Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
kliperross
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw lut 28, 2008 7:17 pm

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: kliperross » pt cze 03, 2011 8:00 pm

zgadza się to jest mały problem( butla w aucie) ale za to mniejsze spalanie ON niewielki LPG , i odczuwalny przyrost mocy poi odpowiednim ustawieniu :)2

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: leokady » pt cze 17, 2011 9:11 pm

Poczytałem i rozumiem, że blokując egr'a zaszkodzić raczej nie mozna?
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » pt cze 17, 2011 9:32 pm

Witam,

mam 3 pytania odnośnie opcji - wymiana pompy na mechaniczną z Y60:
1) czy wymiana końcówek wtrysków na te z Y60 jest zalecana (w sensie, może coś poprawić czy bez znaczenia - sorki, już o to pytałem w innym wątku, ale spóściliście na to zasłonę milczenia :)21 )?
2) czy mocniejsze turbo ma sens mając na uwadze bezpieczeństwo silnika (z fabrycznym intercolerem, czy innym)?
3) jeżeli tak na pyt. 2 to ma ktoś jakieś sprawdzone rozwiązanie, którym zechciałby się podzielić?

Pozdrawiam
R.


EDIT: trochę informacji jest w tym wątku: http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... =TURBO+Y60
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Marcin-Kraków » ndz cze 19, 2011 9:58 am

RufiG pisze: 1) czy wymiana końcówek wtrysków na te z Y60 jest zalecana (w sensie, może coś poprawić czy bez znaczenia - sorki, już o to pytałem w innym wątku, ale spóściliście na to zasłonę milczenia :)21 )?
2) czy mocniejsze turbo ma sens mając na uwadze bezpieczeństwo silnika (z fabrycznym intercolerem, czy innym)?
3) jeżeli tak na pyt. 2 to ma ktoś jakieś sprawdzone rozwiązanie, którym zechciałby się podzielić?
Ad.1 Wtryski zostaja te same.
Ad.2 Oczywiscie deko podciagnac turno nie zaszkodzi. To nie jest benzynowy motor z doladowaniem 2 bary, wiec i tak takiej rakiety nie zrobisz, ale doladowanie w okolicach 1,2 - 1,3 mysle (i praktyka tak pokazuje) nie zaszkodzi. Oczywiscie przy zalozeniu ze cala reszta ukladu jest ok. Czyli bedzie odpowiednio paliwa, odpowiednie chlodzenie silnika itd. Czesto ludzie kreca turbiny nie pamietajac o tym ze zmieniaja nastawy jakos tak sparowanego ukladu, i jak inna czesc kuleje to niestety zaraz moze byc bamboocha i glowica podskakuje.
Zdazalo sie krecic turbiny w RD28T do 1,7 bar , bo tyle wydalala sama sprezarka. I nic z motorem sie nie dzialo, ale trzeba pamietac ze prawdziwe skutki mozna by poznac po 100-200 tys km, a tyle te auta z tak podlubanymi silnikami raczej nie robia. To raczej zmoty do upalania, nie do codziennej jazdy. Choc nie mowie ze nie mozesz sobie tak zrobic :)21 . Chetnie poobserwuje jakie beda skutki. Moze sobie tez tak przesteruje :)21
Ad.3 Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Chcesz wymienic turbine na inna, czy tylko wysterowac ta co juz masz na prace z wyzszym cisnieniem ?

Moim zdaniem w RD28T, najbardziej brakuje samego dolu. Jak juz turbo wypracuje cisnienie na poziomie 0,5 bar auto zaczyna przyjemnie jechac. Niestety czesto dzieje sie to dopiero w okolicach 1600-1700 obr. W niektorych autach widzielem ze nawet przy 2000-2200. Ale to juz nie tylko turbiny "zasluga".
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » ndz cze 19, 2011 2:26 pm

Marcin-Kraków pisze:
RufiG pisze:
Ad.3 Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Chcesz wymienic turbine na inna, czy tylko wysterowac ta co juz masz na prace z wyzszym cisnieniem ?
Odnośnie Y60 były rozważania na forum o możliwości wymiany turbiny na mocniejszą i interesowało mnie, co można w tej mierze zrobić w Y61. Ale jak dotarłem do kosztów to się przestałem interesować :)21

A wracając do ad. 1 to mam rozumieć, że końcówki wtrysków z Y60 i z Y61 dają takie same ciśnienie?
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Marcin-Kraków » ndz cze 19, 2011 5:55 pm

To nie koncowki daja cisnienie tylko pompa, wtryski jedynie ustawia sie przy jakim cisnieniu maja sie otworzyc.
Wtryski zostawiasz te same.

Natomiast co do mocniejszej turbiny, to trzeba dokladnie okreslic co to ma znaczyc. Jesli ma ladowac do wyzszych wartosci ? Czy ma w innym zakresie obrotow pracowac ? Np. ma sie np. szybciej wkrecac i uzyskiwac max ustawione cisnienie. Do tego jeszcze dochodzi ile podajemy spalin ktore "nakrecaja" kompresor. Tak wiec wcale nie malo parametrow ktore nalezy zestroic. A zeby dobrze zestroic trzeba porobic deko testow a przedewszystkim wiedziec czego szukamy.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: zagaj1 » ndz cze 19, 2011 5:59 pm

RufiG pewnie szuka po prostu większej mocy :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » ndz cze 19, 2011 9:07 pm

zagaj1 pisze:RufiG pewnie szuka po prostu większej mocy :)
:)2 :)21
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: janusz k160 » ndz cze 19, 2011 9:28 pm

martii pisze:Januszowi chyba omksnelo sie EGR z WG, WG siada po latach i z wiekiem spuszcza sie szybciej, powodujac ze turbina laduje mniej
Nic mnie się nie "omsknęło"-zaślepienie EGR dało spodziewany przyrost mocy :)21 . Niczego więcej nie dotykałem-bo nie umiem :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: sebson » pn cze 20, 2011 3:34 pm

Jako że mam jeszcze sprawny-nie sprawny EGR. To chce go usunąć-zaślepić.
Wiem, że trzeba wystrugać zaślepkę pod "bączkiem" ale jest tam jeszcze rurka która idzie z EGR do kolektora. Co z nią zrobić, usunąć zaślepić czy wystarczy tylko zaślepka pod bączkiem?
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: zagaj1 » pn cze 20, 2011 6:35 pm

Tylko zaślepka pod bączkiem i to wsio :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: sebson » pn cze 20, 2011 8:17 pm

zagaj1 pisze:Tylko zaślepka pod bączkiem i to wsio :wink:
Thx :)2
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: leokady » pn cze 20, 2011 9:02 pm

sebson pisze:Wiem, że trzeba wystrugać zaślepkę pod "bączkiem" ale jest tam jeszcze rurka która idzie z EGR do kolektora. Co z nią zrobić, usunąć zaślepić czy wystarczy tylko zaślepka pod bączkiem?
Ja przy najbliższej okazji eż to zrobię skoro ma być lepiej.
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: martii » pn cze 20, 2011 11:41 pm

zaslepka min 2mm z blachy, wezyk zaslepic lub zosyawic na baczku

dodatkowo wypiac odme z obiegu, zeby nie srala oparami oleju do dolotu

wczesniej warto rozebrac dolot, wywalic kolektor dolotowy i go porzadnie umyc, po 200-400tys km scianki w kolektorze i w glowicy moga posiadac nawet do 5mm nagaru

zmienic nastawy WG tak zeby dawalo 1-1,1b

wywalic zabezpieczenie w boostpinie, ustawic go wlasciwie i cieszyc sie z calkiem szybkiego RD28T

ja dawki na pompie nie zmienialem, tylko regulacja dawki boostpinem, przy max wydajnosci, piekny batory, przy pelnym bucie, pali 32" do 2jki na asfalcie - pali srednio 20l/100 :lol:

ustawienie ekonomiczne - pali mtki na jedynce - batory tylko na jedynce przy pelnym bucie, pali tyle co przed zagladaniem - 12-15
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Ba » wt cze 21, 2011 9:02 am

I patrzeć jak ładnie tłoki płyną :)
Żartuje. Ale przy takim batorym to może oznaczać, że albo za mało powietrza, albo wtryskie leją, albo już kompresja bajo. Stawiam na powietrze. A to oznacza za duże egt.
Jak się z głową rd28t spyci to nie kopci. A mocno u nas na wsi je pycimy- pompa, egr, boost pin, zaślebiony wg i blow of na kolektorze, pusty wydech :) ja dodatkowo bym dał intercooler i catch tanka na odmę.
Wtedy ten silnik zaczyna fruwać, jeśli zdrowy i o dziwo przy tym samym bucie mniej palić.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: martii » wt cze 21, 2011 10:12 am

od jakis 30tys mam ustawione bezdymnie na 1,1b - lata bardzo przyjemnie - zakapca jedynie na odcince, na piewwszym biegu
reszta silnika OK, wtryski nie leja bo nowe, cisnienie ma odpowiednie bo sam skladalem silnik 1,5roku temu, a robilem gore i dol
porzadki z WG, EGR i odma byly na samym poczatku zabawy, podobnie jak zalozenie FMICA

batory to zbyt duzo paliwa w stosunku do ilosci powietrza - czesto przez uszkodzony EGR, zbyt male doladowanie turbo, lejace wtryski - wszystko to moze doprowadzic do poplyniecia tlokow, czy wypalenia zaworow

dlatego przed zabawa, warto sprawdzic kompresje i wtryski - zeby sobie za duzej krzywdy nie zrobic

i ze spalaniem masz racje, zdrowy dlubniety motor, przy normalnym uzytkowaniu potrafi mniej spalac - bo nie trzeba go butowac, zeby ruszyc czy wyprzedzic -

mniej wcisnieta prawa stopa = wiecej zupy w baku :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » wt cze 21, 2011 12:33 pm

Ba pisze:ja dodatkowo bym dał intercooler i catch tanka na odmę.
Odnośnie catch tanka, możecie polecić jakieś sprawdzony produkt. Dzięki!
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » śr cze 22, 2011 9:24 am

Wiem, że moje pytania mogą przyprawiać o mdłości, ale przed wymianą pompy na mechaniczną muszę rozpoznać wszelkie związane z tym kwestie, więc proszę zorientowanych w temacie o zajęcie stanowiska w poniżej sprawie.

Mianowicie, z postów wynika, że uzyskanie wigoru w 2.8 td można osiągnąć m.in. następującymi zabiegami:

1. instalacja pompy mechanicznej;
2. zwiększenie dawki paliwa;
3. podkręcenie turbiny (1.0 – 1.1.);
4. odblokowanie i regulacja boostpina;
5. „blow of” na kolektorze (co by to nie było);
6. uwolnienie wydechu;
7. zaślepienie EGR;
8. catch tank na odmie;
9. FMICA (co by to nie było).

Założenia:
- pacjent: Long Y61,
- przeznaczenie: „ambitna” turystyka :)12 , czyli więcej niż Transfogarska, mniej niż „upalania” :)21 ;
- koła 33 względnie 35 (w tym ostatnim przypadku po zmianie przełożeń);
- trochę szpeju (bagażnik, wyciągarka, skrzynkowy zderzak przedni);
- parametry: względne bezpieczeństwo silnika, spalanie przy prędkości przelotowej (80km/h) nie przekraczające 15 litrów :-? .

Bardzo proszę o stanowisko, które z w/w modyfikacji przy w/w założeniach uważacie, ze:
a) konieczne;
b) przydatne;
c) zbędne/niepożądane.

Ufff
:)21

ps. czy odblokowanie i regulacja boostpina robi się u pompiarza?
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Wojtek_W » śr cze 22, 2011 10:34 am

Chetnie tez poczytam reczowego posta na ten temat. Ludzi, ktorzy maja o tym pojecie na forum jest troche, wiec prosze kompetentnych o zabranie glosu. :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » śr cze 22, 2011 10:58 am

Wojtek_W pisze:Chetnie tez poczytam reczowego posta na ten temat. Ludzi, ktorzy maja o tym pojecie na forum jest troche, wiec prosze kompetentnych o zabranie glosu. :)21
No właśnie, nie wstydzić się Panowie... :)21
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Ba » śr cze 22, 2011 6:37 pm

A ile sobie na to zamiarujesz biedronek wybecylowac?
tel: 600298546

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » śr cze 22, 2011 7:21 pm

quo te="Ba"]A ile sobie na to zamiarujesz biedronek wybecylowac?[/quote]


Jak się przyznam to warsztaty beda wiedziały ile że mnie zedrzec. :)21

Powiedzmy, że cena ma drugoplanowe znaczenie.

Edit

Z tym, że tuning objmujacy wymiane turbo na bardziej wydajne etc. na pewno wykracza poza planowany budzet.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: leokady » czw cze 23, 2011 11:50 am

też chętnie się czegoś dowiem
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
LandWlkp
 
 
Posty: 129
Rejestracja: czw cze 09, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Poznań-Swarzędz

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: LandWlkp » czw cze 23, 2011 12:45 pm

czy w temacie podniesienia mocy w K260 moze mi ktos podpowiedziec, od czego najlepiej zamontowac intercooler??? moze ktos montowal do takiego auta jakis cooler i moze podzielic sie doswiadczeniami??? z gory dziekuje za informacje... Pozdrawiam
K260 - był...
Y60 - jest...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Wowos » czw cze 23, 2011 10:37 pm

patrol, pajero, galloper...
y60 autobus, czerwony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości