K160 sprzegiełka

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

K160 sprzegiełka

Post autor: czuczuu » sob sty 15, 2022 10:53 am

Dziś okazało się że padły mi oryginalne sprzęgiełka automatyczne :( sprężyna i zespół zazębiający (taka tuleja z rowkami). Czy to można jakoś dokupić czy czeka mnie wymiana na nowe sprzęgiełka?
Jeśli nowe to jakiej firmy? Automatów to pewnie nie robią więc przesiadka ma ręczne pewnie mnie czeka?

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czarny bielsko » sob sty 15, 2022 11:13 am

Automatyczne do K160 to ciężko będzie dostać teraz. Chyba, że używki: https://allegro.pl/oferta/patrol-sprzeg ... 0735055285. Nówki to tylko manualne są dostępne i tu kłania się AVM. Możesz obadać np tu: https://allegro.pl/oferta/avm423-sprzeg ... 1348236696.
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czuczuu » sob sty 15, 2022 11:25 am

Dzieki. Rozumiem że manualne trzeba rozpinać za każdym razem jak się ma asfalt wjedzie?
Używane automaty to trochę strach w jakim stanie są

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czarny bielsko » sob sty 15, 2022 12:42 pm

Nie ma sprawy :)2
Z każdą używką jest strach bo nie wiesz na co trafisz bo sprzedający nie daje gwarancji, że zadziała a później przepychaj się z takim.
A manualne masz na pozycji OFF i jak wjeżdżasz w teren to żeby przedni dyfer zablokować to przełączasz na LOCK i wtedy możesz spokojnie korzystać z napędu 4x4 ale jak wyjeżdżasz na asfalt to dobrze jest rozpiąć. Więc teraz będziesz miał dwie czynności więcej jak będziesz się chciał pobawić w błocie
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czuczuu » sob sty 15, 2022 12:49 pm

Ok.
A nie ma czego stałego jak zestaw naprawczy do sprzęgiełka? Albo może można dorobić sprężynę po prostu i naprawić te co mam. Ktoś coś takiego robił?
Kto w ogóle był producentem oryginalnych sprzęgiełka do K160?

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czarny bielsko » sob sty 15, 2022 1:06 pm

Tego nie wiem ale może @Marci się wypowie. A zregenerować stare zawsze możesz.
Ewentualnie https://allegro.pl/oferta/sprzegielka-a ... 7750106967
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: lbl78 » sob sty 15, 2022 2:21 pm

czuczuu pisze:
sob sty 15, 2022 11:25 am
Dzieki. Rozumiem że manualne trzeba rozpinać za każdym razem jak się ma asfalt wjedzie?
Używane automaty to trochę strach w jakim stanie są
nie trzeba po prostu rozpinasz 4x4 a przedni most się będzie kręcił jak przy stałych zabierakach, nic się nie dzieje, nic się nie stanie, co najwyżej przedni wał się lepiej przesmaruje ;)
no może spalanie o jakąś setke na 100km będzie większe ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czuczuu » sob sty 15, 2022 10:08 pm

Ok. Czyli po prostu półosie w moście będą się kręciły cały czas dopóki nie rozepnę sprzęgiełek. Poza spalaniem większym (setka to nawet nie zauważalna jest...) będzie to miało wpływu na zużycie części jakiś?

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: suziXL » ndz sty 16, 2022 8:40 am

Lepiej sie most przesmaruje.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: Krzysiek_MM » ndz sty 16, 2022 9:58 am

W k160 to pytanie jak duży luz jest na wieloklinie przedniego wału?

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czuczuu » ndz sty 16, 2022 3:59 pm

A jak sprawdza się ten luz?

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: lbl78 » ndz sty 16, 2022 4:26 pm

szarpiąc wałem, jeśli nie ma drgań to nie ma problemu, jeśli są drgania to trzeba naprawić
albo krzyżaki albo luz na wieloklinie
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: Krzysiek_MM » ndz sty 16, 2022 4:30 pm

Tam są słabe kąty tego wału. A jeśli jest lift to jest jeszcze gorzej. K160 to stary sprzęt i trudno sądzić że jest wszystko w oryginale.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: lbl78 » ndz sty 16, 2022 4:35 pm

przesadzasz, w GR są tylko odrobine lepsze, mam stałę zabieraki od 1300kkm nic się z wałami nie dzieje, były czasy kiedy to auto miało +3" na zawieszeniu bez żadnej korekty kątów, opierdzieliło tak Magadan i na zad :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czuczuu » ndz sty 16, 2022 4:54 pm

lbl78 pisze:
ndz sty 16, 2022 4:26 pm
szarpiąc wałem, jeśli nie ma drgań to nie ma problemu, jeśli są drgania to trzeba naprawić
albo krzyżaki albo luz na wieloklinie
Przepraszam, nie doczytałem że to o wał napędowy chodzi a nie o dyfer.
Wał luzu nie ma, regenerowałem go, bo był luz na wieloklinie, i wymieniałem krzyżaki w zeszłym roku.

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: Krzysiek_MM » ndz sty 16, 2022 5:10 pm

To zrób z tych automatów stałe zabieraki i jeździj.

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czuczuu » pn sty 17, 2022 3:27 pm

Krzysiek_MM pisze:
ndz sty 16, 2022 5:10 pm
To zrób z tych automatów stałe zabieraki i jeździj.
A jak to zrobić?

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: Marci » pn sty 17, 2022 7:51 pm

ja miałem przerobione automaty na ręczne jak znajdę w czelusciach dysku zdjęcia to je wzuce , avm są ok , na codzień wyłączone 2x4 , ślizgo na drogach i wjazd wyjazd z terenu na 4x4 i zostaje majdrowanie wajchą w kabinie 2x4 lub 4x4 , można się tak bawić do 60km/h
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: lbl78 » pn sty 17, 2022 11:21 pm

Marci pisze:
pn sty 17, 2022 7:51 pm
ja miałem przerobione automaty na ręczne jak znajdę w czelusciach dysku zdjęcia to je wzuce , avm są ok , na codzień wyłączone 2x4 , ślizgo na drogach i wjazd wyjazd z terenu na 4x4 i zostaje majdrowanie wajchą w kabinie 2x4 lub 4x4 , można się tak bawić do 60km/h
w patrolowych reduktorach jak masz zapięty przód nie ma znaczenia ile lecisz, wielokrotnie zapinałem 4x4 przy 120 nic się nie dzieje (stałe zabieraki mam)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czuczuu » czw sty 20, 2022 7:30 am

Czyli przy zapiętych manualnych sprzęgiełkach można dołączać i odłączać napęd na przód bez zatrzymania się?

Ja przy automatach zawsze stawałem i dopiero wtedy zalaczalem napęd.

Czytał też gdzieś że przy zapiętych automatach nie można szybko dawać do przodu i do tyłu aby np. wyjechać z ciężkiego terenu. Podobno przy takiej operacji automaty się rozłączają co może spowodować ich uszkodzenie. To prawda jest? Myślałem że jak się zapną to rozepną się dopiero po odłączeniu 4x4.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: Fiba » czw sty 20, 2022 11:23 am

Czyli przy zapiętych manualnych sprzęgiełkach można dołączać i odłączać napęd na przód bez zatrzymania się?

Spokojne ,bez problemu .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: Marci » czw sty 20, 2022 4:27 pm

dokładnie , manualne jak są zapiete to jak stałe zabieraki , jak otwarte to dyfer sie nie kręci , jak poruszasz się do okoła komina zblokuj automaty i po robocie :)2 , w nowszych autach nie ma już sprzęgiełek , most jest spiety na stałe masz wajchę lub przełącznik lub pokrętło od zapinania 4x4
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: lbl78 » czw sty 20, 2022 5:23 pm

Marci pisze:
czw sty 20, 2022 4:27 pm
most jest spiety na stałe masz wajchę lub przełącznik lub pokrętło od zapinania 4x4
to zbytnie uroszczenie, most nie jest spięty na stałe (pomimo że są stałe zabieraki) wręcz potrafi się kręcić w różne strony :)21 albo i nie ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

czuczuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 07, 2015 3:44 pm

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: czuczuu » pt sty 21, 2022 3:44 pm

Ok. Dziękuję. A jak to jest z tym bujaniem tył-przód w automatach i manualnych? To prawda że automat się rozłączy przy takiej próbie wydostanie się z trudnego terenu a manual nie?

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: K160 sprzegiełka

Post autor: Marci » pt sty 21, 2022 4:27 pm

czuczuu pisze:
pt sty 21, 2022 3:44 pm
Ok. Dziękuję. A jak to jest z tym bujaniem tył-przód w automatach i manualnych? To prawda że automat się rozłączy przy takiej próbie wydostanie się z trudnego terenu a manual nie?
można tył przód , nie rozłączy się automat jak jest sprawny , jak wajcha jest na 4x4 to moment napędowy idzie od strony półosi , jak jest na 4x2 to moment idzie od kół i ma się rozpiąć , ale tu mała uwaga -> jak zapinaliśmy jadąc do przodu to żeby odpiąć jadziem do tyłu i odwrotnie , ja kilku krotnie reanimując swoje automaty w k160 poddałem się i je przerobiłem , w kolejnym już kupiłem manualne avm i miałem swięty spokój , w tym aucie już nie mam sprzegiełek , tu most się kręci non stop tylko wajhluje przełącznikiem :)21
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość