4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Moderator: Kosiarz
4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
witam
mam pytanie odnośnie swap do patrola 2,8 y61 silnika toyota 4,2
-jak się sprawdza w rzeczywistości tzn jego awaryjność i przypadłości na które trzeba zwrócić uwagę
-czy montaż jest problematyczny i z jakimi mniej więcej kosztami się to wiąże
-
mam pytanie odnośnie swap do patrola 2,8 y61 silnika toyota 4,2
-jak się sprawdza w rzeczywistości tzn jego awaryjność i przypadłości na które trzeba zwrócić uwagę
-czy montaż jest problematyczny i z jakimi mniej więcej kosztami się to wiąże
-
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
My też Cię witamy, fajnie, że zapukałeś, zdjąłeś buty i wszedłeś z lubrykantem
Jaki jest cel ćwiczenia?
Jaki mamy stan aktualny?
Co mamy w częściach?
Czego oczekujemy?
Jakie są ograniczenia budżetowe?

Jaki jest cel ćwiczenia?
Jaki mamy stan aktualny?
Co mamy w częściach?
Czego oczekujemy?
Jakie są ograniczenia budżetowe?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
witam
-cel to trudny teren
-samochód ma podniesione zawieszenie do 3 i koła 35. zderzaki oświetlenie bagażnik itd.
-w częściach niema nic
-oczekuje poprawy dynamiki podczas jazdy a nie jak do tej pory tempo kulawego osiołka
-budżet to 45000zł
-cel to trudny teren
-samochód ma podniesione zawieszenie do 3 i koła 35. zderzaki oświetlenie bagażnik itd.
-w częściach niema nic
-oczekuje poprawy dynamiki podczas jazdy a nie jak do tej pory tempo kulawego osiołka
-budżet to 45000zł
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Ogólnie w toyocie wszystko jest na odwrót.


Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
witam
stąd moje pytania o koszty problemy i ogólną opinie na temat tego swapu
może masz więcej info na ten temat?
stąd moje pytania o koszty problemy i ogólną opinie na temat tego swapu
może masz więcej info na ten temat?
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Do ciężkiego Y61 chcesz cięższy niż był silnik w trudny teren?stasik pisze:witam
-cel to trudny teren
-samochód ma podniesione zawieszenie do 3 i koła 35. zderzaki oświetlenie bagażnik itd.
-w częściach niema nic
-oczekuje poprawy dynamiki podczas jazdy a nie jak do tej pory tempo kulawego osiołka
-budżet to 45000zł
Dlaczego nie oryginalny Nissanowski 4.2? Jak ma być dynamika to 4.2 benzyna

Z takim budżetem to pomyśl o Igorowskich V8... albo za ułamek tego niech spece [prawdziwi, nie "spece"] uzdrowią i podkręcą to 2.8 co masz...
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
wiem że 4,2 jest cięższym silnikiem ale za to bardziej żwawy
oryginalny silnik patrol 4,2 jak najbardziej tylko kupić go to już problem (jakoś nie mogę nic znaleźć) może źle szukam jak masz jakiś kontakt to daj znać
4,2 benzyna też może być tylko silnik pochodzi z y60 i przy przekładce do y61 słyszałem że jest problem z elektryką nie wiem czy to do końca prawda
jeżeli masz kontakt do takich speców to daj znać
oryginalny silnik patrol 4,2 jak najbardziej tylko kupić go to już problem (jakoś nie mogę nic znaleźć) może źle szukam jak masz jakiś kontakt to daj znać
4,2 benzyna też może być tylko silnik pochodzi z y60 i przy przekładce do y61 słyszałem że jest problem z elektryką nie wiem czy to do końca prawda
jeżeli masz kontakt do takich speców to daj znać
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Możesz używać magicznej opcji: szukaj. Prawie wszystko już opisano...prawie.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Bardziej żwawy, nie dużo. A wydasz 10-15k na silnik + części i z 10 na porządną robociznę.
Z elektryką wszystko się da, akurat nie wiem jak wygląda to w benzynie bo mam 4.2D co prądu nie potrzebuje do szczęścia. Poczytaj archwium forum i jakie tu ludzie cuda robili, podpięcie 4.2B jest jak najbardziej wykonalne.
Napisałbyś z jakiego regionu jesteś to coś ludzie polecą z warsztatów.
W międzyczasie wpisz w wyszukiwarkę w tym dziale 4.2 i V8, poczytaj kilka kilkudziesięciostronicowych tematów i będziesz wiedział wszystko na temat przekładek
Z elektryką wszystko się da, akurat nie wiem jak wygląda to w benzynie bo mam 4.2D co prądu nie potrzebuje do szczęścia. Poczytaj archwium forum i jakie tu ludzie cuda robili, podpięcie 4.2B jest jak najbardziej wykonalne.
Napisałbyś z jakiego regionu jesteś to coś ludzie polecą z warsztatów.
W międzyczasie wpisz w wyszukiwarkę w tym dziale 4.2 i V8, poczytaj kilka kilkudziesięciostronicowych tematów i będziesz wiedział wszystko na temat przekładek

Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
tylko ciekawe jak te cuda sprawują się na dłuższą metę, artykuły opisują jak to można wykonać ale w praktyce wychodzą cuda dlatego opinie użytkownika (uczciwego) są bezcenne
przykład: jechałem w terenie za patrolem y61 silnik bmw 3.0 250 koni, w internecie wygląda to piękni w rzeczywistości kopci tak że świata boskiego nie widać co się okazuje silnik nie był przewidziany do samochodu który będzie jechał w dużym przechyleniu i smarowania silnika już niema co było dalej to już się domyśl
jestem z okolic Zakopanego
przykład: jechałem w terenie za patrolem y61 silnik bmw 3.0 250 koni, w internecie wygląda to piękni w rzeczywistości kopci tak że świata boskiego nie widać co się okazuje silnik nie był przewidziany do samochodu który będzie jechał w dużym przechyleniu i smarowania silnika już niema co było dalej to już się domyśl
jestem z okolic Zakopanego
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Mając 45k na swap silnika wsadziłbym 3.0 biturbo z bmw. Zadupca, pali w granicach rozsadku, i trochę już tych silników ludzie nawsadzali, więc choroby wieku dziecięcego są względnie wyeliminowane.
y60 autobus, czerwony.
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Można 4.2D/ + turbo z Patrola
można 4.2 benzynę na gaźniku/wtrysku
można 4.2 toyoty
można 3.0 MB
można 3.0 bmw
można V8 wszelakie od Igora [byłeś na ich stronie? google Karłowicz 4x4]
można kupić zmotę do terenu na gotowo za tyle
Z przechyłami i olejem to robią tu też ludzie cuda typu podwójne miski olejowe, specjalne smoki, albo całkiem suche miski ssące z innego zbiornika... z takim budżetem da się.
Tylko może nie ma sensu wyważać otwartych drzwi, kiedy może zadowoli Cię fabryczne 4.2 turbo.
Z takim budżetem, masz też ogłoszenia typu: [pierwsze z brzegu]
http://otomoto.pl/nissan-patrol-y61-lon ... 30092.html
gdzie masz na gotowo 4.2.
Za 10k więcej są na gotowo 3/4 litry BMW i V8, auto gratis
Warsztaty się ogłaszają po allegro i internetach, tu czytając forum też znajdziesz nazwy ludzi/firm mimo że reklamować wprost się nie można
Podzwoń popytaj co jak i ile egzemplarzy włożyli, jak pasuje wstępna wizja i cena weź telefony do właścicieli kilku Y61 z takim montażem, pojedź obejrzyj, niech Cię przewiozą w terenie, usłyszysz wrażenia z użytkowania zobaczysz jak działa... wydasz może kilka % budżetu na paliwo i wycieczki, ale unikniesz wnerwu jak odbierzesz kochanego Patrola z wstawioną fuszerką za 40 tysia...
No i zarezerwuj kilka wolnych godzin i przeczytaj tematy o swapach tu na forum.
Jakbyś chciał obejrzeć to swoim 4.2 będę od poniedziałku przez tydzień w Zakopanem, ale to jest Y60 i wolnossący muł do powolnego podróżowania
można 4.2 benzynę na gaźniku/wtrysku
można 4.2 toyoty
można 3.0 MB
można 3.0 bmw
można V8 wszelakie od Igora [byłeś na ich stronie? google Karłowicz 4x4]
można kupić zmotę do terenu na gotowo za tyle
Z przechyłami i olejem to robią tu też ludzie cuda typu podwójne miski olejowe, specjalne smoki, albo całkiem suche miski ssące z innego zbiornika... z takim budżetem da się.
Tylko może nie ma sensu wyważać otwartych drzwi, kiedy może zadowoli Cię fabryczne 4.2 turbo.
Z takim budżetem, masz też ogłoszenia typu: [pierwsze z brzegu]
http://otomoto.pl/nissan-patrol-y61-lon ... 30092.html
gdzie masz na gotowo 4.2.
Za 10k więcej są na gotowo 3/4 litry BMW i V8, auto gratis

Warsztaty się ogłaszają po allegro i internetach, tu czytając forum też znajdziesz nazwy ludzi/firm mimo że reklamować wprost się nie można

Podzwoń popytaj co jak i ile egzemplarzy włożyli, jak pasuje wstępna wizja i cena weź telefony do właścicieli kilku Y61 z takim montażem, pojedź obejrzyj, niech Cię przewiozą w terenie, usłyszysz wrażenia z użytkowania zobaczysz jak działa... wydasz może kilka % budżetu na paliwo i wycieczki, ale unikniesz wnerwu jak odbierzesz kochanego Patrola z wstawioną fuszerką za 40 tysia...
No i zarezerwuj kilka wolnych godzin i przeczytaj tematy o swapach tu na forum.
Jakbyś chciał obejrzeć to swoim 4.2 będę od poniedziałku przez tydzień w Zakopanem, ale to jest Y60 i wolnossący muł do powolnego podróżowania

Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Ze wszystkich opcji zdecydowanie wybrałbym nissanowskie TD42T.


- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Zawsze można uturbić tb42
Nie wspominając już o silnikach rb ze skyline'a.

Nie wspominając już o silnikach rb ze skyline'a.
y60 autobus, czerwony.
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
V8 BMW w Longu jest OK
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
ja mam takiego króciaka y61 tb 42 i mawet czasami puszczam go w ogłoszenia
a już gotowy tańszyod twojego budtrzetu
ale z palety silników 4,2 nissana to do użytku fajny jest tb42 i td42t (moż być mała tubina )
td42 to troch taki mułek idzie lepiej na kołach 35" od 2.8 ale to nie każdy przywyknie do tej dynamiki

a już gotowy tańszyod twojego budtrzetu
ale z palety silników 4,2 nissana to do użytku fajny jest tb42 i td42t (moż być mała tubina )
td42 to troch taki mułek idzie lepiej na kołach 35" od 2.8 ale to nie każdy przywyknie do tej dynamiki
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
witam
kolego jak masz takiego patrola i chcesz sprzedać to daj znać gdzie można go zobaczyć na internecie?
kolego jak masz takiego patrola i chcesz sprzedać to daj znać gdzie można go zobaczyć na internecie?
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
poszukaj na dawnej tablicy , i po moim profilu na forum znajdziesz pare zdjęć
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
mam Y61 z TD42 a kolega Y61 z HDJ (4,2 od tojki). Robimy dlugie wyjazdy po kilka tys km. Wg mnie Y61 z HDJ jezdzi podobnie do ZD30 na trasie tzn jedziesz pod gore na 5 i nie redukujesz podczas gdy w TD42 redukujesz, To samo wyprzedzanie. W terenie to chyba nie ma roznicy TD42 a HDJ. Spalanie podobne z tym ze przy duzej ilosci podjazdow HDJ mniej pali.
Nie mam porownania z zachowania HDJ w wysokich gorach typu Pamir (rzadkie powietrze) ale tam moj TD42 po prostu ledwo dychal i niektore gory trzeba bylo robic na dwojce.
Do ciezkiego terenu Patrol sie nie nadaje.
Ogolnie Y61 z HDJ mi sie podoba (na podstawie faktycznych doswiadczeń wyprawowych)
Wracajac do tego co piszesz to strasznie duzo pieniedzy chcesz wsadzic. Zastawnow sie. Mysle ze to HDJ wsadzisz za duzo mniej - nie jestem tylko pewien czy nie powinienes od razu zmienic skrzyni na ta od ZD30. Do skrzyni RD28 kupisz nawet gotowa kryza ale wg mnie to nie powinno byc argumentem.
O pozostawieniu skrzyni z HDJ/HZJ zapomnij - nic nie pasuje.
Nie mam porownania z zachowania HDJ w wysokich gorach typu Pamir (rzadkie powietrze) ale tam moj TD42 po prostu ledwo dychal i niektore gory trzeba bylo robic na dwojce.
Do ciezkiego terenu Patrol sie nie nadaje.
Ogolnie Y61 z HDJ mi sie podoba (na podstawie faktycznych doswiadczeń wyprawowych)
Wracajac do tego co piszesz to strasznie duzo pieniedzy chcesz wsadzic. Zastawnow sie. Mysle ze to HDJ wsadzisz za duzo mniej - nie jestem tylko pewien czy nie powinienes od razu zmienic skrzyni na ta od ZD30. Do skrzyni RD28 kupisz nawet gotowa kryza ale wg mnie to nie powinno byc argumentem.
O pozostawieniu skrzyni z HDJ/HZJ zapomnij - nic nie pasuje.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61



era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
że cobenek pisze: Do ciezkiego terenu Patrol sie nie nadaje.










Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
witam
dzięki za odpowiedzi na moje pytanie ale udało mi się znaleźć 4,5 benzynę w y61 long
i bryka już stoi przed domem i czeka na przekładkę do krótkiego y61 silnik skrzynia mosty i elektryka, prawdopodobnie wyjadę nim około 15.09.14
jak narazie jazda 4,5 jest nieporównywalna z 2,8 a w terenie sprawdzę i dam znać jak to chodzi myślę że nie będzie źle bo moment jest na poziomie 348 NM a kucyków ma 200.
dzięki za odpowiedzi na moje pytanie ale udało mi się znaleźć 4,5 benzynę w y61 long

jak narazie jazda 4,5 jest nieporównywalna z 2,8 a w terenie sprawdzę i dam znać jak to chodzi myślę że nie będzie źle bo moment jest na poziomie 348 NM a kucyków ma 200.
- olinunieniu
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: pt lis 07, 2014 9:08 pm
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
witam.czytam ten post i jestem ciekaw... wlożyles ten silnik benz? jak wrażenia z jazdy? zadowolony?
ja zmieniam silnik w toyce z 4.2d na 4.2td i tez jestem ciekaw roznicy
pozdro
ja zmieniam silnik w toyce z 4.2d na 4.2td i tez jestem ciekaw roznicy
pozdro
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
Benzynowe 4.2 robi pięknie w patrolu, więc 4.5 będzie jeszcze przyjemniej jeździć 

y60 autobus, czerwony.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm
Re: 4,2 toyota swap do patrola 2,8 y61
jestem posiadaczem Y61 z silnikiem HDJ...
zrobiłem nim ok 18 tyś z czego zaraz po założeniu Sahara Zachodnia 14 tys ...
autko jeździ wzorowo a mam porównanie bo jeździłem hdj 80... poza jedna sprawą być może to tylko moja przypadłość ....grzeje się. Mam chłodnice od 2.8 i nie wiem czy to jest powodem. jedni twierdza że ta chłodnica daje rade inni że nie...
Ostatnio jadąc do Rumunii wyjąłem termostat i auto ani razu sie nie przegrzało wiec może jednak to była tylko wina termostatu.
właśnie zakupiłem nowy który otwiera sie już przy 70 paru stopniach zobaczymy czy to załatwi sprawę.
Jest jeszcze jedna sprawa przy takim swapie o której nikt nie wspomina a uzmysławiamy sobie ją dopiero wyjeżdżając na pierwsza próbna jazdę. Niestety silnik to nie wszystko trzeba jeszcze zmienić przełożenia w mostach na benzynę w automacie wtedy dopiero nasz Patrol zacznie jeździć jak powinien inaczej 100 km/h przy 3 tys obrotów wszystko co da sie wykręcić...
Oczywiście można założyć duże koła ale to przy dalekich wyprawach nie jest wskazane...
Moim zdaniem to bardzo dobre połączenie....
zrobiłem nim ok 18 tyś z czego zaraz po założeniu Sahara Zachodnia 14 tys ...
autko jeździ wzorowo a mam porównanie bo jeździłem hdj 80... poza jedna sprawą być może to tylko moja przypadłość ....grzeje się. Mam chłodnice od 2.8 i nie wiem czy to jest powodem. jedni twierdza że ta chłodnica daje rade inni że nie...
Ostatnio jadąc do Rumunii wyjąłem termostat i auto ani razu sie nie przegrzało wiec może jednak to była tylko wina termostatu.
właśnie zakupiłem nowy który otwiera sie już przy 70 paru stopniach zobaczymy czy to załatwi sprawę.
Jest jeszcze jedna sprawa przy takim swapie o której nikt nie wspomina a uzmysławiamy sobie ją dopiero wyjeżdżając na pierwsza próbna jazdę. Niestety silnik to nie wszystko trzeba jeszcze zmienić przełożenia w mostach na benzynę w automacie wtedy dopiero nasz Patrol zacznie jeździć jak powinien inaczej 100 km/h przy 3 tys obrotów wszystko co da sie wykręcić...
Oczywiście można założyć duże koła ale to przy dalekich wyprawach nie jest wskazane...
Moim zdaniem to bardzo dobre połączenie....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość