Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
MaroG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 07, 2004 10:34 pm
Lokalizacja: Białowieża

Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: MaroG » wt gru 28, 2004 11:08 am

Witam powiedźcie co ile wymienia sie pasek rozrzadu z rolkami w 2.8td oraz oleje w silnku skrzyni mostach reduktorze, a nie mam ksiazki serwisowej i niewiem a różni ludzie różnie mówią.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » wt gru 28, 2004 11:32 pm

zadbaj i co 150 tyś

a oleje zalezy jakie

ja co 5 tyś
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr gru 29, 2004 12:28 am

ja bym 100 tkm nie przekraczał nigdy...za dużo wybuchów widziałem między 70-100 tkm :)3

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr gru 29, 2004 12:33 am

tak z ciekawości...jak się dba o rozrząd ? :o

Awatar użytkownika
Miki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 06, 2002 12:42 am
Lokalizacja: KR

Post autor: Miki » śr gru 29, 2004 12:37 am

smaruje się obficie towotem, albo graficiakiem.. hehehe... :D
[miki] GR'91

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr gru 29, 2004 10:01 am

banan pisze:tak z ciekawości...jak się dba o rozrząd ? :o
niewiesz :o :o :o

no jak kolega dobrze podpowiada to towocik itp. a najlepiej wazelina techniczna
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » śr gru 29, 2004 10:03 am

po wazeline kierujcie sie do niego powinie jeszcze troszke miec


http://www.kkooccuurr.neostrada.pl/smie ... elina.html
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr gru 29, 2004 1:35 pm

DZIK_I_CZAPAJEW pisze: niewiesz :o :o :o
no oświeć mnie...i z terminem wymiany również który podałeś...

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Post autor: muhha » śr gru 29, 2004 4:55 pm

150tys ?? ?? ?? :o z tego co wiem to pasek powinno sie wymieniac co 60 gora 70 tys km

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » śr gru 29, 2004 5:03 pm

I zwrócoc trzeba uwagę również na wiek elementów szczególnie paski rozrządu tak 4-5 lat góra, że ktoś zrobi 20 tyś przez ten okres a nie 150 to nic nieznaczy bo elementy gumowe też się starzeją, najlepiej wymienić 60 -70 tyś., to dużo niekosztuje a zaoszczędzić mozna naprawdę sporo(nietylko czasu), bo zerwany pasek to nic przyjemnego.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr gru 29, 2004 9:44 pm

muhha pisze:150tys ?? ?? ?? :o z tego co wiem to pasek powinno sie wymieniac co 60 gora 70 tys km
zależy...niektórzy pacjenci (znaczy firmy samochodowe) twerdzą, że pasek jest dożywotni !! :)1 inni (np. opel) po serii wybuchów zszedł z przebiegiem do 70 tkm ze 120 tkm !!
inaczej też przebieg wypada na trasie a inaczej w mieście - nawet o 1/3 większa liczba obrotów może wyjść przy tym samym przebiegu...no i czy pasek jest np. GATES-a czy "SZANG-HÓJ" :)21
ale generalnie do 100 tkm mało który wytrzymuje...nie urywa się ale gubi zęby, lub rolka go wichruje/przypala...generalnie pasek jest do dupy :)21

Awatar użytkownika
trampek
 
 
Posty: 226
Rejestracja: śr paź 20, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Chabówka/Szczecin

Post autor: trampek » śr gru 29, 2004 10:39 pm

Ja w plaskaczu zrobiłem 129tkm. Jak kupiłem auto to miało 79tkm, a w autoryzowanym serwisie nikt nie wpadł na pomysł by się mnie zapytać czy mi może wymienić pasek, a sam na to nie wpadłem, bo kupiłem to samo gówno co miałem, tylko z nowszym silnikiem i nie pomyślałem o tym no i pufff... silnik sam się upomniał.
PS. na szczęście dla innych ten autoryzowany serwis już nie istnieje.
"Raz się skurwisz - kurwą zostaniesz" -George Orwell

Awatar użytkownika
MaroG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 07, 2004 10:34 pm
Lokalizacja: Białowieża

Post autor: MaroG » śr gru 29, 2004 11:37 pm

Wielkie dzieki tylko czy ktos ma ksiazke serwisowa i ile tam jest napisane bo co 60-70 tys to rzecz normalna jak w każdym aucie a 150tys to juz robi wrazenie.

Jak ktos ma i wie ile tam jest napisane to bede wdzieczny, a sprawa jest pilna bo dzis kupiłem K260 Hardtop w 2,8 TD ma prawie 260 tys przebiegu i chciałbym to wiedziec a chyba najszybciej sie tutaj dowiem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw gru 30, 2004 12:33 am

to ile "dokładnie wg nissana" można zrobić w twoim przypadku nie ma znaczenia...jeżeli kupiłeś używany samochód to rozrząd kompletny zmieniaj od razu !! :)1
i wtedy śpisz spokojnie...ocena na "oko" poza ewidentnymi uszkodzeniami też nic nie daje bo pasek może wyglądać elegancko a ma zrobione 60tkm - z wierzchu git ale włókna ma już osłabione i wybuch tuż-tuż...
a co ile się zaleca to jak nie zapomne podam ci jutro jak zobacze w warsztatowym komputerze...

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » czw gru 30, 2004 1:40 am

Nissan zaleca co 60 tkm. Jak kupiłeś i nie wiesz na pewno kiedy był zmianiany, to kupuj nowy od razu.

P.S. Co sądzicie o wymianie samego paska, bez roli i napinacza? (oczywiście po sprawdzeniu łożysk w tych elementach)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » czw gru 30, 2004 1:41 am

W autodacie piszą tak:

-auta przed 12/91 wymiana co 60k mil
-auta po 1/92 wymiana co 54k mil lub 60 miesięcy cokolwiek nastąpi wczesniej. [/quote]
Pozdrawiam
Kuszman
http://www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw gru 30, 2004 1:53 am

LSD pisze: P.S. Co sądzicie o wymianie samego paska, bez roli i napinacza? (oczywiście po sprawdzeniu łożysk w tych elementach)
że jakie by nie były do następnej wymiany nie wytrwają...wczoraj robiłem jednemu poirytowanemu panu bo zaczęło "sumieć i piscec jak hój" :)21

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Post autor: muhha » czw gru 30, 2004 12:11 pm

oj tu sie z toba Banan nie zgodze rolki moze nie co wymiana paska, ale co druga, oczywiscie jezeli nie szumia. A z podawaniem danych co ile wymieniac to faktycznie rozni producenci maja inne, jak np kupujesz pasek gates to oni zalecaja co 60tys km lub chyba co 4 lata

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw gru 30, 2004 12:58 pm

oczywiście, że co każda wymiana paska...bezwzględnie - jeśli mówimy o porządnym zrobieniu...a co drugą wymianę to w niektórych autach powinno się koła zmieniać nawet - znów opel się kłania - zaokrąglają się zęby i pasek uszkadza...nawet sam adam opel to zaleca...

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Post autor: muhha » czw gru 30, 2004 3:06 pm

zdania sa podzielone na ten temat :wink:

Awatar użytkownika
Muchozol
Posty: 694
Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am

Post autor: Muchozol » czw gru 30, 2004 4:12 pm

W oplu to warto tez pompe wodna wymienic przy wym. paska :lol:
A to co podaja producenci, nie zawsze sie sprawdza, np. przy fiacie siena
producent zaleca pierwsza wym. paska po przeb. 120 tys. km. a widzialem takowa z pier.dolnietym po 90 tys. :lol: , i napewno nie bylo to wynikiem jakiejs extremalnej pracy silnika ...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw gru 30, 2004 7:40 pm

Muchozol pisze: A to co podaja producenci, nie zawsze sie sprawdza, np. przy fiacie siena
producent zaleca pierwsza wym. paska po przeb. 120 tys. km. a widzialem takowa z pier.dolnietym po 90 tys. :lol: , i napewno nie bylo to wynikiem jakiejs extremalnej pracy silnika ...
no fiat również daję radę !! :D
miałem zeszłego roku latem 2 szt. - 16V zerwany na 95 tkm a na 100 miała być wymiana - goście jechali na urlop - mało ich nie poskręcało jak się dowiedzieli, że głowice nada zdjąć i pare dni robić, a drugi jakiś 8v też pod stówę zęby zgubił :lol:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw gru 30, 2004 7:41 pm

muhha pisze:zdania sa podzielone na ten temat :wink:
podobnie jak użytkownicy...na tych z zerwanym paskiem i na tych z niezerwanym :)21

Awatar użytkownika
trampek
 
 
Posty: 226
Rejestracja: śr paź 20, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Chabówka/Szczecin

Post autor: trampek » czw gru 30, 2004 9:32 pm

Jak mi gość naprawiał auto to powiedział, że pasek który wstawił to 45tkm góra zrobi i bym się z tym pilnował.
"Raz się skurwisz - kurwą zostaniesz" -George Orwell

Piotr K 160
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt sty 28, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Piotr K 160 » czw gru 30, 2004 11:18 pm

ja ostatnio rozmawialem z mechanikiem o omedze i mondeo i mowil ze najlepiej pasek wymienic po 50 kkm bo potem roznie bywa i nei raz wyciagal pogiete zawory w mondeo bo w omedze podobno sa jakies bezpieczniki czy cos w tym rodzaju i zawory sie nie gna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości