Strona 1 z 1

Ciężarowy Patrol

: czw lut 04, 2016 9:22 pm
autor: subaru1233
Witam,

(Mój pierwszy post na forum)

Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat terenówek zarejestrowanych jako auta ciężarowe do 3,5t? Czy są jakieś utrudnienia ze względu na taką rejestrację? Np na mieście? Na wschodnich granicach? itd

Czy kratka w aucie z 1997 kratka jest wymagana?

Z góry dzięki za odp
Pozdro !!

Re: Ciężarowy Patrol

: pn lut 08, 2016 3:43 pm
autor: Marcelus
Samochód ciężarowy na podwoziu osobowego nic ci w mieście nie zmienia. No może poza prędkością, obowiązują cię tutaj przepisy jak dla samochodu ciężarowego. Na granicy teoretycznie powinieneś stać w kolejce dla samochodów ciężarowych. Jeśli masz samochód ciężarowy to nie ma to znaczenia czy jest to auto z 2010 czy z 1997 kratka musi być, jeśli zatrzymają cię do kontroli masz już po dowodzie, zabierają od ręki. Jeśli nie masz korzyści z takiego auta np.: odliczanie VAT od paliwa, kup sobie kanapę, pasy, jedź na Okręgową stację i zmień przeznaczenie pojazdu na osobowy. Oczywiście z papierem o montażu w firmie posiadającej upoważnienie do tego rodzaju zmian.

Re: Ciężarowy Patrol

: pn lut 08, 2016 3:51 pm
autor: Mroczny
jadąc na UA masz dodatkową upierdliwość w postaci konieczności wypełniania i opłacania zerowej deklaracji wwozowej. I oczywiście uiszczasz opłatę (drobną jakąś ale stoisz w jednej kolejce więcej)

Re: Ciężarowy Patrol

: pn lut 08, 2016 4:57 pm
autor: and_y
Marcelus pisze:Samochód ciężarowy na podwoziu osobowego nic ci w mieście nie zmienia. No może poza prędkością, obowiązują cię tutaj przepisy jak dla samochodu ciężarowego.

Nie wydaje mi się...

Re: Ciężarowy Patrol

: pn lut 08, 2016 5:19 pm
autor: seban
and_y pisze:
Marcelus pisze:Samochód ciężarowy na podwoziu osobowego nic ci w mieście nie zmienia. No może poza prędkością, obowiązują cię tutaj przepisy jak dla samochodu ciężarowego.
Nie wydaje mi się...
Ograniczenia prędkościowe dla ciężarowych dotyczą tych, których DMC > 3,5t. Przynajmniej ja żyję w takiej świadomości ☺

Re: Ciężarowy Patrol

: pn lut 08, 2016 9:04 pm
autor: Marcelus
seban pisze:
and_y pisze:
Marcelus pisze:Samochód ciężarowy na podwoziu osobowego nic ci w mieście nie zmienia. No może poza prędkością, obowiązują cię tutaj przepisy jak dla samochodu ciężarowego.
Nie wydaje mi się...
Ograniczenia prędkościowe dla ciężarowych dotyczą tych, których DMC > 3,5t. Przynajmniej ja żyję w takiej świadomości ☺
No, teraz i mi się zapaliła lampka z DMC>3,5t. I raczej jest tak jak piszesz ograniczenia obowiązują pojazdy powyżej 3,5t. Ogólnie samochodem z kratką jeździłem ponad 10 lat i nigdy nie odczułem jakiś problemów oprócz zabrania dowodu przez policję za jej brak :) Jeśli ktoś nie ma DG to najlepiej się jej pozbyć, pasażer zawsze się może trafić. Koszt nie jest duży pod warunkiem posiadania tylnej kanapy. Oryginalne do Y61 są w cenie :D

Re: Ciężarowy Patrol

: pn lut 15, 2016 2:31 am
autor: iwan935
Siemka subaru1233 ;)

Powiem Ci tak...jak jechałem ''Miśkiem'' na Mołdawie na granicy w Rawie Ruskiej nikt się nie czepiał...na granicy UA/MD też spokój...ale jak wracałem przez Medyke...w niedzielę...pomimo że odstałem prawie 2 godziny...ukraińce wzieły dowód...i że zaraz SZTRAF będzie bo ja nie w kolejce stoję... (GU4 Long) i że jest zarejestrowany jako ciężarowy to do kolejki z Tirami jebanymi...stalismy 9 godzin...(po wjezdzie do kraju była libacja bo znajomym z Przemyśla poc.uciekł do Wrocławia ) ;)
więc ja zmieniam na osobowe...kratki już i tak nie ma ;)
pozdr

Re: Ciężarowy Patrol

: pn lut 15, 2016 2:36 am
autor: iwan935
zapomniałem dodać...jest tylnia kanapa i bez kratki...w środku 100% osobówka...a oni swije,pewnie chcieli w łapę ;)

Re: Ciężarowy Patrol

: czw lut 18, 2016 9:47 pm
autor: grejfit
Zajrzyj pod link
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p8109501

Jeżdżę bez kraty na przeglądy. Powołuję się na przepis wymieniony pod linkiem. Czasem idzie to z oporami, ale krata dla żadnego Y60 nie obowiazuje. To wymysł diagnostów.

Re: Ciężarowy Patrol

: pt lut 19, 2016 10:37 am
autor: lbl78
dla samochodu poniżej 3,5t przepisy są takie same niezależnie czy to osobówka czy ciężarowy, kratkę(czyli stałą przegrodę) muszą mieć pojazdy o DMC do 2,5t, tak że patrol (nawet krótki) mając DMC minimum 2,6t kratki nie musi mieć, tyle że max liczba miejsc to 4 w takim wypadku (króciak)
żadnych problemów nie ma ani za granicą ani u nas, masy ciąganych przyczep itd są takie same niezależnie od tego czy auto jest osobowe czy ciężarowe, ważne czy ma blokadę (choćby jedną, LSD to też blokada ) i kwalifikacje (homologacje i związane z tym elementy) jako samochód terenowy, wtedy może ciągać przyczepę 3,5t
to samo z prędkościami, możliwościami postoju na chodniku a także wjazdem w strefy czy na autostrady

Re: Ciężarowy Patrol

: ndz lut 28, 2016 7:10 pm
autor: MACIEK27
grejfit pisze:Zajrzyj pod link
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p8109501

Jeżdżę bez kraty na przeglądy. Powołuję się na przepis wymieniony pod linkiem. Czasem idzie to z oporami, ale krata dla żadnego Y60 nie obowiazuje. To wymysł diagnostów.
Dobra tylko musisz mieć w dowodzie date pierwszej rejestarcji w kraju przed 1999 rokiem, ale jak zarejestrowałeś patrola na przykład w 2015 roku w polsce to kratkę musisz mieć? To data pierwszej rejestracji samochodu ? czy pierwszej rejestracji w kraju ?

Re: Ciężarowy Patrol

: czw kwie 14, 2016 8:41 pm
autor: KryH
Osobowy ale jednak ciężarowy w/g dow. rej. Hmmm... Po przejechaniu własnym autkiem drogami (mniej czy bardziej utwardzonymi) takich krajów jak: Polska, Czechy, Słowacja, Rumunia... Eee tam, wszystkie kraje Kontynentu Europejskiego (za wyjątkiem Irlandii, Szwecji i Finlandii oraz Łotwy, Litwy, Białorusi i Ukrainy) oraz Turcja, Tunezja i Maroko nie zauważyłem nigdy jakiejkolwiek różnicy tak przy kontrolach przypadkowych jak i przy płaceniu mandatów. Na lądzie stałym i na wyspach. Może jedynie spotykane niekiedy wielbłądy miały zdziwienie na pyszczkach. Kolejki dla Tirów itp. sugeruję włożyć między bajki. Lecz oczywiście mogłem przez te wszystkie lata i kraje mieć zwykłe szczęście :wink: gdyż zawsze było widać, że jedziemy sobie na letnie wakacje czy ferie zimowe :wink:

Re: Ciężarowy Patrol

: śr lip 13, 2016 6:46 pm
autor: grejfit
Tak jak wspominałem w poście radzę przeczytać wspomniany dziennik ustaw. Istotne punkty poniżej:

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) „stosowaniu warunków technicznych w zależności od daty zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy”, rozumie się
przez to stosowanie tych warunków odpowiednio do daty pierwszej rejestracji pojazdu, którą jest:

a) data pierwszej rejestracji pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej określona w dowodzie
rejestracyjnym pojazdu, z zastrzeżeniem lit. b i c,

b) data pierwszej rejestracji za granicą w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą,


7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej
wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja
1999 r.;

Re: Ciężarowy Patrol

: pt lip 15, 2016 9:58 am
autor: OlekGR
grejfit pisze: 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej
wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja
1999 r.;
Tutaj bardziej chodzi o przepisy dla diagnostów i ustawa o VAT, gdzie ważna jest kategoria pojazdu do odliczeń za paliwo.
Na drodze, policjant raczej niebardzo ma do tego. Chyba, że wieziesz towar niezabezpieczony, który może cie uśmiercić lub okaleczyć.

Re: Ciężarowy Patrol

: pt lip 15, 2016 10:52 am
autor: grejfit
Vat, odliczenia, ok, niemniej ustawa mówi jasno:

- pierwsza rejestracja jest pierwszą rejestracją bez względu na to gdzie fizycznie miała miejsce w PL czy gdzieś w UE;
- wymóg kraty, przegrody czy jak zwał odnosi się do samochodu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja
1999 r.;

Czyli jak pewien gościu powiedział "nie pomogą żadne płacze i lamenty, i nic nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne"
Ja zaś odnoszę wrażenie, że niektórzy diagności nie wiedzą a inni próbują wykorzystać w sobie wiadomym celu niewiedzę posiadaczy tych aut.

Wniosek jasny, WSZYSTKIE Y60 mieszczą się w przepisie, no chyba że gdzieś ktoś zachomikował jakiegoś Y60 i zarejestrował go dopiero po wspominanej dacie.
Moim zdaniem przepis ma podłoże w budowaniu samochodów przez producentów. Od pewnego momentu i to chyba jest właśnie wspominana data, samochody takie nieco większe, zaczęto budować w ten sposób, że mają one KONSTRUKCYJNE punkty mocowania takich przegród, a producenci produkują takie przegrody. Poprzednio coś takiego nie miało miejsca, lub było bardzo sporadyczne. W takim samochodzie o nowszej konstrukcji wystarczyło wyrzucić kanapy, przegrodę kupić, przykręcić kilku czy kilkunastoma śrubami i luzik. Powodowało to fizyczne przekształcenie samochodu osobowego w samochód ciężarowy. Y60 pochodzą z poprzedniej epoki i ich karoserie w te konstrukcyjne punkty mocowania nie są wyposażone, a ustawa ten fakt sankcjonuje.

W kwestii VAT i odliczeń to wiadomo, że US próbuje za wszelką cenę wyciągnąć z ludzi pieniądze bez względu na to czy ma rację czy nie, ale to już zupełnie inny temat.