Strona 1 z 5
TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:15 pm
autor: GoralHC
Witam,
Zastanawiam się nad kupnem samochodu wyprawowego. Jednym z moich typów jest TERRANO II 2,7Tdi. Myślałem też nad Fronterą, ponieważ miałem 6 lat z silnikiem 2,4, ale poczytałem trochę o tych nowszych i silniki są do d..y.
Potrzebuję samochodu, którego silnik nie odmówi mi posłuszeństwa w górach, poza granicami Polski.
Proszę o opinie na temat TERRANO z tym silnikiem.
Czytałem, że lubi padać skrzynia i zaciera się turbina.
Co do turbiny to myślę, że częstsze niż zalecane wymiany oleju powinny wystarczyć, chyba, że się mylę.
Czy mosty wytrzymają opony 33", wiem że trzeba wycinać nadkola ale to nie problem.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:17 pm
autor: wolf_87
kup sobie patrola

a co do 33 mosty wytrzymają gorzej z przednim zawieszeniem

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:20 pm
autor: GoralHC
Partol jest OK. ale większość egzemplarzy które oglądałem jest zajechanych.
Silniki też nie mają zbyt dobrych opinii.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:23 pm
autor: wolf_87
Silnik jest nie do zajechania gorzej z pompa wtryskowa szczególnie zexla. Skrzyni oraz turba nie udało sie mi zajechac. Jesli chcesz włozyc 33 opony to terrano sobie odpuść. Może jakis LR
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:26 pm
autor: GoralHC
A jeździł ktoś może Disco II.
Tam chyba jest dużo elektroniki. Podobno też w związku z tym występuje dużo awarii.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:28 pm
autor: wolf_87
GoralHC pisze:A jeździł ktoś może Disco II.
Tam chyba jest dużo elektroniki. Podobno też w związku z tym występuje dużo awarii.
Krążą różne legendy. Ja nigdy nie odwazyłem sie na zakup LR, chociaż ostatnio było blisko

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:30 pm
autor: nissterr
2.7 na kołach zębatych jest prawie nie do zajechania

Trzeba tylko pilnować regularnych wymian oleju co 10kkm.
U mnie turbina padła na autobahnie w D, ale gwizdała już od dnia zakupu (z prychającym olejem dojechałem do PL) - teraz mam wymienioną na używkę i nie gwiżdże - maqm nadzieję że jeszcze posłuży.
O padających skrzyniach słyszałem, ale nie znam nikogo komu by padła

Koła optymalnie i bez cięcia nadkoli to 31". Większe nie bardzo jest sens, bo pomijając cięcię, podkręcanie drążków to jeszcze silnik musi mieć siłe je napędzić

Mój służy mi jako wyprawówka i jestem zadowolony - zawsze wrócił o własnych siłach...
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:32 pm
autor: GoralHC
wolf-87 jako użytkownik Patrola, może napiszesz mi coś o awaryjności.
Nie ukrywam, że jest u mnie na pierwszym miejscu jeśli chodzi o zakup, ale boje się kosztownych napraw. Byłem już oglądać kilka z silnikiem 2,8 w nowej budzie, bo tylko taki wchodzi w grę
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:36 pm
autor: wolf_87
GoralHC pisze:wolf-87 jako użytkownik Patrola, może napiszesz mi coś o awaryjności.
Nie ukrywam, że jest u mnie na pierwszym miejscu jeśli chodzi o zakup, ale boje się kosztownych napraw. Byłem już oglądać kilka z silnikiem 2,8 w nowej budzie, bo tylko taki wchodzi w grę
Jeżdżę terrano każdy z moich patroli skonczył na złomowisku

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:37 pm
autor: GoralHC
Jakie spalanie jest w TERRANO 2,7 na 31" kołach.
Jak wygląda dostępność części zamiennych.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:37 pm
autor: wolf_87
@Nissterr dobrze radzi.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:38 pm
autor: GoralHC
wolf_87 pisze:GoralHC pisze:wolf-87 jako użytkownik Patrola, może napiszesz mi coś o awaryjności.
Nie ukrywam, że jest u mnie na pierwszym miejscu jeśli chodzi o zakup, ale boje się kosztownych napraw. Byłem już oglądać kilka z silnikiem 2,8 w nowej budzie, bo tylko taki wchodzi w grę
Jeżdżę terrano każdy z moich patroli skonczył na złomowisku

To chyba poszukam TERRANO
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:41 pm
autor: GoralHC
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:47 pm
autor: wolf_87
Bardziej bym szukał na szosowych oponach wieksze prawdopodobienstwo ze samochód nie zjeżdżał z asfaltu, a co za tym idzie zawieszenie nie będzie tak zmęczone. Poza tym te opony to tanie nalewki

Na wyprawe raczej bał bym się na nich jechać

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:49 pm
autor: GoralHC
wolf_87 pisze:
Bardziej bym szukał na szosowych oponach wieksze prawdopodobienstwo ze samochód nie zjeżdżał z asfaltu, a co za tym idzie zawieszenie nie będzie tak zmęczone. Poza tym te opony to tanie nalewki

Na wyprawe raczej bał bym się na nich jechać

Opony i zawieszenie i tak będą nowe
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 12:52 pm
autor: GoralHC
GoralHC pisze:wolf_87 pisze:
Bardziej bym szukał na szosowych oponach wieksze prawdopodobienstwo ze samochód nie zjeżdżał z asfaltu, a co za tym idzie zawieszenie nie będzie tak zmęczone. Poza tym te opony to tanie nalewki

Na wyprawe raczej bał bym się na nich jechać

Opony i zawieszenie i tak będą nowe
masz rację, żeby szukać serii, i tak też robię, ale ten stoi 500m od mojego miejsca zamieszkania, więc zobaczyć nie zaszkodzi
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 1:05 pm
autor: Dżem
Wygląda schludnie ale żeby automaty już poleciały od jazdy na szosie?
Nisssterr dobrze doradza. 31" przy IFS da radę bo grucha mostu nie zmniejsza prześwitu tak jak sztywny most.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 1:13 pm
autor: wolf_87
Dżem pisze:Wygląda schludnie ale żeby automaty już poleciały od jazdy na szosie?
Nisssterr dobrze doradza. 31" przy IFS da radę bo grucha mostu nie zmniejsza prześwitu tak jak sztywny most.
Nie wiem czy już w sobote czy w niedziele przetestujemy czy bedzie wadził gruchą

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 1:17 pm
autor: Dżem
Fanie by było. Sprężam się i wpadam już sobotę. Nie grzej tylko tak jak ostatnio bo się usmażę żywcem.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 1:29 pm
autor: wolf_87
Dżem pisze:Fanie by było. Sprężam się i wpadam już sobotę. Nie grzej tylko tak jak ostatnio bo się usmażę żywcem.
Dorobiłem się już zaworów termostatycznych tak że regulujesz Panie czy chcesz saune czy lodowisko w pokoju

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 1:37 pm
autor: Dżem
Kolego zważ jeszcze że TD ma mocniejszy dół a szybko się kończy góra niż w TDI co daję lepszą frajdę w pokonywaniu długich odległości wTDI. TDI osiąga większe prędkości i się fajnie napędza jak złapie obroty no i mniej pali w trasie.
TDI ma szybsze mosty więc zwiększając koło można zapodać wolniejsze mosty od TD.
TDI ma też mocniejszą skrzynię.
W terenie nie zamienił bym TD na TDI.
Na wyprawę wakacyjną w dalszą podróż zdecydowanie TDI.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 2:41 pm
autor: GoralHC
Mosty od TD wystarczy tylko przełożyć, czy jakieś przróbki trzeba zrobi?
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 2:52 pm
autor: GoralHC
Co do opon to do Frontery też zalecali max 31", jeździłem na 32" BFG i dawała radę.
Albanię nawet przejechała.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 3:11 pm
autor: redzik
GoralHC pisze:Co do opon to do Frontery też zalecali max 31", jeździłem na 32" BFG i dawała radę.
Albanię nawet przejechała.
Fizycznie 32 nie wejda.

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
: czw lut 05, 2015 3:18 pm
autor: GoralHC
Wejdą po podcięciu nadkoli