Strona 1 z 1

Blokada tylnego mostu Y61

: czw sty 12, 2017 9:11 pm
autor: Blazej71
Poszukuję pomocy. Pacjent to Patrol Y61 GU3, przełożenia w mostach 3.9, silnik V8 6,5l, koła MT 37", w sumie ciężka wyprawówka około 3,2tony.
Problem: po raz drugi zmieliłem w terenie blokadę tylnego mostu. Po otwarciu mostu widełki wpychające zasówkę mają urwane końcówki, a sama zasówka ma starte zęby i nadaje się tylko wymiany. Dodam tylko, że na wężykach jest ciśnienie trzpień wciskający niezniszczony działa poprawnie. Włączanie i wyłączanie staram się robić tylko w momencie gdy koła się nie kręcą.
Proszę o pomoc o podpowiedź co może być przyczyną. Nie uśmiecha mi się wsadzić nową, trzecią blokadę i natychmiast ją zmielić.

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: czw sty 12, 2017 9:23 pm
autor: sensson
Najprawdopodobniej źle ją włączasz. Po zapięciu diff lock musi przestać mrugać kontrolka. Wówczas blokada jest zapięta.

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: czw sty 12, 2017 9:41 pm
autor: Blazej71
Cholerka może to jest przyczyna? Nie pamiętam, ale w ferworze walki mogłem na to nie zwrócić uwagi. Dzięki oby to było tylko to...

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: czw sty 12, 2017 10:39 pm
autor: vandall_jr
Blazej71 pisze:Poszukuję pomocy. Pacjent to Patrol Y61 GU3, przełożenia w mostach 3.9, silnik V8 6,5l, koła MT 37", w sumie ciężka wyprawówka około 3,2tony.
Problem: po raz drugi zmieliłem w terenie blokadę tylnego mostu. Po otwarciu mostu widełki wpychające zasówkę mają urwane końcówki, a sama zasówka ma starte zęby i nadaje się tylko wymiany. Dodam tylko, że na wężykach jest ciśnienie trzpień wciskający niezniszczony działa poprawnie. Włączanie i wyłączanie staram się robić tylko w momencie gdy koła się nie kręcą.
Proszę o pomoc o podpowiedź co może być przyczyną. Nie uśmiecha mi się wsadzić nową, trzecią blokadę i natychmiast ją zmielić.
Blokadę się reguluje :wink: po montażu w moście w 80% blokad nie pasuje i się nie dopina. Przesuwka zapina czujnik :)21 i faktycznie kontrolka przestaje mrugać.

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: czw sty 12, 2017 10:46 pm
autor: Blazej71
Sorry za głupie pytanie. Co znaczy reguluje się? Jak gdzie?

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: czw sty 12, 2017 10:48 pm
autor: vandall_jr
Pod miechem Vacum masz podkładki, służą one do owej regulacji. Dzięki min korygujesz wysunięcie przesuwki.

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: czw sty 12, 2017 11:02 pm
autor: Blazej71
Super bardzo dziękuję za info

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: pt sty 13, 2017 11:29 am
autor: Blazej71
vandall_jr pisze:Pod miechem Vacum masz podkładki, służą one do owej regulacji. Dzięki min korygujesz wysunięcie przesuwki.
Niestety sprawdziłem ten temat regulacji z moim mechanikiem. Za każdym razem wykonywał pomiar i odpowiednie regulacje. Mimo to mieli blokadę. Jak myślisz na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?

pozdrawiam

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: pt sty 13, 2017 8:56 pm
autor: Patryk 160
Nieodpowiednie używanie lub niesprawny układ .

http://patrykstal.pl/bezpieczny-powrot- ... y-problem/

spotkałem się już parę razy z sytuacją mielenia tego raz po razie .

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: pn sty 16, 2017 10:08 am
autor: Blazej71
Ok. Piszesz, że wymieniasz siłownik fabryczny na inny ciśnieniowy. Jaka jest różnica pomiędzy ciśnieniowym fabrycznym, a ciśnieniowym zakładanym przez Ciebie? Po regulacji słychać bardzo wyraźnie, że fabryczny działa chyba poprawnie wbijając z głośnym efektem dźwiękowym blokadę.

Re: Blokada tylnego mostu Y61

: pn sty 16, 2017 10:39 am
autor: Patryk 160
Tak jak napisałem, fabryczny układ ma wiele słabych punktów, zbyt wiele, nie chodzi o sam siłownik ale cały układ załączania, wymiana siłownika na ciśnieniowy pociąga za sobą inny, pewniejszy układ załączania.