Y61 Blokuje koła podczas hamowania po wymianie czujnika ABS
Moderator: Kosiarz
Y61 Blokuje koła podczas hamowania po wymianie czujnika ABS
Czołem
Podczas wymiany łożysk ( prawy przód ) musiałem uszkodzić przewód ABS bo zaczęła się świecić kontrolka na pulpicie. W sumie to nie odczuwałem różnicy w hamowaniu ale zakupiłem nowy przewód ABS. Wymieniłem. Kontrolka znikła. Teraz podczas hamowania auto hamuje poprawnie tak do 10km/h i później blokuje koła i wpadam w poślizg. Koła 33 cale.
Dodam jeszcze że to koło, przy którym naprawiałem ABS zawsze ( przed i po wymianie ABS ) wydawało mi się chodzić cieżej. Możliwe, że zacisk nie cofa się poprawnie. Nie wiem czy będzie to miało jakiś związek z blokowaniem kół
Jakieś pomysły ?
Y61 Patrol 99r. 2.8 TDiC.
Podczas wymiany łożysk ( prawy przód ) musiałem uszkodzić przewód ABS bo zaczęła się świecić kontrolka na pulpicie. W sumie to nie odczuwałem różnicy w hamowaniu ale zakupiłem nowy przewód ABS. Wymieniłem. Kontrolka znikła. Teraz podczas hamowania auto hamuje poprawnie tak do 10km/h i później blokuje koła i wpadam w poślizg. Koła 33 cale.
Dodam jeszcze że to koło, przy którym naprawiałem ABS zawsze ( przed i po wymianie ABS ) wydawało mi się chodzić cieżej. Możliwe, że zacisk nie cofa się poprawnie. Nie wiem czy będzie to miało jakiś związek z blokowaniem kół
Jakieś pomysły ?
Y61 Patrol 99r. 2.8 TDiC.
Re: Y61 Blokuje koła podczas hamowania po wymianie czujnika ABS
Jeśli miało by komuś pomóc
Wymieniłem tłoczki na nowe, nowy smar/olej na tłoczki, nowy płyn hamulcowy i porządne odpowietrzenie układu.
Sekwencja odpowietrzania:
1. LSV ( Load Sensitive Valve ) przy tylnym moście
2. LT
3. PT
4. LP
5. PP
Czyli od najdalszego miejsca od pompy abs ( wcześniej myślałem że mierzy się od najdalszego miejsca od zbiorniczka płynu )
Dodatkowo zauważyłem, że przewody ( chyba od pompy vacuum ) są nieszczelne ( jeden przewód był skorodowany ). Z lewej strony auta, tak na środku przy wsporniku zamocowanym do ramy. Uszczelniłem je. Nie wiem czy to miało jakiś wpływ na problem.
I teraz hamuje jak zły : )
Wymieniłem tłoczki na nowe, nowy smar/olej na tłoczki, nowy płyn hamulcowy i porządne odpowietrzenie układu.
Sekwencja odpowietrzania:
1. LSV ( Load Sensitive Valve ) przy tylnym moście
2. LT
3. PT
4. LP
5. PP
Czyli od najdalszego miejsca od pompy abs ( wcześniej myślałem że mierzy się od najdalszego miejsca od zbiorniczka płynu )
Dodatkowo zauważyłem, że przewody ( chyba od pompy vacuum ) są nieszczelne ( jeden przewód był skorodowany ). Z lewej strony auta, tak na środku przy wsporniku zamocowanym do ramy. Uszczelniłem je. Nie wiem czy to miało jakiś wpływ na problem.
I teraz hamuje jak zły : )
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Y61 Blokuje koła podczas hamowania po wymianie czujnika ABS
Wszystko da się zrobić .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Y61 Blokuje koła podczas hamowania po wymianie czujnika ABS
Niestety zbyt wcześnie się pochwaliłem
Po przejechaniu kilku kilometrów problem wrócił.
Jedyna poprawa jest taka, że teraz blokuje koła "później" czyli nie przy prędkości ok 10k/h ( jak wcześniej ) ale tak przy 5 km/h.
Czyli ten poślizg jest już krótszy
Podejrzewam teraz, że to nadal mogą być przewody pompy vacuum ( uszczelnienie, które robiłem jest tymczasowe i może jest tam jeszcze wyciek ).
Nie mam innych pomysłów.
Spróbuje jeszcze odpiąć czujnik ABS i zobaczyć jak to wpłynie na hamowanie
Po przejechaniu kilku kilometrów problem wrócił.
Jedyna poprawa jest taka, że teraz blokuje koła "później" czyli nie przy prędkości ok 10k/h ( jak wcześniej ) ale tak przy 5 km/h.
Czyli ten poślizg jest już krótszy
Podejrzewam teraz, że to nadal mogą być przewody pompy vacuum ( uszczelnienie, które robiłem jest tymczasowe i może jest tam jeszcze wyciek ).
Nie mam innych pomysłów.
Spróbuje jeszcze odpiąć czujnik ABS i zobaczyć jak to wpłynie na hamowanie
Re: Y61 Blokuje koła podczas hamowania po wymianie czujnika ABS
A przy jakiej prędkości się ABS w parchu dezaktywuje?
Może to sama pompa wysokiego ciśnienia wariuje? Nie wiem czy tu agregat ma jakąś procedure fikuśną do odpowietrzenia? Bywa że ma.
Z odpiętą pompą i świecącym błędem jest tak samo?
Może to sama pompa wysokiego ciśnienia wariuje? Nie wiem czy tu agregat ma jakąś procedure fikuśną do odpowietrzenia? Bywa że ma.
Z odpiętą pompą i świecącym błędem jest tak samo?
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: Y61 Blokuje koła podczas hamowania po wymianie czujnika ABS
@Bazyliszek - Mówisz o odpowietrzaniu pompy ABS ? W service manualu nic nie znalazłem na ten temat. Jeśli chodzi o temat odpowietrzania układu to w manualu każą odpiąć w ogóle pompę ABS lub odpiąć klemę od aku przed rozpoczęciem odpowietrzania.

Dzisiaj odpiałem przewód ABS ( ten, który wymieniałem ). Świeci się kontrolka ABS ale problem blokowania kół zniknął. Auto hamuje bez zarzutu.
Zastanawiam się co teraz.

Dzisiaj odpiałem przewód ABS ( ten, który wymieniałem ). Świeci się kontrolka ABS ale problem blokowania kół zniknął. Auto hamuje bez zarzutu.
Zastanawiam się co teraz.
Re: Y61 Blokuje koła podczas hamowania po wymianie czujnika ABS
No to coś jest nie tak z sygnałem lub jego interpretacją.
Ubiłeś element wykonawczy i problem zniknął. Czyli pompa źle podaje ciśnienie. Czyli albo jest niesprawna/brudna/zapowietrzona albo czujnik jej wysyła bzdury.
Ubiłeś element wykonawczy i problem zniknął. Czyli pompa źle podaje ciśnienie. Czyli albo jest niesprawna/brudna/zapowietrzona albo czujnik jej wysyła bzdury.
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: Y61 Blokuje koła podczas hamowania po wymianie czujnika ABS
A czy może być tak, że komputer nauczył się żyć z zepsutym czujnikiem ABS ? i to że mu to naprawiłem to jest dla niego nowość i musi się tego nauczyć od nowa ?
Zanim wymieniłem wadliwy przewód to jeździłem tak z pół roku ( hamulce ok, ale kontrolka ABS świeciła ). Dzisiaj rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił mi, że w starych Nissanach komputer potrafi się uczyć nawet i przez 400km.
Trochę dziwna teoria, ale może prawdziwa.
Pompa ABS nie ma możliwości bycia odpowietrzoną
Jedyna opcja jaką widzę, żeby ją "przeczyścić" to na włączonym silniku ( bo podczas normalnego odpowietrzania odpinałem kable od aku ) próbować odpowietrzać przewody hamulcowe.
Zanim wymieniłem wadliwy przewód to jeździłem tak z pół roku ( hamulce ok, ale kontrolka ABS świeciła ). Dzisiaj rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił mi, że w starych Nissanach komputer potrafi się uczyć nawet i przez 400km.
Trochę dziwna teoria, ale może prawdziwa.
Pompa ABS nie ma możliwości bycia odpowietrzoną
Jedyna opcja jaką widzę, żeby ją "przeczyścić" to na włączonym silniku ( bo podczas normalnego odpowietrzania odpinałem kable od aku ) próbować odpowietrzać przewody hamulcowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości