Problem z rozładowującym się akumulatorem Y61
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Problem z rozładowującym się akumulatorem Y61
Witam,
Mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Problem pojawił się po "kałuży" torfowej. Auto wymyte po zabawie a rano lipa aku 75 Optima rozładowana . Pobór prądu na postoju 3,8A. Wypinam alternator jest OK. Zamawiam używany sprawny bo ten miał i tak już dość. Składam wszystko i do kupy późnym wieczorem. Rano auto odpala. Używane do 14:00. Następnego dnia znowu lipa. Aku na tyle słabe by zakręcił. Mierzę prąd. Pokazuje 30mA na oczyszczonej klemie i zacisku. Jednak przy zakładaniu klemy iskrzy bardziej niż 30mA (na oko). Mierze jeszcze raz. Za którymś razem łapie i pokazuje 3,9A. Na tej wartości zaczynam wypinać bezpieczniki pod maską. Po wypięciu bezpiecznika ALT S (7,5A) wskazanie poboru prądu spada do 30mA.
Ładowanie na zapalonym aucie 14,4V
Czy bezpiecznik pod maską z opisem ALT S to bezpiecznik od sterowania regulatora napięcia w alternatorze?
Może ktoś miał podobny przypadek i jakąś receptę na dolegliwość. Nie bardzo chcę mi się wierzyć że dwa alternatory maja uszkodzony mostek czy regulator a nie chcę kupować czegoś co okaże sie sprawne i znowu skończy na półce rzeczy zapasowych....
Z góry dziękuje za podpowiedzi i sugestie.....
Mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Problem pojawił się po "kałuży" torfowej. Auto wymyte po zabawie a rano lipa aku 75 Optima rozładowana . Pobór prądu na postoju 3,8A. Wypinam alternator jest OK. Zamawiam używany sprawny bo ten miał i tak już dość. Składam wszystko i do kupy późnym wieczorem. Rano auto odpala. Używane do 14:00. Następnego dnia znowu lipa. Aku na tyle słabe by zakręcił. Mierzę prąd. Pokazuje 30mA na oczyszczonej klemie i zacisku. Jednak przy zakładaniu klemy iskrzy bardziej niż 30mA (na oko). Mierze jeszcze raz. Za którymś razem łapie i pokazuje 3,9A. Na tej wartości zaczynam wypinać bezpieczniki pod maską. Po wypięciu bezpiecznika ALT S (7,5A) wskazanie poboru prądu spada do 30mA.
Ładowanie na zapalonym aucie 14,4V
Czy bezpiecznik pod maską z opisem ALT S to bezpiecznik od sterowania regulatora napięcia w alternatorze?
Może ktoś miał podobny przypadek i jakąś receptę na dolegliwość. Nie bardzo chcę mi się wierzyć że dwa alternatory maja uszkodzony mostek czy regulator a nie chcę kupować czegoś co okaże sie sprawne i znowu skończy na półce rzeczy zapasowych....
Z góry dziękuje za podpowiedzi i sugestie.....
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: Problem z rozładowującym się akumulatorem Y61
Miałem przypadek u siebie, że Optima mi się rozładowywała... sprawdzone było wszystko i w końcu wyciąłem jedyną rzecz pobierającą prąd czyli autoalarm i czujnik wstrząsów. Nic to nie pomogło, wiec wyciągnąłem z auta Optimę, naładowałem, sprawdziłem napięcie, odczekałem tak dwa dni (aku na stole w warsztacie) i okazało się, że Optima była już prawie pusta... Zmieniłem na akumulator Bosch i śmiga już 3 lata w największe mrozy.
Patrol GR Y60 2xARB, snorkel Safari, Kenda 33" MT, OME/Bilstein, zderzaki, wyciągara, Raptor
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Problem z rozładowującym się akumulatorem Y61
Aku już sprawdziłem. Po naładowaniu stał trzy dni i napięcie na nim to stabilne 12,8V. Po podpięciu do auta odpala od strzała. Zostaje szukać w elektryce
Czy ktoś może podpowiedzieć za co odpowiada bezpiecznik ALT S pod maską?

Czy ktoś może podpowiedzieć za co odpowiada bezpiecznik ALT S pod maską?
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: Problem z rozładowującym się akumulatorem Y61
zacznij własnie od wyjmowania bezpieczników.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Problem z rozładowującym się akumulatorem Y61
Siemasz Zibi
Zacząłem i wyzerowało się przy bezpieczniku ALT S."
Nie wiem od czego to ustrojstwo
Jeśli od Alternatora to czyżby nowy "używany" miał taki sam feler 

Zacząłem i wyzerowało się przy bezpieczniku ALT S."
Nie wiem od czego to ustrojstwo


Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: Problem z rozładowującym się akumulatorem Y61
Nie znam sie niestety na elektryce, musisz poszukac specjalisty. Może uszkodzony mostek może kwestia pzrewodów do altentatora? To musi już fachowiec doradzić.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Problem z rozładowującym się akumulatorem Y61
A widzisz a myślałem że alternatory, pobór prądu nie są Ci obce
Zreszta sam wiesz jacy Ci fachowcy są. Też mogłbym zacząć wymieniać wszystko po koleji i w końcu trafię w sedno sprawy.
Na chwile obecną staram sie znaleść za co odpowieda bezpiecznik ALT Sjednak tylko w sieci bo przy aucie będe dopiero w piatek

Na chwile obecną staram sie znaleść za co odpowieda bezpiecznik ALT Sjednak tylko w sieci bo przy aucie będe dopiero w piatek

Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość