RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » wt maja 08, 2012 10:24 pm

Zrób eksperyment, tzn zdejmij tablicę i dodatkowe lampy i sprawdź efekt przy szybszej jeździe.
Zdaje się, że to głównie te lampy są problemem.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: leokady » śr maja 09, 2012 8:05 am

N2O pisze:Zrób eksperyment, tzn zdejmij tablicę i dodatkowe lampy i sprawdź efekt przy szybszej jeździe.
Zdaje się, że to głównie te lampy są problemem.
Przetestuję.
Grzał mi się też przy kotłowaniu podczas wyjeżdżania z "dołka"
Ze 20sekund kręciłem go na resuktorze (ok. 4000obr.) próbując wyjechać i wskazówka też poszła w górę.
Odpuściłem na minutę, wyrównało się i po ponownym kręceniu znowu się podgrzał.
Nie mam doświadczenia, to mój pierwszy patrol, czy tak szybko powinien się zagrzewać??
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » śr maja 09, 2012 9:48 am

Jak przy pałowaniu przy małych prędkościach też rośnie, to sprawdź też wisko.
Ale jak chłodnica będzie zaklejona błotem to i wisko się nie włączy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: RAFAL212 » śr maja 09, 2012 10:21 am

Co do zaklejenia - czy macie jakiś środek do usunięcia muszek i całego świństwa osadzonego po przejazdach po polu? Próby usunięcia myjką ciśnieniową nie dały pełnego efektu, a boję się to potraktować kwasem, albo kretem, bo jeszcze mi lamele "wyparują"... Może jest jakiś mniej inwazyjny, chemiczny środek?
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Sawa GR » śr maja 09, 2012 10:27 am

Zmień myjkę, ja jak czegoś nie mogę usunąć daje całkowicie otwarty strumień i wymyje wszystko. Na początku takim strumieniem usuwałem pierwszą warstwę rdzy pięknie odchodziła płatami. Do chłodnicy daje lekko rozproszony bo otwarty wygina blaszki, więc jak nie może usuwać muszek i innego syfu? Pokręć dyszą...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: leokady » śr maja 09, 2012 10:56 am

N2O pisze:Jak przy pałowaniu przy małych prędkościach też rośnie, to sprawdź też wisko.
Ale jak chłodnica będzie zaklejona błotem to i wisko się nie włączy.
:)21
Będę jakoś na dniach u Igora to popatrzy. Jak coś to założy się nową, może większą chłodnicę. :o
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: RAFAL212 » śr maja 09, 2012 10:31 pm

Wymontowałem chłodnicę, bo była cała od wiejskiego syfu i teraz widać światło po drugiej stronie, ale jeszcze nie to. Będę musiał w takim razie pokombinować z dyszą...
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Cajman » pn maja 14, 2012 7:00 pm

decc pisze:J............. Dlatego teraz na próbę założyłem dodatkowy wskaźnik z podziałką. Ma pamięć najwyższego wskazania i alarm po przekroczeniu zadanej wartości. ...........

możesz podać gdzie kupileś taki wskaznik?
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Cajman » pn maja 14, 2012 7:16 pm

N2O pisze:Teoretycznie będzie działać z korkiem ciśnieniowym na chłodnicy, ale wtedy musi być tak jak w starych parchach - czyli duży zbiorniczek nadmiarowy(bez tego pośredniego) z wężykiem w środku co bo sobie zasysał i wypuszczał.

...........

Ale zaraz
Korek na chlodnicy jest ciśnieniowy. Dociska zamknięcie na chlodnicy poniżej rurki przelewowej.
Jest taka sytuacja - ciśnienie wzrasta tak że korek się podnosi i wywala nadmiar plynu do zbiorniczka. Następnie korek opada- pcha go sprężyna. Uklad się wychladza. Teoretycznie wytwarza sie podciśnienie. Powinien zassać plyn z powrotem ze zbiorniczka do ukladu. Ale jak ?
Korek opadl i zamknąl doplyw.
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Marcin-Kraków » pn maja 14, 2012 8:43 pm

Ogladnij sobie dobrze korek to zrozumiesz.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Cajman » pn maja 14, 2012 8:48 pm

Marcin - kochany
siedze w Merzudze - slońce jara że strach wyleść z samochodu

Weż proszę powiedz mi to tak jak dla malo rozgarniętego
albo opisz co w tym korku jest
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Marcin-Kraków » pn maja 14, 2012 9:05 pm

Korek dziala w dwoch kierunkach. Jedno to uchylanie sie pod zadanym cisnieniem i upuszczanie do zbiorniczka wyrownawczego.
Drugi kierunek do puszczanie w trakcie wytwarzania sie podcisnienienia.

Tutaj na szybko masz opis z jakiegos forum Mazdy, wartosci sa inne w Nissanie, ale reszta tak samo.
Obrazek
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: kuba500 » pn maja 14, 2012 9:12 pm

Cajman pisze:
N2O pisze:Teoretycznie będzie działać z korkiem ciśnieniowym na chłodnicy, ale wtedy musi być tak jak w starych parchach - czyli duży zbiorniczek nadmiarowy(bez tego pośredniego) z wężykiem w środku co bo sobie zasysał i wypuszczał.

...........

Ale zaraz
Korek na chlodnicy jest ciśnieniowy. Dociska zamknięcie na chlodnicy poniżej rurki przelewowej.
Jest taka sytuacja - ciśnienie wzrasta tak że korek się podnosi i wywala nadmiar plynu do zbiorniczka. Następnie korek opada- pcha go sprężyna. Uklad się wychladza. Teoretycznie wytwarza sie podciśnienie. Powinien zassać plyn z powrotem ze zbiorniczka do ukladu. Ale jak ?
Korek opadl i zamknąl doplyw.
też mam ciśnieniowy na chłodnicy , z tego co wnioskuje w Y61 jest inaczej bo są dwa zbiorniczki wyrównawcze, i sytuacją którą opisał @janusz k160 dotyczy Y61 :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Cajman » pn maja 14, 2012 10:55 pm

to po powrocie musze na wszelki wypadek przyjrzeć mu się
na razie ok mimo takich temp. i jazdy z klimą
co prawda jak szedlem z przyczepą wylaczalem pod górę klimę (mam na myśli naprawdę podjazdy pod GÓRY) - ale nigdy 88 st nie przekracza, ale i tak samo musze jeszcze sprawdzić chlodnicę czy by nie przeczyścić jej wnętrzności.
Ma 350 tyś i niegdy nie ruszana
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Korbamoto » pn maja 21, 2012 2:34 pm

W dobrych cenach moge miec sprzęgło wisko marki Shimahide, lub Thermotec, orz termostat Tama. Zamienniki. Miał ktos doświadczenia z produktami tych marek? Bo mi te nazwy nic nie mówią.
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Fiba » pn maja 21, 2012 9:54 pm

Używasz szukajki ?? ?? ?? Tu masz o tych zamiennikach

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p3052982
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Korbamoto » pn maja 21, 2012 10:31 pm

Czasem uzywa. Tym razem nie uzyl.
Dzieki za linka.
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
Dziadzia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 21, 2012 4:25 pm

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Dziadzia » czw maja 24, 2012 4:55 pm

U mnie w patrolu wisko niestety nadaje się już do wymiany... zastanawiam się jednak nad opcją zastąpienia go elektrycznymi wiatrakami na chłodnicy... będą one włączane automatycznie poprzez warning na dodatkowym wskaźniku temperatury wody.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Można pokombinować czy lepiej kupić nowe wisko? Słyszałem, że wiska dość często i szybko się psują i nie zawsze działają "zaskakują"... czy to prawda?
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Sawa GR » czw maja 24, 2012 7:56 pm

Elektryki mają jedną wadę jak wjedziesz do wody to odlecą skrzydełka, ewentualnie po czasie przestanie działać od wilgoci...
Było dużo razy poczytaj, z jakiegoś powodu w większości terenówek jest wisko zamiast tańszej elektryki...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
bartce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 24, 2010 1:16 pm
Lokalizacja: EL

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: bartce » czw maja 24, 2012 10:34 pm

możesz dać w obwód elektryka dodatkowy włącznik w kabinie i przed wodowaniem zrobić "pstryk" i nic nie powinno odlecieć wtedy. U mnie jest i wisko i elektryk - tyle, że włączany z kabiny
Pozdro!
Bart.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Fiba » pt maja 25, 2012 6:47 am

Ja mam tak założony wentylator a wisko nowe sprawne .

Obrazek
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Dziadzia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 21, 2012 4:25 pm

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Dziadzia » pt maja 25, 2012 7:08 am

a wiatraki za chłodnicą? w miejscu gdzie jest seryjny wiatrak z wiskiem... chłodnica osłania od wody, tylko pytanie czy to będzie działać :D czy jednak wiatrak musi mieć być z jednej strony całkowicie odsłonięty?
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Sawa GR » pt maja 25, 2012 12:44 pm

Dziadzia pisze:a wiatraki za chłodnicą? w miejscu gdzie jest seryjny wiatrak z wiskiem... chłodnica osłania od wody,
Zasysający zawsze jest trochę słabszy od dmuchającego bo ma większe straty wiec musisz mieś dobrze spasowany tunel aby zasysał przez chłodnicę a nie bokami.
Co do ochrony przed wodą, nie mówimy tu o chlapaniu tylko o porządnym zanurzeniu. Jeżeli wiatrak jest słaby to stanie jeżeli mocny to pourywa skrzydła, jeżeli ma wisko to zwolni i będzie sobie spokojnie mielił wodę.
Jak zakładać wentyl elektryczny to np taki http://4xdrive.com/produkty/spal.jpg 3000m3/h...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Dziadzia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 21, 2012 4:25 pm

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Dziadzia » pt maja 25, 2012 1:18 pm

właśnie o czymś takim myślałem. Odnośnie tunelu to chyba uda mi się zrobić go z oryginalnego patroloskiego co jest na chłodnicy od wewnątrz. Oczywiście polecasz też 2 wiatraki od razu prawda? Jeden chyba nie da rady podczas mocnego zarzynania...

Zastanawiam się nad tym czy pod wodą te wiatraki muszą chodzić? W kabinie bym zrobił wyłącznik do nich właśnie w razie wodowania... Czy bez wiatraków w wodzie i przy mocnym piłowaniu silnika temperatura nie wzrośnie za bardzo?
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Fiba » pt maja 25, 2012 1:40 pm

Pozwoliłem sobie wkleić zdjęcie jak ma
Kolega Marekw72


Obrazek
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości