Przeróbki pickupa

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » śr lip 13, 2005 4:06 pm

mcorp pisze:A czy ktoś podkręcał na drążkach w pickupie? Jakie wrażenia?

M
:o
O co Ciebie konkretnie chodzi.. ?

:)21
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » śr lip 13, 2005 5:03 pm

:)18

Konkretnie to o podnoszenie przedniego zawieszenia przez regulację drazków skretnych. Gdzieś na forum ktoś opisywał podobne rozwiązanie w terrano chyba, a ja się chciałem dowiedzieć, czy coś podobnego jest mozliwe w pickupie - w koncu też ma przód na drążkach...

M

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » śr lip 13, 2005 5:11 pm

mcorp pisze::)18

Konkretnie to o podnoszenie przedniego zawieszenia przez regulację drazków skretnych. Gdzieś na forum ktoś opisywał podobne rozwiązanie w terrano chyba, a ja się chciałem dowiedzieć, czy coś podobnego jest mozliwe w pickupie - w koncu też ma przód na drążkach...

M
:roll:

Chodziło mi raczej o te wrażenia.. :D
A połóż się pod samochodem, to je zobaczysz. Do dolnego wachacza zamocowany jest drążek skrętny a z drugiego końca osadzony w belce i na wieloklinie ma dźwignię. Dźwignia jest na długiej śrubie i możesz regulować napięcie drążka, tym samym podnosić przód. Podkręcając drążki zwracaj uwagę na odboje (szczególnie górny). Podkręcając/podnosząc ograniczasz ruch koła w dół czyli pogarszasz "wybieranie".
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » śr lip 13, 2005 5:25 pm

Dzięki. Te wrażenia mnie interesują właśnie o tyle, żeby wiedzieć na co zwracać uwagę. Oszczędzę Ci pytań o wrażenia estetyczne :wink:

Wynika, że takie podkręcanie to dobre rozwiązanie tymczasowe, np. - tak jak w moim przypadku - żeby już, zaraz, w tej sekundzie założyć większe laczki i spokojnie czekać na spadek i kupno jakiegoś zestawu do liftu...? :roll:

M

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » śr lip 13, 2005 5:41 pm

mcorp pisze: Wynika, że takie podkręcanie to dobre rozwiązanie tymczasowe, np. - tak jak w moim przypadku - żeby już, zaraz, w tej sekundzie założyć większe laczki i spokojnie czekać na spadek i kupno jakiegoś zestawu do liftu...? :roll:

M
No..to nie takie proste, jest jeszcze tył..
A zestaw do liftu.. :D
To jest zawieszenie niezależne i od drążków nie uciekniesz. Ja założyłem wachacze Calmini, które pozwalają podnieść przód zachowując mozliwość ruchu koła w dół. Jest to jednak kosztem większego pochylenia półosi i trudniejszej pracy przegubów homokinetycznych. Skompensowałem to częściowo, obniżając most na polibuszach mimośrodowych i założyłem sporzęgiełka żeby większość (dojazdowa) trasy nie eksploatowała tych przgubów.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » śr lip 13, 2005 6:05 pm

Co zrobił...? :o :)21 Dobre, ale przyznaj się, specjalnie tak dobrałeś elementy, żebym teraz szukal definicji po necie? ;)

Nie, no trochę pojąłem, oczywiście tył będzie klepany, przód podkręcę, założę większe opony i na razie takie rozwiązanie będzie mi musiało wystarczyć. Jest tyle innych, ważniejszych wydatków. PRZECHYŁOMIERZ na ten przykład :)21

M

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » śr lip 13, 2005 6:44 pm

Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » śr lip 13, 2005 7:51 pm

Myślałeś już o braniu kasy za te wszystkie porady? Ile już mam na liczniku? :-?

A poważnie: dzięki jeszcze raz. Problem w tym, że żeby nabyć drogą kupna zestaw za ca 900 zielonych, musiałbym najpewniej zrezygnować z psa a być może i żony 8) A w kolejce czekają sprzęgło, opony, zderzak i klepanie resorów. Bo jak już mnie koledzy byli łaskawi zapoznać z poligonem w Sulejówku - wpadłem. A raczej wtopiłem, hehe...

Więc chyba na razie podkręcę, wyklepię i założę, a potem w spokoju doczekam aż Bill Gates prześle mi obiecaną kasę :wink: Na jakieś 3 miesiące chyba nie obciążę za bardzo zawieszenia...?

M

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » śr lip 13, 2005 8:28 pm

mcorp pisze:..Więc chyba na razie podkręcę, wyklepię i założę, a potem w spokoju doczekam aż Bill Gates prześle mi obiecaną kasę :wink: Na jakieś 3 miesiące chyba nie obciążę za bardzo zawieszenia...?

M
:D :)2
Nie obciążysz, bo to jego normalna praca. Ale z tyłu zamiast klepać (chyba że wymagają) proponowałbym wydłużenie wieszaków o 5cm (co da Ci stały lift 2.5 cm a koszt minimalny). Przód podniesiesz na drążkach o 2.5 cm możesz i pewnie wejdzie 32x11.5R15 Pewności nie mam, bo to trochę starszy model ale pytaj Kylona, miał z nimi do czynienia.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » pt lip 15, 2005 8:15 am

Ja mam 16", chyba najlepiej będzie, jak podniosę o te wymarzone :)21 2,5 cm a potem pojadę do znajomego oponiarza i będę przykładał...

No to jeszcze korzystając z dobrego serca zapytam czy ktoś robi zderzaki do pickupa. Dzwoniłem do znanego łódzkiego producenta ;) i się zastanawia...

M

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pt lip 15, 2005 12:09 pm

mcorp pisze:Ja mam 16", chyba najlepiej będzie, jak podniosę o te wymarzone :)21 2,5 cm a potem pojadę do znajomego oponiarza i będę przykładał...

No to jeszcze korzystając z dobrego serca zapytam czy ktoś robi zderzaki do pickupa. Dzwoniłem do znanego łódzkiego producenta ;) i się zastanawia...

M
Do Twojego modelu wchodzą 15" ale jak masz 16", to 265/75R16 powinny wejść (ewentualnie odkręcisz chlapacze).
Przymiarka, to pryszcz, musisz założyć i pojeździć po jakichś górkach (zakręty w przechyle), bo tu jest pies pogrzebany..

Zderzaki były tu już wielokrotnie poruszane i w tym dziale. Jak zlecisz firmie, to będzie to cena 1/3 ceny ARB'a (czyli dużo). Jak sam zaprojektujesz lub dasz ślusarzowi jakiś na wzór, to wyjdzie Cię dużo taniej. Ile, to zależy od odległości od dużej aglomeracji (im dalej od Wawy tym lepiej). Maniek w Rzeszowie dał ARB'a na wzór (do Hila) i ślusarz zrobił my za 1400 wszystko (z miejscem na wyciągarkę). Mnie pod Wawą (50km) zrobił za 1800 i 300 malowanie.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » czw sie 11, 2005 10:12 am

Od 2 tygodni jeżdżę na emtekach BFG 245/75/16 - wchodzą bez liftu idealnie, nic nie ociera, w terenie też :)2 ale to już max - przy przycofaniu na skręconych kołach jest milimetr do błotnika/chlapacza przedniego, tył no problemo. Za to 2cm prześwitu+

Dziś klepanie resorów (lift 3cm), może też od razu podkręcenie drążków i... na razie bank wstrzymał mi wypłaty 8)

M

Awatar użytkownika
Don Corleone
Posty: 491
Rejestracja: wt lut 27, 2007 8:41 pm
Lokalizacja: Gdzieś w górach
Kontaktowanie:

Post autor: Don Corleone » czw paź 04, 2007 7:23 am

mcorp pisze:Od 2 tygodni jeżdżę na emtekach BFG 245/75/16 - wchodzą bez liftu idealnie, nic nie ociera, w terenie też :)2 ale to już max - przy przycofaniu na skręconych kołach jest milimetr do błotnika/chlapacza przedniego, tył no problemo. Za to 2cm prześwitu+

Dziś klepanie resorów (lift 3cm), może też od razu podkręcenie drążków i... na razie bank wstrzymał mi wypłaty 8)

M
To klep resory :)2 :)2 :)2

Ale nie zapomnij dodac mnie na forum podlasie bo juz stoje pod tymi drzwiami pół roku i zaraz padne :lol: :lol: :lol:

Pozdrowionka
Defender 110 :-)

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » czw paź 04, 2007 8:27 am

A szanowny kolega nie raczył był użyć magicznego linka "Grupy" i "Zapisz do grupy" chyba... 8)

To niech Don użyje a przekażę Janowi, żeby Jan wykonał ruch palcem.

M

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość