Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » pn maja 25, 2009 10:18 pm

U mnie trwa oczekiwanie na części. Przeróbka Y61 z 2.8 jest znacznie bardziej upierdliwa niż przeróbka 3.0 lub jakiegokolwiek Y60... Ale chłopaki z Punksgarage staja na rzęsach, żeby zrobić mi to dokładnie tak, jak chcę.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » pn maja 25, 2009 10:39 pm

pyntront pisze:U mnie trwa oczekiwanie na części. Przeróbka Y61 z 2.8 jest znacznie bardziej upierdliwa niż przeróbka 3.0 lub jakiegokolwiek Y60...
Wały do wymiany, tunel do przeklepania i milion drobiazgów.... :)21

Ja planuję wymianę na jesien-zimę, najpierw chce sprzedać moje auto i zanabyć jakieś ładne GU4... Nie chce montować silnika do starej budy...
U mnie też nie zanosi się na łatwiznę, bo chcę zmotać samochód dla leniwych :)21 , a jak twierdzi naczelny guru nissana w Holandii 4.2 turbo nigdy nie był produkowany z automatem.... :roll: więc nie wiadomo jak skrzynia zareaguje na inna charakterystykę silnika....
W każdym razie spróbować warto, nie chce mi się biegów zmieniać... :)21

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » pn maja 25, 2009 11:05 pm

lbl78 pisze:
chera pisze: , a jak twierdzi naczelny guru nissana w Holandii 4.2 turbo nigdy nie był produkowany z automatem.... :roll:
no chyba w Holandii nie były :)21 połowa 4.2TD u kangurów lata w automacie :)2 wszystko się da trzeba tylko chcieć :wink:
Jesteś absolutnie pewny... ?? !!
Moj Holender zeznawał, że sprawdzał w mądrej książce i nie znalazł :)11

Skrzynia ta sama co ZD30 czy jakaś wydumka..?

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » pn maja 25, 2009 11:14 pm

Specyfikacje aut na Australię:

Models:
DX 3.0 litre turbo diesel manual.
ST 3.0 litre turbo diesel manual/auto.
DX 4.2 litre turbo diesel manual.
ST 4.2 litre turbo diesel manual.
ST 4.8 litre petrol manual/auto.
TI 4.8 litre petrol auto.

ENGINES:
3.0 litre turbo diesel DOHC inline 4 cyl with intercooler.
116 kw @ 3600 rpm, 354 Nm @ 2000 rpm, 17.9 compression ratio,
2953 cc, 96 mm bore, 102 mm stroke.

4.2 litre turbo diesel OHV inline 6 cyl.
114 kw @ 3600 rpm, 330 Nm @ 2000 rpm, 22.7 compression ratio,
4169 cc, 96 mm bore, 96mm stroke.

4.8 litre EFI petrol DOHC inline 6 cyl.
185 Kw @ 4800 rpm, 420 Nm @3600 rpm, 9.1 compression ratio,
4759 cc, 99.5 mm bore, 102 mm stroke.

TRANSMISSIONS:
3.0 and 4.2 manual gearbox ratios = 1st 4.262, 2nd 2.455, 3rd 1.488, 4th 1.000, 5th 0.850, rev 3.971.

4.8 manual gearbox ratios = 1st 4.085, 2nd 2.353, 3rd 1.426, 4th 1.000, 5th 0.881, rev 3.806.

3.0 auto gearbox ratios = 1st 2.784, 2nd 1.544, 3rd 1.000, 4th 0.694, rev 2.275.

4.8 auto gearbox ratios = 1st 3.540, 2nd 2.264, 3rd 1.471, 4th 1.000, 5th 0.834, rev 2.370.

Transfer case ratios = high 1:1, low 2.02:1.

FINAL DRIVE RATIOS:
3.0 manual and auto 4.375:1.
4.2 manual 3.900:1.
4.8 manual 4.375 auto 3.545:1.

FUEL CAPACITY:
main tank all = 95 litres.
sub tank diesel = 30 litres.
sub tank petrol = 36 litres.

TYRES:
DX diesel 7.50 R 16 8PR [optional 265/70 R16].
ST diesel 265/70 R16.
ST/TI petrol 275/70 R16.

REAR DIFFLOCK:
TI auto only.

LIMITED SLIP REAR DIFF:
all except TI auto.

TURNING CIRCLE:
12.5 m

TRACK:
front = 1605 mm.
rear = 1625 mm.

WHEELBASE:
2970 mm.

GROUND CLEARANCE:
210 mm.

BRAKES:
all = 4wheel discs.
ABS = TI [optional on ST].

HUBS:
DX = manual.
ST/TI = auto with manual overide.




Czyli połowa kangurów pomotała skrzynie.... :)9

Z drugiej strony oznacza to, że mój człowiek mówił prawdę... Z fabryki takie auto nie wyjechało :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » pn maja 25, 2009 11:30 pm

według GU service manual skrzynia RE4R03A była montowana do silników
ZD30TDi,TB42,TB42t,TD42,TD42T
możliwe że po włożeniu 4.2 do nowej budy nie montowali już z automatem :-?
do TB45 i TB48 jest zupełnie inna skrzynia RE5R05A
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » pn maja 25, 2009 11:37 pm

lbl78 pisze:według GU service manual skrzynia RE4R03A była montowana do silników
ZD30TDi,TB42,TB42t,TD42,TD42T
możliwe że po włożeniu 4.2 do nowej budy nie montowali już z automatem :-?
do TB45 i TB48 jest zupełnie inna skrzynia RE5R05A
Dokładnie.... :evil:

Jaki wniosek... 8)

Trzeba zamontować TD42T do automatu od ZD30 i zobaczyć co z tego wyjdzie... :)21


Jak się nie uda to mam nówkę manualną w zapasie...

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » pn maja 25, 2009 11:44 pm

o ile kielich przypasuje :)2 można poszukać też kielicha od starszego TD42 z automatem i spróbować :)2
ale w sumie dziwie sie czemu przestali wkładać automaty do 4,2 przecież to zajebiste połączenie było w Y60 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » pn maja 25, 2009 11:56 pm

Musi pasować skoro ZD30 ma taka samą manualną skrzynię jak TD42 to automat też podejdzie, schody się zaczną przy elektronice....
Do .uja informacji potrzebuje ta skrzynia, już wiadomo że część czujników musi zostać z ZD30....

Zobaczymy...
Spróbować trzeba.... :)21

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » wt maja 26, 2009 5:46 am

chera pisze: Wały do wymiany, tunel do przeklepania i milion drobiazgów.... :)21
Ieeetam. To dopiero początek.
chera pisze: więc nie wiadomo jak skrzynia zareaguje na inna charakterystykę silnika....
Yhy. Powiem ci tylko, że TD42Ti regularnie ukręcał 5-ty bieg w manualu i musieli wypuścić "service packa" do skrzynki.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

nemoleon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 05, 2009 11:10 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: nemoleon » wt maja 26, 2009 9:49 am

No i jeszcze niesmialo w lipcu ja dolacze.... :)

A te skrzynki co sa to juz z servicepackiem czy trzeba bedzie cos jeszcze poprawiac ? :)

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » wt maja 26, 2009 10:15 am

nemoleon pisze:No i jeszcze niesmialo w lipcu ja dolacze.... :)

A te skrzynki co sa to juz z servicepackiem czy trzeba bedzie cos jeszcze poprawiac ? :)
Jeżeli to faktycznie 2007 rocznik, to z service packiem ;-) Ale ja pewnie ciężkich przyczep na wszelki wypadek na 5-tce holował nie będę ;-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: LSD » wt maja 26, 2009 2:33 pm

chera pisze:
pyntront pisze:....a jak twierdzi naczelny guru nissana w Holandii 4.2 turbo nigdy nie był produkowany z automatem....
Mówisz o panach z Saasveld, czy jakoś tak?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » wt maja 26, 2009 2:41 pm

LSD pisze:
Mówisz o panach z Saasveld, czy jakoś tak?
Tak pan Lesscher jest oficjalnym guru tutaj... :)21
Chociaż ostatnio znalazłem ciekawą firmę w Bathmen, zajmują się głównie używkami do patroli i też sporo wiedzą na ten temat.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » wt maja 26, 2009 10:44 pm

chera pisze: Jak tam trasa z kuchnią polową....?
:)21
Na miejscu ...
Nawet bigos dojechał cały :)21

Wiesz że z kuchnią na całej trasie spalił 12 litrów :o
Fakt , jechałem 80/h

... i Krzysiek jest w szoku , na 5 biegu pod każdą górkę wchodził 8)
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: chera » wt maja 26, 2009 10:57 pm

Igor909 pisze:
chera pisze: Jak tam trasa z kuchnią polową....?
:)21
Na miejscu ...
Nawet bigos dojechał cały :)21

Wiesz że z kuchnią na całej trasie spalił 12 litrów :o
Fakt , jechałem 80/h

... i Krzysiek jest w szoku , na 5 biegu pod każdą górkę wchodził 8)
Bigos to podstawa... :)21

12 litrów powiadasz... :o
Moj klekot na zbiorniku przejeżdża 500 km i więcej nie chce... :)9
Już się nie mogę doczekać kiedy będę miał auto z normalnym silnikiem....

:)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » śr maja 27, 2009 11:50 am

chera pisze:
12 litrów powiadasz... :o
Moj klekot na zbiorniku przejeżdża 500 km i więcej nie chce... :)9
Już się nie mogę doczekać kiedy będę miał auto z normalnym silnikiem....

:)21
na pełnym poniżej 800 nie schodzę :)21 tyle że u mnie 5 ni ma :)16
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: ap4x4 » śr maja 27, 2009 11:54 am

lbl78 pisze:na pełnym poniżej 800 nie schodzę :)21 tyle że u mnie 5 ni ma :)16
To jaki ty masz zbiornik?
150 l. ? :)21
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » śr maja 27, 2009 11:55 am

normalny 95 :)21 po kilku modyfikacjach w terenie pewnie troszkę mniej :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: seburaj » pt maja 29, 2009 10:10 am

Ojce, ma ktoś oryginalną kompletację TD42 z automatyczną skrzynią biegów ?
jeździ to ?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » pt maja 29, 2009 11:00 am

seburaj pisze:Ojce, ma ktoś oryginalną kompletację TD42 z automatyczną skrzynią biegów ?
jeździ to ?
Nie wiem jak TD42 ...
Kangury piszą że automat najlepiej chodzi z TD42Ti
Poczytaj na Patrol4x4.com
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: seburaj » pt maja 29, 2009 11:18 am

tam pewno nie po ludzku piszą
pytam u nas, bo kojarze ze ktos sie chwalil posiadaniem 4.2 z automatem
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: gebels » pt maja 29, 2009 11:19 am

seburaj pisze:Ojce, ma ktoś oryginalną kompletację TD42 z automatyczną skrzynią biegów ?
jeździ to ?

@Twardy ma i to longa, pytaj jego, ale uzywa tego jako holownik do swojego wynalazka to pewnie robi :roll:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » pt maja 29, 2009 2:22 pm

gebels pisze: @Twardy ma i to longa, pytaj jego, ale uzywa tego jako holownik do swojego wynalazka to pewnie robi :roll:
oryginalnie z automatem to były tylko longi :wink: kilka takich autek jeździ i nawet nikt nie narzeka :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: iras01 » pt maja 29, 2009 8:58 pm

Krotkie tez wystepowaly w automacie mam takiego i longa tez :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » pt maja 29, 2009 9:01 pm

iras01 pisze:Krotkie tez wystepowaly w automacie mam takiego i longa tez :D
a z którego roku :o bo do modernizacji na 100% nie bylo :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości