Patrol 4.2D - montaż turbo
Moderator: Kosiarz
Patrol 4.2D - montaż turbo
Witam, dawno tu nie bywałem ale teraz mam powód bo od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Y61 long z 4.2 bez turbo. Mam do Was pytanie czy ktoś poleci kogoś do montażu turbo w moim aucie? Wiecie może na jakie miliony musiałbym się przygotować?
Z góry dzięki za odpowiedz, tak tak wiem że to już było ale wątki generalnie stare więc fajnie gdyby ktoś odświeżył info.
Z góry dzięki za odpowiedz, tak tak wiem że to już było ale wątki generalnie stare więc fajnie gdyby ktoś odświeżył info.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Turbo z kolektorami juz masz?
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Nie, niczego nie mam. Chciałbym komplet z montażem.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Ja mogę Ci polecić tego co mi montował turbo.
Zrobiłem już tym zestawem ze 80 tysięcy i jak na razie wszystko działa
Tyle, że warsztat jest w Szczecinie.
Zrobiłem już tym zestawem ze 80 tysięcy i jak na razie wszystko działa

Tyle, że warsztat jest w Szczecinie.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Wiec teraz pytanie czy jestes zamozny i cierpliwy, czy tylko cierpliwy.
Ostatnio gdzies trafilem na nowy kompletny zestaw. Jesli mnie pamiec nie myli to cena calego zestawy plug and play przekraczala €4500
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Chiński zestaw jest sporo tańszy.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Mam.
I hula aż miło

I hula aż miło

- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Ponieważ nikt w naszym kraju nie chciał się podjąć reanimacji żadnej ze sprężarek Hitachi HT18 (a miałem kilka) to zamontowałem chińską podróbkę tejże. No kręci się to ładnie, a i na pierwszy rzut oka wygląda całkiem solidnie. Nawet gdyby to zdechło za po tych powiedzmy 80 tyś to i tak cenowo wychodzi to do przyjęcia. Nissan zaoferował sprężarkę nową w cenie kilkunastu tysi 

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- minizbowid
-
- Posty: 4039
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Zakladanie turbo do nieuturbionego silnika to prawie zawsze sa koszta, chyba ze ci nie zalezy na jakosci - to wtedy pare rurek, spawarka, turbina od jakiegos volvo albo od audi, i lecisz z tematem.
Jesli chcialbys zrobic to bardziej z glowa, ladnie wystroic, od razu robilbym turbo, dolot, wydech (nie same kolektory) i stawiałbym det3 (kompa), zeby to jakos latało.
Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape
czyli na start masz odprezanie glowicy, czyli przy okazji moznaby zrobic juz jakis serwis silnika zeby to wszystko na pewno dzialalo. Temat rzeka jesli chodzi o uturbianie, jest teraz tyle rozwiazan ze to szok 
I pomysl nad kwestią intercoolera, czy z czy bez, jak z to trzeba ciac maske bo musi byc topmount (montowany NA silniku), w innym przypadku po jezdzie w blocie bedziesz mial 120*C w dolocie, a to jest srednio zdrowe
I ostatnie, charakterystyke turbo kazdy zna, nagle uderzenie, nie ma stalego momentu. Moze kompresor?
A i odpuscilbym sobie rzeczy typu odcinki, procedury startu, limitery itp. Turbina i glowica podda sie po krotkim czasie.
Jesli chcialbys zrobic to bardziej z glowa, ladnie wystroic, od razu robilbym turbo, dolot, wydech (nie same kolektory) i stawiałbym det3 (kompa), zeby to jakos latało.
Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape


I pomysl nad kwestią intercoolera, czy z czy bez, jak z to trzeba ciac maske bo musi byc topmount (montowany NA silniku), w innym przypadku po jezdzie w blocie bedziesz mial 120*C w dolocie, a to jest srednio zdrowe

I ostatnie, charakterystyke turbo kazdy zna, nagle uderzenie, nie ma stalego momentu. Moze kompresor?

A i odpuscilbym sobie rzeczy typu odcinki, procedury startu, limitery itp. Turbina i glowica podda sie po krotkim czasie.
Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

DR800S

- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
4,2D przyjmie bez bólu. Spokojnie.minizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 8:54 am
Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape![]()

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- minizbowid
-
- Posty: 4039
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Przyjmie, do pewnego momentu. Soft boosta, który będzie dmuchał 0,4-0,5b. Powyżej może bardzo spektakularnie rozerwać silnikPeepuck! pisze: ↑sob lut 19, 2022 11:26 am4,2D przyjmie bez bólu. Spokojnie.minizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 8:54 am
Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape![]()
![]()

Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

DR800S

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
znamy takie co mają stałe 1,1 i zyjąminizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 11:50 amPrzyjmie, do pewnego momentu. Soft boosta, który będzie dmuchał 0,4-0,5b. Powyżej może bardzo spektakularnie rozerwać silnikPeepuck! pisze: ↑sob lut 19, 2022 11:26 am4,2D przyjmie bez bólu. Spokojnie.minizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 8:54 am
Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape![]()
![]()
![]()

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- minizbowid
-
- Posty: 4039
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
No dobra, jak mamy szukać to ja znam takiego co na seryjnej górze lata i ma 1.7b, ale ten patrol nie jest w żaden sposób gnojony, jeździ po mieście, nie ma przeciążeń. Obstawiam że dwa dni w górach i, wirnik by stwierdził że opuszcza imprezę, albo głowica by się poddała 

Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

DR800S

- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Pokaż mje te góry i potrzymej izotonikminizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 2:07 pmNo dobra, jak mamy szukać to ja znam takiego co na seryjnej górze lata i ma 1.7b, ale ten patrol nie jest w żaden sposób gnojony, jeździ po mieście, nie ma przeciążeń. Obstawiam że dwa dni w górach i, wirnik by stwierdził że opuszcza imprezę, albo głowica by się poddała![]()

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- minizbowid
-
- Posty: 4039
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Ładne określenie na kroplówkęPeepuck! pisze: ↑sob lut 19, 2022 2:40 pmPokaż mje te góry i potrzymej izotonikminizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 2:07 pmNo dobra, jak mamy szukać to ja znam takiego co na seryjnej górze lata i ma 1.7b, ale ten patrol nie jest w żaden sposób gnojony, jeździ po mieście, nie ma przeciążeń. Obstawiam że dwa dni w górach i, wirnik by stwierdził że opuszcza imprezę, albo głowica by się poddała![]()
. Zaprawdę powiadam Ci, że znam kilka co najmniej wozów z tymi jednostkami i nic im nie odlega. Od lat! Wirnik dmucha do 0,9bar. I nie ma znaczenia czy to pompa do gnoju czy wóz na letnią przejażdżkę po kościółku. Te stare kowadła się tego nie boją.

Znając moje zapędy, te 0.9b okazały by się o 0.9 za duże na seryjnym piecu. Jeśli jeździ dosyć długo znaczy, że został odprężony albo sam się odprężył

Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

DR800S

- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Nikt nic nie odprężał. To nie śfajcarski zegarek. Poczytaj serwisówkę tego klocka. Jak zobaczysz jakie odchylenia od fabryki toleruje to można się zdziwić



Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
z tego co pomne, w początkowym okresie produkcji ten silnik z turbo i bez turbo był dokładnie taki sam
zresztą silniki z rodziny S i T to znosiły dość dzielnie pomysły właścicieli, w australii wiele klamotów TB jeździło wykręconych ponad 400KM na seryjnyh gratach w środku
zresztą silniki z rodziny S i T to znosiły dość dzielnie pomysły właścicieli, w australii wiele klamotów TB jeździło wykręconych ponad 400KM na seryjnyh gratach w środku
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
W późniejszym raczej też. Jedyną zmiana to po 94 bodaj, powiększono korbowody
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
Nissan sprzedawal do nich turbo kity na zasadzie plug and play.
Przyjmowaly turbo jak zloto.
Przyjmowaly turbo jak zloto.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość