Strona 1 z 1
Tuning pompy wtryskowej
: pn lut 16, 2015 10:32 pm
autor: squad4x4
Witam
Szukam pomocy jak z tuningować pompę wtryskową w Y60 2.8 . Miałem okazję przejechać się takim autem to "szatan " nie zwykły parch . Wymieniony został w pompie wtryskowej rozdzielacz na większy podobno 12 i rozwiercone turbo .
Turbo już mam .
Podpowiedzcie jak poradzić sobie z pompą . Od czego może być taki rozdzielacz , od jakiego motoru ? Czy wtryski przerobią większą dawkę paliwa ?
Pozdrawiam
Re: Tuning pompy wtryskowej
: wt lut 17, 2015 8:39 am
autor: martii
znaczy się motać pompę dla seryjnej malej pipidówy - przecież ten wiatraczek jest tak mały, że gdyby nie rysunki techniczne ciężko byłoby go znaleźć
poza zabawa boostpinem nie widzę sensu grzebania w pompie
Re: Tuning pompy wtryskowej
: wt lut 17, 2015 2:43 pm
autor: squad4x4
martii pisze:znaczy się motać pompę dla seryjnej malej pipidówy - przecież ten wiatraczek jest tak mały, że gdyby nie rysunki techniczne ciężko byłoby go znaleźć
poza zabawa boostpinem nie widzę sensu grzebania w pompie
To na początek ile obrotów wkręcić ?
Re: Tuning pompy wtryskowej
: czw lut 19, 2015 5:20 pm
autor: dziabagos
To na początek ile obrotów wkręcić ?
Pprawdopodobnie masz na myśli regulację dawki, na zewnątrz pompy.
By dostać do bootspina, musisz zdjąć dekielek w pompie, gdzie dochodzi wężyk od turbo i obrócić wałek z membranką np o 90 stopni, co spowoduje, że zmienisz krzywą na bardziej agresywną.
Dla pewności może ktoś to potwierdzić, bo ta operacja przede mną.
Z tego co się zorientowałem operacja nie ma większego sensu, jeśli nie zmieniasz ciśnienia doładowania oraz nie dokładasz wydajnego intercoolera.
Re: Tuning pompy wtryskowej
: pt lut 20, 2015 2:56 pm
autor: N2O
Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.

Re: Tuning pompy wtryskowej
: pt lut 27, 2015 10:54 am
autor: squad4x4
dziabagos pisze:To na początek ile obrotów wkręcić ?
Pprawdopodobnie masz na myśli regulację dawki, na zewnątrz pompy.
By dostać do bootspina, musisz zdjąć dekielek w pompie, gdzie dochodzi wężyk od turbo i obrócić wałek z membranką np o 90 stopni, co spowoduje, że zmienisz krzywą na bardziej agresywną.
Dla pewności może ktoś to potwierdzić, bo ta operacja przede mną.
Z tego co się zorientowałem operacja nie ma większego sensu, jeśli nie zmieniasz ciśnienia doładowania oraz nie dokładasz wydajnego intercoolera.
Po zdjęciu dekielka wkręciłem czarną nakrętką o 180 st.
Re: Tuning pompy wtryskowej
: pt lut 27, 2015 2:58 pm
autor: redzik
N2O pisze:Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.

Ojtam ojtam, jeden obrot nikomu nie zaszkodzil.
Re: Tuning pompy wtryskowej
: pt lut 27, 2015 9:41 pm
autor: adaśko
redzik pisze:N2O pisze:Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.

Ojtam ojtam, jeden obrot nikomu nie zaszkodzil.
Może jedynie temu kto będzie za Tobą jak wciśniesz gaz do dechy

Re: Tuning pompy wtryskowej
: sob lut 28, 2015 10:48 am
autor: redzik
adaśko pisze:redzik pisze:N2O pisze:Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.

Ojtam ojtam, jeden obrot nikomu nie zaszkodzil.
Może jedynie temu kto będzie za Tobą jak wciśniesz gaz do dechy

Wczoraj jak krecilem bączki na placu to darl sie na mnie kierownik warsztatu, ze niby leca na niego jakies odpryski.

Re: Tuning pompy wtryskowej
: sob lut 28, 2015 11:33 am
autor: apede
N2O pisze:Zaczynanie od kręcenia śrubą dawki, to proszenie się o kłopoty.

Oto chodzi?

Re: Tuning pompy wtryskowej
: sob lut 28, 2015 3:34 pm
autor: N2O
Nie tylko. Regulator obrotów trochę może zgłupieć.

Re: Tuning pompy wtryskowej
: pn mar 09, 2015 8:14 pm
autor: KamilM22
Witam. Podepnę się do tematu. Wymieniłem pompę wtryskową w swoim Y60 2.8, lecz przed założeniem odkręciłem ten dekielek do którego idzie podciśnienie z turbiny i wyjąłem tą gumową membranę. Przy składaniu nie ustawiłem tej membrany, po prostu włożyłem w losową pozycję. Auto odpala bez problemu lecz po chwili gaśnie. Czytałem, że ustawienie tej membrany ma znaczenie na pracę silnika. W jakim kierunku oryginalnie powinno być "0" na tej membranie? W stronę sinika?
Jeszcze chciałbym zapytać, do czego służy ta elektryka na cięgle od gazu przy pompie i czy muszę to montować? Znalazłem w internecie filmik z patrolem który tego nie ma.
https://www.youtube.com/watch?v=ucpkf397T9E
Pozdrawiam Kamil.
/Edit
Chodzi mi o tą membranę
http://s180.photobucket.com/user/screwy ... a.jpg.html
Doczytałem że ten regulator co jest nad cięgłem od gazu jest to jakiś czujnik od EGR. To prawda?
Re: Tuning pompy wtryskowej
: pn mar 09, 2015 10:38 pm
autor: redzik
Wyciagnij ta membrane ze stozkiem metalowym i zobacz slad po starym polozeniu
I zaloz tak samo.

Re: Tuning pompy wtryskowej
: wt mar 10, 2015 12:31 pm
autor: Cajman
a zastanawiał się ktoś jakie będzie temperatura spalin po podkręceniu dawki o takie np 180 st
Ja podkręciłem - tak obrazowo - z godziny 12 na 2 i wystarczy - nie chcę aby tłoki spłynęłu do miski olejowej - a mam wskaźnik temp spalin
Re: Tuning pompy wtryskowej
: wt mar 10, 2015 8:13 pm
autor: redzik
Ano czujnik temepratury spalin pasuje zalozyc.

Re: Tuning pompy wtryskowej
: wt mar 10, 2015 8:28 pm
autor: Tatuś
Cajman pisze:a zastanawiał się ktoś jakie będzie temperatura spalin po podkręceniu dawki o takie np 180 st
Ja podkręciłem - tak obrazowo - z godziny 12 na 2 i wystarczy - nie chcę aby tłoki spłynęłu do miski olejowej - a mam wskaźnik temp spalin
Kręcenie dawką,a boostpinem do dwie różne rzeczy Cajman

(z dawką 180 st-nawet ja nie ryzykowałem)
Re: Tuning pompy wtryskowej
: sob mar 14, 2015 1:46 pm
autor: KamilM22
A ten ślad to w którą stronę powinien iść?
Re: Tuning pompy wtryskowej
: sob mar 14, 2015 3:14 pm
autor: redzik
KamilM22 pisze:A ten ślad to w którą stronę powinien iść?
W strone dzyndzka.

Re: Tuning pompy wtryskowej
: sob mar 14, 2015 10:42 pm
autor: KamilM22
Wstawiłem tym śladem do przodu auta, wyregulowalem zapłon i Patrol bez problemu odpala na ciepłym i zimnym. Juz sam nie gaśnie. Dzięki za pomoc.