Tuning pompy wtryskowej

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

squad4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 30, 2014 11:49 pm

Tuning pompy wtryskowej

Post autor: squad4x4 » pn lut 16, 2015 10:32 pm

Witam
Szukam pomocy jak z tuningować pompę wtryskową w Y60 2.8 . Miałem okazję przejechać się takim autem to "szatan " nie zwykły parch . Wymieniony został w pompie wtryskowej rozdzielacz na większy podobno 12 i rozwiercone turbo .
Turbo już mam .
Podpowiedzcie jak poradzić sobie z pompą . Od czego może być taki rozdzielacz , od jakiego motoru ? Czy wtryski przerobią większą dawkę paliwa ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: martii » wt lut 17, 2015 8:39 am

znaczy się motać pompę dla seryjnej malej pipidówy - przecież ten wiatraczek jest tak mały, że gdyby nie rysunki techniczne ciężko byłoby go znaleźć :lol:

poza zabawa boostpinem nie widzę sensu grzebania w pompie
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

squad4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 30, 2014 11:49 pm

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: squad4x4 » wt lut 17, 2015 2:43 pm

martii pisze:znaczy się motać pompę dla seryjnej malej pipidówy - przecież ten wiatraczek jest tak mały, że gdyby nie rysunki techniczne ciężko byłoby go znaleźć :lol:

poza zabawa boostpinem nie widzę sensu grzebania w pompie

To na początek ile obrotów wkręcić ?

Awatar użytkownika
dziabagos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr paź 23, 2013 8:31 pm

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: dziabagos » czw lut 19, 2015 5:20 pm

To na początek ile obrotów wkręcić ?
Pprawdopodobnie masz na myśli regulację dawki, na zewnątrz pompy.

By dostać do bootspina, musisz zdjąć dekielek w pompie, gdzie dochodzi wężyk od turbo i obrócić wałek z membranką np o 90 stopni, co spowoduje, że zmienisz krzywą na bardziej agresywną.

Dla pewności może ktoś to potwierdzić, bo ta operacja przede mną.
Z tego co się zorientowałem operacja nie ma większego sensu, jeśli nie zmieniasz ciśnienia doładowania oraz nie dokładasz wydajnego intercoolera.
Y60, 93r , 2.8T coś tam porobione

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: N2O » pt lut 20, 2015 2:56 pm

Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

squad4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 30, 2014 11:49 pm

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: squad4x4 » pt lut 27, 2015 10:54 am

dziabagos pisze:
To na początek ile obrotów wkręcić ?
Pprawdopodobnie masz na myśli regulację dawki, na zewnątrz pompy.

By dostać do bootspina, musisz zdjąć dekielek w pompie, gdzie dochodzi wężyk od turbo i obrócić wałek z membranką np o 90 stopni, co spowoduje, że zmienisz krzywą na bardziej agresywną.

Dla pewności może ktoś to potwierdzić, bo ta operacja przede mną.
Z tego co się zorientowałem operacja nie ma większego sensu, jeśli nie zmieniasz ciśnienia doładowania oraz nie dokładasz wydajnego intercoolera.
Po zdjęciu dekielka wkręciłem czarną nakrętką o 180 st.

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: redzik » pt lut 27, 2015 2:58 pm

N2O pisze:Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.
:)21
Ojtam ojtam, jeden obrot nikomu nie zaszkodzil.

Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 746
Rejestracja: śr mar 02, 2011 4:34 pm
Lokalizacja: Muhlhausen ;)

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: adaśko » pt lut 27, 2015 9:41 pm

redzik pisze:
N2O pisze:Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.
:)21
Ojtam ojtam, jeden obrot nikomu nie zaszkodzil.
Może jedynie temu kto będzie za Tobą jak wciśniesz gaz do dechy :)21
W teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką... Ale w praktyce jest.

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: redzik » sob lut 28, 2015 10:48 am

adaśko pisze:
redzik pisze:
N2O pisze:Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.
:)21
Ojtam ojtam, jeden obrot nikomu nie zaszkodzil.
Może jedynie temu kto będzie za Tobą jak wciśniesz gaz do dechy :)21
Wczoraj jak krecilem bączki na placu to darl sie na mnie kierownik warsztatu, ze niby leca na niego jakies odpryski. :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: apede » sob lut 28, 2015 11:33 am

N2O pisze:Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.
:)21
Oto chodzi? :)21
Obrazek
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: N2O » sob lut 28, 2015 3:34 pm

Nie tylko. Regulator obrotów trochę może zgłupieć.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KamilM22
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 31, 2013 10:49 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: KamilM22 » pn mar 09, 2015 8:14 pm

Witam. Podepnę się do tematu. Wymieniłem pompę wtryskową w swoim Y60 2.8, lecz przed założeniem odkręciłem ten dekielek do którego idzie podciśnienie z turbiny i wyjąłem tą gumową membranę. Przy składaniu nie ustawiłem tej membrany, po prostu włożyłem w losową pozycję. Auto odpala bez problemu lecz po chwili gaśnie. Czytałem, że ustawienie tej membrany ma znaczenie na pracę silnika. W jakim kierunku oryginalnie powinno być "0" na tej membranie? W stronę sinika?
Jeszcze chciałbym zapytać, do czego służy ta elektryka na cięgle od gazu przy pompie i czy muszę to montować? Znalazłem w internecie filmik z patrolem który tego nie ma. https://www.youtube.com/watch?v=ucpkf397T9E

Pozdrawiam Kamil.


/Edit
Chodzi mi o tą membranę
http://s180.photobucket.com/user/screwy ... a.jpg.html

Doczytałem że ten regulator co jest nad cięgłem od gazu jest to jakiś czujnik od EGR. To prawda?

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: redzik » pn mar 09, 2015 10:38 pm

Wyciagnij ta membrane ze stozkiem metalowym i zobacz slad po starym polozeniu

Obrazek

I zaloz tak samo. :)21

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: Cajman » wt mar 10, 2015 12:31 pm

a zastanawiał się ktoś jakie będzie temperatura spalin po podkręceniu dawki o takie np 180 st ??

Ja podkręciłem - tak obrazowo - z godziny 12 na 2 i wystarczy - nie chcę aby tłoki spłynęłu do miski olejowej - a mam wskaźnik temp spalin
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: redzik » wt mar 10, 2015 8:13 pm

Ano czujnik temepratury spalin pasuje zalozyc. :)21

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: Tatuś » wt mar 10, 2015 8:28 pm

Cajman pisze:a zastanawiał się ktoś jakie będzie temperatura spalin po podkręceniu dawki o takie np 180 st ??

Ja podkręciłem - tak obrazowo - z godziny 12 na 2 i wystarczy - nie chcę aby tłoki spłynęłu do miski olejowej - a mam wskaźnik temp spalin
Kręcenie dawką,a boostpinem do dwie różne rzeczy Cajman :)
(z dawką 180 st-nawet ja nie ryzykowałem)
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
KamilM22
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 31, 2013 10:49 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: KamilM22 » sob mar 14, 2015 1:46 pm

A ten ślad to w którą stronę powinien iść?

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: redzik » sob mar 14, 2015 3:14 pm

KamilM22 pisze:A ten ślad to w którą stronę powinien iść?
W strone dzyndzka. :)21

Awatar użytkownika
KamilM22
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 31, 2013 10:49 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Tuning pompy wtryskowej

Post autor: KamilM22 » sob mar 14, 2015 10:42 pm

Wstawiłem tym śladem do przodu auta, wyregulowalem zapłon i Patrol bez problemu odpala na ciepłym i zimnym. Juz sam nie gaśnie. Dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości