jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Moderator: Kosiarz
jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Tak się zastanawiam na temat za i przeciw jaki najrozsądniej przeszczepić silnik.
Czy v8 z BMW - ok. 33.000
Czy V8 z GMa - ok. 40.000
Czy może jednak 4,2 TD z nissana (nowy) ok. 33.000
Najlepsza moc z BMW ale czy ten silnik jest mało awaryjny? Raczej nie.
GM - dobry, wolnossący ale mało popularny i na wyprawach może być gorzej z serwisem (w razie W).
Nissan 4,2 - sprawdzony, samochód byłby jak w serii ale ciężki i moc 160KM nie powala.
Chyba ciężko będzie jednoznacznie rozstrzygnąć...
Czy v8 z BMW - ok. 33.000
Czy V8 z GMa - ok. 40.000
Czy może jednak 4,2 TD z nissana (nowy) ok. 33.000
Najlepsza moc z BMW ale czy ten silnik jest mało awaryjny? Raczej nie.
GM - dobry, wolnossący ale mało popularny i na wyprawach może być gorzej z serwisem (w razie W).
Nissan 4,2 - sprawdzony, samochód byłby jak w serii ale ciężki i moc 160KM nie powala.
Chyba ciężko będzie jednoznacznie rozstrzygnąć...
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Może jakąś benzyna większą od Nissana ? Jakiś RB-ek
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Też się podpinam.
GM są też turbo. Niskie obroty maxymalne. Dlatego większe koła. Fajny gang silnika- uwielbiam V8.
BMW -dynamika. dynamika i jeszcze raz dynamika, ale przy braku kontroli trakcji trzeba uważać. Piszę jako wieloletni użytkownik BMW z najmocniejszymi silnikami. Awaryjność?? Zawsze wracałem do domu bez awarii.
4.2 Turbo D- trwałość, niezawodność. Do Patrola to chyba najlepsza opcja. Nie będzie szału, wciskania w fotel i jeeeejku, ale przy gorszym paliwie chyba najpewniejszy sinik.
To moje wnioski, przemyślenia.
Też chcę zmienić silnik na "pewniejszy" i silniejszy.
GM są też turbo. Niskie obroty maxymalne. Dlatego większe koła. Fajny gang silnika- uwielbiam V8.
BMW -dynamika. dynamika i jeszcze raz dynamika, ale przy braku kontroli trakcji trzeba uważać. Piszę jako wieloletni użytkownik BMW z najmocniejszymi silnikami. Awaryjność?? Zawsze wracałem do domu bez awarii.
4.2 Turbo D- trwałość, niezawodność. Do Patrola to chyba najlepsza opcja. Nie będzie szału, wciskania w fotel i jeeeejku, ale przy gorszym paliwie chyba najpewniejszy sinik.
To moje wnioski, przemyślenia.
Też chcę zmienić silnik na "pewniejszy" i silniejszy.
GU4 TD4.2T
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
A skąd niby miałbybyć ten nowy motórleokady pisze: Czy może jednak 4,2 TD z nissana (nowy) ok. 33.000

- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
temat klepany masę razy
każdy coś powie dobrego o swoim
ja powiem tyle
jeżdżę 9 lat z M57 w plaskaczu
150000km
kapitalny motor
niezajebliwy dół
starsze wersje po 1kk km robią bez naprawy głównej
v8 gm tyle nie pojeździ
ale w patrolu mam v8
nie ma elektryki
jeden kabelek idzie do silnika jednożyłowy
po to żebyś mógł go zgasic
i tyle
turbo
m57 turbo zmienna geometria łopat
pada to kierownica to jakiś przewód od podciśnienia to się łopaty zapieką to jakieś błędy w kompie i auto już nie jedzie
v8 ma turbo z klapką
mocniejsza sprężyna większe ciśnienie
słabsza to na odwrót
choć i tak nie ma to różnicy można to zaspawać i będzie jeździł
temperatura
m57 ma dziwną ciepłotę silnika
większość ma dodane w serii webasto uruchamiane po włączeniu silnika
aby dogrzać motor
do tego 2 termostaty
ale za to jak się dogrzeje to go ciężko schłodzić
wiele razy miałem przypadki na górskich drogach jak przy nowej chłodnicy nowym wisko nowych termostatach temperatura skakała
wg wskażnika w aucie było max 98 stopni
ale jak podłączysz kompa to pokazuje prawie 110
a v8
nie ma tego problemu
wisko daje że wysysa błoto z chłodnicy
czujniki
w m57 są czujniki od wszystkiego
fajna sprawa
np.pokazuje ze masz za mało oleju a nie tylko jak już nie ma smarowania
ale każdy czujnik jest dedykowany
ja już kupiłem 3 używane czujniki oleju
żadnego komp nie wykrył
a oryginał kosztuje 800 zł
v8 wykorzystuje czujniki z twojego auta
właściwie tylko 3
czujnik temperatury
ciśnienia oleju
obroty wału
m57 jest zajebisty
ale nie do patrola
każdy coś powie dobrego o swoim
ja powiem tyle
jeżdżę 9 lat z M57 w plaskaczu
150000km
kapitalny motor
niezajebliwy dół
starsze wersje po 1kk km robią bez naprawy głównej
v8 gm tyle nie pojeździ
ale w patrolu mam v8
nie ma elektryki
jeden kabelek idzie do silnika jednożyłowy
po to żebyś mógł go zgasic
i tyle
turbo
m57 turbo zmienna geometria łopat
pada to kierownica to jakiś przewód od podciśnienia to się łopaty zapieką to jakieś błędy w kompie i auto już nie jedzie
v8 ma turbo z klapką
mocniejsza sprężyna większe ciśnienie
słabsza to na odwrót
choć i tak nie ma to różnicy można to zaspawać i będzie jeździł
temperatura
m57 ma dziwną ciepłotę silnika
większość ma dodane w serii webasto uruchamiane po włączeniu silnika
aby dogrzać motor
do tego 2 termostaty
ale za to jak się dogrzeje to go ciężko schłodzić
wiele razy miałem przypadki na górskich drogach jak przy nowej chłodnicy nowym wisko nowych termostatach temperatura skakała
wg wskażnika w aucie było max 98 stopni
ale jak podłączysz kompa to pokazuje prawie 110
a v8
nie ma tego problemu
wisko daje że wysysa błoto z chłodnicy
czujniki
w m57 są czujniki od wszystkiego
fajna sprawa
np.pokazuje ze masz za mało oleju a nie tylko jak już nie ma smarowania
ale każdy czujnik jest dedykowany
ja już kupiłem 3 używane czujniki oleju
żadnego komp nie wykrył
a oryginał kosztuje 800 zł
v8 wykorzystuje czujniki z twojego auta
właściwie tylko 3
czujnik temperatury
ciśnienia oleju
obroty wału
m57 jest zajebisty
ale nie do patrola
6,5 v8
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Osobiście, patrząc zupełnie subiektywnie, gdybym miał wybierać wśród tej trójki -> td42t.
y60 autobus, czerwony.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
BMW to moc I predkosc.
GM V8 jest lekki, niezajebliwy, bez turbo, tez ma cos kolo 160PS.
4,2td jest niezajebliwy, ale strasznie ciezki
Ja bym wybieral miedzy GM V8, a 4.2td I zobaczyl ktory sie wyzej kreci, bo V8 6.2 to za szybki nie jest.
GM V8 jest lekki, niezajebliwy, bez turbo, tez ma cos kolo 160PS.
4,2td jest niezajebliwy, ale strasznie ciezki
Ja bym wybieral miedzy GM V8, a 4.2td I zobaczyl ktory sie wyzej kreci, bo V8 6.2 to za szybki nie jest.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Na ebayu australijskim kiedyś widziałem, kompletne jak i słupki z głowicą. Tylko cenamik pisze: A skąd niby miałbybyć ten nowy motór

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
A Igor sprowadza, chyba z Japoniimik pisze:A skąd niby miałbybyć ten nowy motórleokady pisze: Czy może jednak 4,2 TD z nissana (nowy) ok. 33.000
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Wstaw 4,2 TD oryginał z nissana, domysł stawia tezę, że auto wyprawowe a ten układ fabryczny ma dużo zalet.
Podstawowa to oryginalność układu i konstrukcja silnika oparta na prostocie dedykowana na rynki o niskiej kulturze technicznej, z tego co pamiętam to elektronika jest tylko w sterowniku grzania świec
Jak ma zapier. to wstaw sobie DET-a lub mocną BMW koszty podobne
Podstawowa to oryginalność układu i konstrukcja silnika oparta na prostocie dedykowana na rynki o niskiej kulturze technicznej, z tego co pamiętam to elektronika jest tylko w sterowniku grzania świec

Jak ma zapier. to wstaw sobie DET-a lub mocną BMW koszty podobne
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Taaa, .... a świstak siedzi i zawija je w te sreberkaleokady pisze:A Igor sprowadza, chyba z Japoniimik pisze:A skąd niby miałbybyć ten nowy motórleokady pisze: Czy może jednak 4,2 TD z nissana (nowy) ok. 33.000

- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
jedyne co nowe to można peninsular wstawic
ale to koszt ogromny bo u jankesa silnik sam 10k baksow kosztuje
a moze marine
+ sportowy wałek
+ sprężarka mechaniczna (piękny zestaw z nowym kolektorem dolotowym i wszystkimi przyłączami) za 5000 $
nowych motorków jest cała masa
ale nie 4.2 td i m57
no i niestety nie na tym kontynencie
ale to koszt ogromny bo u jankesa silnik sam 10k baksow kosztuje
a moze marine
+ sportowy wałek
+ sprężarka mechaniczna (piękny zestaw z nowym kolektorem dolotowym i wszystkimi przyłączami) za 5000 $
nowych motorków jest cała masa
ale nie 4.2 td i m57
no i niestety nie na tym kontynencie

6,5 v8
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
tu masz stronke z USA
http://www.65engineparts.com/
masz tam czarno na białym
silniki refabrykowane
2795 za słupek
4795 za całość
kupujesz słupek do tego śliczna cztero tłoczkową pompe, lepsiejsze turbo, do tego jak już wolisz
swojego altka albo made in usa 200Ah za 200 $ , klima twoja jak masz, do tego pare śmieci jak jakies pompy wstepne ,vaku, odmy i masz silniczek za niecale 4000, koło zamachowe piękne 42 cm średnicy, mocne sprzęgło
znajdujesz machera co ci to za 5000 zł posklada
i się cieszysz prawie nowym silniczkiem na gwarancji
i tylko od cb zależy ile masz kasy tyle masz koni
http://www.65engineparts.com/
masz tam czarno na białym
silniki refabrykowane
2795 za słupek
4795 za całość
kupujesz słupek do tego śliczna cztero tłoczkową pompe, lepsiejsze turbo, do tego jak już wolisz
swojego altka albo made in usa 200Ah za 200 $ , klima twoja jak masz, do tego pare śmieci jak jakies pompy wstepne ,vaku, odmy i masz silniczek za niecale 4000, koło zamachowe piękne 42 cm średnicy, mocne sprzęgło
znajdujesz machera co ci to za 5000 zł posklada
i się cieszysz prawie nowym silniczkiem na gwarancji
i tylko od cb zależy ile masz kasy tyle masz koni

6,5 v8
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
wsio fajnie i super
ale w parchu jeśli nei ma do być duża benzyna to 4,2 będzie najlepsze, i czy z turbawką czy bez to znaczenia większego nie ma
bo albo jedzie ciut lepiej ale pali albo jedzie normalnie ale pali 10
no i jeszcze jedna sprawa, z 2,8 czy z 30 bo jak z 2,8 to bez sensu
ale w parchu jeśli nei ma do być duża benzyna to 4,2 będzie najlepsze, i czy z turbawką czy bez to znaczenia większego nie ma

bo albo jedzie ciut lepiej ale pali albo jedzie normalnie ale pali 10

no i jeszcze jedna sprawa, z 2,8 czy z 30 bo jak z 2,8 to bez sensu

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
A pytanko mam przy okazji, jak td42 to lepiej z rzędową pompą czy rotacyjną ?
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Rzędowa to już antyk, brak możliwości dostawienia turbo, rotacyjna bardziej dostępna i populara
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Ciekawe z tą rzędową że się nie nadaje... wiele źródeł podaje że właśnie ta się nadaje bez przeróbek... po przeróbkach to każda... co do antyczności, to czy to wada ? Nie wszystko co nowsze jest lepsze... Mam możliwość kupienia silnika z rzędówką, myślę o turbo, choć niekoniecznie, więc się zastanawiam... td42 to nie silniki w których można przebierać jak w ulęgałkach wybrzydzając w pompach 

- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Jesteś pewny, że to pompa od tego moturaIngrid pisze:Mam możliwość kupienia silnika z rzędówką

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Nie, nie jestem.... siedzi w y60, ale nie oryginalnie.... chce go do y61. Oświeć mnie...
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Częsty mod to pompa od SD33T "Diesel kiki" (nie ZEXEL) i taka pompa musi mieć wymienione sekcje, konieczne jest to do pracy przy zwiększonym wydatku. To primo, TD42 miał montowane pompy rotacyjne i dlatego pytam, czy to oryginalna pompa, bo jeśli tak to ciekawostka nigdy takowej nie widziałem, młody jestem mam prawo. Ale mogę się mylić i ktoś zmodował motor
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Wyjeżdżały z fabryki parchy z td42 z rzędową pompą.
y60 autobus, czerwony.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
mit luft-pumpenWowos pisze:Wyjeżdżały z fabryki parchy z td42 z rzędową pompą.

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Na pewno wolnossaki. Czy z turbiną, to nie wiem...vandall_jr pisze: mit luft-pumpen

y60 autobus, czerwony.
Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan
Wdzięczny byłbym za rzetelne info, muszę szybko podjąć decyzję czy w to pójść, względem ewentualnych problemów z serwisem takiej pompy, i jej przydatnością do turbo...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość