Post
autor: grejfit » pt lip 15, 2016 10:52 am
Vat, odliczenia, ok, niemniej ustawa mówi jasno:
- pierwsza rejestracja jest pierwszą rejestracją bez względu na to gdzie fizycznie miała miejsce w PL czy gdzieś w UE;
- wymóg kraty, przegrody czy jak zwał odnosi się do samochodu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja
1999 r.;
Czyli jak pewien gościu powiedział "nie pomogą żadne płacze i lamenty, i nic nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne"
Ja zaś odnoszę wrażenie, że niektórzy diagności nie wiedzą a inni próbują wykorzystać w sobie wiadomym celu niewiedzę posiadaczy tych aut.
Wniosek jasny, WSZYSTKIE Y60 mieszczą się w przepisie, no chyba że gdzieś ktoś zachomikował jakiegoś Y60 i zarejestrował go dopiero po wspominanej dacie.
Moim zdaniem przepis ma podłoże w budowaniu samochodów przez producentów. Od pewnego momentu i to chyba jest właśnie wspominana data, samochody takie nieco większe, zaczęto budować w ten sposób, że mają one KONSTRUKCYJNE punkty mocowania takich przegród, a producenci produkują takie przegrody. Poprzednio coś takiego nie miało miejsca, lub było bardzo sporadyczne. W takim samochodzie o nowszej konstrukcji wystarczyło wyrzucić kanapy, przegrodę kupić, przykręcić kilku czy kilkunastoma śrubami i luzik. Powodowało to fizyczne przekształcenie samochodu osobowego w samochód ciężarowy. Y60 pochodzą z poprzedniej epoki i ich karoserie w te konstrukcyjne punkty mocowania nie są wyposażone, a ustawa ten fakt sankcjonuje.
W kwestii VAT i odliczeń to wiadomo, że US próbuje za wszelką cenę wyciągnąć z ludzi pieniądze bez względu na to czy ma rację czy nie, ale to już zupełnie inny temat.
grejfit
Y60 long 1993