Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Moderator: Kosiarz
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
U mnie trwa oczekiwanie na części. Przeróbka Y61 z 2.8 jest znacznie bardziej upierdliwa niż przeróbka 3.0 lub jakiegokolwiek Y60... Ale chłopaki z Punksgarage staja na rzęsach, żeby zrobić mi to dokładnie tak, jak chcę.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Wały do wymiany, tunel do przeklepania i milion drobiazgów....pyntront pisze:U mnie trwa oczekiwanie na części. Przeróbka Y61 z 2.8 jest znacznie bardziej upierdliwa niż przeróbka 3.0 lub jakiegokolwiek Y60...

Ja planuję wymianę na jesien-zimę, najpierw chce sprzedać moje auto i zanabyć jakieś ładne GU4... Nie chce montować silnika do starej budy...
U mnie też nie zanosi się na łatwiznę, bo chcę zmotać samochód dla leniwych


W każdym razie spróbować warto, nie chce mi się biegów zmieniać...

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Jesteś absolutnie pewny...lbl78 pisze:no chyba w Holandii nie byłychera pisze: , a jak twierdzi naczelny guru nissana w Holandii 4.2 turbo nigdy nie był produkowany z automatem....![]()
połowa 4.2TD u kangurów lata w automacie
wszystko się da trzeba tylko chcieć


Moj Holender zeznawał, że sprawdzał w mądrej książce i nie znalazł

Skrzynia ta sama co ZD30 czy jakaś wydumka..?
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Specyfikacje aut na Australię:
Models:
DX 3.0 litre turbo diesel manual.
ST 3.0 litre turbo diesel manual/auto.
DX 4.2 litre turbo diesel manual.
ST 4.2 litre turbo diesel manual.
ST 4.8 litre petrol manual/auto.
TI 4.8 litre petrol auto.
ENGINES:
3.0 litre turbo diesel DOHC inline 4 cyl with intercooler.
116 kw @ 3600 rpm, 354 Nm @ 2000 rpm, 17.9 compression ratio,
2953 cc, 96 mm bore, 102 mm stroke.
4.2 litre turbo diesel OHV inline 6 cyl.
114 kw @ 3600 rpm, 330 Nm @ 2000 rpm, 22.7 compression ratio,
4169 cc, 96 mm bore, 96mm stroke.
4.8 litre EFI petrol DOHC inline 6 cyl.
185 Kw @ 4800 rpm, 420 Nm @3600 rpm, 9.1 compression ratio,
4759 cc, 99.5 mm bore, 102 mm stroke.
TRANSMISSIONS:
3.0 and 4.2 manual gearbox ratios = 1st 4.262, 2nd 2.455, 3rd 1.488, 4th 1.000, 5th 0.850, rev 3.971.
4.8 manual gearbox ratios = 1st 4.085, 2nd 2.353, 3rd 1.426, 4th 1.000, 5th 0.881, rev 3.806.
3.0 auto gearbox ratios = 1st 2.784, 2nd 1.544, 3rd 1.000, 4th 0.694, rev 2.275.
4.8 auto gearbox ratios = 1st 3.540, 2nd 2.264, 3rd 1.471, 4th 1.000, 5th 0.834, rev 2.370.
Transfer case ratios = high 1:1, low 2.02:1.
FINAL DRIVE RATIOS:
3.0 manual and auto 4.375:1.
4.2 manual 3.900:1.
4.8 manual 4.375 auto 3.545:1.
FUEL CAPACITY:
main tank all = 95 litres.
sub tank diesel = 30 litres.
sub tank petrol = 36 litres.
TYRES:
DX diesel 7.50 R 16 8PR [optional 265/70 R16].
ST diesel 265/70 R16.
ST/TI petrol 275/70 R16.
REAR DIFFLOCK:
TI auto only.
LIMITED SLIP REAR DIFF:
all except TI auto.
TURNING CIRCLE:
12.5 m
TRACK:
front = 1605 mm.
rear = 1625 mm.
WHEELBASE:
2970 mm.
GROUND CLEARANCE:
210 mm.
BRAKES:
all = 4wheel discs.
ABS = TI [optional on ST].
HUBS:
DX = manual.
ST/TI = auto with manual overide.
Czyli połowa kangurów pomotała skrzynie....
Z drugiej strony oznacza to, że mój człowiek mówił prawdę... Z fabryki takie auto nie wyjechało
Models:
DX 3.0 litre turbo diesel manual.
ST 3.0 litre turbo diesel manual/auto.
DX 4.2 litre turbo diesel manual.
ST 4.2 litre turbo diesel manual.
ST 4.8 litre petrol manual/auto.
TI 4.8 litre petrol auto.
ENGINES:
3.0 litre turbo diesel DOHC inline 4 cyl with intercooler.
116 kw @ 3600 rpm, 354 Nm @ 2000 rpm, 17.9 compression ratio,
2953 cc, 96 mm bore, 102 mm stroke.
4.2 litre turbo diesel OHV inline 6 cyl.
114 kw @ 3600 rpm, 330 Nm @ 2000 rpm, 22.7 compression ratio,
4169 cc, 96 mm bore, 96mm stroke.
4.8 litre EFI petrol DOHC inline 6 cyl.
185 Kw @ 4800 rpm, 420 Nm @3600 rpm, 9.1 compression ratio,
4759 cc, 99.5 mm bore, 102 mm stroke.
TRANSMISSIONS:
3.0 and 4.2 manual gearbox ratios = 1st 4.262, 2nd 2.455, 3rd 1.488, 4th 1.000, 5th 0.850, rev 3.971.
4.8 manual gearbox ratios = 1st 4.085, 2nd 2.353, 3rd 1.426, 4th 1.000, 5th 0.881, rev 3.806.
3.0 auto gearbox ratios = 1st 2.784, 2nd 1.544, 3rd 1.000, 4th 0.694, rev 2.275.
4.8 auto gearbox ratios = 1st 3.540, 2nd 2.264, 3rd 1.471, 4th 1.000, 5th 0.834, rev 2.370.
Transfer case ratios = high 1:1, low 2.02:1.
FINAL DRIVE RATIOS:
3.0 manual and auto 4.375:1.
4.2 manual 3.900:1.
4.8 manual 4.375 auto 3.545:1.
FUEL CAPACITY:
main tank all = 95 litres.
sub tank diesel = 30 litres.
sub tank petrol = 36 litres.
TYRES:
DX diesel 7.50 R 16 8PR [optional 265/70 R16].
ST diesel 265/70 R16.
ST/TI petrol 275/70 R16.
REAR DIFFLOCK:
TI auto only.
LIMITED SLIP REAR DIFF:
all except TI auto.
TURNING CIRCLE:
12.5 m
TRACK:
front = 1605 mm.
rear = 1625 mm.
WHEELBASE:
2970 mm.
GROUND CLEARANCE:
210 mm.
BRAKES:
all = 4wheel discs.
ABS = TI [optional on ST].
HUBS:
DX = manual.
ST/TI = auto with manual overide.
Czyli połowa kangurów pomotała skrzynie....

Z drugiej strony oznacza to, że mój człowiek mówił prawdę... Z fabryki takie auto nie wyjechało

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
według GU service manual skrzynia RE4R03A była montowana do silników
ZD30TDi,TB42,TB42t,TD42,TD42T
możliwe że po włożeniu 4.2 do nowej budy nie montowali już z automatem
do TB45 i TB48 jest zupełnie inna skrzynia RE5R05A
ZD30TDi,TB42,TB42t,TD42,TD42T
możliwe że po włożeniu 4.2 do nowej budy nie montowali już z automatem

do TB45 i TB48 jest zupełnie inna skrzynia RE5R05A
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Dokładnie....lbl78 pisze:według GU service manual skrzynia RE4R03A była montowana do silników
ZD30TDi,TB42,TB42t,TD42,TD42T
możliwe że po włożeniu 4.2 do nowej budy nie montowali już z automatem![]()
do TB45 i TB48 jest zupełnie inna skrzynia RE5R05A

Jaki wniosek...

Trzeba zamontować TD42T do automatu od ZD30 i zobaczyć co z tego wyjdzie...

Jak się nie uda to mam nówkę manualną w zapasie...
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
o ile kielich przypasuje
można poszukać też kielicha od starszego TD42 z automatem i spróbować
ale w sumie dziwie sie czemu przestali wkładać automaty do 4,2 przecież to zajebiste połączenie było w Y60


ale w sumie dziwie sie czemu przestali wkładać automaty do 4,2 przecież to zajebiste połączenie było w Y60

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Musi pasować skoro ZD30 ma taka samą manualną skrzynię jak TD42 to automat też podejdzie, schody się zaczną przy elektronice....
Do .uja informacji potrzebuje ta skrzynia, już wiadomo że część czujników musi zostać z ZD30....
Zobaczymy...
Spróbować trzeba....
Do .uja informacji potrzebuje ta skrzynia, już wiadomo że część czujników musi zostać z ZD30....
Zobaczymy...
Spróbować trzeba....

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Ieeetam. To dopiero początek.chera pisze: Wały do wymiany, tunel do przeklepania i milion drobiazgów....![]()
Yhy. Powiem ci tylko, że TD42Ti regularnie ukręcał 5-ty bieg w manualu i musieli wypuścić "service packa" do skrzynki.chera pisze: więc nie wiadomo jak skrzynia zareaguje na inna charakterystykę silnika....
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 11:10 am
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
No i jeszcze niesmialo w lipcu ja dolacze.... 
A te skrzynki co sa to juz z servicepackiem czy trzeba bedzie cos jeszcze poprawiac ?

A te skrzynki co sa to juz z servicepackiem czy trzeba bedzie cos jeszcze poprawiac ?

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Jeżeli to faktycznie 2007 rocznik, to z service packiemnemoleon pisze:No i jeszcze niesmialo w lipcu ja dolacze....
A te skrzynki co sa to juz z servicepackiem czy trzeba bedzie cos jeszcze poprawiac ?


Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Mówisz o panach z Saasveld, czy jakoś tak?chera pisze:pyntront pisze:....a jak twierdzi naczelny guru nissana w Holandii 4.2 turbo nigdy nie był produkowany z automatem....
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Tak pan Lesscher jest oficjalnym guru tutaj...LSD pisze:
Mówisz o panach z Saasveld, czy jakoś tak?

Chociaż ostatnio znalazłem ciekawą firmę w Bathmen, zajmują się głównie używkami do patroli i też sporo wiedzą na ten temat.
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Na miejscu ...chera pisze: Jak tam trasa z kuchnią polową....?
Nawet bigos dojechał cały

Wiesz że z kuchnią na całej trasie spalił 12 litrów

Fakt , jechałem 80/h
... i Krzysiek jest w szoku , na 5 biegu pod każdą górkę wchodził

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Bigos to podstawa...Igor909 pisze:Na miejscu ...chera pisze: Jak tam trasa z kuchnią polową....?
Nawet bigos dojechał cały
Wiesz że z kuchnią na całej trasie spalił 12 litrów![]()
Fakt , jechałem 80/h
... i Krzysiek jest w szoku , na 5 biegu pod każdą górkę wchodził

12 litrów powiadasz...

Moj klekot na zbiorniku przejeżdża 500 km i więcej nie chce...

Już się nie mogę doczekać kiedy będę miał auto z normalnym silnikiem....

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
na pełnym poniżej 800 nie schodzęchera pisze:
12 litrów powiadasz...![]()
Moj klekot na zbiorniku przejeżdża 500 km i więcej nie chce...![]()
Już się nie mogę doczekać kiedy będę miał auto z normalnym silnikiem....


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
To jaki ty masz zbiornik?lbl78 pisze:na pełnym poniżej 800 nie schodzętyle że u mnie 5 ni ma
150 l. ?

Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
normalny 95
po kilku modyfikacjach w terenie pewnie troszkę mniej 


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Ojce, ma ktoś oryginalną kompletację TD42 z automatyczną skrzynią biegów ?
jeździ to ?
jeździ to ?
robok rzępoli w harapuciu
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Nie wiem jak TD42 ...seburaj pisze:Ojce, ma ktoś oryginalną kompletację TD42 z automatyczną skrzynią biegów ?
jeździ to ?
Kangury piszą że automat najlepiej chodzi z TD42Ti
Poczytaj na Patrol4x4.com
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
tam pewno nie po ludzku piszą
pytam u nas, bo kojarze ze ktos sie chwalil posiadaniem 4.2 z automatem
pytam u nas, bo kojarze ze ktos sie chwalil posiadaniem 4.2 z automatem
robok rzępoli w harapuciu
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
seburaj pisze:Ojce, ma ktoś oryginalną kompletację TD42 z automatyczną skrzynią biegów ?
jeździ to ?
@Twardy ma i to longa, pytaj jego, ale uzywa tego jako holownik do swojego wynalazka to pewnie robi

Czwarte serce 

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
oryginalnie z automatem to były tylko longigebels pisze: @Twardy ma i to longa, pytaj jego, ale uzywa tego jako holownik do swojego wynalazka to pewnie robi


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
Krotkie tez wystepowaly w automacie mam takiego i longa tez 

Gr 850Nm mi sie marzy :)
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....
a z którego rokuiras01 pisze:Krotkie tez wystepowaly w automacie mam takiego i longa tez


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości