Strona 1 z 5

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: czw lis 27, 2014 5:53 pm
autor: Wowos
Kornik - na początek wywal ten zawór z kolektora :wink:

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: czw lis 27, 2014 5:56 pm
autor: kornik21
N2O pisze:Pokręć gwiazdą tak aby zmniejszyć napięcie sprężyny pod membraną - turbo będzie dużo lepiej wstawać. A dawkę bez doładowania podkręcaj śrubką na górze boost compensatora - o ile taka jest w twojej pompie(jak nie ma, to można założyć inny dekiel z regulacją), samo przekręcanie boost pina też delikatnie podnosi dawkę bez doładowania.
w lewo czy w prawo aby zmniejszyć napięcie?

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: czw lis 27, 2014 6:00 pm
autor: N2O
Nie pamiętam, sprężyna ma się obniżyć - kombinuj.
:)21

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: pt lis 28, 2014 9:58 am
autor: piotr e38
W prawo, tylko jak za mocno osłabisz napięcie sprężyny, to pełną dawkę będziesz miał już od powiedzmy połowy doładowania, co niekoniecznie musi być dobre, zwłaszcza gdy napięcie sprężyny masz ustawione pod fabryczne 0,8 bara, a będziesz dmuchał 1 bar, to nie ruszaj napięcia sprężyny, tylko ewentualnie (jeśli masz możliwość) ustaw dawkę bez doładowania górną śrubą na deklu boostcompensatora. Wróć z powrotem z wydatkiem głównym, tak jak miałeś, bo jaki jest sens podnosić doładowanie, ustawiać boost pina agresywniej, jeśli obciąłeś na wydatku głównym, bez sensu. :)21 :)21

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: pt lis 28, 2014 6:34 pm
autor: kornik21
główna dawka wróciła na swoje miejsce , a nawet o 30 stopni więcej :). Na niższej dawce mialem dość niskie obroty przy odpaleniu zaraz z rana. Teraz max doładowanie jest znacznie szybciej, przy niższych obrotach mam większe doładowanie niż na niższej dawce. Parch dość żwawo się odpycha, a koła mam duże i ciężkie. Nie kopci przy bucie, więc zapas jeszcze jest jakby coś. Bootspin ustawiony na 90st od wartości fabrycznej w prawo.

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: sob lis 29, 2014 10:29 pm
autor: Rradian
kornik21 pisze:główna dawka wróciła na swoje miejsce , a nawet o 30 stopni więcej :). Na niższej dawce mialem dość niskie obroty przy odpaleniu zaraz z rana. Teraz max doładowanie jest znacznie szybciej, przy niższych obrotach mam większe doładowanie niż na niższej dawce. Parch dość żwawo się odpycha, a koła mam duże i ciężkie. Nie kopci przy bucie, więc zapas jeszcze jest jakby coś. Bootspin ustawiony na 90st od wartości fabrycznej w prawo.
Jaki masz teraz wolne obroty po odpaleniu?

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: ndz lis 30, 2014 2:32 pm
autor: kornik21
Jak odpalę to tak ok 500-600, jak silnik rozgrzany to ok 750 obr/min

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: ndz lis 30, 2014 3:42 pm
autor: ramzes
książkowo żekłbym , natomiast R6 najlepiej sie czuje jak wolne ma na pozycji 900 rpm :)2

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: ndz lis 30, 2014 4:32 pm
autor: N2O
900 to zdecydowanie za dużo.

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: ndz lis 30, 2014 4:40 pm
autor: kornik21
...ale pali chyba z 18 po tych modach :) Duże i ciężkie koła...tak se tłumaczę :)

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: ndz lis 30, 2014 5:42 pm
autor: Rradian
kornik21 pisze:Jak odpalę to tak ok 500-600, jak silnik rozgrzany to ok 750 obr/min
Ok, dzieki mam tak samo, książka rzeczywiście mówi 650-750 na ciepłym silniku. Na zimnym wiadomo niżej , ale możesz podciągnąć ciegnem wolnych obr. na zimnym. Jeśli je masz ? po,lewej przy kierownicy obok otwierania klapki wlewu paliwa.

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: ndz lis 30, 2014 11:37 pm
autor: Wowos
Musi je mieć - każde 2.8 ma. I producent zaleca jego używanie przy każdym zimnym paleniu poniżej 20 *C.
kornik21 pisze:...ale pali chyba z 18 po tych modach :) Duże i ciężkie koła...tak se tłumaczę :)
A nie deptasz go teraz mocniej, bo mocy przybyło ? :)21
Możesz spróbować pokręcić jeszcze boostpinem ;)

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: pn gru 01, 2014 10:12 am
autor: martii
złe wyregulowane napięcia sprężyny - zbyt mientkie powoduje banana na twarzy, podziw wśród plaskaczy ale tez mocniejsza przyjaźń właściciela pobliskiej stacji benzynowej :)21

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: pn gru 01, 2014 11:41 am
autor: pojara90
Etam, co by tu nie gadać 2.8 i tak nie jedzie. :)21

Do 3.3 nie ma startu :)21 Wczoraj przewaliłem 60 kilosów w terenie i na nowo zapałałem miłością to tego pieca :)2 :)22

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: pn gru 01, 2014 6:07 pm
autor: kornik21
martii pisze:złe wyregulowane napięcia sprężyny - zbyt mientkie powoduje banana na twarzy, podziw wśród plaskaczy ale tez mocniejsza przyjaźń właściciela pobliskiej stacji benzynowej :)21
sprężyny nie ruszałem, a wam ile pali parch?

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: pn gru 01, 2014 6:32 pm
autor: Wowos
kornik21 pisze:sprężyny nie ruszałem, a wam ile pali parch?
Ja się nie przyznam, bo zaraz powiedzą, że to niemożliwe :)21

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: śr sty 21, 2015 10:05 pm
autor: boban22
U mnie po całym dłubaniu, tj.turbo, pompa, IC, wydech... pali mniej niż przed modzeniem.... Na trasie na Simex'ie '36 zszedł z 13-14 na ok.11-12. Z tym że ja nie przekraczam 90km/h ( czyli rzeczywiste 100km/h ze względu na rozmiar opon licznik zaniża ok.10-12km). W terenie to trudno stwierdzić, zresztą i tak nie mierzę. U mnie turbo ok.1,2 max., boostpin przekręcony ok.60st. i wywalona podkładka. U kumpla podobnie, jedynie towarzysz z y60 ale rocznik 96 czyli dłuższa skrzynia biegów ma spalanie bez zmian, a nawet lekko do góry ale ok. 1 litr...
Jeśli chodzi o odczucia z jazdy to nawet nie ma porównania można gonić się z osobówkami :)21 ,ale co najważniejsze dla mnie drugi bieg na wolnej skrzyni jest nie do zmulenia w terenie..... poniżej widać jak dwójka cały czas ciągnie, mimo że opór spory...

A to wszystko dzięki WAM :)2 !!

https://www.youtube.com/watch?v=3vDRJRrGWvg

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: śr sty 21, 2015 11:05 pm
autor: Wowos
Idzie ładnie - tylko to pionowe nagranie.... :roll: :)21

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: czw sty 22, 2015 9:07 am
autor: boban22
kumpel miał nowego Ajfona i nie do końca manuala opanował :)21

na tablecie pięknie widać..

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: pt lut 20, 2015 10:23 pm
autor: Rradian
Obudziłem sie ze snu zimowego a tu post w 1/5 pocięty. Potrzebuje skończyć regulacje pompki, powiedzcie mi pozycja fabryczna boost pina jest gdy 0 na membranie jest w stronę chłodnicy czy kabiny? U mnie było tak że 0 jest w stronę kabiny. Ktoś tu pisał żeby przestawić go o 60 st w stronę ale w stronę silnika czy akumulatora? Co do sprężyny obniżyłem ją o jeden obrót zębatej nakrętki to wystarczy czy więcej? W sumie zbiera się fajnie ale dotarło do mnie info że najlepiej się zbiera i najmniej pali gdy przy 1600 obr na 4 pompuję 0,6 bara. Ktoś to potwierdzą?

Pozdr R

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: pt lut 20, 2015 11:32 pm
autor: Wowos
Takie rzeczy się stroi metodą prób i błędów, i ciężko to dobrze ogarnąć w jedno popołudnie...

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: pt lut 20, 2015 11:39 pm
autor: boban22
Rradian pisze:Obudziłem sie ze snu zimowego a tu post w 1/5 pocięty. Potrzebuje skończyć regulacje pompki, powiedzcie mi pozycja fabryczna boost pina jest gdy 0 na membranie jest w stronę chłodnicy czy kabiny? U mnie było tak że 0 jest w stronę kabiny. Ktoś tu pisał żeby przestawić go o 60 st w stronę ale w stronę silnika czy akumulatora? Co do sprężyny obniżyłem ją o jeden obrót zębatej nakrętki to wystarczy czy więcej? W sumie zbiera się fajnie ale dotarło do mnie info że najlepiej się zbiera i najmniej pali gdy przy 1600 obr na 4 pompuję 0,6 bara. Ktoś to potwierdzą?

Pozdr R
W stronę silnika....co do tych obrotów i doładowania które podałeś to pierwsze słyszę, ale....turbina ile ci dmucha?

Poza tym tak jak napisał Wowos trochę czasu trzeba poświęcić co by efekt był satysfakcjonujący... my z kolegą Tomim poświęciliśmy na samo "strojenie" bity weekendzik...

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: sob lut 21, 2015 7:45 am
autor: Rradian
boban22 pisze:
Rradian pisze:Obudziłem sie ze snu zimowego a tu post w 1/5 pocięty. Potrzebuje skończyć regulacje pompki, powiedzcie mi pozycja fabryczna boost pina jest gdy 0 na membranie jest w stronę chłodnicy czy kabiny? U mnie było tak że 0 jest w stronę kabiny. Ktoś tu pisał żeby przestawić go o 60 st w stronę ale w stronę silnika czy akumulatora? Co do sprężyny obniżyłem ją o jeden obrót zębatej nakrętki to wystarczy czy więcej? W sumie zbiera się fajnie ale dotarło do mnie info że najlepiej się zbiera i najmniej pali gdy przy 1600 obr na 4 pompuję 0,6 bara. Ktoś to potwierdzą?

Pozdr R
W stronę silnika....co do tych obrotów i doładowania które podałeś to pierwsze słyszę, ale....turbina ile ci dmucha?

Poza tym tak jak napisał Wowos trochę czasu trzeba poświęcić co by efekt był satysfakcjonujący... my z kolegą Tomim poświęciliśmy na samo "strojenie" bity weekendzik...
Turbina mi dmucha 1.1 b przy zaślepinym zaworze upustowym.
Pytam o pozycję startową ponieważ na to wychodzi, że tu ktoś grzebał wcześniej , wg wytarcia na stożku boost pina pkt 0 jest 80st w stronę akumulatora patrZąc na pompe za chłornicy w stronę kabiny. Dlatego powiedzcie mi w którą stronę mam dać pkt 0 żeby mieć pozycję startową. były tu gdzieś fotki na forum ale też znikneły.

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu

: sob lut 21, 2015 8:20 am
autor: Rradian
Mam tak samo ustawiony boost pin jak na tych zdjęciach, mam na nim dwie rysy obok siebie.
http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-p ... ent-72795/

1. I co żeby zwiększyć kręcimy zgodnie ze wskazówkami zegara zakładam że niewiele ?
2. Poluźnienie sprężyny też zgodnie ze wskazówkami zegara ale ile? Narazie zrobiłem 1 pełny obrót słoneczkem , za dużo czy zamało ?
Może za dużo pytam ale chcę wiedzieć czy te ruchy mają być mimimalne czy wieksze, chce to wyczuć.