Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
majdan1986
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt wrz 08, 2015 7:21 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: majdan1986 » pn sie 07, 2017 6:18 am
Witam
od kilku dni jestem posiadaczem patrola y60 2.8td z 1993r. i tutaj mam problem , jak auto jest ciepłe to trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem aby odpaliło . jak jest zimny pali od strzała , jak ciepłu kreci z 5 sek i odpala ( silnik chodzi równo ) akumulator kręci jak głupi . no i wydaje mi się że ma troszkę mało mocy , Patrol nie kopci na czarno ( delikatnie może przy ostrym przegazowaniu ) Gdzie zacząć szukać problemu

?
-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » pn sie 07, 2017 6:27 am
Pompa na stół.
y60 autobus, czerwony.
-
Piasek
-

- Posty: 4313
- Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Post
autor: Piasek » pn sie 07, 2017 2:51 pm
Zrób prosty test - na rozgrzaną pompę wylej sporo chłodnej wody aby ją znacząco schłodzić i odpal. Jak zapali dobrze - szukaj drugiej pompy albo warsztatu co dobrze regeneruje.
-
janekosa
- jestem tu nowy...

- Posty: 98
- Rejestracja: pn mar 20, 2017 1:15 pm
Post
autor: janekosa » pn sie 07, 2017 7:29 pm
Z tym, że ma mało mocy, to szukaj innego samochodu, a nie nowej pompy

-
Marci
-

- Posty: 3924
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » pn sie 07, 2017 8:13 pm
a świece żarowe się włączają , bo może coś być z czujnikiem temperatury sterownika świec żarowych
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
majdan1986
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt wrz 08, 2015 7:21 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: majdan1986 » wt sie 08, 2017 9:57 am
na rozgrzanym świece się nie załączają, bynajmniej mam takie wrażenie bo kontrolka gasnie dosłownie po 2 sek , a na zimnym dłużej się pali , w poprzednim patrolu miałem tak ze na ciepłym tez grzał swiece
-
majdan1986
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt wrz 08, 2015 7:21 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: majdan1986 » wt sie 08, 2017 10:04 am
na rozgrzanym świece się nie załączają, bynajmniej mam takie wrażenie bo kontrolka gasnie dosłownie po 2 sek , a na zimnym dłużej się pali , w poprzednim patrolu miałem tak ze na ciepłym tez grzał swiece
-
Mroczny
-

- Posty: 40606
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » wt sie 08, 2017 10:36 am
pompa..
spróbuj tego test z chłodzeniem
-
majdan1986
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt wrz 08, 2015 7:21 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: majdan1986 » wt sie 08, 2017 7:49 pm
Żebyśmy się dobrze zrozumieli. Na zimnym silniku pali od strzała a na ciepłym trzeba pokręcić że 3 sek i pali elegancko . Co do mocy to mam takie wrażenie że jest zbyt mało. Po próbie z zimna woda może delikatnie się poprawiło ale nie jest tak jak na zimnym silniku. Pamiętam jak miałem kilka lat temu patrola to na ciepłym silniku musiałem też poczekać jakieś 4 sek aż przekaźnik od świec pyknie i wtedy palil na strzała w tym patrolu na ciepłym silniku przekaźnik nie cyka . Nie wiem czy to błąd czy tak ma być.
-
Piasek
-

- Posty: 4313
- Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Post
autor: Piasek » wt sie 08, 2017 8:25 pm
Wodę lejesz wężem, powolnym strumieniem ze 40sek przynajmniej. To jednak kupa żelastwa i trochę czasu potrzebuje aby oddać sporo temperatury i znacząco się schłodzić. W większości przypadków jest znacząca poprawa rozruchu i (niestety) diagnoza.
Ewentualnie... mógłbyś spróbować tego
http://allegro.pl/zle-ciezko-pali-trudn ... 52786.html
może sami nie wiedzą jeszcze że działa i tutaj... Koszt nieporównywalny z porządną regeneracją pompy.
-
majdan1986
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt wrz 08, 2015 7:21 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: majdan1986 » wt sie 08, 2017 8:34 pm
lałem wode 3-4 min wiec , to chyba nie to . czy mógłby się ktoś wypowiedzieć bo wsumie nie dostałem odpowiedzi jak to jest z tym siwiecami, czy u was na ciepłym silniku słychać przekaźnik .
-
Marci
-

- Posty: 3924
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » wt sie 08, 2017 8:45 pm
na ciepłym też się włączają , a kontrolka nic nie znaczy że gaśnie wcześniej , masz silnik z komorami wirowymi o wtrysku pośrednim i tu każde uruchomienie jest poprzedzone grzaniem swiec żarowych , zrób prosty test na ciepłym po przekręceniu poczekaj 5-7sekund i zobacz jak odpali , drugi aspekt w sterowniku świec są kondensatory elektrolityczne i po 20latach normalnie mogły stracić pojemność wystarczy je wymienić na nowe o tekiej samej wartości, przekaźnik ma być słychać też na ciepłym grzanie jest krótsze
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
majdan1986
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt wrz 08, 2015 7:21 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: majdan1986 » wt sie 08, 2017 8:48 pm
no właśnie na ciepłym nie słychać przekaźnika , na zimnym jest ok , nawet po wskazaniu napiecia na desce widać że na ciepłym nie właczają sie swiece nawet na chwile
-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » wt sie 08, 2017 9:03 pm
Piasek pisze: ↑wt sie 08, 2017 8:25 pm
Wodę lejesz wężem, powolnym strumieniem ze 40sek przynajmniej. To jednak kupa żelastwa i trochę czasu potrzebuje aby oddać sporo temperatury i znacząco się schłodzić. W większości przypadków jest znacząca poprawa rozruchu i (niestety) diagnoza.
Ewentualnie... mógłbyś spróbować tego
http://allegro.pl/zle-ciezko-pali-trudn ... 52786.html
może sami nie wiedzą jeszcze że działa i tutaj... Koszt nieporównywalny z porządną regeneracją pompy.
Ciekawe jak mu ten moduł zmieni zadawkowanie i kąt wtrysku w całkowicie mechanicznie sterowanej pompie...

y60 autobus, czerwony.
-
majdan1986
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt wrz 08, 2015 7:21 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: majdan1986 » wt sie 08, 2017 9:11 pm
no własnie cieżko coś znaleźć , przekaźnik który cyka przy zimnym silniku jest w puszcze z przekaźnikami w komorze silnika po stronie pasażera , czy to o ten chodzi , bo na alllegro , w sprzedaży są jakieś małe i duże , ja jak narazie w samochodzie zlokalizaowałem tylko ten o ktorym wspomianełem .
Ok , troszkę poczytałem i w środku od strony pasażera powinien być sterownik świec żarowych. najgorsze jest to że nie mam jak go podmienić , ponieważ zwyczajnie nie mam od kogo pożyczyć . czy macie jakieś patenty jak go sprawdzić ,
-
Fiba
-

- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Fiba » śr sie 09, 2017 7:02 am
Rozebrać i sprawdzić jak przepalony widać od razu .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
-
Piasek
-

- Posty: 4313
- Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Post
autor: Piasek » śr sie 09, 2017 7:04 am
Wowos pisze: ↑wt sie 08, 2017 9:03 pm
Ciekawe jak mu ten moduł zmieni zadawkowanie i kąt wtrysku w całkowicie mechanicznie sterowanej pompie...
zagalopowałem się

-
Marci
-

- Posty: 3924
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » śr sie 09, 2017 8:37 am
uzupełni profil , skąd jesteś może będzie łatwiej o kogoś z okolicy , powodzenia
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
Marci
-

- Posty: 3924
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » sob sie 19, 2017 9:35 pm
temat ogarnięty? informacja dla potomnych co było..
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » ndz sie 20, 2017 9:36 pm
Kąt wtrysku na początek do ustawienia na zegar.
-
majdan1986
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt wrz 08, 2015 7:21 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: majdan1986 » pn sie 21, 2017 8:29 am
jak narazie szukam mechanika który zajmie się ustawieniem kąta wtrysku , temat jak narazie nie ogarnięty
-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » pn sie 21, 2017 5:16 pm
Dowolny serwis Boscha powinien ogarnąć.
Z resztą tu nie ma wielkiej filozofii - klasyczna roto pompa.
y60 autobus, czerwony.
-
Piasek
-

- Posty: 4313
- Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Post
autor: Piasek » pn sie 21, 2017 7:49 pm
Teoretycznie...
U mnie w okolicy taki serwis Boscha ma chyba jedne z najgorszych opinii... To spece od "podpinania kabelka".
Wiedzy zero. Tylko dobry pompiarz, albo starej daty fachowiec co zna się na mechanicznych dieslach
-
Marci
-

- Posty: 3924
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Marci » pn sie 21, 2017 8:27 pm
mechanik starej daty lub taki co zna pompy rotacyjne , pamiętam jak sam ustawiałem mam gdzieś jeszcze przyrząd
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup

790-71-74-74
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość