Strona 1 z 4

Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: pn maja 09, 2016 9:40 pm
autor: Perlik
Witam, ma ktoś schemat podłączenia zegarów, wskaźników w patrolu 2005r 3.0d 163km ?
Wsadziłem silnik z bmw, odpaliłem i zostało mi podpięcie temperatur, obrotów itp itd, ma ktoś coś by pomóc ? Mile widziane opisy kostek, jakiś pinaut.
Będę wdzięczny.

ps. sprawdziłem i wiem, że opcja szukaj nie gryzie ale nic nie wynalazłem.

Re: Patrol - potrzebny schemat zegarów itp

: wt maja 10, 2016 3:05 pm
autor: Szarbia
Wstaw z 50 fot tego swapa i opis jakis najpierw. Wykaż się.

Re: Patrol - potrzebny schemat zegarów itp

: śr maja 18, 2016 7:56 pm
autor: Perlik
To od początku jak tak.
Nissan Patrol 2005r 3.0d zd30 nie zadowalał swoją jazdą i padł pomysł zainstalowania mu silnika z bmw e39 m57 184km. By mieć wszystkie części kupiliśmy całe e39 i wyjęliśmy z niego silnik z całym osprzętem do swapu. Nasz dawca palił, jeździł ale plan był taki żeby go rozebrać i sprawdzić jak wygląda w środku, no i wyszło kilka ale. Pęknięty pierścień na jednym tłoku zaowocował tulejowaniem jednego cylindra i wymianą na nowe wszystkich pierścieni, remontem głowicy, plus nowe uszczelki i uszczelniacze, świece.
Dodatkowo komora silnika została odmalowana, 4 zaciski hamulcowe zostały zregenerowane.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na dzień dzisiejszy jest prowadzona walka z instalacją elektryczną.

Re: Patrol - potrzebny schemat zegarów itp

: śr maja 18, 2016 8:05 pm
autor: Perlik
W końcu udało mi się cokolwiek dodać na forum, po przywitaniu się zablokowało mi IP i nie mogłem nic dodawać a jednym postem raczej nie podpadłem hehehe. Proszę admina o sprawdzenie co się dzieje bo w pracy dalej nic nie mogę dodawać.

A co do tematu, silnik w budzie, odpalony.
Podpięte mam ładowanie i ciśnienie oleju jak na razie i nie mogę więcej znaleźć sygnałów.

Silnik ze skrzynią mam spięty adapterem, ale bez sprzęgła będzie coś na bazie bmw.

Układ paliwowy zrobiony w 90 %

Układ wydechowy - jedna rura 2.5" z jednym tłumikiem komorowym od MTG Płock.

Kilka fotek zrobionych mam, jutro pododaje.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: śr maja 18, 2016 9:44 pm
autor: Marcingalloper
Teraz to już będziesz wiedział za co bana dostaniesz :)21

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: czw maja 19, 2016 8:00 am
autor: kwiatkowawies
Przed wyciagnieciem zd30 powinienes opisac sobie kable. tak to sie pozniej konczy ze sie szuka niepotrzebnie. wszyskie wskazniki chodza po wiazce patrola ale jak nie masz opisu no to dupa. czujnik temperatury musisz kupic od patrola jednopinowy 12x1,25mm i wsadzic w dorobiony krociec bo org bmw nie dziala. obroty kostka od pompy paliwa.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: czw maja 19, 2016 8:01 am
autor: kwiatkowawies
Przed wyciagnieciem zd30 powinienes opisac sobie kable. tak to sie pozniej konczy ze sie szuka niepotrzebnie. wszyskie wskazniki chodza po wiazce patrola ale jak nie masz opisu no to dupa. czujnik temperatury musisz kupic od patrola jednopinowy 12x1,25mm i wsadzic w dorobiony krociec bo org bmw nie dziala. obroty kostka od pompy paliwa.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: pt maja 20, 2016 10:28 pm
autor: scuaz
pochwal się jak już będziesz jeździć
ja to mam rosterkę m57 czy td42t

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: sob maja 21, 2016 10:55 am
autor: Ghrabii
scuaz pisze:pochwal się jak już będziesz jeździć
ja to mam rosterkę m57 czy td42t
Ja w sumie też mam taką rozterkę, u mnie jednak dochodzi problem, że auto jest anglikiem i w uk używane na codzień i jak tylko zmienię silnik to pewnie ubezpieczenie skoczy o 400% w górę (może 350%...) no i inne legalne kwestie dochodzą

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: sob maja 21, 2016 12:15 pm
autor: Perlik
Ja rozpiskę m57 mam, nie mam tylko patrolowej. Niby można było szukać w starym silniku co gdzie idzie ale to też nie takie hoop siup.
Lecę z wydechem teraz, 2,5" z nierdzewki na jednym tłumiku, reszta na później bo i jeszcze sprzęgło mi idzie.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: ndz maja 22, 2016 7:10 am
autor: scuaz
hee to dobre , ty wiesz jak odpalić m57 ale masz problem z wiązką patrolową
ja nie umie opdalić m57( brak wiedzy) ale zrobić zeby wszystko działało w patrolu to dla mnie pestka
chyba przy wyjmowaniu zrobiłeś błąd , ja wyjmując silnik przyklejałem taśme i poisywałem i przy włożeniem 2 silnika wiązkę ułożyłem przed włożeniem

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: ndz maja 22, 2016 9:33 am
autor: Perlik
scuaz pisze:hee to dobre , ty wiesz jak odpalić m57 ale masz problem z wiązką patrolową
ja nie umie opdalić m57( brak wiedzy) ale zrobić zeby wszystko działało w patrolu to dla mnie pestka
chyba przy wyjmowaniu zrobiłeś błąd , ja wyjmując silnik przyklejałem taśme i poisywałem i przy włożeniem 2 silnika wiązkę ułożyłem przed włożeniem
No to pasuje, musimy połączyć naszą wiedzę i będą śmigać 2 auta bez zastrzeżeń, pasuje ?

Małe foto :
Ściana grodziowa będzie wygłuszona cała, matą i na to pianka jeszcze.
Obrazek

Silnik mam w aucie chwilowo na sztukę to postanowiłem zająć się wydechem.
downpipe gotowy, jeszcze ciepły na zdjęciu, nie czyszczony i nie polerowany, w wersji roboczej, reszta wydechu rozplanowana.
Obrazek
Obrazek

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: ndz maja 22, 2016 9:45 am
autor: Perlik
Adapter prawie pasuje, trochę trzeba go przerobić.

Obrazek

No i siedzi.

Obrazek

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: pn maja 23, 2016 9:20 pm
autor: Perlik
Mała a za razem spora obsuwa z częściami, a dokładnie ze sprzęgłem i tłumik jeszcze nie doszedł. Dzisiaj ulepiłem kawałek rur od wydechu i podorabiałem mocowania. Liczyłem, że dojdzie tłumik i, że uda się wyspawać wydech na gotowo ale nie wyszło.
Sprzęgło ładuje z bmw z przerobionym wieloklinem tylko, ciekawy jestem jak długo będzie działać. Seria w patrolu ma 270 mm a bmw 240 mm.

Jutro chcę poukładać kable na gotowo i wprowadzić już ogładę pod maską.

Rury wydechu.
Obrazek

Wizualizacja, odpalanie, jazda testowa i znowu rozbieranie do malowania hehehe.
Wysłałem zapytanie o farbę Interplus 356 itp bo malowanie za tydzień planuje.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: wt maja 24, 2016 7:14 am
autor: OlekGR
Schematy zegarów już tu były, jezeli nie znajdziesz, to mam je na kompie w domu i zapodam.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: śr maja 25, 2016 4:02 pm
autor: kwiatkowawies
Alternator przykręcałeś? Jesli nie to masz niespodziankę, kolizję z kolumną kier. :)21

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: śr maja 25, 2016 5:02 pm
autor: Abo
Za godzinkę pod tym linkiem będą instrukcje Y61, i coś tam z Y60 https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... =folder%2c
Za tydzień link przestanie działać :)21

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: śr maja 25, 2016 8:06 pm
autor: Perlik
kwiatkowawies pisze:Alternator przykręcałeś? Jesli nie to masz niespodziankę, kolizję z kolumną kier. :)21
Temat już ogarnięty, niespodzianki nie było bo było widać, że będzie ciasno ale siedzi i się nie opiera.
Abo pisze:Za godzinkę pod tym linkiem będą instrukcje Y61, i coś tam z Y60 https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... =folder%2c
Za tydzień link przestanie działać :)21
Dziękuje każde info się przyda.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: czw maja 26, 2016 7:51 am
autor: Szarbia
Seryjne sprzeglo w Patrolu 3.0/4.2 to 275mm a nie 270mm.
240mm to bedzie porazka bo bryka tone ciezsza od e39.
Dam przyklad - Frota 205KM/290Nm ma takie same sprzeglo (260mm) jak e34 286KM/400Nm bo jest pół tony cięższa.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: czw maja 26, 2016 12:38 pm
autor: Perlik
Sprzęgło z bmw 240 mm zakłada się też często w autach z turbo i mocami po 500 km i dużo większymi niutami i daje radę. Tu jak się nie sprawdzi to dam dwutarczowe i tyle. Nie tyle masy auta się boje a tego że to nie jeździ tylko po asfalcie ale też po terenie i tam napędy mają co robić.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: czw maja 26, 2016 3:44 pm
autor: Szarbia
Taa... :)21

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: czw maja 26, 2016 5:37 pm
autor: Perlik
Szarbia pisze:Taa... :)21
To może bardziej wylewnie coś doradzisz ? :)
Iść w tarcze spieka jakieś 6 łopatek i wzmacniać docisk czy co ?

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: czw maja 26, 2016 7:55 pm
autor: Szarbia
Jak zastosujesz malą tarcze 240 ze spiekow i mocny docisk jakis sportowy to zatrzesz panewke osiową wału korbowego.

M57 to temat znany od dawna przeciez (Fabryka4x4, Extrem4x4, Oleszczak motosport) wiec czemu od nich nie kupisz zamachu do M57 pod sprzeglo Patrola?

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: pt maja 27, 2016 8:37 am
autor: vandall1
Szarbia pisze:Jak zastosujesz malą tarcze 240 ze spiekow i mocny docisk jakis sportowy to zatrzesz panewke osiową wału korbowego..................
Można by patencik zastosować :roll: Podeprzeć wał z drugiej strony.

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

: pt maja 27, 2016 7:56 pm
autor: Patryk 160
vandall1 pisze:
Szarbia pisze:Jak zastosujesz malą tarcze 240 ze spiekow i mocny docisk jakis sportowy to zatrzesz panewke osiową wału korbowego..................
Można by patencik zastosować :roll: Podeprzeć wał z drugiej strony.
będą za duże siły ściskające i wyjdzie bokiem :)21