Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Moderator: Kosiarz
Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Witam, ma ktoś schemat podłączenia zegarów, wskaźników w patrolu 2005r 3.0d 163km ?
Wsadziłem silnik z bmw, odpaliłem i zostało mi podpięcie temperatur, obrotów itp itd, ma ktoś coś by pomóc ? Mile widziane opisy kostek, jakiś pinaut.
Będę wdzięczny.
ps. sprawdziłem i wiem, że opcja szukaj nie gryzie ale nic nie wynalazłem.
Wsadziłem silnik z bmw, odpaliłem i zostało mi podpięcie temperatur, obrotów itp itd, ma ktoś coś by pomóc ? Mile widziane opisy kostek, jakiś pinaut.
Będę wdzięczny.
ps. sprawdziłem i wiem, że opcja szukaj nie gryzie ale nic nie wynalazłem.
Ostatnio zmieniony śr maja 18, 2016 8:23 pm przez Perlik, łącznie zmieniany 1 raz.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Patrol - potrzebny schemat zegarów itp
Wstaw z 50 fot tego swapa i opis jakis najpierw. Wykaż się.
Re: Patrol - potrzebny schemat zegarów itp
To od początku jak tak.
Nissan Patrol 2005r 3.0d zd30 nie zadowalał swoją jazdą i padł pomysł zainstalowania mu silnika z bmw e39 m57 184km. By mieć wszystkie części kupiliśmy całe e39 i wyjęliśmy z niego silnik z całym osprzętem do swapu. Nasz dawca palił, jeździł ale plan był taki żeby go rozebrać i sprawdzić jak wygląda w środku, no i wyszło kilka ale. Pęknięty pierścień na jednym tłoku zaowocował tulejowaniem jednego cylindra i wymianą na nowe wszystkich pierścieni, remontem głowicy, plus nowe uszczelki i uszczelniacze, świece.
Dodatkowo komora silnika została odmalowana, 4 zaciski hamulcowe zostały zregenerowane.






Na dzień dzisiejszy jest prowadzona walka z instalacją elektryczną.
Nissan Patrol 2005r 3.0d zd30 nie zadowalał swoją jazdą i padł pomysł zainstalowania mu silnika z bmw e39 m57 184km. By mieć wszystkie części kupiliśmy całe e39 i wyjęliśmy z niego silnik z całym osprzętem do swapu. Nasz dawca palił, jeździł ale plan był taki żeby go rozebrać i sprawdzić jak wygląda w środku, no i wyszło kilka ale. Pęknięty pierścień na jednym tłoku zaowocował tulejowaniem jednego cylindra i wymianą na nowe wszystkich pierścieni, remontem głowicy, plus nowe uszczelki i uszczelniacze, świece.
Dodatkowo komora silnika została odmalowana, 4 zaciski hamulcowe zostały zregenerowane.






Na dzień dzisiejszy jest prowadzona walka z instalacją elektryczną.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol - potrzebny schemat zegarów itp
W końcu udało mi się cokolwiek dodać na forum, po przywitaniu się zablokowało mi IP i nie mogłem nic dodawać a jednym postem raczej nie podpadłem hehehe. Proszę admina o sprawdzenie co się dzieje bo w pracy dalej nic nie mogę dodawać.
A co do tematu, silnik w budzie, odpalony.
Podpięte mam ładowanie i ciśnienie oleju jak na razie i nie mogę więcej znaleźć sygnałów.
Silnik ze skrzynią mam spięty adapterem, ale bez sprzęgła będzie coś na bazie bmw.
Układ paliwowy zrobiony w 90 %
Układ wydechowy - jedna rura 2.5" z jednym tłumikiem komorowym od MTG Płock.
Kilka fotek zrobionych mam, jutro pododaje.
A co do tematu, silnik w budzie, odpalony.
Podpięte mam ładowanie i ciśnienie oleju jak na razie i nie mogę więcej znaleźć sygnałów.
Silnik ze skrzynią mam spięty adapterem, ale bez sprzęgła będzie coś na bazie bmw.
Układ paliwowy zrobiony w 90 %
Układ wydechowy - jedna rura 2.5" z jednym tłumikiem komorowym od MTG Płock.
Kilka fotek zrobionych mam, jutro pododaje.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Teraz to już będziesz wiedział za co bana dostaniesz 

-
- Posty: 365
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
- Lokalizacja: kwiatkowawies
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Przed wyciagnieciem zd30 powinienes opisac sobie kable. tak to sie pozniej konczy ze sie szuka niepotrzebnie. wszyskie wskazniki chodza po wiazce patrola ale jak nie masz opisu no to dupa. czujnik temperatury musisz kupic od patrola jednopinowy 12x1,25mm i wsadzic w dorobiony krociec bo org bmw nie dziala. obroty kostka od pompy paliwa.
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK
-
- Posty: 365
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
- Lokalizacja: kwiatkowawies
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Przed wyciagnieciem zd30 powinienes opisac sobie kable. tak to sie pozniej konczy ze sie szuka niepotrzebnie. wszyskie wskazniki chodza po wiazce patrola ale jak nie masz opisu no to dupa. czujnik temperatury musisz kupic od patrola jednopinowy 12x1,25mm i wsadzic w dorobiony krociec bo org bmw nie dziala. obroty kostka od pompy paliwa.
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
pochwal się jak już będziesz jeździć
ja to mam rosterkę m57 czy td42t
ja to mam rosterkę m57 czy td42t
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Ja w sumie też mam taką rozterkę, u mnie jednak dochodzi problem, że auto jest anglikiem i w uk używane na codzień i jak tylko zmienię silnik to pewnie ubezpieczenie skoczy o 400% w górę (może 350%...) no i inne legalne kwestie dochodząscuaz pisze:pochwal się jak już będziesz jeździć
ja to mam rosterkę m57 czy td42t
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Ja rozpiskę m57 mam, nie mam tylko patrolowej. Niby można było szukać w starym silniku co gdzie idzie ale to też nie takie hoop siup.
Lecę z wydechem teraz, 2,5" z nierdzewki na jednym tłumiku, reszta na później bo i jeszcze sprzęgło mi idzie.
Lecę z wydechem teraz, 2,5" z nierdzewki na jednym tłumiku, reszta na później bo i jeszcze sprzęgło mi idzie.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
hee to dobre , ty wiesz jak odpalić m57 ale masz problem z wiązką patrolową
ja nie umie opdalić m57( brak wiedzy) ale zrobić zeby wszystko działało w patrolu to dla mnie pestka
chyba przy wyjmowaniu zrobiłeś błąd , ja wyjmując silnik przyklejałem taśme i poisywałem i przy włożeniem 2 silnika wiązkę ułożyłem przed włożeniem
ja nie umie opdalić m57( brak wiedzy) ale zrobić zeby wszystko działało w patrolu to dla mnie pestka
chyba przy wyjmowaniu zrobiłeś błąd , ja wyjmując silnik przyklejałem taśme i poisywałem i przy włożeniem 2 silnika wiązkę ułożyłem przed włożeniem
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
No to pasuje, musimy połączyć naszą wiedzę i będą śmigać 2 auta bez zastrzeżeń, pasuje ?scuaz pisze:hee to dobre , ty wiesz jak odpalić m57 ale masz problem z wiązką patrolową
ja nie umie opdalić m57( brak wiedzy) ale zrobić zeby wszystko działało w patrolu to dla mnie pestka
chyba przy wyjmowaniu zrobiłeś błąd , ja wyjmując silnik przyklejałem taśme i poisywałem i przy włożeniem 2 silnika wiązkę ułożyłem przed włożeniem
Małe foto :
Ściana grodziowa będzie wygłuszona cała, matą i na to pianka jeszcze.

Silnik mam w aucie chwilowo na sztukę to postanowiłem zająć się wydechem.
downpipe gotowy, jeszcze ciepły na zdjęciu, nie czyszczony i nie polerowany, w wersji roboczej, reszta wydechu rozplanowana.


się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Mała a za razem spora obsuwa z częściami, a dokładnie ze sprzęgłem i tłumik jeszcze nie doszedł. Dzisiaj ulepiłem kawałek rur od wydechu i podorabiałem mocowania. Liczyłem, że dojdzie tłumik i, że uda się wyspawać wydech na gotowo ale nie wyszło.
Sprzęgło ładuje z bmw z przerobionym wieloklinem tylko, ciekawy jestem jak długo będzie działać. Seria w patrolu ma 270 mm a bmw 240 mm.
Jutro chcę poukładać kable na gotowo i wprowadzić już ogładę pod maską.
Rury wydechu.

Wizualizacja, odpalanie, jazda testowa i znowu rozbieranie do malowania hehehe.
Wysłałem zapytanie o farbę Interplus 356 itp bo malowanie za tydzień planuje.
Sprzęgło ładuje z bmw z przerobionym wieloklinem tylko, ciekawy jestem jak długo będzie działać. Seria w patrolu ma 270 mm a bmw 240 mm.
Jutro chcę poukładać kable na gotowo i wprowadzić już ogładę pod maską.
Rury wydechu.

Wizualizacja, odpalanie, jazda testowa i znowu rozbieranie do malowania hehehe.
Wysłałem zapytanie o farbę Interplus 356 itp bo malowanie za tydzień planuje.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Schematy zegarów już tu były, jezeli nie znajdziesz, to mam je na kompie w domu i zapodam.
-
- Posty: 365
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
- Lokalizacja: kwiatkowawies
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Alternator przykręcałeś? Jesli nie to masz niespodziankę, kolizję z kolumną kier. 

PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Za godzinkę pod tym linkiem będą instrukcje Y61, i coś tam z Y60 https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... =folder%2c
Za tydzień link przestanie działać
Za tydzień link przestanie działać

pozdrawiam
Abo
Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540
Abo
Ford Ranger 3.2
suka z lebiodką na simexach
RIB 540
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Temat już ogarnięty, niespodzianki nie było bo było widać, że będzie ciasno ale siedzi i się nie opiera.kwiatkowawies pisze:Alternator przykręcałeś? Jesli nie to masz niespodziankę, kolizję z kolumną kier.
Dziękuje każde info się przyda.Abo pisze:Za godzinkę pod tym linkiem będą instrukcje Y61, i coś tam z Y60 https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... =folder%2c
Za tydzień link przestanie działać
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Seryjne sprzeglo w Patrolu 3.0/4.2 to 275mm a nie 270mm.
240mm to bedzie porazka bo bryka tone ciezsza od e39.
Dam przyklad - Frota 205KM/290Nm ma takie same sprzeglo (260mm) jak e34 286KM/400Nm bo jest pół tony cięższa.
240mm to bedzie porazka bo bryka tone ciezsza od e39.
Dam przyklad - Frota 205KM/290Nm ma takie same sprzeglo (260mm) jak e34 286KM/400Nm bo jest pół tony cięższa.
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Sprzęgło z bmw 240 mm zakłada się też często w autach z turbo i mocami po 500 km i dużo większymi niutami i daje radę. Tu jak się nie sprawdzi to dam dwutarczowe i tyle. Nie tyle masy auta się boje a tego że to nie jeździ tylko po asfalcie ale też po terenie i tam napędy mają co robić.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
To może bardziej wylewnie coś doradzisz ?Szarbia pisze:Taa...

Iść w tarcze spieka jakieś 6 łopatek i wzmacniać docisk czy co ?
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Jak zastosujesz malą tarcze 240 ze spiekow i mocny docisk jakis sportowy to zatrzesz panewke osiową wału korbowego.
M57 to temat znany od dawna przeciez (Fabryka4x4, Extrem4x4, Oleszczak motosport) wiec czemu od nich nie kupisz zamachu do M57 pod sprzeglo Patrola?
M57 to temat znany od dawna przeciez (Fabryka4x4, Extrem4x4, Oleszczak motosport) wiec czemu od nich nie kupisz zamachu do M57 pod sprzeglo Patrola?
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Można by patencik zastosowaćSzarbia pisze:Jak zastosujesz malą tarcze 240 ze spiekow i mocny docisk jakis sportowy to zatrzesz panewke osiową wału korbowego..................

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
będą za duże siły ściskające i wyjdzie bokiemvandall1 pisze:Można by patencik zastosowaćSzarbia pisze:Jak zastosujesz malą tarcze 240 ze spiekow i mocny docisk jakis sportowy to zatrzesz panewke osiową wału korbowego..................Podeprzeć wał z drugiej strony.

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość