Strona 1 z 2

zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 5:01 pm
autor: Dziadzia
Cześć,

mam takie dość nietypowe pytanie na które odpowiedzi nigdzie nie znalazłem.
Czemu nie spawa się wszystkich dziur dziurek dziureczek w ramie aby ja totalnie szczelnie zamknąć? Raz a dobrze pomalować od środka a potem wszystko zamknąć? Jakie są ku temu przeciw wskazania?
Pozdrawiam :)

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 5:10 pm
autor: Patryk 160
słyszałeś o różnicy temperatur, skraplaniu się i podobnych zagadnieniach ?

zamiast tego już lepiej wypełnić ramę pianką do osadzania okien
skutek ten sam tylko roboty mniej

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 5:19 pm
autor: ernil
No i jeszcze będzie wtedy izolowana.
A jak wiadome, izolowane są dobre, bo nie marzną w zimie :)21

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 5:30 pm
autor: suziXL
Eeeee tam, tylko beton daje solidny fundament :)21

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 5:41 pm
autor: ernil
Dziadzia pisze:Czemu nie spawa się wszystkich dziur dziurek dziureczek w ramie aby ja totalnie szczelnie zamknąć? Raz a dobrze pomalować od środka a potem wszystko zamknąć? Jakie są ku temu przeciw wskazania?
A chciałbyś, żeby baba też miała wszystko zaspawane? :)21

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 5:47 pm
autor: Dziadzia
no tak autko jak baba i wszystko jasne ;)

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 6:01 pm
autor: ssslavo
Tak to czytam.....Patryk a gdyby tak do tej "szczelnie zaspawanej ramy" wlać oleju......ileś tam.....można by go nawet wymieniać co 5-6lat skoro się skrapla..... ? :)

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 6:04 pm
autor: Takayuki
Powrót do przeszłości, za PRLu tak się konserwowało profile zamknięte, olej ze smarem zmieszany :)21

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 6:12 pm
autor: Marcingalloper
Ja to w ogóle se myślałem żeby ramę wyczyścić, zaślepić i włączyć ją w obieg smarowania silnika :)21 . Oleju trochę więcej ale za to byłaby prawie wieczna :)21 . Oprócz tego byłaby z tego dobra chłodnica oleju :lol: .

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 6:52 pm
autor: Fiba
Marcingalloper pisze:Ja to w ogóle se myślałem żeby ramę wyczyścić, zaślepić i włączyć ją w obieg smarowania silnika :)21 . Oleju trochę więcej ale za to byłaby prawie wieczna :)21 . Oprócz tego byłaby z tego dobra chłodnica oleju :lol: .
Nobel w dziedzinie konserwacji ramy .

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 6:59 pm
autor: PiRoman
Patryk... Patryk no... Jak Tobie trzeba wszystko tłumaczyć... echh... Wkręcasz wentyle i wpuszczasz jakiegoś szlachetnego gazu... Po problemie...

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 7:18 pm
autor: Marcingalloper
Fiba pisze:
Marcingalloper pisze:Ja to w ogóle se myślałem żeby ramę wyczyścić, zaślepić i włączyć ją w obieg smarowania silnika :)21 . Oleju trochę więcej ale za to byłaby prawie wieczna :)21 . Oprócz tego byłaby z tego dobra chłodnica oleju :lol: .
Nobel w dziedzinie konserwacji ramy .
Dziękuję.

Więc jak widzisz z forum można się też i czegoś mądrego i zarazem ciekawego dowiedzieć a nie tylko ciągle same kasztany.

Polecam się na przyszłość :)2 .

:)21

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 8:39 pm
autor: Mroczny
lepiej w obieg paliwa w dieslach - będzie dodatkowy zbiornik, smarowanie..

:)21

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 8:42 pm
autor: jarekstryszawa
A i zimą nie parafina się tak łatwo nie wytrąci, przekroje duże.

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 9:06 pm
autor: Takayuki
Mroczny pisze:lepiej w obieg paliwa w dieslach - będzie dodatkowy zbiornik, smarowanie..
:)21
W Fadromach jest kawałek ramy na olej do hydrauliki wykorzystany :)21

Znam jednego co mu się błotnik urwał i wiercił otwory obok na nowy :)21 :)21 :)21

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 9:53 pm
autor: MirekY60
PiRoman pisze:Patryk... Patryk no... Jak Tobie trzeba wszystko tłumaczyć... echh... Wkręcasz wentyle i wpuszczasz jakiegoś szlachetnego gazu... Po problemie...
Albo wręcz przeciwnie, odsysasz wszystkie gazy i powstaje próżnia

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 10:02 pm
autor: redzik
Albo czemu nie robia ram z profilu C jak w unimogu ?
Bo by bylo zbyt wieczne. :)21

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 11:05 pm
autor: Patryk 160
Mroczny pisze:lepiej w obieg paliwa w dieslach - będzie dodatkowy zbiornik, smarowanie..

:)21

w ten ponury dzień jednak się zaśmiałem

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 11:16 pm
autor: vandall1
Godocie...w przeciętnym Patrolu wystarczy odme wpuscić do ramy.I co jakiś czas przekładać w inny otwór :wink:

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 11:18 pm
autor: sbst
A przypadkiem Gela nie ma ramy zamknietej? Czy mi sie cos wydaje?

Re: zaspawać całą ramę

: wt mar 31, 2015 11:44 pm
autor: vandall1
Tego nie wiem,ale ma w uj wosku w środku i chyba coś ala kratownica.
Ciekawe czy ktoś taką otwierał :roll:

Re: zaspawać całą ramę

: śr kwie 01, 2015 12:10 am
autor: Cajman
redzik pisze:Albo czemu nie robia ram z profilu C jak w unimogu ?
Bo by bylo zbyt wieczne. :)21

No własnie - czemu nie robić tzw ramy otwartej
Pewnie ma mniejszą wytrzymałość i wymagała by większej (cięższej, o większym profilu) ramy

Re: zaspawać całą ramę

: śr kwie 01, 2015 12:21 am
autor: suziXL
Explorer miał taką, całkiem niegłupia była. Wahacze przednie jeszcze ciekawsze były. Z perspektywy czasu stwierdzam,że to zajebisty wynalazek był.

Re: zaspawać całą ramę

: śr kwie 08, 2015 8:33 pm
autor: vandall1
Profil otwarty jest bardziej podatny na skręcanie,temu m in stosuje sie go w duzych pojazdach,gdzie nie walczy sie tak ze spreżystymi deformacjami zwłaszcza w układzie:skrzynia ładunkowa-kabina.

Re: zaspawać całą ramę

: czw kwie 09, 2015 10:36 am
autor: Wojtek
PiRoman pisze:Patryk... Patryk no... Jak Tobie trzeba wszystko tłumaczyć... echh... Wkręcasz wentyle i wpuszczasz jakiegoś szlachetnego gazu... Po problemie...
No co Ty !
Patryk i bez nierdzewki ? :)9