Patrol Gr - blokada tylnego mostu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

klirob
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 01, 2005 4:16 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Patrol Gr - blokada tylnego mostu

Post autor: klirob » sob sty 01, 2005 4:49 pm

Witam. Kupiliśmy Patrola Gr 94r krótki. Wygląda na to że mamy zablokowany tylny most tzn. nie działa mechanizm różnicowy- aż piszczą gumy podczas ruszania w zakręcie . Przełączanie przełacznika differ lock nic nie zmienia, nie pali się kontrolka na tablicy. Wygląda na to że jest coś uszkodzone. Proszę o garść informacji jak to ma działać poprawnie w/g instrukcji i jak mniej więcej jest skonstruowane sterowanie blokadą.

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » sob sty 01, 2005 5:30 pm

jak otworzysz maske to po stronie kierowcy na grodzi sa dwa elektrozawory odpowiedzialne za sterowanie wlanczaniem blokady.wszystko dziala na podcisnienie.zacznij naprawiac od tych zaworow,pozniej sprawdz szczelnosc przewodow gumowych.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob sty 01, 2005 10:00 pm

Kontrolka zapala se po zapieciu blokady. Czujnik jest podpiety bezposrednio w moscie. To tak w kwesti nie palenia sie kontrolki.
Tym sie bardzo nie przejmuj bo wazne jest czy zeczywiscie blokada jest zalaczona czy tlko czujnik nie zapala kontrolki.

Tak jak pisal hajdi szukaj zaworkow od podcisnienia. Gorny jest od wypinania dolny od zapinania. (O ile wszystko w standardzie) Jezeli podcisnienie nie dochodzi do zaworkow to nawet jak dzialaja nic nie wypniesz/zapniesz
Pozostaja metody usta-usta. Wez w usta wezyk ktory idzie w kierunku mostu i sproboj wytworzyc podcinienie (zassij powietrze) , moze uda Ci sie wypiac blokade. Wazne aby przy tej probie nie bylo naprezenia prz przeniesieniu napedy. Poprostu stan gdzies na luzie, nie na biegu ani nie na recznym
Ja mam zwalony jeden zaworek , wlasnie ten od wylaczania i sposob usta-usta ktory opisalem stosuje za kazdym razem gdy wypinam blokade :lol:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

klirob
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 01, 2005 4:16 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: klirob » ndz sty 02, 2005 12:58 pm

Sprawdziłem zaworki - są nie sprawne(zacięte) obydwa przepuszczają.
Próbowałem podania podciśnienia na poszczególne wężyki ale nie ma żadnego skutku(wężyki całe). Most jest dalej zablokowany. Czy można w prosty sposób dobrać się do tego mechanizmu załączania bez rozbierania tylnego mostu ?? Dla mnie może nie mieć tej blokady.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz sty 02, 2005 7:22 pm

Niestety mechanizm zalaczania , tgz. baczek jest ostatnia rzecza jaka sie wymontowywuje z mostu :cry:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pn sty 03, 2005 2:00 am

Spróbuj podać podciśnienie do samego bączka. Możliwe, że przewody są niedrożne.
A tak BTW to jak Ci na blokadzie nie zależy to poszalej trochę po asfalcie, a z pewnością ci się "wyłączy" na stałe. :lol:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pn sty 03, 2005 2:26 am

klirob pisze:.. Dla mnie może nie mieć tej blokady.
Tu każdy kto jej nie ma, to marzy o niej a Ty takie herezje głosisz.. :roll:
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pn sty 03, 2005 5:50 pm

A ja stwierdzam, że lepiej mieć porządne MTki , duże i szeokie niż blokadę. Więcej się zdziała na dobrych oponach.
Oczywiście nie neguję sensu posiadania blokady, bo sam z niej często korzystam - nie posiadając porządnych opon właśnie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pn sty 03, 2005 5:52 pm

LSD pisze:A ja stwierdzam, że lepiej mieć porządne MTki , duże i szeokie niż blokadę. Więcej się zdziała na dobrych oponach.
Oczywiście nie neguję sensu posiadania blokady, bo sam z niej często korzystam - nie posiadając porządnych opon właśnie.
Czy to znaczy, że jak założysz porządne opony, to zrezygnujesz z blokady ? :roll:
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

klirob
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 01, 2005 4:16 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: klirob » pn sty 03, 2005 10:25 pm

Witam. Uporałem się z blokadą - Dzięki pomocy forumowiczów. Działa elegancko na samym bączku metodą "usta-usta" . Elektrozawory zregenerowałem- oczyściłem i przewinąłem cewkę jednego z nich. Pozostała tylko wymiana rurek które zkorodowały i są nie drożne. po tym zabiegu wszystko będzie ok :D. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » wt sty 04, 2005 12:57 am

zbig pisze:
LSD pisze:A ja stwierdzam, że lepiej mieć porządne MTki , duże i szeokie niż blokadę. Więcej się zdziała na dobrych oponach.
Oczywiście nie neguję sensu posiadania blokady, bo sam z niej często korzystam - nie posiadając porządnych opon właśnie.
Czy to znaczy, że jak założysz porządne opony, to zrezygnujesz z blokady ? :roll:
Nieeeeeeeeeeeeee! Będę posiadał porządne MTki i blokadę. A wtedy dopiero.... :lol:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » wt sty 04, 2005 1:23 am

LSD pisze:..Nieeeeeeeeeeeeee! Będę posiadał porządne MTki i blokadę. A wtedy dopiero.... :lol:
:)21
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » wt sty 04, 2005 9:20 am

klirob pisze:Witam. Uporałem się z blokadą - Dzięki pomocy forumowiczów. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi.
Luuudzie !!!!!

Toz to chyba pierwszy przypadek na tym forum :)21

Zapisać w księdze wydarzeń albo na głównej umieścić !

No.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » wt sty 04, 2005 4:09 pm

[quote="LSD"][quote="zbig"][quote="LSD"]A ja stwierdzam, że lepiej mieć porządne MTki , duże i szeokie niż blokadę. Więcej się zdziała na dobrych oponach.
Oczywiście nie neguję sensu posiadania blokady, bo sam z niej często korzystam - nie posiadając porządnych opon właśnie.[/quote]
Czy to znaczy, że jak założysz porządne opony, to zrezygnujesz z blokady ? :roll:[/quote]

Nieeeeeeeeeeeeee! Będę posiadał porządne MTki i blokadę. A wtedy dopiero.... :lol:[/quote]

....... pokaze wam jak się fajnie most w Patrolu ukręca !!
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » wt sty 04, 2005 6:27 pm

Teee. Prezes Ty się cytować naucz, bo coś ci to nie wychodzi. Jeszcze nigdy nie widziałem, żebyś to dobrze zrobił. :lol: :lol: :lol:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » wt sty 04, 2005 7:57 pm

[quote="LSD"]Teee. Prezes Ty się cytować naucz, bo coś ci to nie wychodzi. Jeszcze nigdy nie widziałem, żebyś to dobrze zrobił. :lol: :lol: :lol:[/quote]


Bo ja w przeciwieństwie do Ciebie LSD w teren to w realu jeżdze, a nie siedzę przed kompem, i marzę o jeżdzie w teren :)21
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: NIKO » śr sty 05, 2005 12:23 pm

Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade tylnego?Dopytuje bo uzalalem sie ju ,ze moje autko jest bardzo żarłoczne i bardzo żółwiowate :cry: ale za to bardzo silne :D .Niestwierdzam tego porównując go do samochodów osobawych bo takimi brdzo żadko sie poruszam.
Mierzi mnie czy przez przypadek podobnie jak kolega poruszający temat blokady nieporuszam sie caly czas na niej a przynajmniej czy raz na czas sama sie nieudziela.
Przyznam ,ze jesli chodzi o patrolasa to jestem jeszcze laikiem.

Jak zwykle Gorąco Pozdrawiam Całe Grono

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » śr sty 05, 2005 12:33 pm

Może masz dzwignie sterowania skrzynią rozdzielczą w położeniu 4L :lol: :lol: :lol: :lol:

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: NIKO » śr sty 05, 2005 1:28 pm

Tak zle za mna niejest!

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr sty 05, 2005 8:25 pm

NIKO pisze:Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade tylnego?
............
Przyznam ,ze jesli chodzi o patrolasa to jestem jeszcze laikiem.

Jak zwykle Gorąco Pozdrawiam Całe Grono
Najprawdopodbniej jest. Powinienes miec mozliwosz zalaczenia (taki pstryczek) z napisem DIFF-LOCK na konsoli centralnej :)

Jak chcesz sprawdzic to zjedz z asfaltu i sprobuj zalaczyc. Powinna zaswiecic sie kontolka. Zrob ostry nawrot i odrazu poczujesz z jest albo jej nie ma.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » czw sty 06, 2005 10:14 am

Pewnie ma LSD.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

uboot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 1:09 am

Post autor: uboot » sob mar 19, 2005 8:49 am

[quote="NIKO"]Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade?



na obudowie tylnego mostu jest silownik powietrzny,ale co jest w srodku to nie wiadomo

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » ndz mar 20, 2005 8:00 am

[quote="uboot"][quote="NIKO"]Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade?



na obudowie tylnego mostu jest silownik powietrzny,ale co jest w srodku to nie wiadomo[/quote
W środku jest membrana, która popycha trzpień ,

uboot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 1:09 am

Post autor: uboot » pn mar 21, 2005 9:26 pm

Tołdi pisze:
uboot pisze:
NIKO pisze:Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade?



na obudowie tylnego mostu jest silownik powietrzny,ale co jest w srodku to nie wiadomo[/quote
W środku jest membrana, która popycha trzpień ,
ja wiem co jest w srodku hehe,ale co jest u niego posute ni ewiem hehe

uboot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 1:09 am

Post autor: uboot » pn mar 21, 2005 9:47 pm

Jak chcesz sprawdzic to zjedz z asfaltu i sprobuj zalaczyc. Powinna zaswiecic sie kontolka. Zrob ostry nawrot i odrazu poczujesz z jest albo jej nie ma.marcinie masz na mysli zakrecenie o 180 stopni?mowiac o nawrocie? , jesli tak zrobi powinna blokada mostu automatycznie sie rozlaczyc chyba,rozlancza sie tez przy przekroczeniu bodajze 10 km/h, oczywiscie jak wszystko dziala

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości