Strona 1 z 2
Patrol Gr - blokada tylnego mostu
: sob sty 01, 2005 4:49 pm
autor: klirob
Witam. Kupiliśmy Patrola Gr 94r krótki. Wygląda na to że mamy zablokowany tylny most tzn. nie działa mechanizm różnicowy- aż piszczą gumy podczas ruszania w zakręcie . Przełączanie przełacznika differ lock nic nie zmienia, nie pali się kontrolka na tablicy. Wygląda na to że jest coś uszkodzone. Proszę o garść informacji jak to ma działać poprawnie w/g instrukcji i jak mniej więcej jest skonstruowane sterowanie blokadą.
: sob sty 01, 2005 5:30 pm
autor: hajdi
jak otworzysz maske to po stronie kierowcy na grodzi sa dwa elektrozawory odpowiedzialne za sterowanie wlanczaniem blokady.wszystko dziala na podcisnienie.zacznij naprawiac od tych zaworow,pozniej sprawdz szczelnosc przewodow gumowych.
: sob sty 01, 2005 10:00 pm
autor: Marcin-Kraków
Kontrolka zapala se po zapieciu blokady. Czujnik jest podpiety bezposrednio w moscie. To tak w kwesti nie palenia sie kontrolki.
Tym sie bardzo nie przejmuj bo wazne jest czy zeczywiscie blokada jest zalaczona czy tlko czujnik nie zapala kontrolki.
Tak jak pisal hajdi szukaj zaworkow od podcisnienia. Gorny jest od wypinania dolny od zapinania. (O ile wszystko w standardzie) Jezeli podcisnienie nie dochodzi do zaworkow to nawet jak dzialaja nic nie wypniesz/zapniesz
Pozostaja metody usta-usta. Wez w usta wezyk ktory idzie w kierunku mostu i sproboj wytworzyc podcinienie (zassij powietrze) , moze uda Ci sie wypiac blokade. Wazne aby przy tej probie nie bylo naprezenia prz przeniesieniu napedy. Poprostu stan gdzies na luzie, nie na biegu ani nie na recznym
Ja mam zwalony jeden zaworek , wlasnie ten od wylaczania i sposob usta-usta ktory opisalem stosuje za kazdym razem gdy wypinam blokade

: ndz sty 02, 2005 12:58 pm
autor: klirob
Sprawdziłem zaworki - są nie sprawne(zacięte) obydwa przepuszczają.
Próbowałem podania podciśnienia na poszczególne wężyki ale nie ma żadnego skutku(wężyki całe). Most jest dalej zablokowany. Czy można w prosty sposób dobrać się do tego mechanizmu załączania bez rozbierania tylnego mostu

Dla mnie może nie mieć tej blokady.
: ndz sty 02, 2005 7:22 pm
autor: Marcin-Kraków
Niestety mechanizm zalaczania , tgz. baczek jest ostatnia rzecza jaka sie wymontowywuje z mostu

: pn sty 03, 2005 2:00 am
autor: LSD
Spróbuj podać podciśnienie do samego bączka. Możliwe, że przewody są niedrożne.
A tak BTW to jak Ci na blokadzie nie zależy to poszalej trochę po asfalcie, a z pewnością ci się "wyłączy" na stałe.

: pn sty 03, 2005 2:26 am
autor: zbig
klirob pisze:.. Dla mnie może nie mieć tej blokady.
Tu każdy kto jej nie ma, to marzy o niej a Ty takie herezje głosisz..

: pn sty 03, 2005 5:50 pm
autor: LSD
A ja stwierdzam, że lepiej mieć porządne MTki , duże i szeokie niż blokadę. Więcej się zdziała na dobrych oponach.
Oczywiście nie neguję sensu posiadania blokady, bo sam z niej często korzystam - nie posiadając porządnych opon właśnie.
: pn sty 03, 2005 5:52 pm
autor: zbig
LSD pisze:A ja stwierdzam, że lepiej mieć porządne MTki , duże i szeokie niż blokadę. Więcej się zdziała na dobrych oponach.
Oczywiście nie neguję sensu posiadania blokady, bo sam z niej często korzystam - nie posiadając porządnych opon właśnie.
Czy to znaczy, że jak założysz porządne opony, to zrezygnujesz z blokady ?

: pn sty 03, 2005 10:25 pm
autor: klirob
Witam. Uporałem się z blokadą - Dzięki pomocy forumowiczów. Działa elegancko na samym bączku metodą "usta-usta" . Elektrozawory zregenerowałem- oczyściłem i przewinąłem cewkę jednego z nich. Pozostała tylko wymiana rurek które zkorodowały i są nie drożne. po tym zabiegu wszystko będzie ok

. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi.
: wt sty 04, 2005 12:57 am
autor: LSD
zbig pisze:LSD pisze:A ja stwierdzam, że lepiej mieć porządne MTki , duże i szeokie niż blokadę. Więcej się zdziała na dobrych oponach.
Oczywiście nie neguję sensu posiadania blokady, bo sam z niej często korzystam - nie posiadając porządnych opon właśnie.
Czy to znaczy, że jak założysz porządne opony, to zrezygnujesz z blokady ?

Nieeeeeeeeeeeeee! Będę posiadał porządne MTki i blokadę. A wtedy dopiero....

: wt sty 04, 2005 1:23 am
autor: zbig
LSD pisze:..Nieeeeeeeeeeeeee! Będę posiadał porządne MTki i blokadę. A wtedy dopiero....


: wt sty 04, 2005 9:20 am
autor: Peter
klirob pisze:Witam. Uporałem się z blokadą - Dzięki pomocy forumowiczów. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi.
Luuudzie

!!!
Toz to chyba pierwszy przypadek na tym forum
Zapisać w księdze wydarzeń albo na głównej umieścić !
No.
: wt sty 04, 2005 4:09 pm
autor: Piotrek M
[quote="LSD"][quote="zbig"][quote="LSD"]A ja stwierdzam, że lepiej mieć porządne MTki , duże i szeokie niż blokadę. Więcej się zdziała na dobrych oponach.
Oczywiście nie neguję sensu posiadania blokady, bo sam z niej często korzystam - nie posiadając porządnych opon właśnie.[/quote]
Czy to znaczy, że jak założysz porządne opony, to zrezygnujesz z blokady ?

[/quote]
Nieeeeeeeeeeeeee! Będę posiadał porządne MTki i blokadę. A wtedy dopiero....

[/quote]
....... pokaze wam jak się fajnie most w Patrolu ukręca

: wt sty 04, 2005 6:27 pm
autor: LSD
: wt sty 04, 2005 7:57 pm
autor: Piotrek M
[quote="LSD"]Teee. Prezes Ty się cytować naucz, bo coś ci to nie wychodzi. Jeszcze nigdy nie widziałem, żebyś to dobrze zrobił.

[/quote]
Bo ja w przeciwieństwie do Ciebie LSD w teren to w realu jeżdze, a nie siedzę przed kompem, i marzę o jeżdzie w teren

: śr sty 05, 2005 12:23 pm
autor: NIKO
Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade tylnego?Dopytuje bo uzalalem sie ju ,ze moje autko jest bardzo żarłoczne i bardzo żółwiowate

ale za to bardzo silne

.Niestwierdzam tego porównując go do samochodów osobawych bo takimi brdzo żadko sie poruszam.
Mierzi mnie czy przez przypadek podobnie jak kolega poruszający temat blokady nieporuszam sie caly czas na niej a przynajmniej czy raz na czas sama sie nieudziela.
Przyznam ,ze jesli chodzi o patrolasa to jestem jeszcze laikiem.
Jak zwykle Gorąco Pozdrawiam Całe Grono
: śr sty 05, 2005 12:33 pm
autor: lupus
: śr sty 05, 2005 1:28 pm
autor: NIKO
Tak zle za mna niejest!
: śr sty 05, 2005 8:25 pm
autor: Marcin-Kraków
NIKO pisze:Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade tylnego?
............
Przyznam ,ze jesli chodzi o patrolasa to jestem jeszcze laikiem.
Jak zwykle Gorąco Pozdrawiam Całe Grono
Najprawdopodbniej jest. Powinienes miec mozliwosz zalaczenia (taki pstryczek) z napisem DIFF-LOCK na konsoli centralnej
Jak chcesz sprawdzic to zjedz z asfaltu i sprobuj zalaczyc. Powinna zaswiecic sie kontolka. Zrob ostry nawrot i odrazu poczujesz z jest albo jej nie ma.
: czw sty 06, 2005 10:14 am
autor: Namdan
Pewnie ma LSD.
: sob mar 19, 2005 8:49 am
autor: uboot
[quote="NIKO"]Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade?
na obudowie tylnego mostu jest silownik powietrzny,ale co jest w srodku to nie wiadomo
: ndz mar 20, 2005 8:00 am
autor: Tołdi
[quote="uboot"][quote="NIKO"]Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade?
na obudowie tylnego mostu jest silownik powietrzny,ale co jest w srodku to nie wiadomo[/quote
W środku jest membrana, która popycha trzpień ,
: pn mar 21, 2005 9:26 pm
autor: uboot
Tołdi pisze:uboot pisze:NIKO pisze:Panowie zakupilem Patrolasa Y60 z 89.powiedzcie czy na podstawie tych danych mozecie stwierdzicz czy to auto posiada wogule blokade?
na obudowie tylnego mostu jest silownik powietrzny,ale co jest w srodku to nie wiadomo[/quote
W środku jest membrana, która popycha trzpień ,
ja wiem co jest w srodku hehe,ale co jest u niego posute ni ewiem hehe
: pn mar 21, 2005 9:47 pm
autor: uboot
Jak chcesz sprawdzic to zjedz z asfaltu i sprobuj zalaczyc. Powinna zaswiecic sie kontolka. Zrob ostry nawrot i odrazu poczujesz z jest albo jej nie ma.marcinie masz na mysli zakrecenie o 180 stopni?mowiac o nawrocie? , jesli tak zrobi powinna blokada mostu automatycznie sie rozlaczyc chyba,rozlancza sie tez przy przekroczeniu bodajze 10 km/h, oczywiscie jak wszystko dziala