...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pn cze 08, 2009 8:57 pm

jaasiu pisze:hehe i drążek kierowniczy też wywalić co?
akurat ten jest niezbędny do jazdy :)21 co do stabilizatorów to pogarszają wykrzyż ale polepszają prowadzenie samochodu na asfalcie nie są one jednak niezbędne do jazdy :)2
zwykle w liftowanych samochodach już ich nie ma :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: jaasiu » pn cze 08, 2009 11:21 pm

my tu gadu gadu u wyrzucaniu stabilizatorów i tego efektach, a problemem są gumy - między innymi na konćówkach drążków kierowniczych których wyrzucić się nie da, Czy oprócz próby dopasowania używek w lepszym stanie wymieniał kiedyś ktoś na nowe, a jak tak to gdzie można coś takiego dorwać?
Mix K260/K160 z SD33T

thor997
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:22 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: thor997 » śr cze 10, 2009 9:29 am

Witam, nie wiem gdzie pytać to zapytam tu, tym bardziej, że nie mogłem znaleźć tej kwestii na forum. Wczoraj kupiłem wymarzonego Patrola k260 (92 rocznik) a dziś nie działa mi już prędkościomierz, a obrotomierz oszukuje. Gdzie szukać przyczyny, czy są one sterowane elektrycznie czy na linki. Z góry dzięki za pomoc, bo dopiero zaczynam przygodę z 4x4.

Awatar użytkownika
szeryfoo
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pt lut 22, 2008 11:38 pm
Lokalizacja: Lipusz k/Kościerzyny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: szeryfoo » pn cze 15, 2009 9:35 pm

cześć
koledzy mam problem :
Patrol, krótki 89 rok (1989) w trakci zlotu zaczął wyciekać mi plyn od wspomagania sprzęgła z pompy wspomagania sprzęgła w następstwie - brak sprzęgla - cholowanie na warsztat - diagnoza wymienic uszczelniacze w pompie sprzęgla - zakupilem uszczelniacze pompy sprzęgła i wysprzęglika zrobiono to w warsztacie. Między czasie zkupilem wieksze koła (35") - szczęśliwy odbieram auto zmieniam na nowe kółka i w teren, po 30 min jazdy zaczęlo się slizgac sprzęglo (troszke nawet zaśmierdzialo) na 4 i 5 biegu nie ciągnelo w ogóle - myśle auto ma za ciężko , kola za duże - zmieniam na te które byly (33") jade ,jade (też ok 30 mnin) i co objawy te same - mysle sprzęglo do wymiany - zakupilem sprzęglo - oddalem do warsztatu - wymienili sprzęgło - odbieram szczęśliwy auto - jade w teren sprawdzic i co .......... zgadnijcie ?............... sprzęgło slizga się tak jak przedtem - wszystko robione na szybkosci bo na rajd auto trzeba zrobić a wyjazd za 2 dni a świeto (Boże Cialo) po drodze (sklepy i warsztat nieczynne) zgromadzenie rodziny , myslimy,kombinujemy - stwierdzilismy że pedal sprzęgła nie ma luzu - pod auto łapa sprzęgła napięta z silownikiem - odpowietrzamy - nic nie daje - na szybkosci skróciłem(wymienilem na krótszy ok 5 mm) bolec który znajduje się w silowniku pod skrzynią i wypycha łape sprzęgła - efekt sprzęgło sie nie slizga, pojechalem na rajd, przejechalem calo ale......... wydaje mi się że wciskajac pedał sprzęgla nie wysprzęgla do końca - biegi wchodzą jakby przez "ząb" , w dodatku dzwignia zmiany biegow lata jak .....niewiem jak to opisać (we wiadrze) i nie wiem do końca który bieg wrzucam, uuuuffffffffffffffff ale opis
a tera co z tym zrobic , czy te czynnosci które wykonalem sa poprawne a to przelączanie biegow przez "ząb" ustanie po regulacji dzwigni zmiany biegow
bardzo prosze o rady i opinie
z góry dzięki
GR Y60 '89
VW T4 ATLANTIS
http://picasaweb.google.pl/szeryfooo

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pn cze 15, 2009 9:51 pm

zmień mechanika na takiego co poprawnie poskłada siłownik i wysprzęglik oraz ustali skok pedału i zakres pracy łapy..

p.s. nowa pompka kosztuje ca. 100pln

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pn cze 15, 2009 9:54 pm

jaasiu pisze:my tu gadu gadu u wyrzucaniu stabilizatorów i tego efektach, a problemem są gumy - między innymi na konćówkach drążków kierowniczych których wyrzucić się nie da, Czy oprócz próby dopasowania używek w lepszym stanie wymieniał kiedyś ktoś na nowe, a jak tak to gdzie można coś takiego dorwać?

pojedź do sklepu ciężarówkowego i dopasuj
albo jakiegokolwiek motoryzacyjnego - dość uniwersalny rozmiar

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: wolf_87 » wt cze 16, 2009 7:16 am

male pytanko! Samochód patrol hiszpan 3,3 diesel wolnosacy napił sie wody przez nieszczelny filtr powietrza, i prawdopodobnie rozjebało pierscionki albo tłok! Kupiono silnik po czym okazało sie ze w tym nowym jest padnieta pompa wtryskowa wiec wymienono ja z starego zalanego silnika! Teraz nowy silnik dymi na biało na tej pompie wtryskowej! Pytanko czy w pompie bedzie woda???? Jak najłatwiej pozbyc sie wody z tej pompy?? Czy czekac az sama wyparuje?? Pzdr :)13
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: seburaj » wt cze 16, 2009 10:08 am

Mroczny pisze:zmień mechanika na takiego co poprawnie poskłada siłownik i wysprzęglik oraz ustali skok pedału i zakres pracy łapy..
oraz nie zapomina przy demontażu/montażu wajchy od biegów umieścić tam (poprawnie) na powrót tego plasticzka :)21 bo inaczej wajcha lata jak, za przeproszeniem, żyd po pustym sklepie :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt cze 16, 2009 11:18 am

wolf_87 pisze:male pytanko! Samochód patrol hiszpan 3,3 diesel wolnosacy napił sie wody przez nieszczelny filtr powietrza, i prawdopodobnie rozjebało pierscionki albo tłok! Kupiono silnik po czym okazało sie ze w tym nowym jest padnieta pompa wtryskowa wiec wymienono ja z starego zalanego silnika! Teraz nowy silnik dymi na biało na tej pompie wtryskowej! Pytanko czy w pompie bedzie woda???? Jak najłatwiej pozbyc sie wody z tej pompy?? Czy czekac az sama wyparuje?? Pzdr :)13
Spróbować przyśpieszyć kąt wtrysku. - odsunąć pompę od silnika, sprawdzić czy pompa pokrywa się ze znakami na obudowie rozrządu.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
szeryfoo
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pt lut 22, 2008 11:38 pm
Lokalizacja: Lipusz k/Kościerzyny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: szeryfoo » wt cze 16, 2009 3:34 pm

seburaj pisze:
Mroczny pisze:zmień mechanika na takiego co poprawnie poskłada siłownik i wysprzęglik oraz ustali skok pedału i zakres pracy łapy..
oraz nie zapomina przy demontażu/montażu wajchy od biegów umieścić tam (poprawnie) na powrót tego plasticzka :)21 bo inaczej wajcha lata jak, za przeproszeniem, żyd po pustym sklepie :)21
Witaj
odnośnie tego plasticzka - gdzie go zanabyc (miał byc w sklepiku ale nie znalazłem) gdyby go wogóle nie było ? (bo objawy są jak w/w)
GR Y60 '89
VW T4 ATLANTIS
http://picasaweb.google.pl/szeryfooo

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: seburaj » śr cze 17, 2009 8:53 am

standardowo ten plasticzek jest na wewnętrznym końcu wajszki od biegów 8)
przy jej wyjmowaniu lubi se zostać w środku, trzeba go wydłubać i napowrót założyć :wink:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
szeryfoo
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pt lut 22, 2008 11:38 pm
Lokalizacja: Lipusz k/Kościerzyny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: szeryfoo » śr cze 17, 2009 5:11 pm

seburaj pisze:standardowo ten plasticzek jest na wewnętrznym końcu wajszki od biegów 8)
przy jej wyjmowaniu lubi se zostać w środku, trzeba go wydłubać i napowrót założyć :wink:
dobra rozebrałem pokrywe - plasticzek wydłubany ale nie chce się trzymac na końcówce - czy ma się trzymac i zostać na końcówce ?
tak to wygląda : http://picasaweb.google.pl/szeryfooo/Pl ... anyBiegow#
pewnie można taki plastik dorobić ew. gdzie kupic (oprócz ASO)
GR Y60 '89
VW T4 ATLANTIS
http://picasaweb.google.pl/szeryfooo

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: wolf_87 » śr cze 17, 2009 10:00 pm

N2O pisze:
wolf_87 pisze:male pytanko! Samochód patrol hiszpan 3,3 diesel wolnosacy napił sie wody przez nieszczelny filtr powietrza, i prawdopodobnie rozjebało pierscionki albo tłok! Kupiono silnik po czym okazało sie ze w tym nowym jest padnieta pompa wtryskowa wiec wymienono ja z starego zalanego silnika! Teraz nowy silnik dymi na biało na tej pompie wtryskowej! Pytanko czy w pompie bedzie woda???? Jak najłatwiej pozbyc sie wody z tej pompy?? Czy czekac az sama wyparuje?? Pzdr :)13
Spróbować przyśpieszyć kąt wtrysku. - odsunąć pompę od silnika, sprawdzić czy pompa pokrywa się ze znakami na obudowie rozrządu.
Tak tez udało sie przestawiajac pompe :)
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: seburaj » czw cze 18, 2009 8:44 am

powinien sie trzymać
robok rzępoli w harapuciu

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: reeb » sob cze 20, 2009 9:07 pm

malo tego, ;)
jak plasiczek nowy to niezle trza go pierrr... by wszedl na kulkę :D
scisnąć znaczy :wink:
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » pn cze 22, 2009 4:35 pm

ok a ja mam pytanko o patrola k 160 , 2,8 benz + lpg
po 1: musze oczyscic bak z rdzy JAK to zrobić
po 2 : na baku od góry są dwa krucce od paliwa który to powrót a który zasilanie
po 3 : z czego dobrać amory (orginały za dużo kasy)
po 4 : gdzie jest ręczny hamulec (mam tylko wajche ) :)11

podziękował za pomoc
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pn cze 22, 2009 8:12 pm

Ręczny hamulec jest na wyjściu tylnego wału z reduktora.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » pn cze 22, 2009 9:58 pm

N2O pisze:Ręczny hamulec jest na wyjściu tylnego wału z reduktora.
:lol:
a to nie mam czegoś takiego - kto ma ??
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pn cze 22, 2009 11:20 pm

wszyscy :)21 no może tylko ci co mają K/W160 albo GR bo 260 ma przy kołach :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
karaś
Posty: 461
Rejestracja: pn paź 17, 2005 11:39 am
Lokalizacja: włocławek

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: karaś » śr cze 24, 2009 8:08 am

Witam,mam pytanko.Chcę dolać płynu do wspomagania kierownicy(Patrol GR 2.8TD) bo ledwo moczy się wskażnik i na maksymalnym skręcie piszczy.Nie wiem jaki był wcześniej wlany,czy jak wleje płyn od automatycznej skrzyni biegów to będzie dobrze? Wyczytałem na forum że powinnien być Dextron,ATF-3.Kolor zalanego płynu coś chyba pod czerwonawoburaczkowy?
Patrol GR 2.8TD.www.forum4x4.pl '' Patrol Włocławek'' na FB

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » śr cze 24, 2009 8:09 am

dolej płynu do wspomagania a nie do skrzyń..

niemniej, moze zainwestuj ze dwie dychy i wymień ten płyn...

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: rort_ » śr cze 24, 2009 3:54 pm

Pytanie moje nastepujące. Zajszła potrzeba wymiany szpilek koła tylnego w Y61 z ABS 99' krótki. Zrobi to łatwo, czy trza wyjechać z półośką i rozbierać piastę? Pytam, bo nie wiem czy brać się za to z marszu mając same szpilki, czy coś jeszcze dokupić żeby potem nie latać?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: sebson » śr cze 24, 2009 8:21 pm

rort_ pisze:Pytanie moje nastepujące. Zajszła potrzeba wymiany szpilek koła tylnego w Y61 z ABS 99' krótki. Zrobi to łatwo, czy trza wyjechać z półośką i rozbierać piastę? Pytam, bo nie wiem czy brać się za to z marszu mając same szpilki, czy coś jeszcze dokupić żeby potem nie latać?
Komplet kluczy i know-how wystarczy do wymiany szpilek. Widziałem na żywo w warunkach nie warsztatowych :wink:
A Tu fota na potwierdzenie faktu :)21
http://picasaweb.google.com/olpa19/Zlot ... 1606406098
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: cordoba_2004 » śr cze 24, 2009 9:21 pm

Nie chce zakładać kolejnego wątku o kupowaniu auta, bo mnie zrypiecie, więc zapytam tu

Na różnych portalach ogłoszeniowych widzę że ludzie sprzedają auta przygotowane już do terenu, wyciągarka, opony terenowe lift w dobrych cenach opłaca się to kupować ?

JAk rozpoznać katowane w terenie auto ?

Nikt nie kupuje wyciągarki, opon terenowych itd by jeździć po chleb
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » śr cze 24, 2009 9:25 pm

masz dwie drogi
ale żadna nie zadziała

1. najpierw się naumiesz mechaniki na tyle aby poznać co ile warte
2. znajdziesz kogos kto podejmie decyzję za Ciebie

Dobra rada: kup cokolwiek i zacznij jeździć. Z czasem wszystkiego sie dowiesz. A zakupione padło sprzedasz.. może nawet wiele nie stracisz. Ale relatywnie bardzo dużo zyskasz

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości