Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Moderator: Kosiarz
Body lift vs. lift zawieszenia w GR
No właśnie, jak w temacie. Jakie są wady i zalety jednego i drugiego?
Body lift:
- tani
- stosunkowo prosty
- można szybko upchnąć większe opony i nieco zwiększyć prześwit
Suspension lift:
- cały dół idzie w górę, oprócz mostów
- większy wykrzyż
I co dalej? Co lepiej zrobić, chcąc upchnąć 33"?
Body lift:
- tani
- stosunkowo prosty
- można szybko upchnąć większe opony i nieco zwiększyć prześwit
Suspension lift:
- cały dół idzie w górę, oprócz mostów
- większy wykrzyż
I co dalej? Co lepiej zrobić, chcąc upchnąć 33"?
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
33x10,5x15 wchodzą bez lifta. Jak chcesz 33x12,5x15 to przyda się 5 cm liftu. Obojętnie czy budy czy zawiechy. Konieczne są też inne felgi (niż oryginale 7x15 et 12). Najlepiej 8x15 et-25 lub 10x15 et-44. Jeżeli chodzi o lift zawieszenia to jest jeszcze prostszy niż budy. Zamawiasz nowe sprężyny dłuższe o 5-8 cm (np Pospringi za ok 600 zł/komplet) i wkładasz w miejsce starych. Nic więcej nie musisz przerabiać. Amorki, wahacze itp. - wszystko spokojnie starczy.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Jestes tego całkowicie pewny? Bo nie chcę np. urwać amortyzatorów czy coś... Bo ktoś mnie w jakiejś rozmowie przestrzegał przed pozostawieniem oryginalnych amorów przy dłuższych sprężynach, że nie wyrobią.LSD pisze:Nic więcej nie musisz przerabiać. Amorki, wahacze itp. - wszystko spokojnie starczy.
I o co będą mnie pytać w Pospringu - oni sami dobiorą grubość drutu, szerokość zwoju, mam im podać tylko długość, czy jak (nigdy nie zamawiałem sprężyn, najwyżej kupowałem gotowe do BA3 21043

Odnośnie felg - mam obecnie 8Jx15H2, zaś na nich kapcie 31x10,50 R15 ale niestety typowo szosowe - myślę o 33x10,5 BFG AT KO, bo do właściwego miejsca użytkowania dojeżdżam Zakopianką (koleiny), jeden komplet opon na cały rok, więc to chyba będzie optymalny kompromis - jak uważasz? Czy 12,5 byłyby lepsze?
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Jeżeli nie przesadzisz z liftem, to w zupełności wystarczą. Ja tak jeżdzę już rok. Z przodu mam 6 cm liftu a z tyłu 8-10 i nic się nie urywa. Moje sprężyny nie są dłuższe, tylko są zrobione z grubszego pręta. Nie wiem jak jest w Posspringu ale parę osób już brało. Może się zgłoszą. Jest też prostszy sposób liftowania, który ma tyleż samo zwolenników co przeciwników. Polega na przespawaniu (podniesieniu) mocowania spręzyn na moście o 5-8 cm. Jest skuteczny choć niektórzy twierdzą, że tak robią tylko partacze. Uważam, że od dłuższych sprężyn (tylko sprężyn) w zasadzie niczym się nie różni.
Koszt prawie zerowy.

Koszt prawie zerowy.

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Ja sie zrobi powyzej 2'' liftu to zdaly by sie dluzsze amory. Standard troche malo pracuje. Ale jak ktos planuje robic etapami to spoko mozna zostawic orginaly a kiedys przy zmianie zalorzyc dluzsze.
Ja jak robilem to akurat amorki tez byly do wymiany ze starosci wiec poszly nowe dluzsze.
Sprezynki mam z Pospringu i nie narzekam.
Ja jak robilem to akurat amorki tez byly do wymiany ze starosci wiec poszly nowe dluzsze.
Sprezynki mam z Pospringu i nie narzekam.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

zgadza sie, ale niech zaladoje 35- bo sypko mu sie 33 znudzi( nie mam racjiLSD pisze:33x10,5x15 wchodzą bez lifta. Jak chcesz 33x12,5x15 to przyda się 5 cm liftu. Obojętnie czy budy czy zawiechy. Konieczne są też inne felgi (niż oryginale 7x15 et 12). Najlepiej 8x15 et-25 lub 10x15 et-44. Jeżeli chodzi o lift zawieszenia to jest jeszcze prostszy niż budy. Zamawiasz nowe sprężyny dłuższe o 5-8 cm (np Pospringi za ok 600 zł/komplet) i wkładasz w miejsce starych. Nic więcej nie musisz przerabiać. Amorki, wahacze itp. - wszystko spokojnie starczy.

teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: wt sie 27, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bytom
normalnie skoku w dol masz z 10 cm - zalozysz lifta i juz masz 5 - oczywiscie mozna tak jezdzic ale szkoda tego bo na czarnym bedzie niebezpieczniej - np zakret z duza dziura - zawiecha nie wybierze bo skoku w dol ni ma i jedziesz na wprost 
no a w terenie to niby nie czuc ale jak po duzych wykrotach zaczniesz jezdzic to zauwazysz ze zamiast zawieszenie pracowac ( o ile to w patrolu mozliwe
) jezdzi ci cala buda gora dol - podobnie bedzie jak przesadzisz z twardoscia sprezyn

no a w terenie to niby nie czuc ale jak po duzych wykrotach zaczniesz jezdzic to zauwazysz ze zamiast zawieszenie pracowac ( o ile to w patrolu mozliwe

Mistrzow uprasza sie o spokoj
amory
akurat założyłem sprężyny +10cm,i 1mm grubsze a mam patrolka podniesionego o6-7cm i kółeczka 35 ,amory zostawiłem orginalne,jak na razie bez zarzutu autko na czarnym jest w zakrętach trochę nadsterowne,ale w terenie rewelacja! mam możliwość testowania go prawie codziennie jeziorko ,bagienko parę hopek .na pewno przyjdzie czas na wymianę amorów ale na jakie pasuja podobno ze stara iliaza czy ktoś już to przerabiał 

SIARRA
Re: amory
Dałeś +10 cm i 1mm grubsze i w rezultacie uzyskałeś 6 cm liftu, dobrze rozumiem? Gdzie kupowałeś sprężyny?Siarra pisze:akurat założyłem sprężyny +10cm,i 1mm grubsze a mam patrolka podniesionego o6-7cm i kółeczka 35
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: amory
Panowie to nie o to chodzi aby zrobic na sztukeSiarra pisze:ale na jakie pasuja podobno ze stara iliaza czy ktoś już to przerabiał

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

A gdzie kupowałeś swoje? Opinie na temat Pospringu są bardzo różne - od bardzo dobrych po totalną porażkę. Ale nie padają żadne nazwy alternatywnych dostawców w niewiele wyższych zakresach cenowych. Czyżby był tylko Pospring i potem to już tylko high-end?LSD pisze:J Moje sprężyny nie są dłuższe, tylko są zrobione z grubszego pręta. Nie wiem jak jest w Posspringu ale parę osób już brało.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Re: amory
podobno z autosana widzialem takie 2 gr na muucie trzeba przespawac tolko mocowaniaSiarra pisze:akurat założyłem sprężyny +10cm,i 1mm grubsze a mam patrolka podniesionego o6-7cm i kółeczka 35 ,amory zostawiłem orginalne,jak na razie bez zarzutu autko na czarnym jest w zakrętach trochę nadsterowne,ale w terenie rewelacja! mam możliwość testowania go prawie codziennie jeziorko ,bagienko parę hopek .na pewno przyjdzie czas na wymianę amorów ale na jakie pasuja podobno ze stara iliaza czy ktoś już to przerabiał
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota
Planuje jakos poniesc swojego, plan byl zeby wsadzic Ironmany + ewentualnie podkladke pod sprezyne, ale Ironamana nigdzie juz nie ma. Pospringi mialem w Gelendzie i juz ich wiecej nie chce. Co polecacie ?
Czy ktos moze uzywa tych sprezyn z Bielska, ktore wisza teraz u Chermola na gieldzie ?
Mialem jeszcze plan 35", ale jakos zaczalem sie bac, ze patrol przy tej mocy silnika przestanie chciec jechac, jek to jest u was, czy mozliwe jest utrzymywanie na trasie ok 110-120, czy dzieje sie cos na piachu ?
Czy ktos moze uzywa tych sprezyn z Bielska, ktore wisza teraz u Chermola na gieldzie ?
Mialem jeszcze plan 35", ale jakos zaczalem sie bac, ze patrol przy tej mocy silnika przestanie chciec jechac, jek to jest u was, czy mozliwe jest utrzymywanie na trasie ok 110-120, czy dzieje sie cos na piachu ?
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Moje też są robione przez jakąś firmę,a le nie wiem jaką kupiłem używki. Na pewno nie są to jakieś Hi end`y ale z upełnie dobrze robią i nie siadają. Ważne jest to, że zawieszenie Parchola staje się o wiele twardsze (przy sprężynach z grubszego pręta). Po czarnym się jeździ o wiele lepiej. Można wchodzić ostro w zakręty. W tereni dużej różnicy nie widać.pyntront pisze:A gdzie kupowałeś swoje? Opinie na temat Pospringu są bardzo różne - od bardzo dobrych po totalną porażkę. Ale nie padają żadne nazwy alternatywnych dostawców w niewiele wyższych zakresach cenowych. Czyżby był tylko Pospring i potem to już tylko high-end?LSD pisze:J Moje sprężyny nie są dłuższe, tylko są zrobione z grubszego pręta. Nie wiem jak jest w Posspringu ale parę osób już brało.
Wiesz to z doświadczeniajogibabuu pisze:normalnie skoku w dol masz z 10 cm - zalozysz lifta i juz masz 5 - oczywiscie mozna tak jezdzic ale szkoda tego bo na czarnym bedzie niebezpieczniej - np zakret z duza dziura - zawiecha nie wybierze bo skoku w dol ni ma i jedziesz na wprost
no a w terenie to niby nie czuc ale jak po duzych wykrotach zaczniesz jezdzic to zauwazysz ze zamiast zawieszenie pracowac ( o ile to w patrolu mozliwe ) jezdzi ci cala buda gora dol - podobnie bedzie jak przesadzisz z twardoscia sprezyn

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
od 2 dni stałem sie posiadaczem krótkiego GR , zamierzam go podnieść o jakieś 10 cm , tak żeby weszły 35" , powiedzcie mi co z przewodami hamulcowymi , co na to układ kierowniczy , panhardy itd. chcę to zrobić dobrze , nie lubię partactwa , jak robiłem SPOA w 260 , wszystko było do przeróbki , układ kierowniczy zaprojektowany praktycznie od nowa , amory , przewody , itd . wszystko trzeba było przedłużyć . Prosze o konkrety . dzięki
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Przy 10 cm liftu na pewno trzba zmienić amory, trzeba też przedłżyć przewód hamulcowy (elastyczny) z tyłu - ten centarlny.Z przodu nie jestem pewien. Dodatkowo jeżeli chcesz, żeby wszystko było idealne to musisz zmienić mocowanie panhardów, trzeba jes obniżyć o tyle samo ile było liftu. Nie należy przedłużać drążka tylko obniżyć jego mocowanie do ramy. Warto też założyć tuleje mimośrodowe w przednich wahaczach, bo się zmiania kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Układ kierowniczy trzeba tylko wyregulować jeżeli chodzi o przeróbki to nie będą konieczne.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Pamiętajcie tylko, że sprężyny o większej liczbie zwojów muszą być z grubszego drutu, bo jak nie to będą mniej sztywne i syf będzie wyższy i miększy, co może się negatywnie zweryfikować na zakręcie lub trawersie. A tak w ogóle to powodzenia w motaniu. 

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
No to zapadła decyzja, będę robił lift zawiasu w granicach 2"-3". W ślad za tą decyzją pytanie do Szanownej Braci, jakie powinny zostać zamówione nowe sprężyny - długość, grubość drutu, grubość zwoju itd., do przodu, jak i do tyłu? Będę wdzięczny za pomoc, mój Parchol też 

Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Pozprings sobie odpuść. Są z drutu 16 mm za miękkie i nie trwałe. Auto się strasznie buja , nie można zrobić żadnego gwałtownego manewru bo się przewrucisz . Kup markowe, wydasz raz trzy razy tyle, ale starczy na 10 lat , a w użytkowaniu to przepaść.
Opon 35 raczej nie zakładaj bo na czarnym piątego biegu nie włączysz. 35 koła są w sam raz.
Amory wymień razem ze sprężynami na dłuższe i o więkrzym skoku. Tylny drążek stabilizacyjny możesz wtedy odłączyć (nie rób tego jak założysz pozpringi.)
Buda o 5 cm do góry.
Opon 35 raczej nie zakładaj bo na czarnym piątego biegu nie włączysz. 35 koła są w sam raz.
Amory wymień razem ze sprężynami na dłuższe i o więkrzym skoku. Tylny drążek stabilizacyjny możesz wtedy odłączyć (nie rób tego jak założysz pozpringi.)
Buda o 5 cm do góry.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość