Pompa wtryskowa w Patrolu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Wowos » czw lis 27, 2014 5:53 pm

Kornik - na początek wywal ten zawór z kolektora :wink:
y60 autobus, czerwony.

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: kornik21 » czw lis 27, 2014 5:56 pm

N2O pisze:Pokręć gwiazdą tak aby zmniejszyć napięcie sprężyny pod membraną - turbo będzie dużo lepiej wstawać. A dawkę bez doładowania podkręcaj śrubką na górze boost compensatora - o ile taka jest w twojej pompie(jak nie ma, to można założyć inny dekiel z regulacją), samo przekręcanie boost pina też delikatnie podnosi dawkę bez doładowania.
w lewo czy w prawo aby zmniejszyć napięcie?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: N2O » czw lis 27, 2014 6:00 pm

Nie pamiętam, sprężyna ma się obniżyć - kombinuj.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: piotr e38 » pt lis 28, 2014 9:58 am

W prawo, tylko jak za mocno osłabisz napięcie sprężyny, to pełną dawkę będziesz miał już od powiedzmy połowy doładowania, co niekoniecznie musi być dobre, zwłaszcza gdy napięcie sprężyny masz ustawione pod fabryczne 0,8 bara, a będziesz dmuchał 1 bar, to nie ruszaj napięcia sprężyny, tylko ewentualnie (jeśli masz możliwość) ustaw dawkę bez doładowania górną śrubą na deklu boostcompensatora. Wróć z powrotem z wydatkiem głównym, tak jak miałeś, bo jaki jest sens podnosić doładowanie, ustawiać boost pina agresywniej, jeśli obciąłeś na wydatku głównym, bez sensu. :)21 :)21
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: kornik21 » pt lis 28, 2014 6:34 pm

główna dawka wróciła na swoje miejsce , a nawet o 30 stopni więcej :). Na niższej dawce mialem dość niskie obroty przy odpaleniu zaraz z rana. Teraz max doładowanie jest znacznie szybciej, przy niższych obrotach mam większe doładowanie niż na niższej dawce. Parch dość żwawo się odpycha, a koła mam duże i ciężkie. Nie kopci przy bucie, więc zapas jeszcze jest jakby coś. Bootspin ustawiony na 90st od wartości fabrycznej w prawo.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Rradian » sob lis 29, 2014 10:29 pm

kornik21 pisze:główna dawka wróciła na swoje miejsce , a nawet o 30 stopni więcej :). Na niższej dawce mialem dość niskie obroty przy odpaleniu zaraz z rana. Teraz max doładowanie jest znacznie szybciej, przy niższych obrotach mam większe doładowanie niż na niższej dawce. Parch dość żwawo się odpycha, a koła mam duże i ciężkie. Nie kopci przy bucie, więc zapas jeszcze jest jakby coś. Bootspin ustawiony na 90st od wartości fabrycznej w prawo.
Jaki masz teraz wolne obroty po odpaleniu?

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: kornik21 » ndz lis 30, 2014 2:32 pm

Jak odpalę to tak ok 500-600, jak silnik rozgrzany to ok 750 obr/min
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: ramzes » ndz lis 30, 2014 3:42 pm

książkowo żekłbym , natomiast R6 najlepiej sie czuje jak wolne ma na pozycji 900 rpm :)2
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: N2O » ndz lis 30, 2014 4:32 pm

900 to zdecydowanie za dużo.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: kornik21 » ndz lis 30, 2014 4:40 pm

...ale pali chyba z 18 po tych modach :) Duże i ciężkie koła...tak se tłumaczę :)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Rradian » ndz lis 30, 2014 5:42 pm

kornik21 pisze:Jak odpalę to tak ok 500-600, jak silnik rozgrzany to ok 750 obr/min
Ok, dzieki mam tak samo, książka rzeczywiście mówi 650-750 na ciepłym silniku. Na zimnym wiadomo niżej , ale możesz podciągnąć ciegnem wolnych obr. na zimnym. Jeśli je masz ? po,lewej przy kierownicy obok otwierania klapki wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Wowos » ndz lis 30, 2014 11:37 pm

Musi je mieć - każde 2.8 ma. I producent zaleca jego używanie przy każdym zimnym paleniu poniżej 20 *C.
kornik21 pisze:...ale pali chyba z 18 po tych modach :) Duże i ciężkie koła...tak se tłumaczę :)
A nie deptasz go teraz mocniej, bo mocy przybyło ? :)21
Możesz spróbować pokręcić jeszcze boostpinem ;)
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: martii » pn gru 01, 2014 10:12 am

złe wyregulowane napięcia sprężyny - zbyt mientkie powoduje banana na twarzy, podziw wśród plaskaczy ale tez mocniejsza przyjaźń właściciela pobliskiej stacji benzynowej :)21
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: pojara90 » pn gru 01, 2014 11:41 am

Etam, co by tu nie gadać 2.8 i tak nie jedzie. :)21

Do 3.3 nie ma startu :)21 Wczoraj przewaliłem 60 kilosów w terenie i na nowo zapałałem miłością to tego pieca :)2 :)22
W160
PajeroLong SS

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: kornik21 » pn gru 01, 2014 6:07 pm

martii pisze:złe wyregulowane napięcia sprężyny - zbyt mientkie powoduje banana na twarzy, podziw wśród plaskaczy ale tez mocniejsza przyjaźń właściciela pobliskiej stacji benzynowej :)21
sprężyny nie ruszałem, a wam ile pali parch?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Wowos » pn gru 01, 2014 6:32 pm

kornik21 pisze:sprężyny nie ruszałem, a wam ile pali parch?
Ja się nie przyznam, bo zaraz powiedzą, że to niemożliwe :)21
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: boban22 » śr sty 21, 2015 10:05 pm

U mnie po całym dłubaniu, tj.turbo, pompa, IC, wydech... pali mniej niż przed modzeniem.... Na trasie na Simex'ie '36 zszedł z 13-14 na ok.11-12. Z tym że ja nie przekraczam 90km/h ( czyli rzeczywiste 100km/h ze względu na rozmiar opon licznik zaniża ok.10-12km). W terenie to trudno stwierdzić, zresztą i tak nie mierzę. U mnie turbo ok.1,2 max., boostpin przekręcony ok.60st. i wywalona podkładka. U kumpla podobnie, jedynie towarzysz z y60 ale rocznik 96 czyli dłuższa skrzynia biegów ma spalanie bez zmian, a nawet lekko do góry ale ok. 1 litr...
Jeśli chodzi o odczucia z jazdy to nawet nie ma porównania można gonić się z osobówkami :)21 ,ale co najważniejsze dla mnie drugi bieg na wolnej skrzyni jest nie do zmulenia w terenie..... poniżej widać jak dwójka cały czas ciągnie, mimo że opór spory...

A to wszystko dzięki WAM :)2 !!

https://www.youtube.com/watch?v=3vDRJRrGWvg
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Wowos » śr sty 21, 2015 11:05 pm

Idzie ładnie - tylko to pionowe nagranie.... :roll: :)21
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: boban22 » czw sty 22, 2015 9:07 am

kumpel miał nowego Ajfona i nie do końca manuala opanował :)21

na tablecie pięknie widać..
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Rradian » pt lut 20, 2015 10:23 pm

Obudziłem sie ze snu zimowego a tu post w 1/5 pocięty. Potrzebuje skończyć regulacje pompki, powiedzcie mi pozycja fabryczna boost pina jest gdy 0 na membranie jest w stronę chłodnicy czy kabiny? U mnie było tak że 0 jest w stronę kabiny. Ktoś tu pisał żeby przestawić go o 60 st w stronę ale w stronę silnika czy akumulatora? Co do sprężyny obniżyłem ją o jeden obrót zębatej nakrętki to wystarczy czy więcej? W sumie zbiera się fajnie ale dotarło do mnie info że najlepiej się zbiera i najmniej pali gdy przy 1600 obr na 4 pompuję 0,6 bara. Ktoś to potwierdzą?

Pozdr R

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Wowos » pt lut 20, 2015 11:32 pm

Takie rzeczy się stroi metodą prób i błędów, i ciężko to dobrze ogarnąć w jedno popołudnie...
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: boban22 » pt lut 20, 2015 11:39 pm

Rradian pisze:Obudziłem sie ze snu zimowego a tu post w 1/5 pocięty. Potrzebuje skończyć regulacje pompki, powiedzcie mi pozycja fabryczna boost pina jest gdy 0 na membranie jest w stronę chłodnicy czy kabiny? U mnie było tak że 0 jest w stronę kabiny. Ktoś tu pisał żeby przestawić go o 60 st w stronę ale w stronę silnika czy akumulatora? Co do sprężyny obniżyłem ją o jeden obrót zębatej nakrętki to wystarczy czy więcej? W sumie zbiera się fajnie ale dotarło do mnie info że najlepiej się zbiera i najmniej pali gdy przy 1600 obr na 4 pompuję 0,6 bara. Ktoś to potwierdzą?

Pozdr R
W stronę silnika....co do tych obrotów i doładowania które podałeś to pierwsze słyszę, ale....turbina ile ci dmucha?

Poza tym tak jak napisał Wowos trochę czasu trzeba poświęcić co by efekt był satysfakcjonujący... my z kolegą Tomim poświęciliśmy na samo "strojenie" bity weekendzik...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Rradian » sob lut 21, 2015 7:45 am

boban22 pisze:
Rradian pisze:Obudziłem sie ze snu zimowego a tu post w 1/5 pocięty. Potrzebuje skończyć regulacje pompki, powiedzcie mi pozycja fabryczna boost pina jest gdy 0 na membranie jest w stronę chłodnicy czy kabiny? U mnie było tak że 0 jest w stronę kabiny. Ktoś tu pisał żeby przestawić go o 60 st w stronę ale w stronę silnika czy akumulatora? Co do sprężyny obniżyłem ją o jeden obrót zębatej nakrętki to wystarczy czy więcej? W sumie zbiera się fajnie ale dotarło do mnie info że najlepiej się zbiera i najmniej pali gdy przy 1600 obr na 4 pompuję 0,6 bara. Ktoś to potwierdzą?

Pozdr R
W stronę silnika....co do tych obrotów i doładowania które podałeś to pierwsze słyszę, ale....turbina ile ci dmucha?

Poza tym tak jak napisał Wowos trochę czasu trzeba poświęcić co by efekt był satysfakcjonujący... my z kolegą Tomim poświęciliśmy na samo "strojenie" bity weekendzik...
Turbina mi dmucha 1.1 b przy zaślepinym zaworze upustowym.
Pytam o pozycję startową ponieważ na to wychodzi, że tu ktoś grzebał wcześniej , wg wytarcia na stożku boost pina pkt 0 jest 80st w stronę akumulatora patrZąc na pompe za chłornicy w stronę kabiny. Dlatego powiedzcie mi w którą stronę mam dać pkt 0 żeby mieć pozycję startową. były tu gdzieś fotki na forum ale też znikneły.

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

Post autor: Rradian » sob lut 21, 2015 8:20 am

Mam tak samo ustawiony boost pin jak na tych zdjęciach, mam na nim dwie rysy obok siebie.
http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-p ... ent-72795/

1. I co żeby zwiększyć kręcimy zgodnie ze wskazówkami zegara zakładam że niewiele ?
2. Poluźnienie sprężyny też zgodnie ze wskazówkami zegara ale ile? Narazie zrobiłem 1 pełny obrót słoneczkem , za dużo czy zamało ?
Może za dużo pytam ale chcę wiedzieć czy te ruchy mają być mimimalne czy wieksze, chce to wyczuć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości