Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Fiba » czw lis 11, 2010 6:04 pm

Skoro jak pisze @krzychooxxx za silnik trzeba dać 3 tyś chociaż myślę że chcąc kupić przyzwoity to trochę więcej .Do tego montaż coś około 5 tyś to i tak w granicy 10 tyś mamy porządny motor który w Patrolu daje nieźle radę .

http://moto.allegro.pl/silnik-3-0-td-me ... 21996.html

Patrząc na wyjechane silniki Toyoty 4.2 z montażem za 25 tyś .

http://moto.allegro.pl/silnik-nissan-pa ... 48863.html

Oba silniki posiadają podobna moc około 170 kucyków.

Coraz bardziej nabieram ochotę zamontować ten silnik.
Ostatnio zmieniony czw lis 11, 2010 6:45 pm przez Fiba, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 822
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: bzibziak » czw lis 11, 2010 6:43 pm

Można bardzo łatwo pozbyć się zbędnego komputera z tego silnika (ograniczy to wprawdzie tuning, ale po co komu prądy pod wodą :P ). Trzeba zamontować pompę od wolnossącego 300D 24V (124, 210) i zamienić siłownik turbiny na zwykły ciśnieniowy będzie robiło, jeżdżą już takie przeróbki na pewno w szosowych gwiazdach.

http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... n&Itemid=3

http://www.youtube.com/watch?v=AYeFHGAbaCE o proszę, pompa nieelektryczna.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Raymund » czw lis 11, 2010 6:56 pm

troche to dziwne ze za przekladke 4.2 toyoty placimy 25tys,a za mesia3.0td 5-8tys :roll:
ale cieszy mnie to bardzo :)2

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Fiba » czw lis 11, 2010 7:08 pm

Może wreszcie po adopcji silnika z mercedesa Patrole zaczną wreszcie jeździć.

Oby.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

leszek torbicki

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: leszek torbicki » czw lis 11, 2010 7:21 pm

może nie doczytałem ale czemu nie 4.2 nissana napewno mniej przeróbek niż 3.0td merca

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Fiba » czw lis 11, 2010 7:34 pm

leszek torbicki pisze:może nie doczytałem ale czemu nie 4.2 nissana napewno mniej przeróbek niż 3.0td merca
No to zacznij od początku to zrozumiesz o co chodzi. :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3681
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: lysy76 » czw lis 11, 2010 7:44 pm

Spoko,spoko...
Narobicie szumu to ceny wzrosną...
Praw rynku nie oszukasz...
8)
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Harley » czw lis 11, 2010 7:45 pm

ja tam wolę nissanowski orginał (piszę o TD42, teraz z szeroko dostępnym kitem turbo za dodatkowe 3,5 kPLN) , ale z zaciekawieniem czekam na relacje forumowiczów z ewentualnych prób w terenie.
To ,że sprzedawca chwali swój towar to oczywiste, ja wolałbym posłuchać niezależnego użytkownika.

Pytanie kolejne to czy auto z tym motorem ma być do przeprawy czy do wyprawy??
Osobny komputer do sterowania czymkolwiek mniej optymistycznie mnie nastraja.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

leszek torbicki

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: leszek torbicki » czw lis 11, 2010 8:16 pm

dobra idę do pierwszej strony :oops:
od jakiegoś czasu wertuję temat silników 4.2 i już mi się wydawało że silnik toyoty to najlepsze rozwiązanie pod słońcem ale niestety , wczoraj przeczytałem tekst o hdj80 na www.kilometr.com i nie jest tak różowo jak piszą o tym sprzęcie w kolorowych a wydawało by się fachowych gazetach

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: vivit » czw lis 11, 2010 8:24 pm

Szukanie mi nie grozi, bo pod domem stoi takie cudo....jedynie martwi mnie jak on zniesie owe 220KM.
Oryginalnie te motory mają 177KM.
Podoba mi się rozwiązanie, że jest na normalnych wtryskiwaczach co przy naszym paliwie istotne jest, ma podgrzewania paliwa i takie tam....pierdoły....co zimą sa istotne...
Dlatego jestem zainteresowany tematem mocno...

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Fiba » czw lis 11, 2010 8:41 pm

vivit pisze:Szukanie mi nie grozi, bo pod domem stoi takie cudo....jedynie martwi mnie jak on zniesie owe 220KM.
Oryginalnie te motory mają 177KM.
Podoba mi się rozwiązanie, że jest na normalnych wtryskiwaczach co przy naszym paliwie istotne jest, ma podgrzewania paliwa i takie tam....pierdoły....co zimą sa istotne...
Dlatego jestem zainteresowany tematem mocno...
Nie musisz tyle podnosić 200KM zupełnie wystarczy a przy tym silnik mniej wyżyłowany i dłuższa żywotność u Ciebie to widać na liczniku . :)2
Temat się ciekawie zapowiada tylko potrzebny jakiś pionier.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: N2O » czw lis 11, 2010 8:42 pm

Te silniki bez problemu wytrzymują 400-500KM na seryjnych podzespołach i kręcą się do coś około 6tyś obr/min. 220KM to ograniczenie wynikające ze średnicy tłoczków w pompie wtryskowej i seryjnej turbiny.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: vivit » czw lis 11, 2010 8:49 pm

N2O pisze:Te silniki bez problemu wytrzymują 400-500KM na seryjnych podzespołach i kręcą się do coś około 6tyś obr/min. 220KM to ograniczenie wynikające ze średnicy tłoczków w pompie wtryskowej i seryjnej turbiny.
:)21

O :o a skąd kolega takie informacje posiada jeżeli wolno zapytać....z 400 kucy to ja bym mu wróżył długiego żywota....zdaje się Igorowe GM przy 300KM mają już kute wszystko na dole....a te w Mietku normalne są...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: N2O » czw lis 11, 2010 9:04 pm

Kiedyś z nudów przeczytałem trochę o tych silnikach na zagranicznych forumach mercedesów.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Harley » czw lis 11, 2010 9:35 pm

na rosyjskich ?? gdzie autko wystarczy jak jedną imprezę obskoczy ?? :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: N2O » czw lis 11, 2010 9:42 pm

RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Raymund » czw lis 11, 2010 10:38 pm

kurde,wymyslilem ze zrobie tak jak ma vivit :wink: i kupie mesia 3.0td(bedzie w zapasie :)21 ),ale moja kobieta nie chce oddac swojej a6 za mesia:)3 ,ale lipa :)3
co radzisz drogie Bravo? :wink:

Awatar użytkownika
kylo_k2
Posty: 431
Rejestracja: śr maja 20, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: kylo_k2 » czw lis 11, 2010 11:03 pm

Terrano I 2.7 TD, 94r. lift 2" Ironman, AT 32" + 2" bodylift
Terrano II 2.7 TDi 01r

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: N2O » czw lis 11, 2010 11:07 pm

Raczej w Datsun'ie :)2
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Igor V8 » czw lis 11, 2010 11:07 pm

Pomysł fajny :)2
Na pewno znajdą się klienci na tego typu przeszczep

Widać komuś się chciało ... @Bandzior wrzuca 3.3 , koleś ze Złotnik silniki od Mercedesa ... Karłowicz V8 GM
... inni V8 BMW

Ale wiecie co ... ?

Większość z was forumowiczów siedzi i pierdo..li w tą klawiaturę czekając na rozwój wydarzeń ...
Uda im się czy nie uda ... ?

Znam wasze dwa standardowe komentarze ...

Jak się komuś uda i ... nie daj Boże znajdzie potencjalnych klientów to na tym forum jest wyzyskiwaczem biednych użytkowników patroli
Wyliczycie go co do podkładki ...

Jak się nie uda ... no cóż ... uj z tego

Dlatego przestałem zdawać relację z prac przy GM

... ale nie łamcie się ... swoim nowym Patrolem z Duramaxem i Allison 1000 się pochwalę 8)

Ogólnie ... w dupie mam wasze opinie na temat czegokolwiek

Koledzy mechanicy którzy chcą coś tworzyć ... WARTO :)2

Jeszcze jedno .... Karłowicz wrzucił już 18-ście silników GM ....

Wiecie ile silników forumowiczą ?

0 :)2

Ps. Fiba to nie do Ciebie :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: vivit » czw lis 11, 2010 11:44 pm

Powiem szczerze, że też przy pierwszym kontakcie z tym forum odniosłem wrażenie lekkiego zacietrzewienia co poniektórych użytkowników...
Dlatego tylko z doskoku traktuję swoją tu obecność...choć z forum kilka rzeczy istotnych sie dowiedziałem i to i owo podpatrzyłem...

W/g mnie igoro/australijskie GM'y są zajefajnym rozwiązaniem. Temat sprawdzony i silniki stosunkowo nowe. Po za tym 220KM wyciągniete z pojemności 6,5 przekłada się z całą pewnością na jego żywotność. Jeżeli tyle samo wyciągnie się z Mercedesa 3,0 to jak ktoś potrafi myśleć to dopisze sobie resztę.
Jednak w naszym polskim przypadku cena czyni cuda jak to się mówi. 40tyś kontra max 10 delikatnie mówiąc jest przepaścią, a te 30 można przeznaczyć na inne rzeczy do parcha...
Inna bajka to części, ich dostęność i cena. Mercedesów pełno w około więc łatwiej o tzw. używkę....co przy napawach istotnie dla portfela.

PS: Ostanio w Mercedesie 300TD pękła mi rurka recyrkulacji spalin Taka śrenicy około 30-35mm spiralnie zagięta w dwóch miejscach, apękła na jednym zgięciu. Z ciekawości zadzwoniłem do ASO z pytaniem ile takie cuo kosztuje..... :o 990 netto. Ze szrotu wyrwałem za 100 w stanie idealnym.
I to stanowi o koszcie eksploatacji....

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: N2O » pt lis 12, 2010 12:02 am

Co do porównania takiego 6,5V8 z 3 litrowym mercedosowskim 6-cio cylindrowym dieslem.
Ten drugi nawet wysilony wytrzyma więcej, ze względu na to, że technologia wykonania i użyte materiały to jest kosmos w porównaniu do amerykańckiego silnika ciosanego siekierą.
Nie oszukujmy się, ale amerykanie nigdy nie mieli porządnego diesla własnej produkcji, wszystkie fajne diesle(powerstroke, duramax, cummins) jakie montowali w swoich pickupach to konstrukcje europejskie lub japońskie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: bandzior » pt lis 12, 2010 1:31 am

Igor909 pisze: @Bandzior wrzuca 3.3 ,
ja tam wrzucam co klient rozkaże :)21 właściwie z kazdym motorem jest tyle samo pracy... no chyba ze robisz na gotowym zestawie...jesli gosc wykonuje te przeszczepy dobrze i estetycznie(tu mozna porównać sobie zdjęcie komory silnika z aukcji a zdjęcie np. Igora) i faktycznie daje gwarancje na uzywane silniki to12tysi jest dobrą ceną.szczerze mówiąc niechętnie podejmujemy sie takich robót, a jesli już to tylko w połączeniu z regeneracją ramy, bo nie wyobrażam sobie zrobienia tego dobrze bez zdjęcia nadwozia.... zdaje sobie sprawe z tego ze dla kazdego pojęcie "dobrze" moze być nieco odmienne,niektórym wystarczy ze auto będzie jezdziło a inni chcą zeby takze wyglądało. mozna założyć uzywany silnik zostawiając stare sprzęgło i łozysko oporowe bo jeszcze działa, ale ja bym tak nie zrobił.mozna nie wymienić uszczelniaczy bo nie ciekną ale tak też bym nie zrobił, nie założyłbym też tego silnika z płaską miską olejową od płaskacza bo nie....sam jestem ciekawy jak taki silniczek chodzi w patrolu, jesli daje rade to nawet 15-16tyś za profesionalne wykonanie było by spoko ceną...
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Ba » pt lis 12, 2010 8:11 am

Igor909 pisze:P
Ogólnie ... w dupie mam wasze opinie na temat czegokolwiek
:) To pogadalim..
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Igor V8 » pt lis 12, 2010 8:16 am

bandzior pisze: ja tam wrzucam co klient rozkaże ...
Silnik to napęd ...
W dzisiejszych czasach fabryki wrzucają silniki innych producentów ...
- Citroen silniki BMW benzynowe
- Mitsubishi silniki VW
... i uj wie tak naprawdę który koncern samochodowy ma jaki swój silnik

Najlepszym przykładem produkcji poza koncernowej są Kangury ... 6 tyś silników GM powrzucali w 10 lat

Wniosek ... trza robić :)2

... a wracając do naszego rynku

Każdy pomysłodawca znajdzie swoją półkę w której powinien się wyspecjalizować ...
im większy wybór tym ludziom łatwiej przeżyć z 3.0

Są klienci na silnik za 4 tyś i za 80 - 100 tyś
Później pozostaje obsługa tych silników , utrzymanie stanu magazynowego części zamiennych , eksploatacyjnych i
gwarancyjnych silników serwisowych itp ....

Po montażu jakiegokolwiek silnika nie można zostawić klienta na pastwę losu ...
Moim zdaniem firma która profesjonalnie się tym zajmuje powinna przygotować się na minimum 10 lat obsługi serwisowej
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości