
Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Moderator: Kosiarz
- kliperross
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: czw lut 28, 2008 7:17 pm
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
zgadza się to jest mały problem( butla w aucie) ale za to mniejsze spalanie ON niewielki LPG , i odczuwalny przyrost mocy poi odpowiednim ustawieniu 

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Poczytałem i rozumiem, że blokując egr'a zaszkodzić raczej nie mozna?
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Witam,
mam 3 pytania odnośnie opcji - wymiana pompy na mechaniczną z Y60:
1) czy wymiana końcówek wtrysków na te z Y60 jest zalecana (w sensie, może coś poprawić czy bez znaczenia - sorki, już o to pytałem w innym wątku, ale spóściliście na to zasłonę milczenia
)?
2) czy mocniejsze turbo ma sens mając na uwadze bezpieczeństwo silnika (z fabrycznym intercolerem, czy innym)?
3) jeżeli tak na pyt. 2 to ma ktoś jakieś sprawdzone rozwiązanie, którym zechciałby się podzielić?
Pozdrawiam
R.
EDIT: trochę informacji jest w tym wątku: http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... =TURBO+Y60
mam 3 pytania odnośnie opcji - wymiana pompy na mechaniczną z Y60:
1) czy wymiana końcówek wtrysków na te z Y60 jest zalecana (w sensie, może coś poprawić czy bez znaczenia - sorki, już o to pytałem w innym wątku, ale spóściliście na to zasłonę milczenia

2) czy mocniejsze turbo ma sens mając na uwadze bezpieczeństwo silnika (z fabrycznym intercolerem, czy innym)?
3) jeżeli tak na pyt. 2 to ma ktoś jakieś sprawdzone rozwiązanie, którym zechciałby się podzielić?
Pozdrawiam
R.
EDIT: trochę informacji jest w tym wątku: http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... =TURBO+Y60
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników 

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Ad.1 Wtryski zostaja te same.RufiG pisze: 1) czy wymiana końcówek wtrysków na te z Y60 jest zalecana (w sensie, może coś poprawić czy bez znaczenia - sorki, już o to pytałem w innym wątku, ale spóściliście na to zasłonę milczenia)?
2) czy mocniejsze turbo ma sens mając na uwadze bezpieczeństwo silnika (z fabrycznym intercolerem, czy innym)?
3) jeżeli tak na pyt. 2 to ma ktoś jakieś sprawdzone rozwiązanie, którym zechciałby się podzielić?
Ad.2 Oczywiscie deko podciagnac turno nie zaszkodzi. To nie jest benzynowy motor z doladowaniem 2 bary, wiec i tak takiej rakiety nie zrobisz, ale doladowanie w okolicach 1,2 - 1,3 mysle (i praktyka tak pokazuje) nie zaszkodzi. Oczywiscie przy zalozeniu ze cala reszta ukladu jest ok. Czyli bedzie odpowiednio paliwa, odpowiednie chlodzenie silnika itd. Czesto ludzie kreca turbiny nie pamietajac o tym ze zmieniaja nastawy jakos tak sparowanego ukladu, i jak inna czesc kuleje to niestety zaraz moze byc bamboocha i glowica podskakuje.
Zdazalo sie krecic turbiny w RD28T do 1,7 bar , bo tyle wydalala sama sprezarka. I nic z motorem sie nie dzialo, ale trzeba pamietac ze prawdziwe skutki mozna by poznac po 100-200 tys km, a tyle te auta z tak podlubanymi silnikami raczej nie robia. To raczej zmoty do upalania, nie do codziennej jazdy. Choc nie mowie ze nie mozesz sobie tak zrobic


Ad.3 Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Chcesz wymienic turbine na inna, czy tylko wysterowac ta co juz masz na prace z wyzszym cisnieniem ?
Moim zdaniem w RD28T, najbardziej brakuje samego dolu. Jak juz turbo wypracuje cisnienie na poziomie 0,5 bar auto zaczyna przyjemnie jechac. Niestety czesto dzieje sie to dopiero w okolicach 1600-1700 obr. W niektorych autach widzielem ze nawet przy 2000-2200. Ale to juz nie tylko turbiny "zasluga".
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Odnośnie Y60 były rozważania na forum o możliwości wymiany turbiny na mocniejszą i interesowało mnie, co można w tej mierze zrobić w Y61. Ale jak dotarłem do kosztów to się przestałem interesowaćMarcin-Kraków pisze:RufiG pisze:
Ad.3 Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Chcesz wymienic turbine na inna, czy tylko wysterowac ta co juz masz na prace z wyzszym cisnieniem ?

A wracając do ad. 1 to mam rozumieć, że końcówki wtrysków z Y60 i z Y61 dają takie same ciśnienie?
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników 

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
To nie koncowki daja cisnienie tylko pompa, wtryski jedynie ustawia sie przy jakim cisnieniu maja sie otworzyc.
Wtryski zostawiasz te same.
Natomiast co do mocniejszej turbiny, to trzeba dokladnie okreslic co to ma znaczyc. Jesli ma ladowac do wyzszych wartosci ? Czy ma w innym zakresie obrotow pracowac ? Np. ma sie np. szybciej wkrecac i uzyskiwac max ustawione cisnienie. Do tego jeszcze dochodzi ile podajemy spalin ktore "nakrecaja" kompresor. Tak wiec wcale nie malo parametrow ktore nalezy zestroic. A zeby dobrze zestroic trzeba porobic deko testow a przedewszystkim wiedziec czego szukamy.
Wtryski zostawiasz te same.
Natomiast co do mocniejszej turbiny, to trzeba dokladnie okreslic co to ma znaczyc. Jesli ma ladowac do wyzszych wartosci ? Czy ma w innym zakresie obrotow pracowac ? Np. ma sie np. szybciej wkrecac i uzyskiwac max ustawione cisnienie. Do tego jeszcze dochodzi ile podajemy spalin ktore "nakrecaja" kompresor. Tak wiec wcale nie malo parametrow ktore nalezy zestroic. A zeby dobrze zestroic trzeba porobic deko testow a przedewszystkim wiedziec czego szukamy.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
RufiG pewnie szuka po prostu większej mocy 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
zagaj1 pisze:RufiG pewnie szuka po prostu większej mocy


Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników 

- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Nic mnie się nie "omsknęło"-zaślepienie EGR dało spodziewany przyrost mocymartii pisze:Januszowi chyba omksnelo sie EGR z WG, WG siada po latach i z wiekiem spuszcza sie szybciej, powodujac ze turbina laduje mniej


Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Jako że mam jeszcze sprawny-nie sprawny EGR. To chce go usunąć-zaślepić.
Wiem, że trzeba wystrugać zaślepkę pod "bączkiem" ale jest tam jeszcze rurka która idzie z EGR do kolektora. Co z nią zrobić, usunąć zaślepić czy wystarczy tylko zaślepka pod bączkiem?
Wiem, że trzeba wystrugać zaślepkę pod "bączkiem" ale jest tam jeszcze rurka która idzie z EGR do kolektora. Co z nią zrobić, usunąć zaślepić czy wystarczy tylko zaślepka pod bączkiem?
Nissan Patrol
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Tylko zaślepka pod bączkiem i to wsio 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Ja przy najbliższej okazji eż to zrobię skoro ma być lepiej.sebson pisze:Wiem, że trzeba wystrugać zaślepkę pod "bączkiem" ale jest tam jeszcze rurka która idzie z EGR do kolektora. Co z nią zrobić, usunąć zaślepić czy wystarczy tylko zaślepka pod bączkiem?
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
zaslepka min 2mm z blachy, wezyk zaslepic lub zosyawic na baczku
dodatkowo wypiac odme z obiegu, zeby nie srala oparami oleju do dolotu
wczesniej warto rozebrac dolot, wywalic kolektor dolotowy i go porzadnie umyc, po 200-400tys km scianki w kolektorze i w glowicy moga posiadac nawet do 5mm nagaru
zmienic nastawy WG tak zeby dawalo 1-1,1b
wywalic zabezpieczenie w boostpinie, ustawic go wlasciwie i cieszyc sie z calkiem szybkiego RD28T
ja dawki na pompie nie zmienialem, tylko regulacja dawki boostpinem, przy max wydajnosci, piekny batory, przy pelnym bucie, pali 32" do 2jki na asfalcie - pali srednio 20l/100
ustawienie ekonomiczne - pali mtki na jedynce - batory tylko na jedynce przy pelnym bucie, pali tyle co przed zagladaniem - 12-15
dodatkowo wypiac odme z obiegu, zeby nie srala oparami oleju do dolotu
wczesniej warto rozebrac dolot, wywalic kolektor dolotowy i go porzadnie umyc, po 200-400tys km scianki w kolektorze i w glowicy moga posiadac nawet do 5mm nagaru
zmienic nastawy WG tak zeby dawalo 1-1,1b
wywalic zabezpieczenie w boostpinie, ustawic go wlasciwie i cieszyc sie z calkiem szybkiego RD28T
ja dawki na pompie nie zmienialem, tylko regulacja dawki boostpinem, przy max wydajnosci, piekny batory, przy pelnym bucie, pali 32" do 2jki na asfalcie - pali srednio 20l/100

ustawienie ekonomiczne - pali mtki na jedynce - batory tylko na jedynce przy pelnym bucie, pali tyle co przed zagladaniem - 12-15
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
I patrzeć jak ładnie tłoki płyną 
Żartuje. Ale przy takim batorym to może oznaczać, że albo za mało powietrza, albo wtryskie leją, albo już kompresja bajo. Stawiam na powietrze. A to oznacza za duże egt.
Jak się z głową rd28t spyci to nie kopci. A mocno u nas na wsi je pycimy- pompa, egr, boost pin, zaślebiony wg i blow of na kolektorze, pusty wydech
ja dodatkowo bym dał intercooler i catch tanka na odmę.
Wtedy ten silnik zaczyna fruwać, jeśli zdrowy i o dziwo przy tym samym bucie mniej palić.

Żartuje. Ale przy takim batorym to może oznaczać, że albo za mało powietrza, albo wtryskie leją, albo już kompresja bajo. Stawiam na powietrze. A to oznacza za duże egt.
Jak się z głową rd28t spyci to nie kopci. A mocno u nas na wsi je pycimy- pompa, egr, boost pin, zaślebiony wg i blow of na kolektorze, pusty wydech

Wtedy ten silnik zaczyna fruwać, jeśli zdrowy i o dziwo przy tym samym bucie mniej palić.
tel: 600298546
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
od jakis 30tys mam ustawione bezdymnie na 1,1b - lata bardzo przyjemnie - zakapca jedynie na odcince, na piewwszym biegu
reszta silnika OK, wtryski nie leja bo nowe, cisnienie ma odpowiednie bo sam skladalem silnik 1,5roku temu, a robilem gore i dol
porzadki z WG, EGR i odma byly na samym poczatku zabawy, podobnie jak zalozenie FMICA
batory to zbyt duzo paliwa w stosunku do ilosci powietrza - czesto przez uszkodzony EGR, zbyt male doladowanie turbo, lejace wtryski - wszystko to moze doprowadzic do poplyniecia tlokow, czy wypalenia zaworow
dlatego przed zabawa, warto sprawdzic kompresje i wtryski - zeby sobie za duzej krzywdy nie zrobic
i ze spalaniem masz racje, zdrowy dlubniety motor, przy normalnym uzytkowaniu potrafi mniej spalac - bo nie trzeba go butowac, zeby ruszyc czy wyprzedzic -
mniej wcisnieta prawa stopa = wiecej zupy w baku
reszta silnika OK, wtryski nie leja bo nowe, cisnienie ma odpowiednie bo sam skladalem silnik 1,5roku temu, a robilem gore i dol
porzadki z WG, EGR i odma byly na samym poczatku zabawy, podobnie jak zalozenie FMICA
batory to zbyt duzo paliwa w stosunku do ilosci powietrza - czesto przez uszkodzony EGR, zbyt male doladowanie turbo, lejace wtryski - wszystko to moze doprowadzic do poplyniecia tlokow, czy wypalenia zaworow
dlatego przed zabawa, warto sprawdzic kompresje i wtryski - zeby sobie za duzej krzywdy nie zrobic
i ze spalaniem masz racje, zdrowy dlubniety motor, przy normalnym uzytkowaniu potrafi mniej spalac - bo nie trzeba go butowac, zeby ruszyc czy wyprzedzic -
mniej wcisnieta prawa stopa = wiecej zupy w baku

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Odnośnie catch tanka, możecie polecić jakieś sprawdzony produkt. Dzięki!Ba pisze:ja dodatkowo bym dał intercooler i catch tanka na odmę.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników 

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Wiem, że moje pytania mogą przyprawiać o mdłości, ale przed wymianą pompy na mechaniczną muszę rozpoznać wszelkie związane z tym kwestie, więc proszę zorientowanych w temacie o zajęcie stanowiska w poniżej sprawie.
Mianowicie, z postów wynika, że uzyskanie wigoru w 2.8 td można osiągnąć m.in. następującymi zabiegami:
1. instalacja pompy mechanicznej;
2. zwiększenie dawki paliwa;
3. podkręcenie turbiny (1.0 – 1.1.);
4. odblokowanie i regulacja boostpina;
5. „blow of” na kolektorze (co by to nie było);
6. uwolnienie wydechu;
7. zaślepienie EGR;
8. catch tank na odmie;
9. FMICA (co by to nie było).
Założenia:
- pacjent: Long Y61,
- przeznaczenie: „ambitna” turystyka
, czyli więcej niż Transfogarska, mniej niż „upalania”
;
- koła 33 względnie 35 (w tym ostatnim przypadku po zmianie przełożeń);
- trochę szpeju (bagażnik, wyciągarka, skrzynkowy zderzak przedni);
- parametry: względne bezpieczeństwo silnika, spalanie przy prędkości przelotowej (80km/h) nie przekraczające 15 litrów
.
Bardzo proszę o stanowisko, które z w/w modyfikacji przy w/w założeniach uważacie, ze:
a) konieczne;
b) przydatne;
c) zbędne/niepożądane.
Ufff
ps. czy odblokowanie i regulacja boostpina robi się u pompiarza?
Mianowicie, z postów wynika, że uzyskanie wigoru w 2.8 td można osiągnąć m.in. następującymi zabiegami:
1. instalacja pompy mechanicznej;
2. zwiększenie dawki paliwa;
3. podkręcenie turbiny (1.0 – 1.1.);
4. odblokowanie i regulacja boostpina;
5. „blow of” na kolektorze (co by to nie było);
6. uwolnienie wydechu;
7. zaślepienie EGR;
8. catch tank na odmie;
9. FMICA (co by to nie było).
Założenia:
- pacjent: Long Y61,
- przeznaczenie: „ambitna” turystyka


- koła 33 względnie 35 (w tym ostatnim przypadku po zmianie przełożeń);
- trochę szpeju (bagażnik, wyciągarka, skrzynkowy zderzak przedni);
- parametry: względne bezpieczeństwo silnika, spalanie przy prędkości przelotowej (80km/h) nie przekraczające 15 litrów

Bardzo proszę o stanowisko, które z w/w modyfikacji przy w/w założeniach uważacie, ze:
a) konieczne;
b) przydatne;
c) zbędne/niepożądane.
Ufff

ps. czy odblokowanie i regulacja boostpina robi się u pompiarza?
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników 

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
Chetnie tez poczytam reczowego posta na ten temat. Ludzi, ktorzy maja o tym pojecie na forum jest troche, wiec prosze kompetentnych o zabranie glosu. 

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
No właśnie, nie wstydzić się Panowie...Wojtek_W pisze:Chetnie tez poczytam reczowego posta na ten temat. Ludzi, ktorzy maja o tym pojecie na forum jest troche, wiec prosze kompetentnych o zabranie glosu.

Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników 

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
quo te="Ba"]A ile sobie na to zamiarujesz biedronek wybecylowac?[/quote]
Jak się przyznam to warsztaty beda wiedziały ile że mnie zedrzec.
Powiedzmy, że cena ma drugoplanowe znaczenie.
Edit
Z tym, że tuning objmujacy wymiane turbo na bardziej wydajne etc. na pewno wykracza poza planowany budzet.
Jak się przyznam to warsztaty beda wiedziały ile że mnie zedrzec.

Powiedzmy, że cena ma drugoplanowe znaczenie.
Edit
Z tym, że tuning objmujacy wymiane turbo na bardziej wydajne etc. na pewno wykracza poza planowany budzet.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników 

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
też chętnie się czegoś dowiem
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi
czy w temacie podniesienia mocy w K260 moze mi ktos podpowiedziec, od czego najlepiej zamontowac intercooler??? moze ktos montowal do takiego auta jakis cooler i moze podzielic sie doswiadczeniami??? z gory dziekuje za informacje... Pozdrawiam
K260 - był...
Y60 - jest...
Y60 - jest...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości