Nissan Patrol - spalanie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Nissan Patrol - spalanie

Post autor: NIKO » ndz gru 26, 2004 5:32 pm

Witam kierownictwo,
Panowie, jestem tu nowy, pierwszy raz zwracam sie o pomoc w sprawie nissana.
Niedawno zakupilem GRa Y60 z silnikiem 2.8 (krotki) TDS '89.
Mam wrazenie ze samochod ma bardzo wolne przelozenia na skrzyni lub mostach. Predkosc maksymalna jaka osiaga to okolo 100km/h; powyzej tej predkosci mam wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski :o
Samochod pali okolo 15l ropy przy bardzo spokojnej jezdzie w trybie mieszanym.
I teraz pytanie do ekspertow: spotkaliscie sie moze z taka wersja, czy moze z moim autkiem jest cos nie tak?
Wiem ze przedni naped jest odlaczony, poza tym nie czuc zadego oporu przy jezdzie na luzie.
Ile pala Wasze patrole?
Prosze o pomoc, ratujcie moja kieszen!
Z gory dziekuje za odpowiedz!
Pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakreconych :wink:

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz gru 26, 2004 5:37 pm

Spalanie w normie tyle 2,8TD potrafi spalić, nawet do 18l w mieście.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz gru 26, 2004 5:48 pm

Niko zmien na Micre :)21 i bedzie GIT :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: NIKO » ndz gru 26, 2004 6:24 pm

Dzieki Panowie za szybka odpowiedz, od razu poczulem sie lepiej :)2
Musze powaznie chyba pomyslec o tej Micrze ale powiedzcie jak tu takim malym g***** jezdzic!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz gru 26, 2004 6:42 pm

Zapewne masz tam obrotomierz wiec lepsza pomoca bedzie jak podasz ilosc obrotow silnika przy tej predkosci i jaki ma rozmiar kol. Powinien "letko" wiecej hulac.

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: KJarosław » ndz gru 26, 2004 7:02 pm

Ja długim 260 z tym samym silnikiem raz odważyłem sie i na max pojechałem 160km/h (nie polecam) ale tak optymalnie to 90-100 jazda przyjemna i bezstresowa , a co do zuzycia paliwa to niestety sięga nawet 20l/100km więc nie masz co narzekać na trasie bez obciązenia 13 miasto 15-17l.

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » ndz gru 26, 2004 8:16 pm

No to jednak stare 160-ki górą :D . Mój 160 long 3,3D na trasie max 10,5 (przy rozsądnej V do ok.120), miasto nie więcej, niż 12,5 :)2
Pozdrawiam
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » ndz gru 26, 2004 10:07 pm

to coś nie tak u kolegi

u moim przypadku przy zwiekszonej dawce to do 15 litrow ale jak samochod jedzie normalnie 150 i to nie jeden raz tylko cały czas sie tak jezdzi przy 32" i nic mu nie jest wszystko zachowuje sie jak nalezy silnik do 4 800 kreci bez najmniejszego problemu



no nie wiem co jest z waszymi ale moim zdaniem wnioskując z opisow to nie najlepiej


pozdrawiam :D
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » ndz gru 26, 2004 10:17 pm

[quote="DZIK_I_CZAPAJEW"]to coś nie tak u kolegi

u moim przypadku przy zwiekszonej dawce to do 15 litrow ale jak samochod jedzie normalnie 150 i to nie jeden raz tylko cały czas sie tak jezdzi przy 32" i nic mu nie jest wszystko zachowuje sie jak nalezy silnik do 4 800 kreci bez najmniejszego problemu



nie no proszę Cię przestan już sprawdzałem 3 Patrole na wolnych to moze i kręcą powyzej 4 tyś , ale w czasie jazdy to ni HU..hu ,nawet na jedynce , chyba że w rzeżni pracujesz i lubisz zarzynać w tym przypadku motor , ale powyzej 3.5 tyś to naprawde nic sie nie dzieje więc po co kręcić więcej , spala i tak średnio u mnie na 35" ok 15l wg wskazań licznika , czyli nie tak żle bo licznik oszukuje .

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol - spalanie

Post autor: Marcin-Kraków » ndz gru 26, 2004 10:35 pm

Marek pisze:trasie max 10,5 (przy rozsądnej V do ok.120), miasto nie więcej, niż 12,5 :)2
U mnie w GR-rze podobnie. Srednia w okolicach 12 l bez wzgledu czy miasto czy trasa , czy z klima czy bez. W zimie litr wiecej. Z ciezka przyczepa max wyszlo mi 16 l
Dodam ze wtryski sa juz dawno do zrobienia i jak sadze poprawi sie spalanie po tej operacji.
NIKO pisze: Prosze o pomoc, ratujcie moja kieszen!
Z gory dziekuje za odpowiedz!
Proponuje jechac do pompiarza na przeglad wtryskow i pompy. Po wykonaniu potrzebnych napraw bedziesz pewnie o 1000 zl lzejszy ale i spalanie bedzie normalne
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pn gru 27, 2004 1:51 am

Jako, że temat obrotów był już poprzednio poruszany, to postanowiłem sprawdzić dokładnie. Mam GR '89 i z obrotami jest tak:
-na luzie 5500 obrotów przy pełnym bucie
-na 1 biegu na czarnym doszedł do 5000
-na 2 na biegu czrnym 4800
Dalej nie sprawdzałem bo mi go było szkoda tak zarzynać.
Co do spalania, to w mieście 15, na trasie 12-13l prz prędkości 100-110.
To fakt, że przy prędkości 100 km/h Patrol cichy nie jest, ale bez problemu poleci więcej. Na równym powinien zrobić 140-150 km/h. Z autopsji wiem jednak, że nie jest to przyjemne doświadczenie. Ma się wrażenie pilotowania zbyt nisko lecącego B-52. :wink:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: NIKO » pn gru 27, 2004 12:12 pm

Panowie jeszcze raz w.dzieki za zaineresowaniem tematem.I za "pocieszenie".zostają mi jedynie dwa wyjścia a wlasciwie trzy.Strzele sobie w łeb ,napadnę jakiś bank albo poprostu nissan pojdzie do ludzi...
Troche szkoda bo to naprawde zajebisty samochod.Ojciec ma patrola GRa z motorem 4,2 wolnossacy diesel.śrdnie spalanie to jakaś dycha!No i co wyn na to?

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » pn gru 27, 2004 7:49 pm

mowie prawde silnik ma ok 50 000 przebiegu i niema problemu z takimi odiągami ale oczywiscie miałem na mysli podczas postoju bo jedynie miałem odwage sobie na tyle pozwolic :D

powyzej juz nie miałem odwagi bo to juz mi sie serce zaczeło krajac :D
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol - spalanie

Post autor: MaciekK » sob sty 08, 2005 5:08 pm

NIKO pisze:Niedawno zakupilem GRa Y60 z silnikiem 2.8 (krotki) TDS '89.
Mam wrazenie ze samochod ma bardzo wolne przelozenia na skrzyni lub mostach. Predkosc maksymalna jaka osiaga to okolo 100km/h; powyzej tej predkosci mam wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski :o
Samochod pali okolo 15l ropy przy bardzo spokojnej jezdzie w trybie mieszanym.
sprawdz turbine
jak sie zatrze to daje opor taki jak opisujesz, auto pali duzo i nie ma mocy a kazdy jelcz z przyczepa wegla ze slaska na zimnym silniku cie wyprzedzi
pozdrawiam i szybkiego doprowadzenia do normalnej mocy :)
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: NIKO » ndz sty 09, 2005 12:05 am

Dzięki za podpowiedz.Faktycznie musze zwrócić na to uwagę.Z Ciekawości jeszcze zapytam jakie prędkości osiągają wasze Patrolasy i przy jakich obrotach na poszczegulnych biagach?
Pozdróweczka

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » ndz sty 09, 2005 1:50 pm

DZIK_I_CZAPAJEW pisze:mowie prawde silnik ma ok 50 000 przebiegu i niema problemu z takimi odiągami ale oczywiscie miałem na mysli podczas postoju bo jedynie miałem odwage sobie na tyle pozwolic :D

powyzej juz nie miałem odwagi bo to juz mi sie serce zaczeło krajac :D
No więc zwracam HONOR i przyznaję Ci rację , we wtorek wróciłem z gebelsowa z kolejnym Patrolkiem , karoseria szambo , ale motor rewela , bez problemu wkręca się nawet do 5 tyś obrotów , w briefie ma 85 kw przy 4400 obr , zastanawia mnie tylko to dlaczego mój ma w briefie 85 kw przy 3300 obr i faktycznie więcej nie kręci , silnik i pompa wyglądaja identycznie , może fabrycznie wychodziły różne wersje , swojego kupiłem w Austrii , inne które miałem okazję sprawdzić były z Niemiec , wszystkie kręciły powyżej 4 tyś.

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » ndz sty 09, 2005 7:58 pm

Może jest to związane z ekologią -wtedy silniki mają dodawane różne duperele i zmienia się ich harakterystyka. Może również źle wskazywać obrotomierz

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » ndz sty 09, 2005 8:16 pm

mój jest bez katalizatora , rok 92 , kolega ma 90 r , z Niemiec no i z katalizatorem , a wydawało by się że Austria bardziej rygorystyczna .

Awatar użytkownika
trampek
 
 
Posty: 226
Rejestracja: śr paź 20, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Chabówka/Szczecin

Post autor: trampek » ndz sty 09, 2005 9:07 pm

Może to po prostu każdy z was ma inaczej wyregulowaną pompę wtryskową. Można ją tak ustawić, by na jakiś określonych obr. przestawała podawać paliwo, i nie da się wkręcić na większe. Pompiarze mają do regulacji dawek paliwa specjalny stół i se u nich można podkręcić obroty. A jak jestem w błędzie to niech mnie jakiś pompiarz zruga. :)21 :)21
"Raz się skurwisz - kurwą zostaniesz" -George Orwell

Awatar użytkownika
Miki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 06, 2002 12:42 am
Lokalizacja: KR

Post autor: Miki » sob sty 29, 2005 11:51 am

Mój GR pali 10 na trasie i 12 - 13 po mieście.. co do obrotów to ja jeżdzę maksymalnie 100 ale udało mi się to pudło bardziej rozpędzić. na 31 at to zabawa żeby w czane trafić. Polecam przelotową prędkość 90 km i obroty wtedy 2200 - 2300. Wydaje mi się że tak lubi, to go nie poganiam. Wół to jest roboczy i kasztanki marszałka z tego nie zrobisz....hehehe
kłopoty ze spalaniem - pompa / wtryski.. i tak to trzeba zrobić bo to jest obsługa eksploatacyjna a napewno po 12 latach..!!
[miki] GR'91

kielu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt lis 13, 2007 2:45 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: kielu » wt mar 04, 2008 7:46 pm

Witam!

znalazłem temat na końcu forum, zeby nie było ze zakładam, a był wcześniej:D mam pytanie przy normalniej jezdzie jaka jest roznica w spalaniu patrola GR długiego od krotkiego, chodzi mi o roczniki 94-96 z góry dziękuje! pozdrawiam

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » wt mar 04, 2008 7:49 pm

podejrzewam że żadna
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt mar 04, 2008 8:03 pm

różnica w masie to jakieś 10%

kielu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt lis 13, 2007 2:45 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: kielu » wt mar 04, 2008 8:27 pm

dziekuje !! , czyli w sumie znikoma, a komfort duzego GR-a w eksploatacji jest pewnie o niebo lepszy od krótkiej wersji... myslalem, że inaczej się to przedstawia, thx

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » wt mar 04, 2008 9:02 pm

długi jest bardziej komfortowy- tak jak piszesz- ponieważ masa się rozkłada itp itd poprostu komfort :D większy niż w krótkiej wersji
student

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości