4x4 wsteczny problem.
Moderator: Kosiarz
4x4 wsteczny problem.
Mam dziwny problem, właczone napędy , wbijam bieg wsteczny,skręcone koła, pojawia się na tylnej osi jakby blokada-szarpanie kół.Czy ktoś spotkałsię z czymś takim. Objaw nie występuje na 2H. auto ma lift 3" koła 33"
Re: 4x4 wsteczny problem.
Na każdej nawierzchni?
Re: 4x4 wsteczny problem.
Tak, zazwyczaj na 4x4 w terenie.
Re: 4x4 wsteczny problem.
Rozwalony przedni dyfer?


Re: 4x4 wsteczny problem.
to dlaczego jak koła są prosto idzie jak strzała
?

Re: 4x4 wsteczny problem.
Bo się mechanizm różnicowy nie kręci, a mogą być tam pomielone zęby, czy coś w tym stylu... i jak skręcisz kołami to blokują...
Re: 4x4 wsteczny problem.
ok, dziwna sprawa , a czy układ różnicowy działa także gdy mam sprzegiełka zapięte na 4x4 a jadę na 2H ten objaw jest taki sam 

Re: 4x4 wsteczny problem.
Napisz może, co to za samochód i jakie ma opony.


Re: 4x4 wsteczny problem.

Re: 4x4 wsteczny problem.
Masz blokadę z tyłu? Rozpina się bez problemu?
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: 4x4 wsteczny problem.
Napisał ze 33 cale koła
patrol y60 chyba
na 2H z zablokowanymi sprzęgami koła kręcą dyfrem
efekt powinien byc taki sam jesli to dyfer
najlepiej wez jakiegoś kierownika posadz w aucie
a sam padnij na glebe i nasluchuj skąd to idzie
patrol y60 chyba

na 2H z zablokowanymi sprzęgami koła kręcą dyfrem
efekt powinien byc taki sam jesli to dyfer
najlepiej wez jakiegoś kierownika posadz w aucie
a sam padnij na glebe i nasluchuj skąd to idzie
6,5 v8
Re: 4x4 wsteczny problem.
Wersja bez blokady,
bylem na glebie i nic ciekawego nie zobaczyłem ,albo nie wiem gdzie patrzeć ...rysiek2054 pisze:Napisał ze 33 cale koła
patrol y60 chyba![]()
na 2H z zablokowanymi sprzęgami koła kręcą dyfrem
efekt powinien byc taki sam jesli to dyfer
najlepiej wez jakiegoś kierownika posadz w aucie
a sam padnij na glebe i nasluchuj skąd to idzie
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: 4x4 wsteczny problem.
A moze poprostu chodzi mu o szarpanie które jest normą przy braku centralnego mechanizmu. Na wstecznym jest jakby bardziej wyczuwalne.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: 4x4 wsteczny problem.
Wydaje mi się, że kolega by to czuł bardziej na twardym niż w terenie, a tu szczególnie w terenie... dziwne.
Cokolwiek zgrzyta lub hałasuje przy tym szarpaniu?
Można też zapiąć sprzęgiełka, jedno koło w górę, i kręcić - wtedy zobaczyć czy nic nie słychać z mechanizmu różnicowego.
Cokolwiek zgrzyta lub hałasuje przy tym szarpaniu?
Można też zapiąć sprzęgiełka, jedno koło w górę, i kręcić - wtedy zobaczyć czy nic nie słychać z mechanizmu różnicowego.
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: 4x4 wsteczny problem.
tak szarpią jeszcze rozj....ane automaty
ale on pisze o tylnej osi
a moze sie przenosi dzwiek i idzie z przedniej osi
sprawdz/wymien/zdejmij sprzegi
ale on pisze o tylnej osi
a moze sie przenosi dzwiek i idzie z przedniej osi
sprawdz/wymien/zdejmij sprzegi
6,5 v8
Re: 4x4 wsteczny problem.
To nie są sprzęgi , bo mam zrobione zabieraki na stale , ale problem był tu i tu ,na sprzegielkach także.
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: 4x4 wsteczny problem.
to moze faktycznie byc problem z dyfrem
popróbuj na czarnym - największe obciążenia są wtedy
zmien olej w dyferencjale
zobacz czy tam nic nie pływa
sprawdz czy wgl masz olej
popróbuj na czarnym - największe obciążenia są wtedy
zmien olej w dyferencjale
zobacz czy tam nic nie pływa
sprawdz czy wgl masz olej

6,5 v8
Re: 4x4 wsteczny problem.
Całe auto po przeglądzie ,jedyne co zaowazylem to przedni wał na dość duży kąt przy wyjściu z reduktora ,pomimo zalozonych dropboxow lift 3' ,czy może to mieć wpływ??
Co do mostu olej wymieniony,nowe lozyska piast
itp...
Co do mostu olej wymieniony,nowe lozyska piast
itp...
Re: 4x4 wsteczny problem.
A sprawdziłeś blokadę? Czy to samo jest przy zapiętej, rozpiętej blokadzie? Czy na pewno rozpina Ci się blokada?
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania
Re: 4x4 wsteczny problem.
Wersja bez blokady.
Re: 4x4 wsteczny problem.
Nic nie ma, zwykłe mosty.
Re: 4x4 wsteczny problem.
Jesteś pewien że jest to związane ze skręconymi kołami a nie większym obciążeniem. U mnie w Terrano dochodzi postukiwanie na wstecznym ale tylko jak jest większe obciążenie, np cofanie pod górkę. Przy zapiętym przodzie i braku środkowego dyferencjału po skręceniu kół wystąpi większe obciążenie mostu.
Re: 4x4 wsteczny problem.
reasumując z początku tematu, problem polega na tym, że przy skręconych przednich kołach strzela tylny dyfer w terenie na zapiętym napędzie na 4 koła, tak? bo trochę dziwne mi się to wydaje
a luzy na krzyżakach masz? W obu wałach? czy piknie ładnie?

a luzy na krzyżakach masz? W obu wałach? czy piknie ładnie?
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania
Re: 4x4 wsteczny problem.
O cssooo chodzi 
Navara tak ma od zawsze. Przy skręconych kołach i włączonych napędach samochód "trzyma" jakby hamulec ręczny zaciągnięty był. Zarówno do przodu jak i do tyłu. Wszystko sprawne z czego wynika że ten typ tak ma.
Wychodzi, że jak napędy włączone to prosto trzeba jechać, nie kręcić ...
Stawiam na przeguby na granicy przełamania ...

Navara tak ma od zawsze. Przy skręconych kołach i włączonych napędach samochód "trzyma" jakby hamulec ręczny zaciągnięty był. Zarówno do przodu jak i do tyłu. Wszystko sprawne z czego wynika że ten typ tak ma.
Wychodzi, że jak napędy włączone to prosto trzeba jechać, nie kręcić ...
Stawiam na przeguby na granicy przełamania ...
***** USA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości