moc,masa i rozstaw osi.
O zakrętach nie mówię bo wiadomo że tu Subaru ma dyfer centralny (i to blokowany automatycznie , wiskiem ? ) i zakręcane podjazdy wygra.

8)
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: luceklucky » sob sty 16, 2010 12:38 pm

W niektórych modelach szuruburu były centralne dyfry z płynną regulacją, to dopiero jest czad :)23
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: tybero » sob sty 16, 2010 12:51 pm

jimny nie ma blokad w mostach, ale sztywny naped na dwie osie, czyli 4x4.
subaru ma symetryczny (czyli 50:50) awd, realizowany centralna wiskoza, zadnej blokady nie ma w mostach.
chodzi o to, ze tak to sprytnie zrobili, ze te 50:50 sie zmienia zaleznie od trakcji - na asfalcie to oczywiste bo nie dalo by sie zakretow brac, ale okazalo sie ze to w sniegu bardzo fajnie robi. lepiej niz sztywny 4x4 i lepiej niz otwart dyfer centralny.
oczywiscie wszystko do momentu kiedy sniegu zaczyna byc grubo i potrzebny jest przeswit, lancuchy, blokady itd.
w kazdym razie na utrzymywane na bialo gorskie drogi, drozki nie ma lepszego napedu, a w sumie kilka roznych juz mialem...
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: tybero » sob sty 16, 2010 12:52 pm

luceklucky pisze:W niektórych modelach szuruburu były centralne dyfry z płynną regulacją, to dopiero jest czad :)23
to jest w automatach jak sie nie myle...
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: tybero » sob sty 16, 2010 12:54 pm

a jeszcze jedna istotna rzecz. jimny ma bardzo zle rozlozona mase w porownaniu do forestera - strasznie lekki tyl, co przy podjazdach ma duze znaczenie.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: andrzej:) » sob sty 16, 2010 2:42 pm

no też pisałem, że nie wzięli do testu szuruburu bo by auta z hajmatu przegrały :)21

Awatar użytkownika
GM
Posty: 471
Rejestracja: śr sie 22, 2007 6:40 pm
Lokalizacja: Wlkp

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: GM » sob sty 16, 2010 3:24 pm

no niekoniecznie, bo przeciez quattro audi zachowuje sie bardzo podobnie jak to opisywane wisko subaru.

jezdzilem foresterem, impreza i kilkoma audi - w zimie tak samo sie zachowuja - tzn bardzo dobrze.

nie wiem czy patrolowy swiat runął i tu jakieś nowe teorie się pokazują - tak po prostu jest, a nie że kierownik dupa, a Niemcy to oszusci. Te samochody (quattro czy subaraki) mają genialną trakcję. Nie są sprawne terenowo bo nie mają być.

Zresztą mam porównanie, czasem w warunkach górskich - a6 i landcruiser 80 ze stalym 4x4 na AT (teraz), oba automaty.

Zawsze na stromą sliską drogę wybiorę audi.
www.rallycamp.pl
Sru do ....fiata!

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: jaasiu » sob sty 16, 2010 9:52 pm

Zaryzykowałbym stwierdzenie że międzyosiowy dyfer Audi (Torsen) na śniegu spiszę się lepiej niż rozwiązanie Subru.
Mix K260/K160 z SD33T

foma
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr paź 22, 2008 5:10 pm

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: foma » ndz sty 17, 2010 9:23 am

poco te dyskusje wiadomo ze kazdy z uzytkowników tego forum by wiechał :lol: a tam było wszystko ustawione :)11
y61 long

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pn sty 18, 2010 1:19 am

tybero pisze:jimny nie ma blokad w mostach, ale sztywny naped na dwie osie, czyli 4x4.
subaru ma symetryczny (czyli 50:50) awd, realizowany centralna wiskoza, zadnej blokady nie ma w mostach.
chodzi o to, ze tak to sprytnie zrobili, ze te 50:50 sie zmienia zaleznie od trakcji - na asfalcie to oczywiste bo nie dalo by sie zakretow brac, ale okazalo sie ze to w sniegu bardzo fajnie robi. lepiej niz sztywny 4x4 i lepiej niz otwart dyfer centralny.
oczywiscie wszystko do momentu kiedy sniegu zaczyna byc grubo i potrzebny jest przeswit, lancuchy, blokady itd.
w kazdym razie na utrzymywane na bialo gorskie drogi, drozki nie ma lepszego napedu, a w sumie kilka roznych juz mialem...
Subaru ma centralny dyferencjał planetarny + blokada wiskotyczna . Wersje Forestera 1 s czyli turbo miały lsd w tylnym moście.Forester 2 też miał.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pn sty 18, 2010 1:21 am

tybero pisze:
luceklucky pisze:W niektórych modelach szuruburu były centralne dyfry z płynną regulacją, to dopiero jest czad :)23
to jest w automatach jak sie nie myle...
To już jest nowsza śpiewka pt aktywny centraly dyfer impreza sti...
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pn sty 18, 2010 1:33 am

GM pisze:no niekoniecznie, bo przeciez quattro audi zachowuje sie bardzo podobnie jak to opisywane wisko subaru.

jezdzilem foresterem, impreza i kilkoma audi - w zimie tak samo sie zachowuja - tzn bardzo dobrze.

nie wiem czy patrolowy swiat runął i tu jakieś nowe teorie się pokazują - tak po prostu jest, a nie że kierownik dupa, a Niemcy to oszusci. Te samochody (quattro czy subaraki) mają genialną trakcję. Nie są sprawne terenowo bo nie mają być.

Zresztą mam porównanie, czasem w warunkach górskich - a6 i landcruiser 80 ze stalym 4x4 na AT (teraz), oba automaty.

Zawsze na stromą sliską drogę wybiorę audi.
A co trakcji Landcuisera brakuje ? Torsen jak w A8. Chyba tylko tyle że waży 2 tony i jest wysoka jak kiosk i ta sztanga z tyłu ?! :)21
Ale Audi z drogi nie zjedzie . Chyba że tylko raz a dobrze :)21
Powiem szczerze że i seiczento się pewniej lepiej prowadzi na dobrych zimówkach,na krętej górskiej drodze niż Landcruiser.Na pewno łatwiej. :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pn sty 18, 2010 2:01 am

Tutaj też na pewno Allroad by wygrał ,podobne warunki do tych w niemieckim teście .Tylko ni ma volva i ani bmw 3
świat patroli
:wink: http://www.youtube.com/watch?v=UhFrwOSGSWk
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » pn sty 18, 2010 11:31 am

montero pisze:
tybero pisze:
luceklucky pisze:W niektórych modelach szuruburu były centralne dyfry z płynną regulacją, to dopiero jest czad :)23
to jest w automatach jak sie nie myle...
To już jest nowsza śpiewka pt aktywny centraly dyfer impreza sti...
Nowsza ale nie tak nowa w sumie.. DCCD od ponad 10 lat jest stosowany.. Fajna sprawa, ale żeby korzystać z powodzeniem z innych niż 'auto' trybów pracy trzeba mieć pojęcie zarówno o jeździe jak i o wpływie ustawienia DCCD na prowadzenie wozu..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości