Strona 1 z 1
przeróbka patrola na sprężyny
: sob lut 28, 2015 9:12 pm
autor: ignacy99
Witam
zastanawiam się od czego dobrać sprężyny na przód, dlatego że dotychczasowe z grand cherokiego 4.0 z obciętym i zeszlifowany jednym zwojem są burzo za twarde i patrol nie chce się na nich wogóle krzyżować. Wszystko poza spręzynami pozwalało by na duży wykrzyż, a on krzyżuje sie jak na resorach

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: sob lut 28, 2015 9:14 pm
autor: Mroczny
to bardzo dobrze - bo na dobrych resorach parch krzyżuje się lepiej niż na spręzynie i radiusach

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: sob lut 28, 2015 9:39 pm
autor: jarekstryszawa
I po kiego grzyba było ruszać?
Re: przeróbka patrola na sprężyny
: ndz mar 01, 2015 10:37 am
autor: Didymos
A radiusy od czego?
Pewnie od GR-a, na nich nawet na sprężynkach od długopisu nie będzie wykrzyżu
Z resztą, jak wspomnieli przedmówcy, nie trzeba było psuć dobrego auta. Ja swojej 160-ki na pewno resorów nie pozbawię.
Re: przeróbka patrola na sprężyny
: ndz mar 01, 2015 7:16 pm
autor: ignacy99
Wahacze mam z pajero (zamontowane nad mostami)
ale to wszystko ( oprócz sprężyn) pozwalało by na trochę większy wykrzyż

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: ndz mar 01, 2015 8:11 pm
autor: ernil
ignacy99 pisze:Wahacze mam z pajero (zamontowane nad mostami)
ale to wszystko ( oprócz sprężyn) pozwalało by na trochę większy wykrzyż


Re: przeróbka patrola na sprężyny
: ndz mar 01, 2015 8:24 pm
autor: N2O
A sprawdziłeś jak się zachowuje bez sprężyn czy tylko tak gdybasz?

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: ndz mar 01, 2015 8:42 pm
autor: ignacy99
sprawdzałem, ale bez gumki od strony gwintu przy ramie
ale to raczej nie popsułoby tego wykrzyża aż tak

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: ndz mar 01, 2015 8:44 pm
autor: N2O
Najpierw sprawdź.

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: pn mar 02, 2015 7:39 pm
autor: redzik
wahacze z pajero Matko Bosko ... toz to jeszcze gorsze niz wahacze z GR-a.

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: wt mar 03, 2015 8:50 pm
autor: kmb1
te z parcha tez są do kitu pod względem wykrzyżu, kupiłem takie do terrano i w końcu sam sobie zrobiłem a teraz tych z parcha nawet sprzedać nie mogę

Pokaż jakieś foty coś tam namieszał w patrolu

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: wt mar 03, 2015 10:01 pm
autor: ignacy99
wahaczy z patrola i wielu innych było by ciężko zamontować na mostem, dlatego musiały być z pajero ( a właściwie takie miałem na warsztacie po wsześniejszym projekcie
ale i tak narazie robimy tył a potem będziemy się zastanawiać co by tu poprawić z przodu
Re: przeróbka patrola na sprężyny
: czw mar 05, 2015 11:02 am
autor: redzik
A ze tak zapytam, po co musza byc nad mostami ? Robisz monster trucka na kolach 81" ?

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: czw mar 05, 2015 6:56 pm
autor: ignacy99
Patrol ma być do typowej przeprawy, dlatego prześwit musi być jak największy, a takie wahacze zmniejszają go i poźniej wszystko się na nich ciągnie.
a koła to fedimy 285 75 16
Re: przeróbka patrola na sprężyny
: czw mar 05, 2015 6:58 pm
autor: ernil
Załóż większe koła

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: czw mar 05, 2015 9:22 pm
autor: redzik
ignacy99 pisze:Patrol ma być do typowej przeprawy, dlatego prześwit musi być jak największy, a takie wahacze zmniejszają go i poźniej wszystko się na nich ciągnie.
a koła to fedimy 285 75 16
To 32,8", na takim "spoa" to bedzie smiesznie wygladalo, do tego wywalisz go na wiekszym trawersie na bok.
Lepiej zaiwestowac w opony 35" jak @ernil pisze.Wahacze pod mostami wbrew pozorom robia wiecej dobrego niz zlego, po pierwsze robia za płozy jak w sankach (lepiej tak niz jak most w poprzek stanie), po drugie chronia podwozie, po trzecie nizej srodek ciezkosci.
Re: przeróbka patrola na sprężyny
: pt mar 06, 2015 6:56 am
autor: N2O
Są pewne zasady:
Pod "brzuchem"(najniższym punktem ramy) ma być jakieś 5cm więcej prześwitu niż pod rurami mostów, więcej nie potrzeba.
Nawet resor pod mostem aż tak bardzo nie przeszkadza jak się jeździ na 35" simex/silverstone i napęd to wytrzymuje - to znacznie lepsze rozwiązanie niż fedima ważąca zylion kilogramów, do której rozbujania trzeba użyć dużo więcej energii(duża masa wirująca). Koło ma być lekkie!
Nawet sprawne LSD w obu mostach kosmicznie pomaga.
Prześwit jest przereklamowany - im większy, tym później trudniej wyciągnąć wóz bez zostawienia mostów pod bagnem.

Re: przeróbka patrola na sprężyny
: pt mar 06, 2015 7:06 pm
autor: ignacy99
Koła mają 85 cm wys. i szerokie są jak bfg 35 12.5
Felgi są dosyć mocno odsadzone, dlatego na normalnych trawersach powinien się trzymać
Re: przeróbka patrola na sprężyny
: sob mar 07, 2015 6:38 pm
autor: Marci
a na końcu będzie " czy warto było, czy warto było zmieniać ....." śpiewał kiedyś kabaret Pod Egidą tu :
http://kabaretos.pl/kabaret/skecz/filmi ... k/?id=3008