Strona 1 z 1
Patrol 4.2D - montaż turbo
: czw lip 22, 2021 12:08 pm
autor: mniva
Witam, dawno tu nie bywałem ale teraz mam powód bo od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Y61 long z 4.2 bez turbo. Mam do Was pytanie czy ktoś poleci kogoś do montażu turbo w moim aucie? Wiecie może na jakie miliony musiałbym się przygotować?
Z góry dzięki za odpowiedz, tak tak wiem że to już było ale wątki generalnie stare więc fajnie gdyby ktoś odświeżył info.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: czw lip 22, 2021 2:36 pm
autor: suziXL
Turbo z kolektorami juz masz?
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: czw lip 22, 2021 3:36 pm
autor: mniva
Nie, niczego nie mam. Chciałbym komplet z montażem.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: czw lip 22, 2021 3:46 pm
autor: Piotrek M
Ja mogę Ci polecić tego co mi montował turbo.
Zrobiłem już tym zestawem ze 80 tysięcy i jak na razie wszystko działa
Tyle, że warsztat jest w Szczecinie.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: czw lip 22, 2021 3:52 pm
autor: suziXL
mniva pisze: ↑czw lip 22, 2021 3:36 pm
Nie, niczego nie mam. Chciałbym komplet z montażem.
Wiec teraz pytanie czy jestes zamozny i cierpliwy, czy tylko cierpliwy.
Ostatnio gdzies trafilem na nowy kompletny zestaw. Jesli mnie pamiec nie myli to cena calego zestawy plug and play przekraczala €4500
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: czw lip 22, 2021 4:26 pm
autor: Piotrek M
Chiński zestaw jest sporo tańszy.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: czw lip 22, 2021 4:29 pm
autor: goralski
Igor

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: czw lip 22, 2021 5:12 pm
autor: lysy76
Piotrek M pisze: ↑czw lip 22, 2021 4:26 pm
Chiński zestaw jest sporo tańszy.
Masz chińszczyznę?
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: czw lip 22, 2021 7:32 pm
autor: Piotrek M
Mam.
I hula aż miło

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 7:16 am
autor: Peepuck!
Ponieważ nikt w naszym kraju nie chciał się podjąć reanimacji żadnej ze sprężarek Hitachi HT18 (a miałem kilka) to zamontowałem chińską podróbkę tejże. No kręci się to ładnie, a i na pierwszy rzut oka wygląda całkiem solidnie. Nawet gdyby to zdechło za po tych powiedzmy 80 tyś to i tak cenowo wychodzi to do przyjęcia. Nissan zaoferował sprężarkę nową w cenie kilkunastu tysi

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 8:54 am
autor: minizbowid
Zakladanie turbo do nieuturbionego silnika to prawie zawsze sa koszta, chyba ze ci nie zalezy na jakosci - to wtedy pare rurek, spawarka, turbina od jakiegos volvo albo od audi, i lecisz z tematem.
Jesli chcialbys zrobic to bardziej z glowa, ladnie wystroic, od razu robilbym turbo, dolot, wydech (nie same kolektory) i stawiałbym det3 (kompa), zeby to jakos latało.
Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape

czyli na start masz odprezanie glowicy, czyli przy okazji moznaby zrobic juz jakis serwis silnika zeby to wszystko na pewno dzialalo. Temat rzeka jesli chodzi o uturbianie, jest teraz tyle rozwiazan ze to szok
I pomysl nad kwestią intercoolera, czy z czy bez, jak z to trzeba ciac maske bo musi byc topmount (montowany NA silniku), w innym przypadku po jezdzie w blocie bedziesz mial 120*C w dolocie, a to jest srednio zdrowe
I ostatnie, charakterystyke turbo kazdy zna, nagle uderzenie, nie ma stalego momentu. Moze kompresor?
A i odpuscilbym sobie rzeczy typu odcinki, procedury startu, limitery itp. Turbina i glowica podda sie po krotkim czasie.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 11:26 am
autor: Peepuck!
minizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 8:54 am
Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape
4,2D przyjmie bez bólu. Spokojnie.

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 11:50 am
autor: minizbowid
Peepuck! pisze: ↑sob lut 19, 2022 11:26 am
minizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 8:54 am
Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape
4,2D przyjmie bez bólu. Spokojnie.
Przyjmie, do pewnego momentu. Soft boosta, który będzie dmuchał 0,4-0,5b. Powyżej może bardzo spektakularnie rozerwać silnik

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 1:41 pm
autor: lbl78
minizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 11:50 am
Peepuck! pisze: ↑sob lut 19, 2022 11:26 am
minizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 8:54 am
Ale zaczalbym od tego zeby odprezyc silnik, bo jak turbina ci dmuchnie nawet te 0.7b to ci podniesie czape
4,2D przyjmie bez bólu. Spokojnie.
Przyjmie, do pewnego momentu. Soft boosta, który będzie dmuchał 0,4-0,5b. Powyżej może bardzo spektakularnie rozerwać silnik
znamy takie co mają stałe 1,1 i zyją

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 2:07 pm
autor: minizbowid
No dobra, jak mamy szukać to ja znam takiego co na seryjnej górze lata i ma 1.7b, ale ten patrol nie jest w żaden sposób gnojony, jeździ po mieście, nie ma przeciążeń. Obstawiam że dwa dni w górach i, wirnik by stwierdził że opuszcza imprezę, albo głowica by się poddała

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 2:40 pm
autor: Peepuck!
minizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 2:07 pm
No dobra, jak mamy szukać to ja znam takiego co na seryjnej górze lata i ma 1.7b, ale ten patrol nie jest w żaden sposób gnojony, jeździ po mieście, nie ma przeciążeń. Obstawiam że dwa dni w górach i, wirnik by stwierdził że opuszcza imprezę, albo głowica by się poddała
Pokaż mje te góry i potrzymej izotonik

. Zaprawdę powiadam Ci, że znam kilka co najmniej wozów z tymi jednostkami i nic im nie dolega. Od lat! Wirnik dmucha do 0,9bar. I nie ma znaczenia czy to pompa do gnoju czy wóz na letnią przejażdżkę po kościółku. Te stare kowadła się tego nie boją.
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 2:47 pm
autor: minizbowid
Peepuck! pisze: ↑sob lut 19, 2022 2:40 pm
minizbowid pisze: ↑sob lut 19, 2022 2:07 pm
No dobra, jak mamy szukać to ja znam takiego co na seryjnej górze lata i ma 1.7b, ale ten patrol nie jest w żaden sposób gnojony, jeździ po mieście, nie ma przeciążeń. Obstawiam że dwa dni w górach i, wirnik by stwierdził że opuszcza imprezę, albo głowica by się poddała
Pokaż mje te góry i potrzymej izotonik

. Zaprawdę powiadam Ci, że znam kilka co najmniej wozów z tymi jednostkami i nic im nie odlega. Od lat! Wirnik dmucha do 0,9bar. I nie ma znaczenia czy to pompa do gnoju czy wóz na letnią przejażdżkę po kościółku. Te stare kowadła się tego nie boją.
Ładne określenie na kroplówkę
Znając moje zapędy, te 0.9b okazały by się o 0.9 za duże na seryjnym piecu. Jeśli jeździ dosyć długo znaczy, że został odprężony albo sam się odprężył

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 2:55 pm
autor: Peepuck!
Nikt nic nie odprężał. To nie śfajcarski zegarek. Poczytaj serwisówkę tego klocka. Jak zobaczysz jakie odchylenia od fabryki toleruje to można się zdziwić

Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 6:17 pm
autor: lbl78
z tego co pomne, w początkowym okresie produkcji ten silnik z turbo i bez turbo był dokładnie taki sam
zresztą silniki z rodziny S i T to znosiły dość dzielnie pomysły właścicieli, w australii wiele klamotów TB jeździło wykręconych ponad 400KM na seryjnyh gratach w środku
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 6:33 pm
autor: Peepuck!
lbl78 pisze: ↑sob lut 19, 2022 6:17 pm
w początkowym okresie produkcji ten silnik z turbo i bez turbo był dokładnie taki sam
W późniejszym raczej też. Jedyną zmiana to po 94 bodaj, powiększono korbowody
Re: Patrol 4.2D - montaż turbo
: sob lut 19, 2022 6:51 pm
autor: suziXL
Nissan sprzedawal do nich turbo kity na zasadzie plug and play.
Przyjmowaly turbo jak zloto.