GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Moderator: Kosiarz
GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Szukam Patrola do kupna, jednak większośc z nich jest 2 osobowa.
Czy da sie legalnie przejść z dwu osobowego na 4/ 5 osobowego? (Wgl wszystkie osobowe krótkie byly na 5 osob czy byly rowniez i na 4?)
Czy da sie legalnie przejść z dwu osobowego na 4/ 5 osobowego? (Wgl wszystkie osobowe krótkie byly na 5 osob czy byly rowniez i na 4?)
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Kumpel ma 3d Patrola 4 osobowego.kulako pisze:Szukam Patrola do kupna, jednak większośc z nich jest 2 osobowa.
Czy da sie legalnie przejść z dwu osobowego na 4/ 5 osobowego? (Wgl wszystkie osobowe krótkie byly na 5 osob czy byly rowniez i na 4?)
Ja nie Patrola ale Gallopera przerabiałem z 2 osobowego van-a na 5 osobową osobówkę. Kupiłem siedzenia, pasy, szyby i wszystko zamontowałem, pojechałem na stację diagnostyczną gdzie diagnosta wystawił kwit że to on sam przerabiał

Niestety w moim przypadku radość trwała krótko


Prócz tego musiałem samochód udostępniać .....



No ale ja jestem jedynym mi znanym przypadkiem z taką historią i sam znam kupę osób z przerobionymi vanami na osobówki. Jeżdżą, nikt się nie czepia




Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Czyli sposobu na 100% pewnego nie ma, ryzykowac trzeba?
Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Jeżeli to nie Ty sprowadziłeś samochód i to nie Ty unikałeś płacenia akcyzy rejestrując na ciężarowy
to nie masz się czego bać
!
dogadaj się z jakimś warsztatem, który ma w swojej działalności wpis o modyfikacji/przerabianiu pojazdów
zapłać jakiś "pinionc" za ten kwit, przerób samochód i przerejestruj.
Urząd celnych ma pełnych 5 lat na dochodzenie kwot z tytułu unikania akcyzy.
Będzie ścigał importera/pierwszego właściciela pojazdu - nie Ciebie.
Zawsze mozesz zapytać "ownera", czy miał już przygode z UC i czy ścignęli go o akcyze.
Jak już go ścigneli, to nie będą już Ci dupy zawracać.
to nie masz się czego bać

dogadaj się z jakimś warsztatem, który ma w swojej działalności wpis o modyfikacji/przerabianiu pojazdów
zapłać jakiś "pinionc" za ten kwit, przerób samochód i przerejestruj.
Urząd celnych ma pełnych 5 lat na dochodzenie kwot z tytułu unikania akcyzy.
Będzie ścigał importera/pierwszego właściciela pojazdu - nie Ciebie.
Zawsze mozesz zapytać "ownera", czy miał już przygode z UC i czy ścignęli go o akcyze.
Jak już go ścigneli, to nie będą już Ci dupy zawracać.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Mój samochód był sprowadzony w 2011r, więc już pięć lat minęło a nadal ciągają. Nie ja go sprowadzałem a kupiłem w 2013r zarejestrowany w Polsce od dwóch lat. Poprzednie właścicielka miała vana bo prowadziła firmę my kupiliśmy jako osoba prywatna.
Wcześniej zapomniałem dopisać że ostatnio zawiozłem im kwit z serwisu z odkodowanym winem, z którego wynikało że ten mój samochód był vanem, no ale oni nie i uj. Co im zrobię
.
Wcześniej zapomniałem dopisać że ostatnio zawiozłem im kwit z serwisu z odkodowanym winem, z którego wynikało że ten mój samochód był vanem, no ale oni nie i uj. Co im zrobię

Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Mają 5 lat zeby się upomnieć o kasę, ale jak zaczną to mogą cały czas "prowadzić sprawę".Marcingalloper pisze:Mój samochód był sprowadzony w 2011r, więc już pięć lat minęło a nadal ciągają. Nie ja go sprowadzałem a kupiłem w 2013r zarejestrowany w Polsce od dwóch lat. Poprzednie właścicielka miała vana bo prowadziła firmę my kupiliśmy jako osoba prywatna.
Wcześniej zapomniałem dopisać że ostatnio zawiozłem im kwit z serwisu z odkodowanym winem, z którego wynikało że ten mój samochód był vanem, no ale oni nie i uj. Co im zrobię.
UC wie, że nigdy żaden Nissan Patrol nie był sprzedawany jako ciężarówka, wszystkie ciężarówki w Holandii to dzieło dealerów.
Z ciekawości, możesz wkleić to rozkodowanie VIN-u?
Nie odpuszczą, pierwszy rejestrujący w Polsce, albo importer będą musieli zapłacić akcyze, to pewne.
Ja też się boksowałem z nimi 3 lata, nic to nie dało, trzeba było zapłacić.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Zostało to dołączone do papierów w urzędzie celnym, ale powinienem to odzyskać bo zostawiłem przypadkiem (choć nie chcieli) kartę pojazdu. Odesłać nie mogą i mam po to podjechać - dla pewności zrobię to Peugeotemkomario pisze:
Z ciekawości, możesz wkleić to rozkodowanie VIN-u?

To zwykły wydruk, niestety sam po niego musiałem jechać z dowodem rejestracyjnym i osobistym. Na kartce była marka, model, dokładna data produkcji, ilość miejsc podane jako 2, i inne różne pierdoły typu kod koloru, tapicerka, waga itp.
Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Czyli musi być kwit od firmy uprawnionej do takiej przeróbki i z takim papierem na przegląd?
Czy bez tego probowac?
Czy bez tego probowac?
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Tak, bo nie każda stacja diagnostyczna ma prawo wykonywania takiej przeróbki.kulako pisze:Czyli musi być kwit od firmy uprawnionej do takiej przeróbki i z takim papierem na przegląd?
Czy bez tego probowac?
Musisz mieć tak:
- wszystko to co potrzebna do przerobienia
- dogadujesz się z tymi co takie przeróbki robią że montujesz sobie wszystko sam a oni Ci wystawiają fakturę że to oni robili (kwit koło 200zł), ale jak się niezgodzą to koło tysiaka trzeba za usługę płacić - dlatego warto szukać

- robisz przy okazji badanie techniczne - musowo i diagnosta robi zdjęcia
- jak masz kwity jedziesz do wydziału komunikacji i tam już Ci wystawiają dowód rejestracyjny jako osobówka i zmieniają wpis w karcie pojazdu.
A i żeby Ci nie przyszło do głowy np. jeśli miejsca mocowania pasów były w jakiś sposób usunięte to muszą zostać przywrócone i być tak jak fabryczne. U mnie nawet śruby porównywali z innymi zdjęciami (nie wiem czy mają jakąś bazę czy po prostu zdjęcia innych samochodów), metki na pasach. Od urzędnika celnego słyszałem że były też problemy za wzór tapicerki - czyli nawet z takiego samego modelu ktoś wstawiał kanapę ale miała inny wzór jak przednie siedzenia czy boczki to robili jakieś problemy. Mnie osobiście to nie dotyczyło bo miałem taki sam wzór ale tylne zagłówki miałem dwa różne i nie miałem pasa środkowego i o to się przyjebali - musiałem pas zamontować (zdemontowałem bo mi się dyndał) i znów jechać pokazać. Nie skutkowało tłumaczenie że podczas przeróbki pas był i mieli to na zdjęciach z przerabiania.
Chyba tyle.
Zresztą jak się spotkam z kumplem to jeszcze dopytam bo niedawno robił Grand Vitarę.
- Sołtys77
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 2:51 pm
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Re: GR Y60 przeróbka na 4-5 osobowy
Swojego Y60 przerabiałem na 4-osobowego 2 lata temu (a sprowadzony w 2011 przez firmę od której kupiłem). Z tego co się dowiedziałem to UC ściga tego, kto wprowadził na rynek PL - czyli nie mnie
. Ale już o drugiego Patrola jakiego ma mój brat się upomnieli i musiał zapłacić pomimo tego, że nadal jest ciężarówką 2-osobową. Nie było tłumaczenia, że to tak było sprowadzone i w/g naszej wiedzy nie powinno być akcyzy. Dla nich to jest osobówka bo tak wynika z VINu.
A sam proces zmiany to tak jak wyżej: kupiłem niezbędne siedzenia z pasami, wywaliłem to co zrobili Holendrzy i pojechałem na przegląd. Po otrzymaniu kwitów do WK i tam nowy dowód.
Ps. Jak nadal szukasz Y60 to mój na sprzedaż
-> http://otomoto.pl/oferta/nissan-patrol- ... ylWeN.html

A sam proces zmiany to tak jak wyżej: kupiłem niezbędne siedzenia z pasami, wywaliłem to co zrobili Holendrzy i pojechałem na przegląd. Po otrzymaniu kwitów do WK i tam nowy dowód.
Ps. Jak nadal szukasz Y60 to mój na sprzedaż

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości