GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kulako
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt lip 19, 2011 9:22 pm

GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: kulako » śr kwie 20, 2016 12:42 pm

Szukam Patrola do kupna, jednak większośc z nich jest 2 osobowa.
Czy da sie legalnie przejść z dwu osobowego na 4/ 5 osobowego? (Wgl wszystkie osobowe krótkie byly na 5 osob czy byly rowniez i na 4?)

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: Marcingalloper » śr kwie 20, 2016 1:18 pm

kulako pisze:Szukam Patrola do kupna, jednak większośc z nich jest 2 osobowa.
Czy da sie legalnie przejść z dwu osobowego na 4/ 5 osobowego? (Wgl wszystkie osobowe krótkie byly na 5 osob czy byly rowniez i na 4?)
Kumpel ma 3d Patrola 4 osobowego.

Ja nie Patrola ale Gallopera przerabiałem z 2 osobowego van-a na 5 osobową osobówkę. Kupiłem siedzenia, pasy, szyby i wszystko zamontowałem, pojechałem na stację diagnostyczną gdzie diagnosta wystawił kwit że to on sam przerabiał :wink: , porobił zdjęcia i wystawił kwit. Z kwitem pojechałem do wydziału komunikacji gdzie zmieniono mi wpis z ciężarowy na osobowy w karcie pojazdu i wymieniono dowód rejestracyjny - ale to przy okazji tego że samochód przerejestrowywałem.
Niestety w moim przypadku radość trwała krótko :)21 , bo już po jak dobrze pamiętam 8 miesiącach dostałem wezwanie do urzędu celnego na okazanie samochodu. Dodam że ja byłem drugim właścicielem w kraju i samochód był w Polsce zarejestrowany od ponad 2 lat. Mimo że miałem wszystkie papiery od diagnosty i zdjęcia z przed przeróbki od ubezpieczyciela, diagnosty i swoje prywatne to od ponad 3 lat w urzędzie celnym z samochodem bywałem już czterokrotnie. Ostatnio jakieś dwa miesiące temu, po ostatniej wizycie muszę przedstawić faktury, paragony na to że siedzenia, pasy i szyby, czyli elementy do zmiany kupiłem - a najzwyczajniej tego nie mam :)21 .
Prócz tego musiałem samochód udostępniać ..... :roll: , no tym z Policji co sprawdzają numery i inne jakieś se tam ekspertyzy robili bo zachodziło podejrzenie o przebicie numerów, bo ich zdaniem tak dokładnie nie da się przerobić vana na osobówkę :lol: - a mam na dachu plastikowe podwyższenie i na klapie czego oni chyba nie widzą do tej pory :lol: .

No ale ja jestem jedynym mi znanym przypadkiem z taką historią i sam znam kupę osób z przerobionymi vanami na osobówki. Jeżdżą, nikt się nie czepia :roll: , choć będąc na okazaniu w urzędzie celnym widać też że sporo jest zajętych takich samochodów :lol: . Ładne X6 wrastające już w ziemię :)21 , mnóstwo busów :)21 .

kulako
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt lip 19, 2011 9:22 pm

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: kulako » śr kwie 20, 2016 1:28 pm

Czyli sposobu na 100% pewnego nie ma, ryzykowac trzeba?

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: komario » śr kwie 20, 2016 1:33 pm

Jeżeli to nie Ty sprowadziłeś samochód i to nie Ty unikałeś płacenia akcyzy rejestrując na ciężarowy

to nie masz się czego bać !!!

dogadaj się z jakimś warsztatem, który ma w swojej działalności wpis o modyfikacji/przerabianiu pojazdów
zapłać jakiś "pinionc" za ten kwit, przerób samochód i przerejestruj.

Urząd celnych ma pełnych 5 lat na dochodzenie kwot z tytułu unikania akcyzy.
Będzie ścigał importera/pierwszego właściciela pojazdu - nie Ciebie.

Zawsze mozesz zapytać "ownera", czy miał już przygode z UC i czy ścignęli go o akcyze.
Jak już go ścigneli, to nie będą już Ci dupy zawracać.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: Marcingalloper » śr kwie 20, 2016 1:55 pm

Mój samochód był sprowadzony w 2011r, więc już pięć lat minęło a nadal ciągają. Nie ja go sprowadzałem a kupiłem w 2013r zarejestrowany w Polsce od dwóch lat. Poprzednie właścicielka miała vana bo prowadziła firmę my kupiliśmy jako osoba prywatna.
Wcześniej zapomniałem dopisać że ostatnio zawiozłem im kwit z serwisu z odkodowanym winem, z którego wynikało że ten mój samochód był vanem, no ale oni nie i uj. Co im zrobię ?? .

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: komario » śr kwie 20, 2016 2:22 pm

Marcingalloper pisze:Mój samochód był sprowadzony w 2011r, więc już pięć lat minęło a nadal ciągają. Nie ja go sprowadzałem a kupiłem w 2013r zarejestrowany w Polsce od dwóch lat. Poprzednie właścicielka miała vana bo prowadziła firmę my kupiliśmy jako osoba prywatna.
Wcześniej zapomniałem dopisać że ostatnio zawiozłem im kwit z serwisu z odkodowanym winem, z którego wynikało że ten mój samochód był vanem, no ale oni nie i uj. Co im zrobię ?? .
Mają 5 lat zeby się upomnieć o kasę, ale jak zaczną to mogą cały czas "prowadzić sprawę".

UC wie, że nigdy żaden Nissan Patrol nie był sprzedawany jako ciężarówka, wszystkie ciężarówki w Holandii to dzieło dealerów.

Z ciekawości, możesz wkleić to rozkodowanie VIN-u?

Nie odpuszczą, pierwszy rejestrujący w Polsce, albo importer będą musieli zapłacić akcyze, to pewne.

Ja też się boksowałem z nimi 3 lata, nic to nie dało, trzeba było zapłacić.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: Marcingalloper » śr kwie 20, 2016 2:38 pm

komario pisze:
Z ciekawości, możesz wkleić to rozkodowanie VIN-u?
Zostało to dołączone do papierów w urzędzie celnym, ale powinienem to odzyskać bo zostawiłem przypadkiem (choć nie chcieli) kartę pojazdu. Odesłać nie mogą i mam po to podjechać - dla pewności zrobię to Peugeotem :)21 .

To zwykły wydruk, niestety sam po niego musiałem jechać z dowodem rejestracyjnym i osobistym. Na kartce była marka, model, dokładna data produkcji, ilość miejsc podane jako 2, i inne różne pierdoły typu kod koloru, tapicerka, waga itp.

kulako
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt lip 19, 2011 9:22 pm

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: kulako » śr kwie 20, 2016 7:57 pm

Czyli musi być kwit od firmy uprawnionej do takiej przeróbki i z takim papierem na przegląd?
Czy bez tego probowac?

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: Marcingalloper » śr kwie 20, 2016 8:50 pm

kulako pisze:Czyli musi być kwit od firmy uprawnionej do takiej przeróbki i z takim papierem na przegląd?
Czy bez tego probowac?
Tak, bo nie każda stacja diagnostyczna ma prawo wykonywania takiej przeróbki.

Musisz mieć tak:
- wszystko to co potrzebna do przerobienia
- dogadujesz się z tymi co takie przeróbki robią że montujesz sobie wszystko sam a oni Ci wystawiają fakturę że to oni robili (kwit koło 200zł), ale jak się niezgodzą to koło tysiaka trzeba za usługę płacić - dlatego warto szukać :wink:
- robisz przy okazji badanie techniczne - musowo i diagnosta robi zdjęcia
- jak masz kwity jedziesz do wydziału komunikacji i tam już Ci wystawiają dowód rejestracyjny jako osobówka i zmieniają wpis w karcie pojazdu.

A i żeby Ci nie przyszło do głowy np. jeśli miejsca mocowania pasów były w jakiś sposób usunięte to muszą zostać przywrócone i być tak jak fabryczne. U mnie nawet śruby porównywali z innymi zdjęciami (nie wiem czy mają jakąś bazę czy po prostu zdjęcia innych samochodów), metki na pasach. Od urzędnika celnego słyszałem że były też problemy za wzór tapicerki - czyli nawet z takiego samego modelu ktoś wstawiał kanapę ale miała inny wzór jak przednie siedzenia czy boczki to robili jakieś problemy. Mnie osobiście to nie dotyczyło bo miałem taki sam wzór ale tylne zagłówki miałem dwa różne i nie miałem pasa środkowego i o to się przyjebali - musiałem pas zamontować (zdemontowałem bo mi się dyndał) i znów jechać pokazać. Nie skutkowało tłumaczenie że podczas przeróbki pas był i mieli to na zdjęciach z przerabiania.

Chyba tyle.
Zresztą jak się spotkam z kumplem to jeszcze dopytam bo niedawno robił Grand Vitarę.

Awatar użytkownika
Sołtys77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 26, 2011 2:51 pm
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy

Post autor: Sołtys77 » pt kwie 29, 2016 8:25 am

Swojego Y60 przerabiałem na 4-osobowego 2 lata temu (a sprowadzony w 2011 przez firmę od której kupiłem). Z tego co się dowiedziałem to UC ściga tego, kto wprowadził na rynek PL - czyli nie mnie ;). Ale już o drugiego Patrola jakiego ma mój brat się upomnieli i musiał zapłacić pomimo tego, że nadal jest ciężarówką 2-osobową. Nie było tłumaczenia, że to tak było sprowadzone i w/g naszej wiedzy nie powinno być akcyzy. Dla nich to jest osobówka bo tak wynika z VINu.
A sam proces zmiany to tak jak wyżej: kupiłem niezbędne siedzenia z pasami, wywaliłem to co zrobili Holendrzy i pojechałem na przegląd. Po otrzymaniu kwitów do WK i tam nowy dowód.
Ps. Jak nadal szukasz Y60 to mój na sprzedaż ;) -> http://otomoto.pl/oferta/nissan-patrol- ... ylWeN.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości