
Problem z diff lock y61
Moderator: Kosiarz
Problem z diff lock y61
Wiem, że na sto procent już gdzieś było, ale nie działa mi wyszukiwarka nie wiem czemu. Czy po załaczeniu diff lock powinien mrugać? Nie pamietam jak było kiedyś ale teraz pulsuje i nie wiem czy działa czy nie, a nie mam mozliwosci podniesienia dupy. Drugie pytanie i prośba, moze mi ktoś łaskawy
wkleic link do posta w którym jest mowa o wymianie pompy w 2,8 na mechaniczną? Bo juz czas najwyższy, a jak mówię nie działa mi wyszukiwarka. Dziekuje z góry cierpliwym

Re: Problem z diff lock y61
O.K doczytałem sie wertujac forum strona po stronie odnośnie pompy
zestaw wymienny na pompę mechaniczna wygląda tak:
1 pompa mechaniczna od y60
2 czujnik obrotów od y60
3 linka gazu /może być od angola/
4 linka ssania
5 pedał gazu /chyba ze przerobisz ten/
To pozostaje tylko pytanko co do diff locka
zestaw wymienny na pompę mechaniczna wygląda tak:
1 pompa mechaniczna od y60
2 czujnik obrotów od y60
3 linka gazu /może być od angola/
4 linka ssania
5 pedał gazu /chyba ze przerobisz ten/
To pozostaje tylko pytanko co do diff locka
Re: Problem z diff lock y61
wielkim specem nie jestem, ale u mnie blokada dopiero jest zalaczona jak lapka swieci. za to po zalaczeniu, abs mruga i powyzej 20 km/h odzywa sie gong-taki jak przy pozostawionych swiatlach..
Nissan Patrol Y61 2.8 TD , 3D.
Re: Problem z diff lock y61
No właśnie u mnie miga na przemian z absem ale czy działa nie wiem kurcze...może jakis czujnik hm? To sie chyba dzieje od czasu jak wymieniałem w tylnym moscie smarowidło 

- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Problem z diff lock y61
Jak jest blokada zapięta to się o tym wie. Żadnej lampki do tego nie potrzeba...niedobry pisze:No właśnie u mnie miga na przemian z absem ale czy działa nie wiem kurcze...może jakis czujnik hm? To sie chyba dzieje od czasu jak wymieniałem w tylnym moscie smarowidło

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- rafale_23
-
- Posty: 292
- Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:27 am
- Lokalizacja: Strzepcz/Pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Problem z diff lock y61
Jak mruga tzn że nie zapieta ....Jak wskoczy to zapalic sie musi na stałe...dopiero wtedy jest na 100%
ale sprawdź jak jest u Ciebie bo moze czujnik nie tyra.zapnij blokade skręć koła na maxa w lewo i jedź,jeżeli blokada działa to bedzie widać ze tylne koło zrywa...
ale sprawdź jak jest u Ciebie bo moze czujnik nie tyra.zapnij blokade skręć koła na maxa w lewo i jedź,jeżeli blokada działa to bedzie widać ze tylne koło zrywa...
Nissan Patrol Y61 2,8 Long Off Road
Nissan Patrol Y60 ZMOTA
Dopóki walczysz Jesteś zwycięzca!
Nissan Patrol Y60 ZMOTA
Dopóki walczysz Jesteś zwycięzca!
Re: Problem z diff lock y61
U mnie też mruga, ale działa
Natomiast w instrukcji jest napisane, że powinna się świecić stale. Więc pewnie jakiś czujnik....

Re: Problem z diff lock y61
Czesto bywa tak, że czujnik załączenia blokady - ten montowany w "siłowniku" na moście- zawiesza się np u mnie była rdza. Trzeba wejść pod samochód rozłączyć wiązkę od czujnika i testowo zewrzeć - powinno się świecić na stałe. Jeśli zaświeci naprawa jest teoretycznie już prosta300WM pisze:U mnie też mruga, ale działaNatomiast w instrukcji jest napisane, że powinna się świecić stale. Więc pewnie jakiś czujnik....

Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
Re: Problem z diff lock y61
Rozumiem...dziękuję serdecznie za pomoc.
Re: Problem z diff lock y61
Hej
" Panowie i Panie nie działa mi diff lock, kontrolka mruga, nie świeci, świeci a potem gaśnie itd. "
Tak zaczał się i ten watek ale dość systematycznie, podobnie zaczynają się posty dotyczącej tytułowego bohatera czyli 100% blokady tylnego mechanizmu różnicowego nissana Patrola y61/y60 .
Jako że jestem szczęśliwym użytkownik y61 i mnie spotkało to nieszczęście zarówno w wersji lajtowej jak i hardcorowej napiszę parę słów mojej historii walki z blokadą - może komuś się przyda.
Lajtowa wersja to zawieszenie się czujnika załączenia blokady, zerwany przewód, uszkodzenie/zabrudzenie elektrozaworu i parę innych drobnych uszkodzeń, które większość jesteśmy sami w stanie naprawić. Różnie użytkownicy sobie z tym radzą np zastępują elektrozawory mechanicznym przełącznikiem lub elektrozaworami od instalacji gazowych czy innych pneumatycznych instalacji. Ja przy pierwszych objawach szwankowania oryginalnej instalacji wybrałem wariant mechanicznego przełącznika
plus wymiana przewodów doprowadzających podciśnienie praktycznie od vacumpompy do do "siłownika" (na rysunku zwie się to actuator)
.
Cóż działo to bardzo sprawnie do pewnego momentu. Niestety ponownie "zawiesił" mi się czujnik i będac przekonanym, że blokada jest rozłączona zacząłem manewrować samochodem (opona 35 cali) po parkingu ułożonego kostką brukową ..... strzał
aż samochód podskoczył i po blokadzie
.
Niestety tu przechodzimy do wersji uszkodzeń hardcore. W takiej sytuacji, w zależności od grubości portfela mamy generalnie trzy wyjścia - wstawiamy ARB lub naprawa uszkodzonego sprzęgła kłowego lub wymiana całej główki tylnego mostu na używaną ale sprawną. Dwie pierwsze wymagają sporego doświadczenia w regulacji mechanizmu różnicowego nie mówiąc już o naprawie elementów sprzęgła- może chyba też kupić nowe w ASO. Niby jest sporo materiałów w internecie jak wykonać takie naprawy ale jakoś mnie to przerastało. Dodatkowo wymiana na ARB to relatywnie kosztowna zabawa, przy takiej operacji producent sugeruje wymianę wszystkich łożysk w dyferencjale. Poza tym jak mamy to wszystko na wierzchu warto sprawdzić stan łożysk kół i wszelkich uszczelniaczy - co oczywiście sugeruję zrobić przy każdym z trzech wariantów. Ja zdecydowałem się na wymianę całej główki. Kupiłem kompletny most. Przełożenie główki jest relatywnie proste choć uzależnione od zaawansowania rdzy na śrubach(szpilki) główki mostu - najsprawniej użyć klucza udarowego inaczej zerwanie szpilki jest bardzo prawdopodobne. Generalnie po lekturze serwisówki da się to zrobić. Tu mała uwaga: czytamy ja do samego końca bo jest tam rozdział dotyczący potrzeby regulacji
położenia "zerowego" siłownika
. Dlaczego to ważne ? Bo ja nie doczytałem i musiałem kupić drugi most ze sprawną blokadą. Ale o tym za chwilę .....
Po wyciągnięciu uszkodzonej "nową" główkę zakładamy na - najlepiej - oryginalną uszczelkę wcześniej czyścimy i odtłuszczamy powierzchnie styku. Żadne silikony i inne pateny nie sprawdzają się. Most może ciec, nie równe złożenie powodować inne problemy. Jeszcze wcześniej oczyszczamy wnętrze mostu z drobinek uszkodzonego sprzęgła i regulujemy siłownik. Może się okazać że mamy szczęście i będzie wszystko będzie pasowało. Wszystko jest ładnie opisane w manualu (plik pd.pdf ) Tu jest mały zonk, na który trzeba zwrócić uwagę mianowicie w manualu mamy zapis "Standard length ‘‘A’’ is between specified mounting surface of actuator and differential case B surface ‘‘P’’. Refer to SDS." Natomiast w moim SDS nie ma tego wymiaru. Dopiero dogłębniejsze poszukiwania doprowadziły mnie na właściwy(?) suplement, który określa A na 80.9 - 84.8mm (link https://www.dropbox.com/s/fabdhs4a0jn4d38/pd.pdf)- jak dla mnie "A" powinno być stałe a nie wartość z przedziału). Ja znalazłem go za późno, regulację przeprowadziłem weryfikując organoleptycznie, weryfikacja przez otwór do spuszczania oleju z mostu (nie przez rurę wydechową
. W tym miejscu chciałem podkreślić, że ta operacja jest bardzo ważna bo tak jak wspominałem, ja ją pominąłem i skończyło się wymianą na kolejną główkę. Prawdopodobnie siłownik nie dociskał kła sprzęgła i szlag go trafił. W tym miejscu zwrócę uwagę na jeszcze jeden ważny punkt. Trzeba dokładnie sprawdzić stan siłownika. Wszelkie nieszczelności wgniecenia mogą być w konsekwencji powodem uszkodzenia blokady. Jeżeli je stwierdzimy mamy dwa wyjścia
wymiana na nowy oryginalny lub zastosować siłownik pneumatyczny sterowany ciśnieniem (a nie jak oryginał podciśnieniem). U mnie pierwsza naprawa- wymiana skończyła się pozostawieniem oryginalnego siłownika. I w tej decyzji również upatrujnię powodu drugiego uszkodzenia blokady. Obecnie auto zostało wyposażone w siłownik sterowany ciśnieniem. Mimo że na pokładzie samochodu mam kompresor do pompowanie kół to zainstalowałem dodatkowy (wabco z samochodu BMW X5 mają wbudowany osuszacz powietrza ) dedykowany tylko do sterowanie blokadą. W obwodzie "powietrznym" zainstalowany został dodatkowo filtr powietrza i niewielki zbiornik akumulujący (RR P38 obcięty do wielkości około 2l) powietrze potrzebne do załączenia blokady oraz presostat. Węże 6mm od systemów pneumatycznych. Jeszcze nie mam żadnych doświadczeń z jazdy. Na sucho blokada załącza się sprawnie i bez zbędnej zwłoki. W zasadzie pozostała jeszcze do zrobienia osłona siłownika. Wiedzą ci, którzy już zweryfikowali swoją oryginalna blokadę, że miejsce zainstalowania siłownika jest trochę nie udane - niestety innego wyboru nie mamy. Warto więc wspawać jakieś osłony aby przy cofaniu czy jeździe kamienistą rzeką nie uszkodzić siłownika czego jak nie zauważymy od razu to rodzi ryzyko uszkodzenia samej blokady. na chwilę wrócę do siłownika z systemów pneumatycznych, ma on pewną wadę. Zakupiony przeze mnie siłownik (już przygotowany do montażu w moście
) nie miał czujnika załączenia blokady. Łatwo wyeliminować tą przypadłość zakupując czujnik położenia tłoka - to standardowe akcesoria w pneumatyce - ja wybrałem wersję kontraktonową podłączoną w miejsce oryginalnego czujnika. Dostępne też są czujnik Halla ale one wymagają dodatkowej elektroniki. Sprzedający oferujący siłownik twierdził że "słychać" fakt załączenia blokady - niby słychać ale wiadomo jak to w terenie jest, dlatego dodałem dodatkową kontrolkę.
mam nadzieje że moje doświadczenia z walką z blokadą komuś się przydadzą lub zainspirują go do majsterkowania przy swoim obiekcie motoryzacyjnym. Wszystkich wytrawnych mechaników z góry przepraszam za dość nie fachowy język ogólnie z mechaniki jestem zielony nie mówiąc już o właściwych nazwach przedmiotów, mechanizmów czy narzędzi.
pzr
marekw
" Panowie i Panie nie działa mi diff lock, kontrolka mruga, nie świeci, świeci a potem gaśnie itd. "
Tak zaczał się i ten watek ale dość systematycznie, podobnie zaczynają się posty dotyczącej tytułowego bohatera czyli 100% blokady tylnego mechanizmu różnicowego nissana Patrola y61/y60 .
Jako że jestem szczęśliwym użytkownik y61 i mnie spotkało to nieszczęście zarówno w wersji lajtowej jak i hardcorowej napiszę parę słów mojej historii walki z blokadą - może komuś się przyda.
Lajtowa wersja to zawieszenie się czujnika załączenia blokady, zerwany przewód, uszkodzenie/zabrudzenie elektrozaworu i parę innych drobnych uszkodzeń, które większość jesteśmy sami w stanie naprawić. Różnie użytkownicy sobie z tym radzą np zastępują elektrozawory mechanicznym przełącznikiem lub elektrozaworami od instalacji gazowych czy innych pneumatycznych instalacji. Ja przy pierwszych objawach szwankowania oryginalnej instalacji wybrałem wariant mechanicznego przełącznika

plus wymiana przewodów doprowadzających podciśnienie praktycznie od vacumpompy do do "siłownika" (na rysunku zwie się to actuator)

Cóż działo to bardzo sprawnie do pewnego momentu. Niestety ponownie "zawiesił" mi się czujnik i będac przekonanym, że blokada jest rozłączona zacząłem manewrować samochodem (opona 35 cali) po parkingu ułożonego kostką brukową ..... strzał

aż samochód podskoczył i po blokadzie

Niestety tu przechodzimy do wersji uszkodzeń hardcore. W takiej sytuacji, w zależności od grubości portfela mamy generalnie trzy wyjścia - wstawiamy ARB lub naprawa uszkodzonego sprzęgła kłowego lub wymiana całej główki tylnego mostu na używaną ale sprawną. Dwie pierwsze wymagają sporego doświadczenia w regulacji mechanizmu różnicowego nie mówiąc już o naprawie elementów sprzęgła- może chyba też kupić nowe w ASO. Niby jest sporo materiałów w internecie jak wykonać takie naprawy ale jakoś mnie to przerastało. Dodatkowo wymiana na ARB to relatywnie kosztowna zabawa, przy takiej operacji producent sugeruje wymianę wszystkich łożysk w dyferencjale. Poza tym jak mamy to wszystko na wierzchu warto sprawdzić stan łożysk kół i wszelkich uszczelniaczy - co oczywiście sugeruję zrobić przy każdym z trzech wariantów. Ja zdecydowałem się na wymianę całej główki. Kupiłem kompletny most. Przełożenie główki jest relatywnie proste choć uzależnione od zaawansowania rdzy na śrubach(szpilki) główki mostu - najsprawniej użyć klucza udarowego inaczej zerwanie szpilki jest bardzo prawdopodobne. Generalnie po lekturze serwisówki da się to zrobić. Tu mała uwaga: czytamy ja do samego końca bo jest tam rozdział dotyczący potrzeby regulacji
położenia "zerowego" siłownika

Po wyciągnięciu uszkodzonej "nową" główkę zakładamy na - najlepiej - oryginalną uszczelkę wcześniej czyścimy i odtłuszczamy powierzchnie styku. Żadne silikony i inne pateny nie sprawdzają się. Most może ciec, nie równe złożenie powodować inne problemy. Jeszcze wcześniej oczyszczamy wnętrze mostu z drobinek uszkodzonego sprzęgła i regulujemy siłownik. Może się okazać że mamy szczęście i będzie wszystko będzie pasowało. Wszystko jest ładnie opisane w manualu (plik pd.pdf ) Tu jest mały zonk, na który trzeba zwrócić uwagę mianowicie w manualu mamy zapis "Standard length ‘‘A’’ is between specified mounting surface of actuator and differential case B surface ‘‘P’’. Refer to SDS." Natomiast w moim SDS nie ma tego wymiaru. Dopiero dogłębniejsze poszukiwania doprowadziły mnie na właściwy(?) suplement, który określa A na 80.9 - 84.8mm (link https://www.dropbox.com/s/fabdhs4a0jn4d38/pd.pdf)- jak dla mnie "A" powinno być stałe a nie wartość z przedziału). Ja znalazłem go za późno, regulację przeprowadziłem weryfikując organoleptycznie, weryfikacja przez otwór do spuszczania oleju z mostu (nie przez rurę wydechową

wymiana na nowy oryginalny lub zastosować siłownik pneumatyczny sterowany ciśnieniem (a nie jak oryginał podciśnieniem). U mnie pierwsza naprawa- wymiana skończyła się pozostawieniem oryginalnego siłownika. I w tej decyzji również upatrujnię powodu drugiego uszkodzenia blokady. Obecnie auto zostało wyposażone w siłownik sterowany ciśnieniem. Mimo że na pokładzie samochodu mam kompresor do pompowanie kół to zainstalowałem dodatkowy (wabco z samochodu BMW X5 mają wbudowany osuszacz powietrza ) dedykowany tylko do sterowanie blokadą. W obwodzie "powietrznym" zainstalowany został dodatkowo filtr powietrza i niewielki zbiornik akumulujący (RR P38 obcięty do wielkości około 2l) powietrze potrzebne do załączenia blokady oraz presostat. Węże 6mm od systemów pneumatycznych. Jeszcze nie mam żadnych doświadczeń z jazdy. Na sucho blokada załącza się sprawnie i bez zbędnej zwłoki. W zasadzie pozostała jeszcze do zrobienia osłona siłownika. Wiedzą ci, którzy już zweryfikowali swoją oryginalna blokadę, że miejsce zainstalowania siłownika jest trochę nie udane - niestety innego wyboru nie mamy. Warto więc wspawać jakieś osłony aby przy cofaniu czy jeździe kamienistą rzeką nie uszkodzić siłownika czego jak nie zauważymy od razu to rodzi ryzyko uszkodzenia samej blokady. na chwilę wrócę do siłownika z systemów pneumatycznych, ma on pewną wadę. Zakupiony przeze mnie siłownik (już przygotowany do montażu w moście

mam nadzieje że moje doświadczenia z walką z blokadą komuś się przydadzą lub zainspirują go do majsterkowania przy swoim obiekcie motoryzacyjnym. Wszystkich wytrawnych mechaników z góry przepraszam za dość nie fachowy język ogólnie z mechaniki jestem zielony nie mówiąc już o właściwych nazwach przedmiotów, mechanizmów czy narzędzi.
pzr
marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Problem z diff lock y61
Marku pozostało Ci pogratulować dociekliwości i wytrwałości w temacie blokady
i nie tylko (turbo ).Mam nadzieję że na październikowym wypadzie na UA biedzie działała bez zarzutu w co mocno wierze znając Twoje podejście do Patrola .
PZDR

PZDR
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Problem z diff lock y61
Dzięki Henryk za słowa uznania.Fiba pisze:Marku pozostało Ci pogratulować dociekliwości i wytrwałości w temacie blokadyi nie tylko (turbo ).Mam nadzieję że na październikowym wypadzie na UA biedzie działała bez zarzutu w co mocno wierze znając Twoje podejście do Patrola .
PZDR
W zasadzie wszystko już zrobione. Jak to bywa planowałem 3 tygodnie - pieszczę się 2 miesiące.
Została ta pip osłona siłownika i jakoś nie mam koncepcji jak ją wyrzeźbić.. Nawet przecinarkę plazmową
nabyłem aby nie strugać szlifierką

Data października już znana

pzr
marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości