Patrol 4.2D - montaż turbo

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

mniva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt gru 01, 2009 7:25 pm

Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: mniva » czw lip 22, 2021 12:08 pm

Witam, dawno tu nie bywałem ale teraz mam powód bo od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Y61 long z 4.2 bez turbo. Mam do Was pytanie czy ktoś poleci kogoś do montażu turbo w moim aucie? Wiecie może na jakie miliony musiałbym się przygotować?
Z góry dzięki za odpowiedz, tak tak wiem że to już było ale wątki generalnie stare więc fajnie gdyby ktoś odświeżył info.

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: suziXL » czw lip 22, 2021 2:36 pm

Turbo z kolektorami juz masz?
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

mniva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt gru 01, 2009 7:25 pm

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: mniva » czw lip 22, 2021 3:36 pm

Nie, niczego nie mam. Chciałbym komplet z montażem.

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: Piotrek M » czw lip 22, 2021 3:46 pm

Ja mogę Ci polecić tego co mi montował turbo.
Zrobiłem już tym zestawem ze 80 tysięcy i jak na razie wszystko działa :)2
Tyle, że warsztat jest w Szczecinie.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: suziXL » czw lip 22, 2021 3:52 pm

mniva pisze:
czw lip 22, 2021 3:36 pm
Nie, niczego nie mam. Chciałbym komplet z montażem.
Wiec teraz pytanie czy jestes zamozny i cierpliwy, czy tylko cierpliwy.
Ostatnio gdzies trafilem na nowy kompletny zestaw. Jesli mnie pamiec nie myli to cena calego zestawy plug and play przekraczala €4500
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: Piotrek M » czw lip 22, 2021 4:26 pm

Chiński zestaw jest sporo tańszy.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: goralski » czw lip 22, 2021 4:29 pm

Igor :roll:
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: lysy76 » czw lip 22, 2021 5:12 pm

Piotrek M pisze:
czw lip 22, 2021 4:26 pm
Chiński zestaw jest sporo tańszy.
Masz chińszczyznę?
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: Piotrek M » czw lip 22, 2021 7:32 pm

Mam.
I hula aż miło
:)2
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: Peepuck! » sob lut 19, 2022 7:16 am

Ponieważ nikt w naszym kraju nie chciał się podjąć reanimacji żadnej ze sprężarek Hitachi HT18 (a miałem kilka) to zamontowałem chińską podróbkę tejże. No kręci się to ładnie, a i na pierwszy rzut oka wygląda całkiem solidnie. Nawet gdyby to zdechło za po tych powiedzmy 80 tyś to i tak cenowo wychodzi to do przyjęcia. Nissan zaoferował sprężarkę nową w cenie kilkunastu tysi :wink:
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
minizbowid
 
 
Posty: 4039
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: minizbowid » sob lut 19, 2022 8:54 am

Zakladanie turbo do nieuturbionego silnika to prawie zawsze sa koszta, chyba ze ci nie zalezy na jakosci - to wtedy pare rurek, spawarka, turbina od jakiegos volvo albo od audi, i lecisz z tematem.


Jesli chcialbys zrobic to bardziej z glowa, ladnie wystroic, od razu robilbym turbo, dolot, wydech (nie same kolektory) i stawiałbym det3 (kompa), zeby to jakos latało.

Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape :)21 czyli na start masz odprezanie glowicy, czyli przy okazji moznaby zrobic juz jakis serwis silnika zeby to wszystko na pewno dzialalo. Temat rzeka jesli chodzi o uturbianie, jest teraz tyle rozwiazan ze to szok :)21

I pomysl nad kwestią intercoolera, czy z czy bez, jak z to trzeba ciac maske bo musi byc topmount (montowany NA silniku), w innym przypadku po jezdzie w blocie bedziesz mial 120*C w dolocie, a to jest srednio zdrowe :)21

I ostatnie, charakterystyke turbo kazdy zna, nagle uderzenie, nie ma stalego momentu. Moze kompresor? :)21

A i odpuscilbym sobie rzeczy typu odcinki, procedury startu, limitery itp. Turbina i glowica podda sie po krotkim czasie.
Shadow C2 aka Chujamba :)17
DR800S 8)

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: Peepuck! » sob lut 19, 2022 11:26 am

minizbowid pisze:
sob lut 19, 2022 8:54 am

Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape :)21
4,2D przyjmie bez bólu. Spokojnie. :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
minizbowid
 
 
Posty: 4039
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: minizbowid » sob lut 19, 2022 11:50 am

Peepuck! pisze:
sob lut 19, 2022 11:26 am
minizbowid pisze:
sob lut 19, 2022 8:54 am

Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape :)21
4,2D przyjmie bez bólu. Spokojnie. :)21
Przyjmie, do pewnego momentu. Soft boosta, który będzie dmuchał 0,4-0,5b. Powyżej może bardzo spektakularnie rozerwać silnik :)21
Shadow C2 aka Chujamba :)17
DR800S 8)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: lbl78 » sob lut 19, 2022 1:41 pm

minizbowid pisze:
sob lut 19, 2022 11:50 am
Peepuck! pisze:
sob lut 19, 2022 11:26 am
minizbowid pisze:
sob lut 19, 2022 8:54 am

Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape :)21
4,2D przyjmie bez bólu. Spokojnie. :)21
Przyjmie, do pewnego momentu. Soft boosta, który będzie dmuchał 0,4-0,5b. Powyżej może bardzo spektakularnie rozerwać silnik :)21
znamy takie co mają stałe 1,1 i zyją :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
minizbowid
 
 
Posty: 4039
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: minizbowid » sob lut 19, 2022 2:07 pm

No dobra, jak mamy szukać to ja znam takiego co na seryjnej górze lata i ma 1.7b, ale ten patrol nie jest w żaden sposób gnojony, jeździ po mieście, nie ma przeciążeń. Obstawiam że dwa dni w górach i, wirnik by stwierdził że opuszcza imprezę, albo głowica by się poddała :)21
Shadow C2 aka Chujamba :)17
DR800S 8)

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: Peepuck! » sob lut 19, 2022 2:40 pm

minizbowid pisze:
sob lut 19, 2022 2:07 pm
No dobra, jak mamy szukać to ja znam takiego co na seryjnej górze lata i ma 1.7b, ale ten patrol nie jest w żaden sposób gnojony, jeździ po mieście, nie ma przeciążeń. Obstawiam że dwa dni w górach i, wirnik by stwierdził że opuszcza imprezę, albo głowica by się poddała :)21
Pokaż mje te góry i potrzymej izotonik :D . Zaprawdę powiadam Ci, że znam kilka co najmniej wozów z tymi jednostkami i nic im nie dolega. Od lat! Wirnik dmucha do 0,9bar. I nie ma znaczenia czy to pompa do gnoju czy wóz na letnią przejażdżkę po kościółku. Te stare kowadła się tego nie boją.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
minizbowid
 
 
Posty: 4039
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: minizbowid » sob lut 19, 2022 2:47 pm

Peepuck! pisze:
sob lut 19, 2022 2:40 pm
minizbowid pisze:
sob lut 19, 2022 2:07 pm
No dobra, jak mamy szukać to ja znam takiego co na seryjnej górze lata i ma 1.7b, ale ten patrol nie jest w żaden sposób gnojony, jeździ po mieście, nie ma przeciążeń. Obstawiam że dwa dni w górach i, wirnik by stwierdził że opuszcza imprezę, albo głowica by się poddała :)21
Pokaż mje te góry i potrzymej izotonik :D . Zaprawdę powiadam Ci, że znam kilka co najmniej wozów z tymi jednostkami i nic im nie odlega. Od lat! Wirnik dmucha do 0,9bar. I nie ma znaczenia czy to pompa do gnoju czy wóz na letnią przejażdżkę po kościółku. Te stare kowadła się tego nie boją.
Ładne określenie na kroplówkę :)21

Znając moje zapędy, te 0.9b okazały by się o 0.9 za duże na seryjnym piecu. Jeśli jeździ dosyć długo znaczy, że został odprężony albo sam się odprężył :)21
Shadow C2 aka Chujamba :)17
DR800S 8)

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: Peepuck! » sob lut 19, 2022 2:55 pm

Nikt nic nie odprężał. To nie śfajcarski zegarek. Poczytaj serwisówkę tego klocka. Jak zobaczysz jakie odchylenia od fabryki toleruje to można się zdziwić :)21 :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: lbl78 » sob lut 19, 2022 6:17 pm

z tego co pomne, w początkowym okresie produkcji ten silnik z turbo i bez turbo był dokładnie taki sam

zresztą silniki z rodziny S i T to znosiły dość dzielnie pomysły właścicieli, w australii wiele klamotów TB jeździło wykręconych ponad 400KM na seryjnyh gratach w środku
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: Peepuck! » sob lut 19, 2022 6:33 pm

lbl78 pisze:
sob lut 19, 2022 6:17 pm
w początkowym okresie produkcji ten silnik z turbo i bez turbo był dokładnie taki sam
W późniejszym raczej też. Jedyną zmiana to po 94 bodaj, powiększono korbowody
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo

Post autor: suziXL » sob lut 19, 2022 6:51 pm

Nissan sprzedawal do nich turbo kity na zasadzie plug and play.
Przyjmowaly turbo jak zloto.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość