Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » pn maja 09, 2016 9:40 pm

Witam, ma ktoś schemat podłączenia zegarów, wskaźników w patrolu 2005r 3.0d 163km ?
Wsadziłem silnik z bmw, odpaliłem i zostało mi podpięcie temperatur, obrotów itp itd, ma ktoś coś by pomóc ? Mile widziane opisy kostek, jakiś pinaut.
Będę wdzięczny.

ps. sprawdziłem i wiem, że opcja szukaj nie gryzie ale nic nie wynalazłem.
Ostatnio zmieniony śr maja 18, 2016 8:23 pm przez Perlik, łącznie zmieniany 1 raz.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Patrol - potrzebny schemat zegarów itp

Post autor: Szarbia » wt maja 10, 2016 3:05 pm

Wstaw z 50 fot tego swapa i opis jakis najpierw. Wykaż się.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol - potrzebny schemat zegarów itp

Post autor: Perlik » śr maja 18, 2016 7:56 pm

To od początku jak tak.
Nissan Patrol 2005r 3.0d zd30 nie zadowalał swoją jazdą i padł pomysł zainstalowania mu silnika z bmw e39 m57 184km. By mieć wszystkie części kupiliśmy całe e39 i wyjęliśmy z niego silnik z całym osprzętem do swapu. Nasz dawca palił, jeździł ale plan był taki żeby go rozebrać i sprawdzić jak wygląda w środku, no i wyszło kilka ale. Pęknięty pierścień na jednym tłoku zaowocował tulejowaniem jednego cylindra i wymianą na nowe wszystkich pierścieni, remontem głowicy, plus nowe uszczelki i uszczelniacze, świece.
Dodatkowo komora silnika została odmalowana, 4 zaciski hamulcowe zostały zregenerowane.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na dzień dzisiejszy jest prowadzona walka z instalacją elektryczną.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol - potrzebny schemat zegarów itp

Post autor: Perlik » śr maja 18, 2016 8:05 pm

W końcu udało mi się cokolwiek dodać na forum, po przywitaniu się zablokowało mi IP i nie mogłem nic dodawać a jednym postem raczej nie podpadłem hehehe. Proszę admina o sprawdzenie co się dzieje bo w pracy dalej nic nie mogę dodawać.

A co do tematu, silnik w budzie, odpalony.
Podpięte mam ładowanie i ciśnienie oleju jak na razie i nie mogę więcej znaleźć sygnałów.

Silnik ze skrzynią mam spięty adapterem, ale bez sprzęgła będzie coś na bazie bmw.

Układ paliwowy zrobiony w 90 %

Układ wydechowy - jedna rura 2.5" z jednym tłumikiem komorowym od MTG Płock.

Kilka fotek zrobionych mam, jutro pododaje.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Marcingalloper » śr maja 18, 2016 9:44 pm

Teraz to już będziesz wiedział za co bana dostaniesz :)21

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: kwiatkowawies » czw maja 19, 2016 8:00 am

Przed wyciagnieciem zd30 powinienes opisac sobie kable. tak to sie pozniej konczy ze sie szuka niepotrzebnie. wszyskie wskazniki chodza po wiazce patrola ale jak nie masz opisu no to dupa. czujnik temperatury musisz kupic od patrola jednopinowy 12x1,25mm i wsadzic w dorobiony krociec bo org bmw nie dziala. obroty kostka od pompy paliwa.
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: kwiatkowawies » czw maja 19, 2016 8:01 am

Przed wyciagnieciem zd30 powinienes opisac sobie kable. tak to sie pozniej konczy ze sie szuka niepotrzebnie. wszyskie wskazniki chodza po wiazce patrola ale jak nie masz opisu no to dupa. czujnik temperatury musisz kupic od patrola jednopinowy 12x1,25mm i wsadzic w dorobiony krociec bo org bmw nie dziala. obroty kostka od pompy paliwa.
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: scuaz » pt maja 20, 2016 10:28 pm

pochwal się jak już będziesz jeździć
ja to mam rosterkę m57 czy td42t
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Ghrabii
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: czw paź 08, 2015 10:27 am

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Ghrabii » sob maja 21, 2016 10:55 am

scuaz pisze:pochwal się jak już będziesz jeździć
ja to mam rosterkę m57 czy td42t
Ja w sumie też mam taką rozterkę, u mnie jednak dochodzi problem, że auto jest anglikiem i w uk używane na codzień i jak tylko zmienię silnik to pewnie ubezpieczenie skoczy o 400% w górę (może 350%...) no i inne legalne kwestie dochodzą

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » sob maja 21, 2016 12:15 pm

Ja rozpiskę m57 mam, nie mam tylko patrolowej. Niby można było szukać w starym silniku co gdzie idzie ale to też nie takie hoop siup.
Lecę z wydechem teraz, 2,5" z nierdzewki na jednym tłumiku, reszta na później bo i jeszcze sprzęgło mi idzie.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: scuaz » ndz maja 22, 2016 7:10 am

hee to dobre , ty wiesz jak odpalić m57 ale masz problem z wiązką patrolową
ja nie umie opdalić m57( brak wiedzy) ale zrobić zeby wszystko działało w patrolu to dla mnie pestka
chyba przy wyjmowaniu zrobiłeś błąd , ja wyjmując silnik przyklejałem taśme i poisywałem i przy włożeniem 2 silnika wiązkę ułożyłem przed włożeniem
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » ndz maja 22, 2016 9:33 am

scuaz pisze:hee to dobre , ty wiesz jak odpalić m57 ale masz problem z wiązką patrolową
ja nie umie opdalić m57( brak wiedzy) ale zrobić zeby wszystko działało w patrolu to dla mnie pestka
chyba przy wyjmowaniu zrobiłeś błąd , ja wyjmując silnik przyklejałem taśme i poisywałem i przy włożeniem 2 silnika wiązkę ułożyłem przed włożeniem
No to pasuje, musimy połączyć naszą wiedzę i będą śmigać 2 auta bez zastrzeżeń, pasuje ?

Małe foto :
Ściana grodziowa będzie wygłuszona cała, matą i na to pianka jeszcze.
Obrazek

Silnik mam w aucie chwilowo na sztukę to postanowiłem zająć się wydechem.
downpipe gotowy, jeszcze ciepły na zdjęciu, nie czyszczony i nie polerowany, w wersji roboczej, reszta wydechu rozplanowana.
Obrazek
Obrazek
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » ndz maja 22, 2016 9:45 am

Adapter prawie pasuje, trochę trzeba go przerobić.

Obrazek

No i siedzi.

Obrazek
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » pn maja 23, 2016 9:20 pm

Mała a za razem spora obsuwa z częściami, a dokładnie ze sprzęgłem i tłumik jeszcze nie doszedł. Dzisiaj ulepiłem kawałek rur od wydechu i podorabiałem mocowania. Liczyłem, że dojdzie tłumik i, że uda się wyspawać wydech na gotowo ale nie wyszło.
Sprzęgło ładuje z bmw z przerobionym wieloklinem tylko, ciekawy jestem jak długo będzie działać. Seria w patrolu ma 270 mm a bmw 240 mm.

Jutro chcę poukładać kable na gotowo i wprowadzić już ogładę pod maską.

Rury wydechu.
Obrazek

Wizualizacja, odpalanie, jazda testowa i znowu rozbieranie do malowania hehehe.
Wysłałem zapytanie o farbę Interplus 356 itp bo malowanie za tydzień planuje.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

OlekGR
Posty: 373
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 8:09 am

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: OlekGR » wt maja 24, 2016 7:14 am

Schematy zegarów już tu były, jezeli nie znajdziesz, to mam je na kompie w domu i zapodam.

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: kwiatkowawies » śr maja 25, 2016 4:02 pm

Alternator przykręcałeś? Jesli nie to masz niespodziankę, kolizję z kolumną kier. :)21
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

Awatar użytkownika
Abo
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob gru 06, 2008 6:43 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Abo » śr maja 25, 2016 5:02 pm

Za godzinkę pod tym linkiem będą instrukcje Y61, i coś tam z Y60 https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... =folder%2c
Za tydzień link przestanie działać :)21
pozdrawiam
Abo

Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » śr maja 25, 2016 8:06 pm

kwiatkowawies pisze:Alternator przykręcałeś? Jesli nie to masz niespodziankę, kolizję z kolumną kier. :)21
Temat już ogarnięty, niespodzianki nie było bo było widać, że będzie ciasno ale siedzi i się nie opiera.
Abo pisze:Za godzinkę pod tym linkiem będą instrukcje Y61, i coś tam z Y60 https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... =folder%2c
Za tydzień link przestanie działać :)21
Dziękuje każde info się przyda.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Szarbia » czw maja 26, 2016 7:51 am

Seryjne sprzeglo w Patrolu 3.0/4.2 to 275mm a nie 270mm.
240mm to bedzie porazka bo bryka tone ciezsza od e39.
Dam przyklad - Frota 205KM/290Nm ma takie same sprzeglo (260mm) jak e34 286KM/400Nm bo jest pół tony cięższa.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » czw maja 26, 2016 12:38 pm

Sprzęgło z bmw 240 mm zakłada się też często w autach z turbo i mocami po 500 km i dużo większymi niutami i daje radę. Tu jak się nie sprawdzi to dam dwutarczowe i tyle. Nie tyle masy auta się boje a tego że to nie jeździ tylko po asfalcie ale też po terenie i tam napędy mają co robić.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Szarbia » czw maja 26, 2016 3:44 pm

Taa... :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » czw maja 26, 2016 5:37 pm

Szarbia pisze:Taa... :)21
To może bardziej wylewnie coś doradzisz ? :)
Iść w tarcze spieka jakieś 6 łopatek i wzmacniać docisk czy co ?
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Szarbia » czw maja 26, 2016 7:55 pm

Jak zastosujesz malą tarcze 240 ze spiekow i mocny docisk jakis sportowy to zatrzesz panewke osiową wału korbowego.

M57 to temat znany od dawna przeciez (Fabryka4x4, Extrem4x4, Oleszczak motosport) wiec czemu od nich nie kupisz zamachu do M57 pod sprzeglo Patrola?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: vandall1 » pt maja 27, 2016 8:37 am

Szarbia pisze:Jak zastosujesz malą tarcze 240 ze spiekow i mocny docisk jakis sportowy to zatrzesz panewke osiową wału korbowego..................
Można by patencik zastosować :roll: Podeprzeć wał z drugiej strony.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Patryk 160 » pt maja 27, 2016 7:56 pm

vandall1 pisze:
Szarbia pisze:Jak zastosujesz malą tarcze 240 ze spiekow i mocny docisk jakis sportowy to zatrzesz panewke osiową wału korbowego..................
Można by patencik zastosować :roll: Podeprzeć wał z drugiej strony.
będą za duże siły ściskające i wyjdzie bokiem :)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość