Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
HUNTERS
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 8:43 am
Post
autor: HUNTERS » wt cze 07, 2005 6:55 am

prosze o pomoc mam patrola gr i gdy wduszam sprzegło jest cisza gdy puszczam zaczyna cos hałasowć ''turkotać'' co to moze być

!!!!!!!!!!
-
KaMeS
- jestem tu nowy...

- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 22, 2003 9:54 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ
Post
autor: KaMeS » wt cze 07, 2005 7:01 am
Cze to lożysko wyciskowe - oporowe sprzegla slychac juz jego prace zaleznie od poziomu halasu mozna by bylo wymienic koszt kolo 90zł ale trzeba cofnac skrzynie z reduktorem
KAMES SEMAK TEAM
-
mdebski
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: mdebski » wt cze 07, 2005 5:58 pm
To nie jest łożysko oporowe bo ono turkocze na wcisnietym, a koledze na puszczonym.
Mam tak samo i nie wiem co to, sprzęgło nowe, tujelka nowa, łożysko na wałku sprzęgłowym nowe.
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)
-
chermol

- Posty: 1107
- Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: chermol » wt cze 07, 2005 6:29 pm
wybierak ?
-
czeko
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 8:28 am
- Lokalizacja: woj.radomskie
Post
autor: czeko » wt cze 07, 2005 7:33 pm
Właśnie to przerabiam!
Spróbój tak:Wrzuć luz na reduktorze i po kolei wszystkie biegi,prawdopodobnie turkotanie będzie głośniejsze na jednym z biegów(najczęściej 4).Jeśli tak to skrzynia biegów do roboty...
-
KaMeS
- jestem tu nowy...

- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 22, 2003 9:54 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ
Post
autor: KaMeS » wt cze 07, 2005 7:57 pm
a no tak przepraszam za gafe zapedzilem sie z glupoty

KAMES SEMAK TEAM
-
J.P.K
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
- Lokalizacja: Wiśniowa City
Post
autor: J.P.K » wt cze 07, 2005 9:20 pm
NAJPRAWDOPODOBNIEJ ŁOŻYSKO NA WAŁKU SPRZĘGŁOWYN LUB POPROSTU SKRZYNIA STUKA NA LUZACH MIĘDZYZĘBNYCH NA WOLNYCH OBROTACH TAKIE JEST MOJE ZDANIE.
-
Tołdi

- Posty: 527
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
- Lokalizacja: Margonin
Post
autor: Tołdi » wt cze 07, 2005 9:48 pm
J.P.K pisze:NAJPRAWDOPODOBNIEJ ŁOŻYSKO NA WAŁKU SPRZĘGŁOWYN LUB POPROSTU SKRZYNIA STUKA NA LUZACH MIĘDZYZĘBNYCH NA WOLNYCH OBROTACH TAKIE JEST MOJE ZDANIE.
U mnie jest wszystko wymienione i terkoce. Stawiam na luzy.
-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » wt cze 07, 2005 11:35 pm
To raczej nie sprzęgło, tylko wałek sprzęgłowy w skrzyni. Przy przebiegu 200-300 tkm nie jest niczyn dziwnym, że skrzynia się odzywa po puszczeniu sprzęgła.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
czeko
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 8:28 am
- Lokalizacja: woj.radomskie
Post
autor: czeko » śr cze 08, 2005 2:40 am
Myślę że kolega LSD ma znów rację.Tak chyba musi być przy przebiegach rzędu 200-300tkm i nie powinniśmy się tym przejmować jeśli nie dzieje się coś poważniejszego(np.wypadają biegi).Ja ostatnio rozebrałem skrzynie "tylko"dlatego że hałasowała i nie mogę dopatrzyć się większych nieprawidłości:żadnych śladów żeby coś się wydarzyło,łożyska w miarę sztywne,zęby całę(nie wyostrzone),ogółnie nieżle,jedynie trochę opiłków na dnie skrzyni.Jedyne co mi pozostało to wymienić łożyska(i tak nie wszystkie-bo mnie nie stać na ASO),ale nie wierze,że dzięki temu skrzynia wycichnie.Mój Patrol nie jeżdził przede mną w terenie lecz ciągał lawety i prawdopodobnie to spowodowało wcześniejsze zużycie skrzyni.Myślę jednak,że jest to niegrożne i możnaby spokojnie jeszcze długo,długo jezdzić.Mam nadzieję że mój wywód się komuś przyda...Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr cze 08, 2005 11:59 am przez
czeko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » śr cze 08, 2005 8:29 am
A mnie ciągle to rzęrzenie przy ruszaniu wkurza

albo jak jadę wolniutko. Poza tym cisza i cisza. Może to luz miedzy zębny w skrzyni

A może poduchy skrzyni i silnika

VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
HUNTERS
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 8:43 am
Post
autor: HUNTERS » śr cze 08, 2005 9:02 am
koledzy mój patrol ma 183 tys przebiegu rok 97 na puszczonym sprzegle jest turkot na biegu jałowym ''luz'' mam jeszcze jedno pytanie o ten wałek sprzegłowy mianowicie chodzi o koszt wymiany i co przy okazji należało by wymienić z góry dziękuje za info

-
HUNTERS
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 8:43 am
Post
autor: HUNTERS » śr cze 08, 2005 9:47 am
jest tak jak kolega pisze czyli ''Spróbój tak:Wrzuć luz na reduktorze i po kolei wszystkie biegi,prawdopodobnie turkotanie będzie głośniejsze na jednym z biegów(najczęściej 4).Jeśli tak to skrzynia biegów do roboty... tylko jest jeszcze pytanie do kolegi jakie koszty naprawy i co trzeba wymienić mam na myśli kolegę'' CZEKO''

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
czeko
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 8:28 am
- Lokalizacja: woj.radomskie
Post
autor: czeko » śr cze 08, 2005 11:47 am
W najlepszym wypadku wymienić trzeba "tylko"łożyska.3 z 6 dostaniesz bez większych problemów-koszt ok.260zł.Pozostałe chyba tylko ASO,kosztu jeszcze nie znam(podejrzewam że ok500zł/szt),wciąż szukam tańszych zamienników ,ale narazie przegrywam.Poczekaj jeszcze troche,jak złoże skrzynie to opisze całą operację wraz z kosztami i adresami sklepów...cdn
Właśnie dzwoniłem do serwisu Nissana i tu miła niespodzianka:ceny łożysk od 55zł(koszyk igiełkowy)do max 300zł.Nie wiem jeszcze które ile dokładnie kosztuje,ale nie ma tragedii!!!Muszę tam podjechać i dowiedzieć się dokładnie,bo przez telefon nie bardzo...
Aha!Czas oczekiwania-14dni

Ostatnio zmieniony śr cze 08, 2005 1:00 pm przez
czeko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
czeko
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 8:28 am
- Lokalizacja: woj.radomskie
Post
autor: czeko » śr cze 08, 2005 11:53 am
Cały czas piszę o skrzyni do GRa Y60 z silnikiem RD28T.Aha!Przy okazji można,a nawet trzeba sprawdzić sprzęgło(tarcza,docisk,tulejka) , zajrzeć do ręcznego hamulca i sprawdzić luzy na wałach(krzyżaki i wielokliny).Jak wyjmiesz skrzynie to będziesz miał to wszystko na wierzchu.
-
nemo
- jestem tu nowy...

- Posty: 27
- Rejestracja: ndz maja 01, 2005 12:22 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: nemo » śr cze 08, 2005 11:59 am
Mam tak samo, pisalem o tym kilka postow nizej.
Mam wszystko nowe tj: tarcze, docisk, lozysko i tulejke i terkocze mi na biegu neutralnym (wysprzeglona skrzynia).
Mysle, ze po wymianie lozyska i tulejki na nowe, rzeczona tulejka moze sie obijac o walek ze skrzyni, ktory jest luzniejszy jak jest na biegu neutralnym dlatego terkocze, na dowolnym z biegow jest cisza.
-
Marcin_Wolski

- Posty: 398
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 7:34 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Post
autor: Marcin_Wolski » śr cze 08, 2005 12:08 pm
Korzystając z tematu: u mnie jest podobnie tylko z tą różnicą że na biegu jałowym przy puszczonym sprzęgle słychać dość głośny szum, nie ma go natomiast przy żadnym biegu. Co to może być?
-
nemo
- jestem tu nowy...

- Posty: 27
- Rejestracja: ndz maja 01, 2005 12:22 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: nemo » śr cze 08, 2005 12:17 pm
moze tulejka ?

ale chyba tak jak w moim przypadku, chyba musze sie przyzwyczaic i tyle

-
Tomek Kwiatkowski
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: pn lis 17, 2003 1:25 pm
Post
autor: Tomek Kwiatkowski » śr cze 08, 2005 1:34 pm
Witam,
dolacze sie do tej dyskusji, poniewaz mam podobny problem w moim GR i sadzac z ilosci postow jest to powszechne.
Po glebszych przemysleniach jestem sklonny zgodzic sie z prezesem, ze jest to wybierak.
Sytuacja wyglada nastepujaco:
1. gdyby to bylo luzne lozysko oporowe, to powinno ucichnac po wcisnieciu sprzegla do granicy wykasowania luzu (u mnie dalej terkocze).
2. cichnie dopiero po wysprzegleniu skrzyni gdy wszystkie drgania pochodzace od walkow ustają.
3. jest jednak jeszcze jeden szczegol. Na pracujacym silniku i puszczonym sprzegle, przy probie wlaczenia biegu halas cichnie. I to jest chyba sedno problemu. Nie zatrzymuje sie wowczas walek sprzeglowy, wiec nie jest on przyczyna. Natomiast kasuja sie luzy na wybierakach i dociskany jest pierscien synchronizatora. I wlasnie tutaj szukalbym problemu. Poniewaz jednak synchronizatory dzialaja prawidlowo, pozostaje wiec pogodzic sie z dzwiekiem lub bawic z wybierakami.
pozdr.
Tomek
-
chermol

- Posty: 1107
- Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: chermol » śr cze 08, 2005 5:00 pm
tomku, na pewno wybierak... nie ma sobie co tym głowy zaprzątać, chyba ze komuś ten dzwięk bardzo przeszkadza, na działanie skrzyni nie ma to zadnego wpływu
-
J.P.K
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
- Lokalizacja: Wiśniowa City
Post
autor: J.P.K » śr cze 08, 2005 6:43 pm
Panowie w prosty sposób da się sprawdzić czy to wybierak na zapalonym i puszczonym sprzęgle gdy terkocze wystarczy dotknąć lewarka i jeśli to on to ucichnie ja stawiam na luzy międzyzębne .Dizel ma drgania więc luzy słychać wystarczy zwiększyć obroty i powinno przestać terkotać.Zlikwidować się ich i tak nieda bez wymiany wszystkich trybów więc TAK MA BYĆ.
-
rafiknt
-

- Posty: 163
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
- Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE
Post
autor: rafiknt » czw cze 09, 2005 2:04 pm
J.P.K pisze:NAJPRAWDOPODOBNIEJ ŁOŻYSKO NA WAŁKU SPRZĘGŁOWYN LUB POPROSTU SKRZYNIA STUKA NA LUZACH MIĘDZYZĘBNYCH NA WOLNYCH OBROTACH TAKIE JEST MOJE ZDANIE.
nie dryj sie

teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota
-
Quaczus
-

- Posty: 129
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 1:59 pm
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: Quaczus » pn lis 16, 2009 10:52 pm
Odświeżam temat.
Mam u siebie taki problem. Nissan Patrol 2,8 93r po generalce silnika, wymianie sprzęgła( komplet) obniżeniu skrzyni, podcięciu blachy i lifcie 3" na sprężynach. Na wolnych obrotach, na luzie słychać u mnie wspomniane wyżej terkotanie. Po lekkim przesunięciu lewarka skrzyni wszystko ustaje i jest cicho poza tym wyskakują mi biegi 2 i 4. Lewarek w ogóle jest strasznie luźny i biegi wchodzą jak w ciężarówce.
Bawić się w reanimacje czy kupić nową skrzynie? Nie rozbierałem jej jeszcze ale po włączeniu w reduktorze luzu i po wsadzeniu kolejnych biegów jest cicho i nic nie hałasuje.
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn lis 16, 2009 10:55 pm
To że hałasuje to normalne, a lewarek latający jak przysłowiowy żyd po pustym sklepie, to prawdopodobnie tulejka na końcu lewarka się skończyła lub spadła. Koszt tulejki około 30zł.

-
Quaczus
-

- Posty: 129
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 1:59 pm
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: Quaczus » pn lis 16, 2009 10:57 pm
Jak to taka pierdoła to oszaleje

bo już jeżdże 2 tygodnie i trzymam 2 i 4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości