Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
lbl78
-

- Posty: 12633
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pn cze 08, 2009 8:57 pm
jaasiu pisze:hehe i drążek kierowniczy też wywalić co?
akurat ten jest niezbędny do jazdy

co do stabilizatorów to pogarszają wykrzyż ale polepszają prowadzenie samochodu na asfalcie nie są one jednak niezbędne do jazdy
zwykle w liftowanych samochodach już ich nie ma

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
jaasiu
-

- Posty: 237
- Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
- Lokalizacja: okolice Bielska-Białej
Post
autor: jaasiu » pn cze 08, 2009 11:21 pm
my tu gadu gadu u wyrzucaniu stabilizatorów i tego efektach, a problemem są gumy - między innymi na konćówkach drążków kierowniczych których wyrzucić się nie da, Czy oprócz próby dopasowania używek w lepszym stanie wymieniał kiedyś ktoś na nowe, a jak tak to gdzie można coś takiego dorwać?
Mix K260/K160 z SD33T
-
thor997
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:22 pm
Post
autor: thor997 » śr cze 10, 2009 9:29 am
Witam, nie wiem gdzie pytać to zapytam tu, tym bardziej, że nie mogłem znaleźć tej kwestii na forum. Wczoraj kupiłem wymarzonego Patrola k260 (92 rocznik) a dziś nie działa mi już prędkościomierz, a obrotomierz oszukuje. Gdzie szukać przyczyny, czy są one sterowane elektrycznie czy na linki. Z góry dzięki za pomoc, bo dopiero zaczynam przygodę z 4x4.
-
szeryfoo
-

- Posty: 196
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 11:38 pm
- Lokalizacja: Lipusz k/Kościerzyny
Post
autor: szeryfoo » pn cze 15, 2009 9:35 pm
cześć
koledzy mam problem :
Patrol, krótki 89 rok (1989) w trakci zlotu zaczął wyciekać mi plyn od wspomagania sprzęgła z pompy wspomagania sprzęgła w następstwie - brak sprzęgla - cholowanie na warsztat - diagnoza wymienic uszczelniacze w pompie sprzęgla - zakupilem uszczelniacze pompy sprzęgła i wysprzęglika zrobiono to w warsztacie. Między czasie zkupilem wieksze koła (35") - szczęśliwy odbieram auto zmieniam na nowe kółka i w teren, po 30 min jazdy zaczęlo się slizgac sprzęglo (troszke nawet zaśmierdzialo) na 4 i 5 biegu nie ciągnelo w ogóle - myśle auto ma za ciężko , kola za duże - zmieniam na te które byly (33") jade ,jade (też ok 30 mnin) i co objawy te same - mysle sprzęglo do wymiany - zakupilem sprzęglo - oddalem do warsztatu - wymienili sprzęgło - odbieram szczęśliwy auto - jade w teren sprawdzic i co .......... zgadnijcie ?............... sprzęgło slizga się tak jak przedtem - wszystko robione na szybkosci bo na rajd auto trzeba zrobić a wyjazd za 2 dni a świeto (Boże Cialo) po drodze (sklepy i warsztat nieczynne) zgromadzenie rodziny , myslimy,kombinujemy - stwierdzilismy że pedal sprzęgła nie ma luzu - pod auto łapa sprzęgła napięta z silownikiem - odpowietrzamy - nic nie daje - na szybkosci skróciłem(wymienilem na krótszy ok 5 mm) bolec który znajduje się w silowniku pod skrzynią i wypycha łape sprzęgła - efekt sprzęgło sie nie slizga, pojechalem na rajd, przejechalem calo ale......... wydaje mi się że wciskajac pedał sprzęgla nie wysprzęgla do końca - biegi wchodzą jakby przez "ząb" , w dodatku dzwignia zmiany biegow lata jak .....niewiem jak to opisać (we wiadrze) i nie wiem do końca który bieg wrzucam, uuuuffffffffffffffff ale opis
a tera co z tym zrobic , czy te czynnosci które wykonalem sa poprawne a to przelączanie biegow przez "ząb" ustanie po regulacji dzwigni zmiany biegow
bardzo prosze o rady i opinie
z góry dzięki
-
Mroczny
-

- Posty: 40604
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn cze 15, 2009 9:51 pm
zmień mechanika na takiego co poprawnie poskłada siłownik i wysprzęglik oraz ustali skok pedału i zakres pracy łapy..
p.s. nowa pompka kosztuje ca. 100pln
-
Mroczny
-

- Posty: 40604
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn cze 15, 2009 9:54 pm
jaasiu pisze:my tu gadu gadu u wyrzucaniu stabilizatorów i tego efektach, a problemem są gumy - między innymi na konćówkach drążków kierowniczych których wyrzucić się nie da, Czy oprócz próby dopasowania używek w lepszym stanie wymieniał kiedyś ktoś na nowe, a jak tak to gdzie można coś takiego dorwać?
pojedź do sklepu ciężarówkowego i dopasuj
albo jakiegokolwiek motoryzacyjnego - dość uniwersalny rozmiar
-
wolf_87
-

- Posty: 1074
- Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
- Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków
Post
autor: wolf_87 » wt cze 16, 2009 7:16 am
male pytanko! Samochód patrol hiszpan 3,3 diesel wolnosacy napił sie wody przez nieszczelny filtr powietrza, i prawdopodobnie rozjebało pierscionki albo tłok! Kupiono silnik po czym okazało sie ze w tym nowym jest padnieta pompa wtryskowa wiec wymienono ja z starego zalanego silnika! Teraz nowy silnik dymi na biało na tej pompie wtryskowej! Pytanko czy w pompie bedzie woda???? Jak najłatwiej pozbyc sie wody z tej pompy?? Czy czekac az sama wyparuje?? Pzdr

-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » wt cze 16, 2009 10:08 am
Mroczny pisze:zmień mechanika na takiego co poprawnie poskłada siłownik i wysprzęglik oraz ustali skok pedału i zakres pracy łapy..
oraz nie zapomina przy demontażu/montażu wajchy od biegów umieścić tam (poprawnie) na powrót tego plasticzka

bo inaczej wajcha lata jak, za przeproszeniem, żyd po pustym sklepie

robok rzępoli w harapuciu
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt cze 16, 2009 11:18 am
wolf_87 pisze:male pytanko! Samochód patrol hiszpan 3,3 diesel wolnosacy napił sie wody przez nieszczelny filtr powietrza, i prawdopodobnie rozjebało pierscionki albo tłok! Kupiono silnik po czym okazało sie ze w tym nowym jest padnieta pompa wtryskowa wiec wymienono ja z starego zalanego silnika! Teraz nowy silnik dymi na biało na tej pompie wtryskowej! Pytanko czy w pompie bedzie woda???? Jak najłatwiej pozbyc sie wody z tej pompy?? Czy czekac az sama wyparuje?? Pzdr

Spróbować przyśpieszyć kąt wtrysku. - odsunąć pompę od silnika, sprawdzić czy pompa pokrywa się ze znakami na obudowie rozrządu.
-
szeryfoo
-

- Posty: 196
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 11:38 pm
- Lokalizacja: Lipusz k/Kościerzyny
Post
autor: szeryfoo » wt cze 16, 2009 3:34 pm
seburaj pisze:Mroczny pisze:zmień mechanika na takiego co poprawnie poskłada siłownik i wysprzęglik oraz ustali skok pedału i zakres pracy łapy..
oraz nie zapomina przy demontażu/montażu wajchy od biegów umieścić tam (poprawnie) na powrót tego plasticzka

bo inaczej wajcha lata jak, za przeproszeniem, żyd po pustym sklepie

Witaj
odnośnie tego plasticzka - gdzie go zanabyc (miał byc w sklepiku ale nie znalazłem) gdyby go wogóle nie było ? (bo objawy są jak w/w)
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » śr cze 17, 2009 8:53 am
standardowo ten plasticzek jest na wewnętrznym końcu wajszki od biegów
przy jej wyjmowaniu lubi se zostać w środku, trzeba go wydłubać i napowrót założyć

robok rzępoli w harapuciu
-
szeryfoo
-

- Posty: 196
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 11:38 pm
- Lokalizacja: Lipusz k/Kościerzyny
Post
autor: szeryfoo » śr cze 17, 2009 5:11 pm
seburaj pisze:standardowo ten plasticzek jest na wewnętrznym końcu wajszki od biegów
przy jej wyjmowaniu lubi se zostać w środku, trzeba go wydłubać i napowrót założyć

dobra rozebrałem pokrywe - plasticzek wydłubany ale nie chce się trzymac na końcówce - czy ma się trzymac i zostać na końcówce ?
tak to wygląda :
http://picasaweb.google.pl/szeryfooo/Pl ... anyBiegow#
pewnie można taki plastik dorobić ew. gdzie kupic (oprócz ASO)
-
wolf_87
-

- Posty: 1074
- Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
- Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków
Post
autor: wolf_87 » śr cze 17, 2009 10:00 pm
N2O pisze:wolf_87 pisze:male pytanko! Samochód patrol hiszpan 3,3 diesel wolnosacy napił sie wody przez nieszczelny filtr powietrza, i prawdopodobnie rozjebało pierscionki albo tłok! Kupiono silnik po czym okazało sie ze w tym nowym jest padnieta pompa wtryskowa wiec wymienono ja z starego zalanego silnika! Teraz nowy silnik dymi na biało na tej pompie wtryskowej! Pytanko czy w pompie bedzie woda???? Jak najłatwiej pozbyc sie wody z tej pompy?? Czy czekac az sama wyparuje?? Pzdr

Spróbować przyśpieszyć kąt wtrysku. - odsunąć pompę od silnika, sprawdzić czy pompa pokrywa się ze znakami na obudowie rozrządu.
Tak tez udało sie przestawiajac pompe

-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » czw cze 18, 2009 8:44 am
powinien sie trzymać
robok rzępoli w harapuciu
-
reeb

- Posty: 1800
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
- Lokalizacja: pYrlandia
Post
autor: reeb » sob cze 20, 2009 9:07 pm
malo tego,

jak plasiczek nowy to niezle trza go pierrr... by wszedl na kulkę
scisnąć znaczy

..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
-
pawel abramczyk
-

- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel abramczyk » pn cze 22, 2009 4:35 pm
ok a ja mam pytanko o patrola k 160 , 2,8 benz + lpg
po 1: musze oczyscic bak z rdzy JAK to zrobić
po 2 : na baku od góry są dwa krucce od paliwa który to powrót a który zasilanie
po 3 : z czego dobrać amory (orginały za dużo kasy)
po 4 : gdzie jest ręczny hamulec (mam tylko wajche )
podziękował za pomoc
Super parchatek Super y60

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn cze 22, 2009 8:12 pm
Ręczny hamulec jest na wyjściu tylnego wału z reduktora.

-
pawel abramczyk
-

- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel abramczyk » pn cze 22, 2009 9:58 pm
N2O pisze:Ręczny hamulec jest na wyjściu tylnego wału z reduktora.

a to nie mam czegoś takiego - kto ma

Super parchatek Super y60

-
lbl78
-

- Posty: 12633
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pn cze 22, 2009 11:20 pm
wszyscy

no może tylko ci co mają K/W160 albo GR bo 260 ma przy kołach

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
karaś

- Posty: 461
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 11:39 am
- Lokalizacja: włocławek
Post
autor: karaś » śr cze 24, 2009 8:08 am
Witam,mam pytanko.Chcę dolać płynu do wspomagania kierownicy(Patrol GR 2.8TD) bo ledwo moczy się wskażnik i na maksymalnym skręcie piszczy.Nie wiem jaki był wcześniej wlany,czy jak wleje płyn od automatycznej skrzyni biegów to będzie dobrze? Wyczytałem na forum że powinnien być Dextron,ATF-3.Kolor zalanego płynu coś chyba pod czerwonawoburaczkowy?
-
Mroczny
-

- Posty: 40604
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » śr cze 24, 2009 8:09 am
dolej płynu do wspomagania a nie do skrzyń..
niemniej, moze zainwestuj ze dwie dychy i wymień ten płyn...
-
rort_

- Posty: 1681
- Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: rort_ » śr cze 24, 2009 3:54 pm
Pytanie moje nastepujące. Zajszła potrzeba wymiany szpilek koła tylnego w Y61 z ABS 99' krótki. Zrobi to łatwo, czy trza wyjechać z półośką i rozbierać piastę? Pytam, bo nie wiem czy brać się za to z marszu mając same szpilki, czy coś jeszcze dokupić żeby potem nie latać?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
sebson

- Posty: 1838
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sebson » śr cze 24, 2009 8:21 pm
rort_ pisze:Pytanie moje nastepujące. Zajszła potrzeba wymiany szpilek koła tylnego w Y61 z ABS 99' krótki. Zrobi to łatwo, czy trza wyjechać z półośką i rozbierać piastę? Pytam, bo nie wiem czy brać się za to z marszu mając same szpilki, czy coś jeszcze dokupić żeby potem nie latać?
Komplet kluczy i know-how wystarczy do wymiany szpilek. Widziałem na żywo w warunkach nie warsztatowych
A Tu fota na potwierdzenie faktu
http://picasaweb.google.com/olpa19/Zlot ... 1606406098
Nissan Patrol
-
cordoba_2004
-

- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Post
autor: cordoba_2004 » śr cze 24, 2009 9:21 pm
Nie chce zakładać kolejnego wątku o kupowaniu auta, bo mnie zrypiecie, więc zapytam tu
Na różnych portalach ogłoszeniowych widzę że ludzie sprzedają auta przygotowane już do terenu, wyciągarka, opony terenowe lift w dobrych cenach opłaca się to kupować ?
JAk rozpoznać katowane w terenie auto ?
Nikt nie kupuje wyciągarki, opon terenowych itd by jeździć po chleb
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
-
Mroczny
-

- Posty: 40604
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » śr cze 24, 2009 9:25 pm
masz dwie drogi
ale żadna nie zadziała
1. najpierw się naumiesz mechaniki na tyle aby poznać co ile warte
2. znajdziesz kogos kto podejmie decyzję za Ciebie
Dobra rada: kup cokolwiek i zacznij jeździć. Z czasem wszystkiego sie dowiesz. A zakupione padło sprzedasz.. może nawet wiele nie stracisz. Ale relatywnie bardzo dużo zyskasz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości