dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Vesa » czw mar 05, 2015 2:53 pm

Cześć,

W celu zwiększenia bezpieczeństwa antywybuchowego w ZD30 (zwłaszcza na przelotówkach) chciałbym zainstalować dodatkowe czujniki temperatury silnika / oleju silnikowego oraz płynu chłodniczego. Chodzi mi o rozwiązania z zewnętrznymi wskaźnikami z montarzem podobnym do aut tuningowych. Czytałem gdzieś na forum (nie mogę tego odnaleźć), że takie rozwiązanie istnieje jest chwalone. Ostatecznie daje szanse na bardziej optymalną jazdę i lepszą orientację w parametrach silnika. Czyli daje możliwość odpuszczenia i zmiany dynamiki jazdy w celu wychłodzenia układu(ów).

Mam zatem kilka pytań:

1. Czy znacie takie montaże w Patrolach. ?
2. Czy firmy tuningujące plaskacze mogłyby zrobić dla mnie taką usługę ?
3. Czy temperatura silnika i oleju silnikowego to tożsame parametry ? Jeśli tak to jaka temperatura powinna być maksymalna (lato, obciążone auto, 110/120 km/h 400km monotonnej autostrady). ? (pytam o temperaturę w kontekście specyfiki ZD30 o ile taka specyfika istnieje)
4. Jaka powinna być maksymalna dopuszczalna (maksymalna do długotrwałej drogi) temperatura płynu chłodzącego ? (pytam o temperaturę w kontekście specyfiki ZD30 o ile taka specyfika istnieje)
5. Który z punktów tuningowych / off road w Warszawie może taką instalację zrobić w najlepszej jakości wymaganej w zastosowaniu turystycznym (czyli nie do ścigania) i bez kosztów dedykowanych autom wyścigowym ?

Kombinowałem z interface na ODBII i torque na Androida - niestety nie chce działać z Patrolem. W innych samochodach temperatury, ciśnienia i doładowania oraz wiele innych parametrów podawane są na bieżąco co jest rozwiązaniem idealnym.

Serdecznie dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw mar 05, 2015 9:48 pm przez Vesa, łącznie zmieniany 2 razy.
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Takayuki » czw mar 05, 2015 3:04 pm

1. Gdzieś tu było na forum, ale dawno.
2. Tak.
3. Nie! silnik ma w różnych miejscach różną temperaturę. Olej przez nie przepływa i smaruje+chłodzi, ale temperatury nie są równe.
4. Nie wiem
5. Sam zrobisz przy odrobinie chęci. Jak nie to każdy ogarnięty warsztat 4x4, i to pewnie taniej niż tuningowcy. W-wy nie znam to nie pomogę :)21

Kwestia gdzie się wpiąć najlepiej w obieg wody i oleju z czujnikiem - tu ktoś obeznany w 3.0 musiałby podpowiedzieć.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Wowos » czw mar 05, 2015 5:20 pm

Zamiast powielania zegara temperatury wody wolałbym założyć taki pokazujący egt.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Takayuki » czw mar 05, 2015 7:46 pm

Ta, EGT też do kompletu by pasowało...

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Vesa » czw mar 05, 2015 9:07 pm

hi, OK może i ma to sens z tym czujnikiem temperatury spalin + ew. ładowanie turba i chyba wszystko co potrzebne byłoby do wglądu.


gdzie jest miejsce gdzie jest najwyższa i najbardziej szkodliwa dla tego silnika temperatura ?

oraz najważniejsze - jakie parametry temperaturowe są OK a jakie "za dużo" dla ZD30 ?

pozdrawiam
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Wowos » czw mar 05, 2015 10:48 pm

Łap: https://www.dropbox.com/s/czrptmy8qeyro ... r.pdf?dl=0
W początkowych rozdziałach są rozważania nt. poprawnego dbania o silnik, i przyczyn padania tego cuda.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Vesa » pt mar 06, 2015 12:09 am

thx
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: rudypajero.koszalin » pt mar 06, 2015 12:21 am

Vesa pisze:...


gdzie jest miejsce gdzie jest najwyższa i najbardziej szkodliwa dla tego silnika temperatura ?

...
Najwyższa i najbardziej szkodliwa jest na powierzchni tłoka. Nie jesteś w stanie jej zmierzyć. Przyczyną płynięcia denka tłoka w ZD30 (najczęstsza awaria dla tego silnika), jest wadliwe działanie wtryskiwaczy, oraz niedostateczne jego studzenie olejem, pośrednio możesz ją kontrolować przez wartość EGT.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Vesa » pt mar 06, 2015 4:13 pm

czyli można przyjąć, że analiza temperatury EGT będzie miarodajna dla ew. zauważenia przegrania 4 tłoka?

czy wiemy jaka jest wartość temp EGT (i gdzie ją zmierzyć) która jest "normalna / duża / krytyczna (czerwone pole alert itd ? - dla ZD30)
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Marci » sob mar 07, 2015 7:03 pm

nie kręcić pow 3000obr ten silnik tego nie lubi , a na autostradzie co jakiś czas dać mu chwile odpocząć zwłaszcza jak jest z górki , ten silnik lubi jazdę dziadka kapelusznika :)21
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Wowos » sob mar 07, 2015 7:26 pm

Obrazek
Tylko, ze ta grafika jest bez sensu, bo w przypadku zd30 granat powinien być bez zawleczki :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Vesa » sob mar 07, 2015 11:50 pm

obiecuję, że sobie taką nakleję na auto ;) (może nawet na pokrywę silnika ;)

myślicie, że ktoś w serwisie zna temperaturę spalin ?

oraz pytanie
jakie parametry ładowania powinno mieć turbo seryjne w zestawie z tym silnikiem (2005r). ?

pozdrawiam
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: suziXL » ndz mar 08, 2015 2:14 am

Zawsze jeszcze mozna pomyslec o CHT z pomiarem na kazdym cylindrze, ale to juz chyba przerost formy nad trescia.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Patryk 160 » ndz mar 08, 2015 10:06 am

wybaczcie ale nie mogłem się powstrzymać

:)21

to tak jakby pacjentowi terminalnemu, podawać multiwitaminę i się oszukiwać, że będzie dobrze .

:)21

ale nie zawsze tak było

może świat kiedyś do tego wróci

http://patrykstal.pl/to-nie-jest-silnik-zabawkowy/
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3674
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: lysy76 » ndz mar 08, 2015 10:17 am

Showklunkier z klepiącymi zaworami...
8)
Wujek Dobra Rada 8)

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Patryk 160 » ndz mar 08, 2015 10:52 am

lysy76 pisze:Showklunkier z klepiącymi zaworami...
8)
tiaaa, nawet jakby nie palił na 3 gary to i tak jest to prawdziwy silnik i pojedzie

a te o których mowa muszą mieć powietrze krystaliczne, paliwo zdrojowe, płynu w nadmiarze ale jak się jedzie na wczasy to i tak trzeba zabrać dwa komplety korbowodów i blok do bagażnika
to już lepiej ten 2,8 bo tylko głowice w ilości większej należy zabrać ale to przynajmniej da się sensownie poukładać w bagażniku

prawda ?

:)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Wowos » ndz mar 08, 2015 11:11 am

Ostatnio byłem na wycieczce 100 kilosów od domu. Jechałem z duszą na ramieniu, zlany potem na każdym wzniesieniu drogi...
:)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: vandall_jr » ndz mar 08, 2015 11:18 am

To ja się pytam gdzie jest ta granica ?? i ten parametr który powie nam, że to już, zaraz jebnnnie, szybko wysiadać, :)21
Szkoda czasu, wapna na dodatkowe zegary jak ma wystrzelić to wystrzeli. A dodatkowe zegary pomiarowe spowodują tylko większe starty finansowe. :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Patryk 160 » ndz mar 08, 2015 11:48 am

zegary spowodują też obsesję wpatrywania się w nie
zamiast na drogę
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Vesa » ndz mar 08, 2015 11:54 am

też wolałbym święty spokój - ale jest jak jest.

Wskaźniki są po to aby wiedzieć kiedy odpuścić na dojazdówce, ew. trochę podkręcić jak można.
Tylko po to. Bo z tego co czytam praktycznie tylko na długich odcinkach przy obrotach około 3000+ dzieją się z tym NIEPRZEWIDYWALNYM silnikiem jaja.

A w pytaniu chodzi o temperaturę wyrażaną w stopniach i ładowaniem w psi :)
;)
dzięki
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Wowos » ndz mar 08, 2015 1:02 pm

A ja bym jeździł pełnym zakresem obrotomierza, dbał o regularne wymiany porządnego oleju, i w dupie miał resztę. Bo jak ma dupnąć to i tak dupnie.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Cajman » wt mar 10, 2015 12:46 pm

Tu jak zwykle za wiele konkretów się nie dowiesz

zaznaczam że samochód jeździ zawodowo i ciąga tak po 5-6 tony - ciężar zestawu, na trasach Polska Afryka ewentualnie Azja
i dotyczy to 2,8 Y60 - ale może Ci pomoże
A więc tak
- wskażnik temp - w zasadzie przydaje się - ten dodatkowy - bo nie wiem jak jest w 61 ale w 60-ce termostat jest na powrocie i jak idzie podwyższona temp chłodziwa na chłodnice to zanim termostat otworzy to chwila mija - a to czasami jest chwila zabójcza
Ja umieściłem czujnik w obieg pierwotny - czyli mały idący na nagrzewnicę ta tylna
- temp normalna pracy to 85 st - czasami pod gorę jak dostaje w tyłem to do 92 - max 95 chwilowo

Podciągałem dawkę paliwa więc zamontowałem EGT - w wydech - w kolektor albo za turbiną
z tego co wiem to max temp przy montażu w kolektorze to ok 700 st, za turbiną 500-550 st

mam też wskaźnik ciśnienia

Jak pojeździsz - ale to dotyczy z max obciążeniami w róznych warunkach - gory - to zobaczysz zależności od tego ile gazujesz, od temp spalin i to jak rośnie temp cieczy
Wbrew pozorom za niskie obroty powodują baaardzo wzrost spalin (EGT) co za chwilę widzimy na wskaźniku cieczy
Ciśnienie doładowania też ma znaczenie

Chociaż u Ciebie będzie to mniej zależne - pompa elektroniczna a nie mechaniczna - czyli bardziej dobierająca optymalną mieszankę - powietrze/paliwo - a to ma znaczenie na temp spalin co przekłada się na temp w cylindrach - co ma znaczenie przy Twoim silniku
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

tekkenfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: sob lis 02, 2013 10:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: tekkenfan » wt mar 10, 2015 2:55 pm

Cajman pisze:zamontowałem EGT - w wydech - w kolektor albo za turbiną
sorry ale wg. mnie termopara za turbiną pokazuje tyle samo co w schowku ;).
Albo ładujesz termopary na wszystkie gary :D , albo wersja eko - na najcieplejszy cylinder.
Patrol Y60 2.8, TMIC, 4" SS Snorkel, 3" wydech, MBC
Burbo Astina 400KM+ :D

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Cajman » wt mar 10, 2015 3:18 pm

tekkenfan pisze:
Cajman pisze:zamontowałem EGT - w wydech - w kolektor albo za turbiną
sorry ale wg. mnie termopara za turbiną pokazuje tyle samo co w schowku ;).
Albo ładujesz termopary na wszystkie gary :D , albo wersja eko - na najcieplejszy cylinder.

sprawdzone przez ludzi którzy się tym zajmuja

no nie za bardzo tyle co w schowku - jadąc takim i dając mu w palnik miałem koło 500 st - tyle w schowku nie masz


Termopara na wszystkie ?? :o tzn jak potem - masz 8 wskaźników czy robisz jakąś rzeźbę wyciągającą średnią czy może max ?? - pierwsze słyszę

a który to jest najcieplejszy ??
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: ernil » wt mar 10, 2015 3:32 pm

Żeby było z sensem, to pasuje na każdym cylindrze mieć pomiar. Bo wtrysk Ci lunie na jednym i pozamiatane. Uśredniona będzie ok, ale np. na trzecim będzie wesoło :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości