Strona 1 z 2
5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: czw paź 01, 2015 8:48 pm
autor: Szarbia
Silnior 5.9 (Magnum 360) 245 HP, 460 Nm
Jak widac w porownaniu do M60B40 mniejsza moc ale wiekszy moment.
Sprzegło - Patrol
Zalety - nie trzeba motac michy i kolektorow, mniejsze gabaryty, prostszy adapter.
Wady - wieksza masa, ma upierdliwe immo i trzeba odpalac na kompie Rama albo 5.2 przed f.l.
Pare fot:
Wiecej info o silniku i motaniu na jeep.org:
http://www.jeep.org.pl/forum/thread-52883.html
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 11, 2015 11:24 am
autor: ehhh
Genialna robota, mam nadzieje, ze kiedyś będę miał czas, samozaparcie, miejsce i pieniądze żeby spróbować zrobić samodzielne coś podobnego. A przez ponad rok jeździłem za 5.2, próbowałem nawet kupić 5.9, ale nic ciekawego nie było. V8 robi robotę:)
Trzymam kciuki za finalizację całości.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 11, 2015 12:19 pm
autor: Marek
Podoba mi się

Mam nadzieję, że wycięcie na bendix w kielichu dostanie jakąś sensowną szczelną osłonę ? Bo inaczej w kontakcie z błotem, wodą i solą zawartość kielicha szybko sczeźnie.
pzdr,

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 11, 2015 1:28 pm
autor: Szarbia
ehhh pisze:Genialna robota, mam nadzieje, ze kiedyś będę miał czas, samozaparcie, miejsce i pieniądze żeby spróbować zrobić samodzielne coś podobnego. A przez ponad rok jeździłem za 5.2, próbowałem nawet kupić 5.9, ale nic ciekawego nie było. V8 robi robotę:)
Trzymam kciuki za finalizację całości.
Jak by ktos chcial isc w te V8 to polecam najpierw 5.2 przedliftowe (latwa elekrtyka) a potem ewentualnie zmienic dol na 5.9.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 11, 2015 1:30 pm
autor: Szarbia
Marek pisze:Podoba mi się

Mam nadzieję, że wycięcie na bendix w kielichu dostanie jakąś sensowną szczelną osłonę ? Bo inaczej w kontakcie z błotem, wodą i solą zawartość kielicha szybko sczeźnie.
pzdr,

Z tym wycieciem to dalem ciala - pierwsze koty za ploty. Jak by to zrobic dokladniej to mozna dac prosta uszczelke z metra o profilu C na kielich i powinno zagrac.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 11, 2015 6:10 pm
autor: ehhh
Szarbia - mógłbyś jakoś rozwinąć temat robienia flanszy? Jak do tego podejść? Rozumiem, ze po zwymiarowaniu otworów w skrzyni i silniku dostajesz rysunki w cadzie i "nakładasz" na siebie przyjmując środek w wyjściach z silnika i skrzyni. Czy robi to się zupełnie inaczej? Szukałem jakiś czas temu w internecie informacji o tym, ale najcześciej kończyło to tylko na wypowiedziach ludzi "robisz flanszy i z głowy" ale żadnych konkretów jak to ugryźć samodzielnie. Masz jakieś linki, bądź literaturę która pomogłaby mi zrozumieć jak od a do z połączyć losowy silnik z losowa skrzynia?
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 11, 2015 6:56 pm
autor: Misiek Cypr
Problemem nie jest flansza, tlko wycentrowanie osi wału korbowego z wałkiem sprzęgłowym, reszta to pikuś.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 11, 2015 7:53 pm
autor: ehhh
A czy przypadkiem to nie dobrze zrobiona flansza to robi? Wiec zrobienie flanszy nie jest pikusiem.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn paź 12, 2015 8:43 am
autor: Szarbia
ehhh pisze:Szarbia - mógłbyś jakoś rozwinąć temat robienia flanszy? Jak do tego podejść? Rozumiem, ze po zwymiarowaniu otworów w skrzyni i silniku dostajesz rysunki w cadzie i "nakładasz" na siebie przyjmując środek w wyjściach z silnika i skrzyni.
Tak to sie wlasnie robi. Jak ktos jest w miare biegly w jakims CAD to zaden problem.
Dane sa w formacie igs. Jest to uniwersalny format i chyba kazdy CAD to łyka.
Ewentualne dostajesz tabelke ze wspolzednymi i wklepujesz recznie do swojego CAD.
Wynikiem z CAD ma byc rysunek konturu w formacie dwg. Jest to format Autocada, ktory łykaja wszystkie wycinarki.
Jest jeszcze metoda skanowaniem. Dostajez wtedy detal w CAD w jakims paskudnym i nieedytowalnym formacie (wyglada jak wata). Trzeba wiec samemu "zawiesic" punkty wślepiajac sie w tą wate.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn paź 12, 2015 11:20 am
autor: KSikorski
ehhh pisze:Jak do tego podejść?
Tak to mniej więcej robiłem...

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn paź 12, 2015 5:40 pm
autor: apede
No, ale ty masz fory ze współrzędnościówką w pracy - to się nie liczy

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn paź 12, 2015 7:33 pm
autor: KSikorski
Wszystkie inne metody nadają się do podtarcia...
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 18, 2015 11:09 am
autor: RYBOSTWOR
Dwa pytania:
Jak są tolerowane wymiary?
Jak ten silnik zmotać z automatem w 3.0?
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 18, 2015 8:08 pm
autor: Szarbia
Ja dalem 0.2 mm do wycinarki.
Automaty to mnie osobiscie nie obchodza ale o ile wiem Jeep ma dobre.
Do tego reduktor Dana 300 (wyjscie na przod po prawej) i po bólu.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz paź 18, 2015 8:24 pm
autor: Misiek Cypr
Akurat 5.2 i 5.9 nie miały dobrych automatów. Znaczy dość delikatne były. Nie polecam.
4.7 był spiety z bardzo wytrzymałym automatem i 4.0 też ze skrzynią AW4.
Jakbym budował zmote, to na bazie silnika 4.7 z zespołem napędowym. A sam bym wybrał chyba WJ 4.7 QD do śmigania.
Jeep ma zajefajne przełożenie reduktora 2.72 w serii.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz mar 13, 2016 9:51 pm
autor: Szarbia
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz mar 13, 2016 10:15 pm
autor: pilmar
A jaki był powód wymiany m60b40 na tego jeepa

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz mar 13, 2016 10:28 pm
autor: Szarbia
Gabaryty, miska, kolektory.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: ndz mar 13, 2016 11:15 pm
autor: pilmar
ale pomijając nawet, że m60b40 złoi to 5,9 pod każdym względem w podobnych masą autach,
to jeep nie wytrzyma połowy "pałowania" w górnych obrotach, co zniesie bmw.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn mar 14, 2016 7:19 am
autor: Szarbia
460 Nm nadrobi pewne niedociagniecia tej konstrukcji.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn mar 14, 2016 7:23 am
autor: Misiek Cypr
Ten silnik sie kreci 4700rpm do obcinki. To nie widze nawet mozliwosci i potrzeby krecic go tam, gdzie bmw dopiero zaczynna oddychac. To fajny piec, ktory ciagnie rowno w pelnym zakresie
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn mar 14, 2016 8:21 am
autor: pilmar
Zgadzam się , fajny do gulgotania w jeepie, ale nie widzę go do katowania w zmocie.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn mar 14, 2016 8:53 am
autor: Szarbia
W sobote bym u mnie gościu ogladac zestaw. Padl mu 2.8 i kupil kpl. 5.2 za 2k. Po prostu potrzebowal silnika do samochodu do jazdy, niekoniecznie do katowania. A swap prosty - wsporniki łap i Y-pajp pod kolektorami do zrobienia.
Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn mar 14, 2016 4:57 pm
autor: apede
Szarbia pisze:kupil kpl. 5.2 za 2k. Po prostu potrzebowal silnika do samochodu do jazdy
Robisz podłą i krecią robotę igorowi. Jesteś jak biedronka wybudowana przy almie

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0
: pn mar 14, 2016 5:07 pm
autor: Szarbia
Wolne żarty - ja żukowatość składam a u Igora nówki sztuki
